Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door sirvinniei »

En de amba's van provincie, wat een ramp was dat :lol:

Overigens levert Connexxion zeker wel maatwerk. Kijk naar de huidige concessie noord Holland noord: je hebt de opstappers voor kleine dorpjes en de texelhopper voor Texel.

Desondanks is het met Connexxion wel vaak kwantiteit boven kwaliteit.

Wat ik trouwens volledig mis bij bussen, terwijl je dat bij treinen wel vaak ziet is het refurbishen van oud materieel. Hierdoor hoef je alleen het interieur te veranderen (en misschien de motor iets zuiniger te maken), maar oogt de bus weer helemaal nieuw.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Als je bv. zag hoe de Amba's in de regio Utrecht eruit zagen aan het eind van de concessie in 2013 t.o.v. hoe ze er nu bij Qbuzz uit zien is dat nogal een wereld van verschil.
Je bedoelt die Ambassadors van Qbuzz waar je op diverse plekken het schuimrubber door de gescheurde bekleding kan zien?

Ben nog geen een vervoerder tegengekomen waar de bussen al langer rijden er er niet uitzien alsof er in geleefd is. Dat is ook vrij logisch, die voertuigen zijn vaak 18 uur per dag in dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Daniel »

Die ben ik nog niet tegengekomen, hooguit wagens met een niet zo best meer werkende airco maar dat was toen ze net nieuw waren niet veel anders.
Ze zien er echter wel stukken schoner uit dan ze er onder Connexxion ooit uit gezien hebben.

In Noord-Holland-Noord is het daarentegen hoog tijd voor wat nieuws: Amba's zijn al niet op een heel lange levensduur gebouwd en er rijdt daar nu nog materieel wat ooit drie aanbestedingen geleden in de provincie Utrecht instroomde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door CSA2 »

JP13357 schreef:Dus het wordt weer 11 jaar lang met van die oude Miele stofzuigers uit het NWZF gebied uit 2006 en van die vreselijke vdl procity in Hoorn. Ik was gisteren in Hoorn. Wat is daar het OV lang stilgestaan en verpaupert. Ik ging met de 135 naar Den oever, dat was 1 van de vreselijkste ritten.
Leuk hé? En ter hoogte van Den Oever ben je doof of heb je last van je rug... Maar alle Amba's gaan er uit. De Mercedessen zullen denk ik nog wel even blijven vermoed ik, die zijn ook nog best wel oke. Er komen 83 nieuwe elektrische bussem en 52 nieuwe dieselbussen. Van die laatate hoop ik dat het Crossway's of iets in die richting worden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wageningen1998 »

Ik vermoed zelf dat Connexxion VDL Citea's aan gaat schaffen voor NHN. Zijn die Crossways fijne bussen dan by the way?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door ODRAIL »

sirvinniei schreef: Overigens levert Connexxion zeker wel maatwerk. Kijk naar de huidige concessie noord Holland noord: je hebt de opstappers voor kleine dorpjes en de texelhopper voor Texel.
Die texelhopper ... is geen maatwerk ... maar ... dat is rampwerk ... door de provincie bedacht :? .
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door OmniLezer »

Wageningen1998 schreef:Ik vermoed zelf dat Connexxion VDL Citea's aan gaat schaffen voor NHN. Zijn die Crossways fijne bussen dan by the way?
Die Crossway's zijn vet fijn. De setup zoals Connexxion deze in Zeeland heeft rijden, is super.
*Een #FirstWorldProblem van deze bussen, is dat aan beide zijden van de bus USB-poortjes moeten zitten en niet alleen bij de deurzijde.

Dit hoef je niet als minpunt te zien, want ze zijn gewoon rete fijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Z2N »

"rete fijn" is geen legitieme reden om bussen uit te kiezen hoor. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door CSA2 »

Nee, dat zeker niet. Maar zoald beschreven een fijne wagen. Ben zelf aardig wat ritjes meegeweest met de wagens van ijsselmond en op de A6 kan je tenminste gewoon je muziek horen als je 80 rijd. Of het VDL zal worden, geen idee....
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 jul 2017, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door JP13357 »

CSA2 schreef: Leuk hé? En ter hoogte van Den Oever ben je doof of heb je last van je rug... Maar alle Amba's gaan er uit. De Mercedessen zullen denk ik nog wel even blijven vermoed ik, die zijn ook nog best wel oke. Er komen 83 nieuwe elektrische bussem en 52 nieuwe dieselbussen. Van die laatate hoop ik dat het Crossway's of iets in die richting worden.
Ooo de citaro's mogen van mij ook wel blijven, maar die amba's mogen wel weg. Mijn probleem is het niet dat ze met oud materieel rijden, maar met welk type ze rijden. Ik heb een zwakte voor die oude Integro's O550 series 1, dat vind ik leuk om in te rijden. Maar die Amba's mogen er wel uit. Crossway's rijden indd lekker, maar ik werd daar misselijk in. Kunnen ze niet met setra's gaan rijden. Pas op die nieuwe VDL bussen zijn lekker stil en hebben USB poorten, ze zijn niet comfortabel. Ze stuiteren heel erg en geeft veel onrust in de bus.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wageningen1998 »

CSA2 schreef:
Z2N schreef:"rete fijn" is geen legitieme reden om bussen uit te kiezen hoor. :')
Nee, dat zeker niet. Maar zoald beschreven een fijne wagen. Ben zelf aardig wat ritjes meegeweest met de wagens van ijsselmond en op de A6 kan je tenminste gewoon je muziek horen als je 80 rijd. Of het VDL zal worden, geen idee....

De nieuwe VDL's in Utrecht hebben een ZF-ecolife bak, daardoor redelijk stille bussen geworden :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Daniel »

Wel grappig trouwens dat er nu ook een stel 4100'en in Noord-Holland-Noord rijden... daar zijn dus nu twee series actief die beide in 't groen in de provincie Utrecht hebben gereden, maar elkaar daar nooit ontmoet hebben en dat nu in Noord-Holland wel doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wageningen1998 »

Hoe bedoel je? 4153 en 4170 reden beide aan de weskant, hoewel de 4170 in het begin van de concessie aan de oostkant heeft gereden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Daniel »

Ik bedoel dat in Noord-Holland Noord nu dus 5100'en rijden die oorspronkelijk door Stadsvervoer Nederland zijn aangeschaft voor de concessie Oost-Utrecht (maar die werden al in 2008 groen nadat Connexxion Novio had overgenomen en SVN er dus ook bij kreeg), maar ook 4100'en uit de concessie die daarop volgde.
De ex-SVN bussen en de 4100'en hebben echter nooit gelijktijdig in de provincie Utrecht in reizigersdienst gezeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wageningen1998 »

Oke got it. Snapte even niet wat je precies bedoelde haha. Er rijden ook nog 18xx amba's die oorspronkelijk van Hermes zijn geweest toch? Ik vond dat in Nijmegen al rotbussen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Een paar pagina's terug staat er een link naar de site van de provincie NH en daar staat dat er op mijn favoriete waddeneiland Texel 2 bio-cng bussen komen. Maar er rijden nu gelede bussen. Dus ik dacht geleed+cng binnen Connexxion= of nieuw kopen maar het kunnen ook 2 gelede CNG bussen uit Zeeland zijn? Zou dit kunnen of logisch zijn?
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door CSA2 »

busfanNL schreef:Een paar pagina's terug staat er een link naar de site van de provincie NH en daar staat dat er op mijn favoriete waddeneiland Texel 2 bio-cng bussen komen. Maar er rijden nu gelede bussen. Dus ik dacht geleed+cng binnen Connexxion= of nieuw kopen maar het kunnen ook 2 gelede CNG bussen uit Zeeland zijn? Zou dit kunnen of logisch zijn?
Ik dacht day er rond Arnhem/Nijmegen met bio CNG wordt gereden... Maar of men wagens daar vandaan gaat halen... T kan net zo goed zijn dat er 2 12m gasbussen komen en dat men geleed "inhuurt" via tours. MAN Vianen heeft nog wat HTM'ers staan die weinig tot niet hebben gelopen...
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door BrengMe »

Of er komen gewoon twee nieuwe gelede aardgasbussen?
:X :')
CSA2 schreef:Ik dacht day er rond Arnhem/Nijmegen met bio CNG wordt gereden... Maar of men wagens daar vandaan gaat halen..
Klopt, maar er zijn hier geen gelede weg te plukken. Die zijn hard nodig op lijn 10 in Nijmegen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

CSA2 schreef:
busfanNL schreef:Een paar pagina's terug staat er een link naar de site van de provincie NH en daar staat dat er op mijn favoriete waddeneiland Texel 2 bio-cng bussen komen. Maar er rijden nu gelede bussen. Dus ik dacht geleed+cng binnen Connexxion= of nieuw kopen maar het kunnen ook 2 gelede CNG bussen uit Zeeland zijn? Zou dit kunnen of logisch zijn?
Ik dacht day er rond Arnhem/Nijmegen met bio CNG wordt gereden... Maar of men wagens daar vandaan gaat halen... T kan net zo goed zijn dat er 2 12m gasbussen komen en dat men geleed "inhuurt" via tours. MAN Vianen heeft nog wat HTM'ers staan die weinig tot niet hebben gelopen...
Gelede via Tours?? Dat zijn allemaal 9100 serie wat er nu rijdt en dat mag volgens mij niet volgens de concessie eisen. Heeft iemand het PvE nog ergens? Dan kan ik dat nog even nalezen. Maar het lijkt mij sterk dat de 9100 serie blijft rijden want die zijn al flink op leeftijd.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door CSA2 »

Ach er zijn straks ook weer wat wagens over vanuit AML. Grote kans dat die dan doorschuiven naar andere gebieden/tours. Al dat leeftijdgehannes maak ik me niet zo druk om.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 05 aug 2017, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige lange quote verwijderd
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door fred1954 »

Wat er aan geleed over is in AML in december zijn de R-net Citaro G (ex 300/310 bussen) en enkele Schipholnet (rood) MAN Lion's City geleed (ex 197) en een paar Mercedes geleed (groene huisstijl CXX) ex 170-bundel. Allen diesel bussen uiteraard.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door Wageningen1998 »

Die Citaro's geleed (9261 t/m 9263 geloof ik) zijn euro 5 bussen uit 2008. Die kunnen nog wel even mee.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Ja maar waarom staat er dan dat er bio-cng bussen komen???
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door BrengMe »

Uhm, omdat dat waarschijnlijk het idee is van CXX en/of de provincie :')
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Bericht door busfanNL »

Maar denk jij dan dat er gewoon dieselbussen komen??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten