Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Frank93 schreef:Klopt, vanaf 1 augustus als het goed is
Fijn gefeliciteerd. *O* Dat is denk ik beter als TCR.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Selivio »

Ben ik nou ongeveer de enige die die solaris bussen in de basis niet mooi vind of heb ik gewoon een vreemde smaak(niet dat ik ze veel/vaak in het echt zal zien maar dat terzijde)? -o-
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Suus »

Het zijn niet bepaald moeders mooiste. De achterkant is nog erger, net een brood waar een plak van is afgesneden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Suus waar heb je die foto zo snel gevonden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Suus »

Mijn bron wenst absolute anonimiteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door mp623 »

Wel interessant om te zien dat bij de solarissen van NHN (in tegenstelling tot bij AML) de linkerspiegel op dezelfde hoogte hangt als de rechter.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Suus schreef:Mijn bron wenst absolute anonimiteit.
Met alle respect. :wink:
mp623 schreef:Wel interessant om te zien dat bij de solarissen van NHN (in tegenstelling tot bij AML) de linkerspiegel op dezelfde hoogte hangt als de rechter.
Dat had ik nog niet gezien ik zal er eens op letten. :D
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Durashift »

Dat er nog een display in gemonteerd zit.. lijnnummer staar toch al op de bus.. :wink: (A)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Dat vind ik ook gek ja en onnodig die sticker met lijn 28. :neg: En zag ik nou dat ze zo'n overal teken in de gele o van texelhopper hadden gezet. :? Lekker handig 2 verschillende formules op een bus zowel overal als texelhopper. Maakt het er niet beter op. Voor de rest blijft het een mooi ding in die kleuren maar zoals eerder al gemeld de achterkant is niet te doen inderdaad bij die Solaris . Vooraan ziet er wel uniek en tof uit met zo'n aflopende voorruit. *bus*
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door BrengMe »

Valt wel mee toch? Dat Overal komt er net zo veel op terug als op de 'gewone' CXX bussen, en het logo is ook op dezelfde (onopvallende) plekken op de bus geplakt. De Texelhopper branding komt hierop veel sterker naar voren dan dat Overal gedoe. Het laat juist duidelijk zien dat de Texelhopper een geheel moet vormen met de concessie NHN. En die pijl in de O van Texelhopper vind ik juist heel leuk bedacht. Dat is ook zo'n detail wat slechts een beperkt aantal mensen opvalt, dus de meeste mensen zullen die link niet eens leggen.

Al moet ik ook zeggen dat ik die Solarissen ook niet zo mooi vind. Die aflopende voorruit, de plotselinge overgangen naar de voor- en achterkanten, ik vind het maar niks... En dan maakt die motor ook nog een enorm kabaal. Het is duidelijk dat die bus uit Oost-Europa komt.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Suus schreef:Mijn bron wenst absolute anonimiteit.
Goeie bron, beide foto's staan gewoon al een paar dagen op Facebook! _O- _O- _O- _O- _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Suus »

Als ze al dagen op Facebook staan, waarom heb je ze dan niet gedeeld? Er zijn mensen die interesse hebben. En verder vind ik je bericht geen fijne toon hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Nou ik heb wel degelijk interesse en heb geen Facebook dus ik ben erg blij dat je het deelt. Bij deze bedankt. :wink: :pos:
Laatst gewijzigd door Ardan op di 24 jul 2018, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

BrengMe schreef:Valt wel mee toch? Dat Overal komt er net zo veel op terug als op de 'gewone' CXX bussen, en het logo is ook op dezelfde (onopvallende) plekken op de bus geplakt. De Texelhopper branding komt hierop veel sterker naar voren dan dat Overal gedoe. Het laat juist duidelijk zien dat de Texelhopper een geheel moet vormen met de concessie NHN. En die pijl in de O van Texelhopper vind ik juist heel leuk bedacht. Dat is ook zo'n detail wat slechts een beperkt aantal mensen opvalt, dus de meeste mensen zullen die link niet eens leggen.

Al moet ik ook zeggen dat ik die Solarissen ook niet zo mooi vind. Die aflopende voorruit, de plotselinge overgangen naar de voor- en achterkanten, ik vind het maar niks... En dan maakt die motor ook nog een enorm kabaal. Het is duidelijk dat die bus uit Oost-Europa komt.
Goed je hebt in dat verhaal over eenheid best wel gelijk. En misschien is die o wel speels inderdaad. Achterkant en motor wil ik je ook gelijk in geven, maar ik vind zo'n aflopende voorruit best wel tof eruitzien. Net even anders als andere bussen en juist die voorkant in combinatie met de kleurstelling maakt de hele bus vind ik. Daarnaast is het denk ik ook een kwestie van smaak. Maar bij nader inzien na jouw verhaal over die o vind ik het inderdaad ook misschien wel speels. Maar blijf erbij dat niet alleen op texel maar door heel NHN dat overal gedoe niet ingevoerd had moeten worden. Gewoon connexxion is denk ik voor veel reizigers alleen maar duidelijker in plaats van naast de grote CXX logo's zo'n overal sticker.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door BrengMe »

Als ik eerlijk moet zijn vind ik dat Overal nog best goed bedacht, er zit namelijk wel een verhaal achter. Die is bij de net zo'n kneuterige naam Breng bijvoorbeeld afwezig. Wat ik ook positief vind is dat het Overal gedoe wel op de achtergrond staat en dat het duidelijk is dat Connexxion nog altijd de vervoerder is.

Kort samengevat: Connexxion is de vervoerder, Overal bereikbaar zijn in NHN is het doel. Dat lijkt me duidelijk gecommuniceerd naar reizigers, en zal dus niet zoveel voor verwarring zorgen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Ja oke je hebt gelijk. Ook daar moet ik mijn standpunt in veranderen. Hier zit inderdaad een verhaal achter maar achter veel andere namen niet. Laat ik het dan anders zeggen, wat is er mis met de naam en huisstijl van de vervoerder alleen op de bus? (En dan bedoel ik dus op stads en streeklijnen he, snelbusformules/ HOV formules uitgezonderd.)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door BrengMe »

Daar is wat mij betreft niks mis mee, dat moet je aan CXX zelf vragen. Zij hebben immers de keuze gemaakt om Overal op de bussen te zetten, niet ik.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

De tweede BYD in Alkmaar is vandaag aangekomen. Ik weet niet hoe dat gaat met elektrische bussen maar worden ze op een dieplader gebracht? Er is namelijk niet gevraagd om BYD's ergens op te halen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Hainje »

Lijkt mij dat dergelijke wagens nog op dieplader gebracht gaan worden. Dan weet je zeker dat ze niet ergens halverwege met een lege accu komen te staan.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Durashift »

Hmm.. als ik de BYD OVNL wikipedia mag geloven.. worden de bussen in Bulgarije in elkaar gezet..
Wellicht komen ze rechtstreeks af fabriek naar de klant.. maar wellicht is er wel een tussenstop in Rotterdam bij de import vestiging??

Vanaf daar lijkt het mij dat men wel naar Alkmaar kan crossen op één batterij lading.. (250 km bereik zeggen ze zelf).. (A)

Mocht dat niet lukken.. kan er op Schiphol.. of de CXX stalling in Haarlem nog bijgeladen worden... :wink:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/BYD_K9
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door ovVeluwe »

Frank93 schreef:De tweede BYD in Alkmaar is vandaag aangekomen. Ik weet niet hoe dat gaat met elektrische bussen maar worden ze op een dieplader gebracht? Er is namelijk niet gevraagd om BYD's ergens op te halen.
Vrijdag stond de 7555 al in de garage, de 7550 maakte een testrit. Misschien is de derde dan aangekomen? (A)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Frank93 »

Het was de 7555 die ik als ''tweede'' bus zag. Dat hij er al sinds vrijdag is had ik nog niet opgemerkt dan :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Suus »

De BYD’s worden vanaf Oosterhout naar hun nieuwe thuisbasis gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KelvinVos
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 apr 2010, 16:22

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door KelvinVos »

Ik zag er vandaag 1 en ze hebben bellen
EDIT: ik zie nu dat dat al is genoemd
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)

Bericht door Durashift »

Suus schreef:De BYD’s worden vanaf Oosterhout naar hun nieuwe thuisbasis gereden.
:pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten