Er zullen vast wel CNG bussen komen, anders benoemt men dat niet specifiek in het persbericht.busfanNL schreef:Maar denk jij dan dat er gewoon dieselbussen komen??
Concessie Noord Holland Noord (2018-2028)
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Precies, en zoals je zelf eerder zijn bestaan er ook gelede CNG-bussen. Deze zullen waarschijnlijk nieuw aangeschaft worden. Gezien bijna de hele vloot vernieuwt gaat worden is dit ook niet zo'n vreemd idee.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Daar heb jij dan weer gelijk in. Zijn die elektrische midibussen van de zelfde fabrikant als in Haarlem?? Als dat namelijk zo is dan is de kans groot dat er diesel midibussen komen want de fabrikant van de elektrische is failliet. Zie ook het Haarlem ijmond aanbestedingen topic. (Weer minder elektrisch vervoer. :N)
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Geen idee, materieeltechnisch is er nog helemaal niets bekend namelijk over NHN.busfanNL schreef:Daar heb jij dan weer gelijk in. Zijn die elektrische midibussen van de zelfde fabrikant als in Haarlem?? Als dat namelijk zo is dan is de kans groot dat er diesel midibussen komen want de fabrikant van de elektrische is failliet. Zie ook het Haarlem ijmond aanbestedingen topic. (Weer minder elektrisch vervoer. :N)
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
In Haarlem ijmond worden in eerste instantie nieuwe midcitys van Mercedes ingezet. Later komt wel elektrisch maar van wie geen idee
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Remco weet jij welke fabrikant failliet is van die elektrische midibusjes???
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ik denk dat de Haarlemse "midis" eerder mini zijn. Voor lijn 2 komen er9 BYD bussen. Voor NHN komen er midi's in de grootte van 10m heb k vernomen en die levert zowel BYD als Van De Lidl (VDL). Ben zelf vooral benieuwd wat men koopt qua 52 nieuwe diesels.Remco1989 schreef:In Haarlem ijmond worden in eerste instantie nieuwe midcitys van Mercedes ingezet. Later komt wel elektrisch maar van wie geen idee
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Wilde ze niey zeggenbusfanNL schreef:Remco weet jij welke fabrikant failliet is van die elektrische midibusjes???
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Ook Van Hool en Solaris leveren elektrische midi's. Maaf alle vier zijn niet failliet voor zover ik kan zien en vinden.CSA2 schreef:Ik denk dat de Haarlemse "midis" eerder mini zijn. Voor lijn 2 komen er9 BYD bussen. Voor NHN komen er midi's in de grootte van 10m heb k vernomen en die levert zowel BYD als Van De Lidl (VDL). Ben zelf vooral benieuwd wat men koopt qua 52 nieuwe diesels.Remco1989 schreef:In Haarlem ijmond worden in eerste instantie nieuwe midcitys van Mercedes ingezet. Later komt wel elektrisch maar van wie geen idee
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Omnibus Trading leverde midi's o.b.v. Mercedes Sprinter en is wel failliet. Die wellicht dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
EL- KW?Remco1989 schreef:Wilde ze niey zeggenbusfanNL schreef:Remco weet jij welke fabrikant failliet is van die elektrische midibusjes???
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... w-b-v.aspx
Heeft (had) het importschap van KARSAN.
Over KARSAN Nederland.
In 2015 heeft EL-KW de distributierechten van fabrikant KARSAN verworven voor de Nederlandse en Vlaamse markt. EL-KW heeft daartoe KARSAN Nederland opgericht. Het betreft een moderne lijn van mini- en midi-personenbussen voor zowel stadsvervoer (Jest en ATAK) als voor vervoer op langere afstanden (STAR). De bussen worden nu uitgevoerd met efficiënte diesel VI motoren, maar elektrische versies zullen per eind 2017 beschikbaar zijn.
http://elkw.nl/karsan/
EL-KW, ook bekend van het project Trolley 2.0...
http://www.ecomobiel.nl/nieuws/item/ite ... .0-bouwen/
Schijnt, als ik zo de google resultaten lees, ook niet zo'n goed project te zijn.. :?
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Kan ook zijn dat de firma die de aandrijving voor de elektrische VDL MidCity levert op de fles is. Oorspronkelijk zouden die ook in Dordrecht gaan rijden maar dat zijn vrij laat toch die Rosero's geworden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
In september worden er als het goed is informatiebijeenkomsten georganiseerd voor personeel (en misschien dat pers er ook bij mag zijn maar dat weet ik niet). Daar zal alles wel naar buiten komen denk ik.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat is Kreisel Electrics.nvdw schreef:Kan ook zijn dat de firma die de aandrijving voor de elektrische VDL MidCity levert op de fles is. Oorspronkelijk zouden die ook in Dordrecht gaan rijden maar dat zijn vrij laat toch die Rosero's geworden.
http://www.kreiselelectric.com/en/blog/ ... r-kreisel/
Het zegt niet alles natuurlijk.. maar op basis van wat ik zie op hun website lijkt het mij niet dat het bedrijf financieel op slot zit..
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Rijden die alleen 's zomers dan? Toen ik er dit voorjaar was reden er slechts 2 ex-hermes Amba's.busfanNL schreef:Een paar pagina's terug staat er een link naar de site van de provincie NH en daar staat dat er op mijn favoriete waddeneiland Texel 2 bio-cng bussen komen. Maar er rijden nu gelede bussen.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Net bij een presentatie geweest. Heel veel over wat ze willen gaan doen maar nog niet hoe precies. Nog niks over het lijnennet bijvoorbeeld. Ik kan wel iets over het materieel vertellen:
- 48x VDL Citea LLE (diesel)
- 83 ZE midibussen (VDL werd als merk genoemd maar stond een Mercedes als afbeelding)
- 2x CNG bussen voor Texel
Het opladen van bussen gaat gebeuren via stekkers en niet via laadpalen boven de weg.
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat details vergeten. Zo komen er ook 4 bussen van 18 meter van hetzelfde type als AML gaat krijgen.
- 48x VDL Citea LLE (diesel)
- 83 ZE midibussen (VDL werd als merk genoemd maar stond een Mercedes als afbeelding)
- 2x CNG bussen voor Texel
Het opladen van bussen gaat gebeuren via stekkers en niet via laadpalen boven de weg.
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat details vergeten. Zo komen er ook 4 bussen van 18 meter van hetzelfde type als AML gaat krijgen.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat zouden dus Solaris bussen kunnen zijn als de 18m bussen niet ZE zijn. Maargoed, we gaan het allemaal wel zien. :)
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 sep 2017, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat zijn MidCity's.Frank93 schreef: - 83 ZE midibussen (VDL werd als merk genoemd maar stond een Mercedes als afbeelding)
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Die zijn voor veel lijnen sowieso al veel te klein...
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 sep 2017, 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Welk merk en type het is weet ik dus niet precies, heb ik ook niet echt veel verstand van haha. Wat er wel over gezegd is dat ze 19 zitplekken hebben waarvan 3 klapstoeltjes op de roelstoelplek. Er komen geen staanplaatsen in de midibussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
De VDL MidCity wordt vaak als 15-persoonsbus benoemd, met wat klapstoeltjes op het balkon erbij zouden het dus goed dat soort busjes kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Zie net dat ze de Midcity tot 31 zitplaatsen leveren... Maar met 19 zitplaatsen zou het inhouden dat op bepaalde lijnen de frequentie omhoog gaat. Naja we gaan het allemaal wel xien. Kan speculeren maar daar schiet je toch weinig mee op...
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Tenzij er weer lijnen ontbuurtbust worden.CSA2 schreef:Die zijn voor veel lijnen sowieso al veel te klein...Lijn 45 schreef:Dat zijn MidCity's.Frank93 schreef: - 83 ZE midibussen (VDL werd als merk genoemd maar stond een Mercedes als afbeelding)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028
Dat zou ook nog kunnen inderdaad...
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 sep 2017, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten