Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
CamilleKreemers
Berichten: 2328
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 25 Apr 2016, 18:59

Ik kan het me alleen voor de verbinding Alkmaar - Purmerend via de Beemster's nog wel indenken om doorgaand in te voeren. Die lijn heeft de hoogste bezetting daar.

Exploitatief delen van 306 en 129 is zeker niet mogelijk?

renevisscher
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 10:53

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor renevisscher » Di 26 Apr 2016, 08:34

Dat de 123 nu niet heel druk bevolkt is maakt niet heel veel uit voor een eventuele doorkoppeling in mijn ogen, niet alle bussen hoeven door te rijden natuurlijk. Je kan er ook voor kiezen 1x/uur (spits 1 rit extra eventueel), conform de huidige lijn 123 door te rijden naar Alkmaar. Een bus rijden moet er toch, volgens de eisen tenminste, een doorgaande lijn lijkt me daarmee voor reizigers over het geheel aantrekkelijker. Een openstaande brug of file is voor elke dienstuitvoering lastig, maar valt in goed overleg soms nog om heen te plannen ook (de brug althans). Daarnaast heb je op zowel de 301 als de 306 in de brede spits kort traject ritten, zodat je vanaf Purmerend, M.L. Kingweg eventueel flexibel hierop in kan springen.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CSA2 » Di 26 Apr 2016, 08:39

CamilleKreemers schreef:Ik kan het me alleen voor de verbinding Alkmaar - Purmerend via de Beemster's nog wel indenken om doorgaand in te voeren. Die lijn heeft de hoogste bezetting daar.

Exploitatief delen van 306 en 129 is zeker niet mogelijk?


Opzich zou het wel mogelijk zijn en wie weet als EBS zich inschrijft stellen ze dat wel voor.....Maar er staat me iets bij over R-NET en frequenties wat het weer minder kansrijk naakt, nl. dat de lijnen minimaal iedere 30 minuten moeten rijden en dat zou 's avonds/zondag wel wat te veel van het goede zijn. Lijn 129 doet het overdag wel goed maar daarbuiten is het redelijk rustig.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CSA2 » Di 26 Apr 2016, 12:21

renevisscher schreef:Dat de 123 nu niet heel druk bevolkt is maakt niet heel veel uit voor een eventuele doorkoppeling in mijn ogen, niet alle bussen hoeven door te rijden natuurlijk. Je kan er ook voor kiezen 1x/uur (spits 1 rit extra eventueel), conform de huidige lijn 123 door te rijden naar Alkmaar. Een bus rijden moet er toch, volgens de eisen tenminste, een doorgaande lijn lijkt me daarmee voor reizigers over het geheel aantrekkelijker. Een openstaande brug of file is voor elke dienstuitvoering lastig, maar valt in goed overleg soms nog om heen te plannen ook (de brug althans). Daarnaast heb je op zowel de 301 als de 306 in de brede spits kort traject ritten, zodat je vanaf Purmerend, M.L. Kingweg eventueel flexibel hierop in kan springen.


Men wil/wenst een doorkoppeling aan een stadslijn in Alkmaar ivm. bereikbaarheid van het MCA. Natuurlijk is het doorkoppelen mogelijk maar de hoeveelheid reizigers van lijn 123 is buiten de spits om niet echt 301 waardig aangezien die veelal met geleed gereden wordt en dat is zeker in de spits ook wel nodig voor het Purmerendse gedeelte maar zou verder meer kosten dan dat het iets oplevert.

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor Durashift » Wo 27 Apr 2016, 14:21

CamilleKreemers schreef:Ik zou dan eerder kijken of lijn 34 van Den Helder standaard naar Anna Palowna kan rijden. Ik zou de lijn 158 en 658 in een lijn combineren, omdat beide lijnen dan in Den Oever en Schagen precies op de trein kan aansluiten. Lijn 135 kan nu in ongeveer 27 minuten van Den Helder naar Den Oever rijden, waardoor hij net mooi aansluit op de trein.

Over hoeveel reizigers hebben we het dan in potentie?


De 34 is nu (in de (zomer) vakantieperioden gekoppeld aan de 33.. Laat je de koppeling los.. dan staat de verlengde Citaro weer een klein uur te 'niksen'..

Heb de route van de 135 niet helemaal in het hoofd.. maar weet van vroeger wel dat die over Breezand / Anna Paulowna reed..

Misschien beter om de 151, die nu in Julianadorp stopt.. door te laten rijden naar Anna Paulowna.. Vanuit het zuiden is dat, gevoelsmatig, niet een grote omweg.. vanuit Den Helder is het niet een heel logische route..

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor JeffreyMeijer » Wo 27 Apr 2016, 15:24

Daarnaast zie ik de meerwaarde van verlening naar Alkmaar helemaal niet in. Lost geen problemen op, veroorzaakt alleen maar.
Leven, en laten leven.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CSA2 » Do 28 Apr 2016, 12:27

JeffreyMeijer schreef:Daarnaast zie ik de meerwaarde van verlening naar Alkmaar helemaal niet in. Lost geen problemen op, veroorzaakt alleen maar.


Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor Roeland » Do 28 Apr 2016, 13:11

Lijn 30-32 rijden in Den Helder en op Den Helder - Julianadorp samen een kwartiersdienst. Is de vervoersvraag zo groot, dat een kwartiersdienst hier logisch is, of rijden deze lijnen vaak met bijna bussen?

renevisscher
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 17 Nov 2010, 10:53

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor renevisscher » Vr 29 Apr 2016, 09:41

CSA2 schreef:Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.

Er zit inderdaad wel een stukje wens in, dat is in mijn geval vooral de wens om de concessiegrenzen wat minder in het lijnen net terug te zien, door verbindende lijnen te laten eindigen op een wat groter knooppunt. Net zoals lijn 314, welke wel netjes tot het station van Hoorn rijdt, en niet dat vanaf beide kanten tot Oosthuizen of Edam wordt gereden.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CSA2 » Vr 29 Apr 2016, 10:43

renevisscher schreef:
CSA2 schreef:Dat is iets wat mogelijk van de afdeling "wensgedachte" komt. Maar je lost er inderdaad niets mee op.

Er zit inderdaad wel een stukje wens in, dat is in mijn geval vooral de wens om de concessiegrenzen wat minder in het lijnen net terug te zien, door verbindende lijnen te laten eindigen op een wat groter knooppunt. Net zoals lijn 314, welke wel netjes tot het station van Hoorn rijdt, en niet dat vanaf beide kanten tot Oosthuizen of Edam wordt gereden.


Dat laatste is ook een goede rede voor want er is vraag/aanbod voor. Heel vroegáh was het lijn 114 en die reed zelfs naar Risdam in Zwaag maar nu is het ontkoppelt en het functioneert prima zo.Je kan het wel willen oprekken maar dan is vraag/aanbod toch wel een essentiële kwestie.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 29 Apr 2016, 11:29

Mag ik iets stoms zeggen. De RIjp en Middenbeemster zijn nog plaatsen die wat voorstellen en zijn eigenlijk ook harde grenzen van de regio. Oosthuizen en Edam zijn dat niet. Het loopt totaan Hoorn.
Leven, en laten leven.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor CSA2 » Vr 29 Apr 2016, 13:53

JeffreyMeijer schreef:Mag ik iets stoms zeggen. De RIjp en Middenbeemster zijn nog plaatsen die wat voorstellen en zijn eigenlijk ook harde grenzen van de regio. Oosthuizen en Edam zijn dat niet. Het loopt totaan Hoorn.


Heel stom wat je nu zegt... :wink: Laten we gewoon eerlijk zijn. NHN valt echt wel wat van te maken want er zijn mogelijkheden zat maar sommige lijnen zijn wat ze zijn (zoals de 123) en daar moet je niet iets van proberen te maken wat het nooit zal worden of zijn.


Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Berichtdoor Durashift » Di 20 Sep 2016, 22:04

Aparte startdatum.. midden in de zomervakantie..??


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 4 gasten