Pagina 12 van 48

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 22:32
door busfanNL
OW ik dacht dat ze in het verleden alleen stadsdienst Schagen + nog wat dunne lijntjes reden. Wat doen ze nu nog dan?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 23 nov 2017, 09:28
door CSA2
RoBatax rijd de stadsdienst van Hoorn en lijn 128 + wat scholierenlijnen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 20 jan 2018, 22:21
door Frank93
Er was al naar buiten gekomen dat het flex gebeuren Overal Flex gaat heten, maar blijkbaar is Overal ook de merknaam die Connexxion gaat gebruiken in NHN en komt dus op alle voertuigen te staan.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 20 jan 2018, 23:13
door Durashift
Lekker suf.. dus overal een CXX bus in NHN?
Kunnen ze niet waarmaken. :6

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 09:11
door CSA2
Overal.... Maar toch minder dan nu.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 09:18
door Lijn 45
Komt er bij deze formule ook een eigen huisstijl?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 09:25
door dnmw2705
Waarschijnlijk gewoon zoals MAXX.

'OVERAL
Een service van Connexxion'

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 10:22
door Frank93
Een aparte huisstijl weet ik nog niks van, heb alleen het logo gezien

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 13:44
door Durashift
Is dat nou echt een idee van CXX of heeft de provincie dit voorgesteld?

Echt hé, wie bedenkt zoiets nou.. :roll: :N

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 13:46
door dylanwild94
Is wel makkelijk voor de marketing afdeling. Nu in Noord-holland-Noord OVERAL Connexxion. _O-

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 20:09
door Frank93
De lijnen die opgeheven zouden worden blijven misschien toch als spitslijnen:
Vaste lijnen in Noord-Holland Noord die op de nominatie stonden helemaal te verdwijnen, blijven rijden tijdens spitstijden. Per 22 juli gaat er een nieuwe dienstregeling in. De PvdA stelde vandaag in de provincie voor om spitslijnen te regelen, een meerderheid van de Commissie Mobiliteit ging daarmee akkoord.

Het gaat ondermeer om lijn 164 van Castricum naar Egmond aan Zee. Die bus zou door de week, tijdens de spits moeten blijven rijden. Ook zou in de ochtend een bus van Niedorp naar Alkmaar moeten rijden.
Hele bericht >>

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 23 jan 2018, 08:12
door Roeland
Blijkbaar wil de PvdA de naam OVERAL nog wat beter waarmaken?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 27 jan 2018, 22:26
door Durashift
Ik leen even een quote van OVINL'er KL577 uit een ander topic (D66, halflege (volle) bussen).
Staat namelijk een link in naar een pdf waar, volgens mij, alle informatie over de concessie instaat.

Een pdf om te bewaren.. ook om vragen over, bijvoorbeeld het type stoel of versnellingsbak van de Citea terug te vinden. :)
(Zijn Kiel Legro stoelen en een ZF bak, handbediende rolstoelplank, zowel chauffeurs als passagiers airco. :wink: )
KL577 schreef: (..)

Ik zie trouwens dat de plannen voor Noord Holland Noord (2018-2028), in het bijzonder Overal Flex, verbeteringen beloven voor het flex-product (ten opzichte van Bravo/Breng/AML-flex):

- regulier OV-tarief
- gegarandeerde aansluitingen op trein of ander OV
- zichtbaarheid in landelijke systemen (9292).

Ben benieuwd... http://www.behoorlijkbestuur.nl/wp-cont ... omst-2.pdf
De gelede's worden Solarissen, diesel en CNG (voor op Texel). PDF is niet duidelijk of de CNG versie onder dat aantal van 4 valt.. CNG wordt bij de TESO getankt (hun nieuwste schip vaart er immers ook op.)

BYD's en VDL Midcity's, Elektrische aandrijving. Moeten er aardig wat van komen, denk dat VDL daar nu wel mee aan het produceren moet?

Nieuwe boardcomputer (IVU) en een , op het oog, mooi compacte unit voor op de betaaltafel (ticketbox). :pos:

Het 'overal' begrip krijgt voor mij meer duiding. Misschien niet zo heel slecht gekozen.. al steken mijn nekharen wel omhoog bij het lezen van moderne management taal als MaaS > Mobility as a Service.. :roll: :?:

Gebruik maken van Overal Taxi kost 90% van het reguliere straattaxi tarief.

Lijnkleur wordt ook geïntroduceerd. Hopelijk werkt dit soepel i.c.m. de nieuwe boardcomputer.. (lees: ervaring vanuit de huidige 2 nieuwe concessies om de kleur er goed op te krijgen wordt hopelijk gedeeld / is opgelost voor juli dit jaar. :) )

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 00:18
door Meltrain
Interessant document.
Klopt mijn vermoeden dat die BYD's vooral voor de stadsdiensten van Alkmaar en Hoorn bestemd zijn?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 00:23
door Durashift
Gezien de afmetingen mag je dat wel verwachten. Wellicht ook lijn 31 in Den Helder?

Er wordt geschreven dat alle locaties (stallingen) laadinfrastructuur krijgen. Maar goed, dat is ook voor de VDL midcity noodzakelijk. :wink:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 13:20
door busfanNL
Komen er geen geledes in Hopper kleuren -o- . Heel jammer. Standaard CXX interieur is nice maar kom op. Een beetje eenduidigheid in de bussen op Texel is toch ook goed. Waarom is dit niet gedaan? En Krijgen de overige bussen nou het CXX of dat lelijke overal logo???

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 13:23
door Lijn 45
Over de kleurstelling van de CNG-wagens wordt geen woord gerept. Een Texelhopper kleurstelling is dus nog mogelijk.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 13:42
door busfanNL
Ergens in die powerpoint staat Standaard connexxion huisstijl voor interieur en exterieur? Maar dit kan ook texelhopper zijn dus?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 14:06
door Lijn 45
Dat staat er alleen voor de diesels en niet voor de CNG's :wink:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 14:13
door busfanNL
Oww yes!!! Dit bericht geeft me al een stuk meer hoop. IK hoop serieus dat ze het CXX interieur doen en gewoon Texelhopper exterieur. Dat is voor de reiziger het meest eenduidige en herkenbare. Dat is ook makkelijker aan toeristen uit te leggen. :Y

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 03 feb 2018, 18:11
door Frank93
Er zijn overigens best veel wensen van gemeenten binnengekomen waardoor het maken van de diensten wat vertraging kan oplopen. Heb zelf alleen gehoord dat Heerhugowaard het niet eens is met de inkorting van de huidige lijn 6 (vanaf juli 162) en daarvoor misschien extra gaat betalen zodat de lijn naar Reigersdaal kan blijven rijden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 12:24
door Frank93
De provincie heeft net bekend gemaakt 3 miljoen extra te investeren in de concessie. Dat betekent onder andere het volgende:

- Lijn 164 blijft rijden maar alleen in de ochtendspits
- Een extra ochtendrit op lijn 250
- Lijn 30 op zondag 2x per uur in plaats van 1x per uur
- Extra ''reismogelijkheden'' op lijn 652 in de middag

Hele bericht:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... land_Noord

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 17 apr 2018, 14:36
door Frank93
Vandaag een presentatie gehad over de nieuwe concessie en die begon helaas met een slecht nieuwtje. De 62 VDL MidCity Electric bussen kunnen niet geleverd worden voor de start op 22 juli. De eerste zullen in het slechtste geval in week 47 afgeleverd worden en zullen in december pas in dienst komen i.v.m. de omlopen.

Om die bussen op te vangen worden de huidige Ambassadors ingezet. Ze krijgen de witte huisstijl inclusief Overal logo, en er komt een kastje/schermpje op de vooruit om de lijnkleur te filmen. De ticketboxen komen niet in de Ambassadors waardoor er nog langer gewerkt zal worden met ''losse kaartjes''.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 17 apr 2018, 14:50
door Durashift
Slechte zaak, vind ik, van VDL. Men spreekt toch al lange tijd over die elektrische midi bus.

Waar licht de vertraging aan? Gebrek aan onderdelen of productiecapaciteit?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 17 apr 2018, 15:08
door Frank93
Sommige busjes zijn al zo goed als af en missen alleen nog de batterij, maar die schijnt niet helemaal goed te werken dus kunnen die er nog niet ingezet worden.