Pagina 14 van 48

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 apr 2018, 13:14
door Frank93
Volgens mij de eerste keer dat het logo nu openbaar is toch? Ik ken hem al een tijdje maar weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden eigenlijk.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 apr 2018, 18:00
door CSA2
Als ik zo her en der kijk valt het me nog redelijk mee in de stedelijke gebieden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 14:46
door Lijn 45
Hier staat een overzicht met mogelijke nummers van de nieuwe vloot. Klopt dit lijstje enigszins?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:09
door Frank93
Ik heb zelf nog geen nummers voorbij zien komen dus kan het niet bevestigen. Maar iets valt me wel op:
xx older buses (VDL Ambassador) for the Kustbus
De Ambassadors gaan nu tot december doorrijden, maar als dit niet het geval was waarom zou je er een aantal bewaren alleen maar voor de Kustbus (lijn 851)? Om die lijn te rijden zijn maar 2 bussen nodig.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:18
door busfanNL
Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt? Misschien chauffeurs die dit weten? Voor de rest vind ik het er redelijk goed uitzien toch. Alleen die overal taxi lijkt me zo duur. Is dat zo ongeveer zoiets als de hubtaxi in Groningen Drenthe?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:25
door Daniel
Lijn 45 schreef:Hier staat een overzicht met mogelijke nummers van de nieuwe vloot. Klopt dit lijstje enigszins?
Als er iemand goed op de hoogte is van materieel dan is het John Veerkamp van de ADV wel, en die zit achter de site die je linkt dus je kunt er wel vanuit gaan dat het klopt.
busfanNL schreef:Voor de rest vind ik het er redelijk goed uitzien toch.
Waarop baseer je dat precies? Ik vindt het knap lastig de verschillen met de huidige concessie te achterhalen op basis van die lijsten die Connexxion online gezet heeft, mis een beetje een overzichtskaartje bij de wijzigingen zoals die normaal wel in een vervoerplan staan (maar deze publieksversie is wel heel beknopt).

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:27
door Frank93
busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:28
door busfanNL
Nou ja zien. Laat ik het zo zeggen, ze omschrijven het goed en het klinkt of er goeie verbindingen blijven. Dus echt zien niet. Meer lezen. :)

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:28
door Meltrain
Eerder in dit topic is er al een een lijnennetkaart voorbij gekomen.
Op de lijnen 164, 232 en 251 na, lijkt die kaart nog steeds te kloppen.
Frank93 schreef:
busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.
Mogelijk tellen ze de lijnen 866 en 868 ook mee als "Kustbus".
Maar de lijnen 851, 866 en 868 krijgen ook een andere tariefstructuur en daar is het ROCOV het niet mee eens:
https://rocov-nh.nl/2692-2/
(Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:29
door busfanNL
Frank93 schreef:
busfanNL schreef:Kan iemand mij vertellen waarom de kustbus minder ritten krijgt?
Er maakt bijna niemand gebruik van de Kustbus. Vorig jaar heb ik hem zelf 1 keer gereden en had van Petten naar Den Helder ongeveer 6 mensen, op de terugweg 2 volgens mij. Van andere chauffeurs hoorde ik ook altijd dat er bijna niemand in zat. Dus dat zou de reden kunnen zijn.
Kunnen ze de lijn eventueel niet doortrekken naar Schoorl en bergen enzovoort? Toen ik daar in de zomer was was het daar vrij druk met toeristen. Trekt dat geen reizigers?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:35
door busfanNL
Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:41
door Frank93
Meltrain schreef:Eerder in dit topic is er al een een lijnennetkaart voorbij gekomen.
Op de lijnen 164, 232 en 251 na, lijkt die kaart nog steeds te kloppen.
Voor het grootste gedeelte klopt hij inderdaad nog, deze wijzigingen zijn er in ieder geval bijgekomen:
- Lijn 3 gaat 4x per uur rijden. 2x per uur zoals op de kaart staat via Vroonermeer en 2x per uur via de halte Europaboulevard net zoals de huidige lijn 3 nu doet.
- Lijn 156 gaat in Warmenhuizen ook het zuidelijke deel van het dorp bedienen. De precieze route weet ik niet maar ik gok over de Debbemeerweg.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:46
door busfanNL
Gaat Connexxion eigenlijk alles zelf rijden of komt er nog een onderaannemer?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:51
door Frank93
Er komen 2 onderaannemers, welke dat zijn was nog niet bekend omdat de gesprekken nog gaande zijn. Ze nemen verschillende types nieuwe bussen over van Connexxion en de diensten starten en eindigen op de bestaande stallingen i.v.m. de elektrische bussen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 15:53
door busfanNL
Aha en is TBO hierbij meegeteld of alleen de vaste wal?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 16:18
door Frank93
Is niet gezegd maar TBO hoort daar niet bij denk ik

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: zo 29 apr 2018, 16:37
door Meltrain
busfanNL schreef:
Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?
Zoals ik het begrijp, wordt op de gehele Texelhopper de OV-Chipkaart met kilometertarief ingevoerd.
Als voorbeeld werd namelijk gegeven dat reizen naar De Cocksdorp dan wel (flink) duurder worden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 18:43
door busfanNL
Meltrain schreef:
busfanNL schreef:
Meltrain schreef: (Op de Texelhopper komt er dan juist weer wel een kilometertarief voor de OV-Chipkaart.)
Wacht even! Lees ik dit goed? :shock: Gaan ze op de grote bus het kilometertarief weer invoeren net als in de rest van NL? en schaffen ze dan de vaste ritprijs van 3 euro af?
Zoals ik het begrijp, wordt op de gehele Texelhopper de OV-Chipkaart met kilometertarief ingevoerd.
Als voorbeeld werd namelijk gegeven dat reizen naar De Cocksdorp dan wel (flink) duurder worden.
Oh wauw. Tof voor de grote bus maar voor de kleine bus minder. Dan zouden ze beter net als bij de andere flexnetten vast 3 euro of 3,50 euro kunnen doen. Wel met de ov chipkaart maar dan houd je de prijzen een beetje leuk. Voor de grote bus gewoon een kilometertarief is prima. Maar positief nieuws die ov chipkaart. *O*

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 18:50
door Durashift
Wellicht dat beide systemen naast elkaar kunnen bestaan?

(prijs van een ritkaart zal dan wel wat verhoogd worden.. OF je kan dat product op de OV chipkaart laden?)

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 18:55
door busfanNL
Durashift schreef:Wellicht dat beide systemen naast elkaar kunnen bestaan?
Als je doelt op wat ik zojuist beschreven heb, ja. Dat kan, zie bijvoorbeeld breng bravo en aml en binnenkort ook overal flex. Zoals ik al zei als de goeie punten van de Texelhopper (vaste tijd dat je busje komt) en de goeie punten van de flexnetten op het vaste land (via app of telefoon bestellen, ov-chipkaart) gecombineerd worden en je dit op zowel Texel en het vasteland invoert denk ik dat dit reizigersverhogend werkt. En zo heb je bij CXX door heel Nederland een uniform systeem voor dit soort flexbusjes. *O* Ik weet niet of dit heel gek bedacht is??

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 19:50
door Meltrain
Je bent me een heel klein beetje kwijt, maar is dat niet precies wat ze gaan doen? :|
En waarom zou je voor de grote bus wel een kilometertarief gebruiken, maar voor de kleine busjes niet? Uniformiteit werkt juist beter.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 14:17
door busfanNL
Nou omdat je anders een dure ritprijs krijgt en ik dacht voor uniformiteit met andere flexnetten van CXX wel een vaste prijs maar dan te betalen per chipkaart. Anders wordt het zo duur. Voor de grote bus wel gewoon een kilometertarief om uniform te zijn met de andere cxx bussen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 17:14
door Wievank
Hoe denk je dat het kilometertarief van een gewone lijnbus berekend wordt? Door het aantal omwentelingen van de wielen soms? Nee, dit is natuurlijk vooraf allang vastgelegd en geprogrammeerd (vandaar dat men bij kortdurende omleidingen dit meestal niet aan wil/kan passen).

Bij een flexnet met vaste haltepunten is een kilometertarief eigenlijk altijd berekend aan de hand van de kortste route, en anders volgens de route van de buslijn die er daarvoor nog reed. Als er dan wordt omgereden om ook een ander op te halen of af te zetten heeft dat geen invloed op de prijs die jij betaald.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 21:29
door Meltrain
busfanNL schreef:Nou omdat je anders een dure ritprijs krijgt en ik dacht voor uniformiteit met andere flexnetten van CXX wel een vaste prijs maar dan te betalen per chipkaart. Anders wordt het zo duur. Voor de grote bus wel gewoon een kilometertarief om uniform te zijn met de andere cxx bussen.
AML Flex (en straks Overal Flex) kent ook geen vaste tarieven, maar een kilometertarief, dus de bewering dat alle flexnetten van Connexxion een vast tarief hebben, klopt niet.
Verder ben ik het eens met wat Wievank zegt.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 03 mei 2018, 18:51
door busfanNL
Wievank schreef:Hoe denk je dat het kilometertarief van een gewone lijnbus berekend wordt? Door het aantal omwentelingen van de wielen soms? Nee, dit is natuurlijk vooraf allang vastgelegd en geprogrammeerd (vandaar dat men bij kortdurende omleidingen dit meestal niet aan wil/kan passen).

Bij een flexnet met vaste haltepunten is een kilometertarief eigenlijk altijd berekend aan de hand van de kortste route, en anders volgens de route van de buslijn die er daarvoor nog reed. Als er dan wordt omgereden om ook een ander op te halen of af te zetten heeft dat geen invloed op de prijs die jij betaald.
Ow dankjewel. :wink: Ik wist dus niet dat omrijden niet meegerekend wordt. Nee prima hoor zo'n kilometertarief. Dan zie ik alleen maar voordelen.