Jawel: De meest logische route voor Amersfoort - Den Haag/Rotterdam is via Utrecht. Het algehele advies is om waar mogelijk Utrecht te mijden.Meltrain schreef:Via de door Wubbo geplaatste link:Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
En dit weekend kan je ook niet op Utrecht Cartesiusweg komen.Wubbo schreef:op zich is dat nog wel logisch: Utrecht OZ is in deze bouwstap buiten dienst, en het alternatief daarvoor is in Amersfoort gevonden.Daniel schreef:Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Maar dat bleek dus niet uit de rest van die tekst. ;)microshit schreef:Jawel: De meest logische route voor Amersfoort - Den Haag/Rotterdam is via Utrecht. Het algehele advies is om waar mogelijk Utrecht te mijden.Meltrain schreef:Via de door Wubbo geplaatste link:Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Vandaar dus mijn opmerking dat de laatste zin niks met de rest van het bericht te maken heeft.
Sterker nog: reizigers tussen Amersfoort en Rotterdam / Den Haag die het bericht toevallig zien, haken na de eerste zin al af omdat het ogenschijnlijk voor hen niet van toepassing is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Dit nieuwsbericht past ook wel in dit topic:
Deel werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigt uit te lopen
De werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigen deels uit te lopen. Spoorbeheerder ProRail gaat ervan uit er maandagochtend tussen Utrecht en Houten nog geen sprinters rijden. Mogelijk rijden er ook geen intercity's tussen Utrecht en Den Bosch.
De problemen komen doordat er meer tijd nodig is om nieuwe seinen en wissels aan te sluiten. Volgens ProRail zet de NS maandagochtend bussen in op de trajecten waar nog geen treinen rijden. Reizigers krijgen het advies om kort voor vertrek op de website of app van de NS te controleren of hun trein rijdt.
Lees meer
Deel werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigt uit te lopen
De werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigen deels uit te lopen. Spoorbeheerder ProRail gaat ervan uit er maandagochtend tussen Utrecht en Houten nog geen sprinters rijden. Mogelijk rijden er ook geen intercity's tussen Utrecht en Den Bosch.
De problemen komen doordat er meer tijd nodig is om nieuwe seinen en wissels aan te sluiten. Volgens ProRail zet de NS maandagochtend bussen in op de trajecten waar nog geen treinen rijden. Reizigers krijgen het advies om kort voor vertrek op de website of app van de NS te controleren of hun trein rijdt.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ojee...
Dat zal nog een lekkere chaos gaan worden...Uitloop werkzaamheden Utrecht Centraal
De megaklus rondom Utrecht dit weekeinde nadert de laatste fase. Zoals het er nu naar uitziet worden de meeste werkzaamheden vandaag afgerond. Waar langer doorgewerkt moet worden, is de zuidzijde van Utrecht.
Deze situatie betekent dat er morgenvroeg tot nader bericht geen treinverkeer mogelijk is tussen Utrecht en Geldermalsen.
* Tussen Den Bosch en Utrecht rijden geen Intercity's
* Tussen Utrecht en Amsterdam rijden minder Intercity's
* Tussen Utrecht en Schiphol rijden minder Intercity's.
Het is nog niet te zeggen tot hoe lang dit precies gaat duren. We houden u op de hoogte zodra er meer bekend wordt.
Reist u maandagochtend 30 mei naar of via Utrecht? Houd dan rekening met drukte, omreizen en een langere reisduur.
Check morgenochtend kort voor vertrek de reisplanner met het laatste reisadvies.
* Reizigers Den Bosch – Utrecht v.v. kunnen omreizen met de trein via Arnhem-Nijmegen.
* Reizigers Eindhoven – Amsterdam / Schiphol v.v. kunnen omreizen met de trein via Rotterdam Centraal.
De vervangende bussen kunnen in de ochtendspits niet de capaciteit bieden die we normaal met de trein kunnen bieden. Ook zal het wegverkeer in de ochtendspits zorgen voor extra vertraging. We raden u aan om, als dat mogelijk is, uw reis uit te stellen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
DSSU werkt direct. Keren in Utrecht met een IC uit Amsterdam kan niet meer (in de eindsituatie kan dat alleen op spoor 14, maar daar moeten ook nog sprinters overheen dan) dus rijdt de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] niet tussen Amsterdam en Den Bosch en de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet tussen Schiphol en Den Bosch. Terwijl er alleen aan de zuidzijde van Utrecht echt wat aan de hand is.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Dat is toch echt wel heel zorgwekkend, daar de verbindingen Utrecht - Schiphol en Utrecht - Amsterdam dus prima zouden kunnen rijden maar door onhandige beslissingen (eventueel aangevuld door regeltjes). Hier gaan ze nog een keer keihard tegenaan lopen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
In de toekomst zouden die verbindingen nog kunnen rijden door naar de sprintersporen door te wisselen en dan op OZ te keren op de twee sporen die beveiligd gebied worden. Vanaf OZ kunnen ze dan weer direct naar spoor 7 om over de IC-sporen te vertrekken. Echter is OZ nu juist in deze bouwstap buiten dienst, dus nu kan dat nog niet.
'tis trouwens de komende weken ook niet te hopen dat er een trein op spoor 8, 9 of 11 stuk gaat want daarvandaan krijg je 'm op geen enkel opstelspoor meer in deze bouwstap. Dan mag je gaan slepen naar Amersfoort of Amsterdam. Van spoor 1 t/m 7 kan je tenminste nog de Landstraat op en van 18 t/m 21 naar de Cartesiusweg.
'tis trouwens de komende weken ook niet te hopen dat er een trein op spoor 8, 9 of 11 stuk gaat want daarvandaan krijg je 'm op geen enkel opstelspoor meer in deze bouwstap. Dan mag je gaan slepen naar Amersfoort of Amsterdam. Van spoor 1 t/m 7 kan je tenminste nog de Landstraat op en van 18 t/m 21 naar de Cartesiusweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Naar de Landstraat slepen is ook niet handig, want dan staat het slepende stel opgesloten. Wat ik trouwens niet snap ik waarom de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet gewoon tot Utrecht kunnen rijden en dan leeg door naar Driebergen-Zeist of Maarn om daar te keren. Of zit de storing toch niet echt alleen op het stuk naar Houten?
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Bussen richting Geldermalsen vertrekken niet vanaf het Jaarbeursplein, maar vanaf de doorgaande weg. Langs het Beatrixtheater lopen dus. Staat goed aangegeven. Er worden ook gratis drankjes en koeken uitgedeeld.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Zag vanochtend voornamelijk VIRM8 en VIRM10 in de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] rijden. Zal vast lekker knus zijn geweest?
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Gewoon de vaste samenstellingen dus. Van bijzondere drukte heb ik niks gemerkt, Ik had gisteren trein 3022 en die was niet drukker dan anders.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Ja, ik weet dat dit een flinke schop van het onderwerp is én dat de werkzaamheden al enige tijd zijn afgerond. Toch schrijf ik het hier omdat ik vind dat ik een positieve ervaring met DSSU heb gehad. :)
~~~~~~~~~
Afgelopen donderdag en vrijdag een rit met de s3000 gemaakt, een reis die ik al enige jaren niet gemaakt heb maar vroeger veelvuldig.
Beide ritten verliepen, reistijd technisch, volledig volgens plan.
Wat ik dus ervoer was een zéér soepele aankomst en vertrekt in Utrecht CS. Vanuit A'dam 'sjeesde' de trein zó Utrecht binnen. Niks geen 'gebonk' van wissels te merken.. of een bijna stilstand ervaring doordat er voor een sein gewacht moest worden, zoals het, naar mijn mening, vroeger 'standaard' was. Niks van dat alles, gewoon één keer een remming inzetten en tot stilstand komen langs het perron. Zeer comfortabel voor de reiziger, vind ik. :pos:
Kortom, DSSU zal misschien niet perfect zijn en belemmerend wezen voor enige flexibiliteit bij verstoring.. áls de treinenloop gewoon loopt volgens plan, is het., op z'n minst, een stuk comfort dat aan de reiziger wordt geboden, vind ik.
Iemand mee of oneens?
~~~~~~~~~
Afgelopen donderdag en vrijdag een rit met de s3000 gemaakt, een reis die ik al enige jaren niet gemaakt heb maar vroeger veelvuldig.
Beide ritten verliepen, reistijd technisch, volledig volgens plan.
Wat ik dus ervoer was een zéér soepele aankomst en vertrekt in Utrecht CS. Vanuit A'dam 'sjeesde' de trein zó Utrecht binnen. Niks geen 'gebonk' van wissels te merken.. of een bijna stilstand ervaring doordat er voor een sein gewacht moest worden, zoals het, naar mijn mening, vroeger 'standaard' was. Niks van dat alles, gewoon één keer een remming inzetten en tot stilstand komen langs het perron. Zeer comfortabel voor de reiziger, vind ik. :pos:
Kortom, DSSU zal misschien niet perfect zijn en belemmerend wezen voor enige flexibiliteit bij verstoring.. áls de treinenloop gewoon loopt volgens plan, is het., op z'n minst, een stuk comfort dat aan de reiziger wordt geboden, vind ik.
Iemand mee of oneens?
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Vanuit Amsterdam vlieg je letterlijk het station binnen, dat is echt veel beter dan vroeger. Als je dat vergelijkt met het gerammel rondom Amsterdam Centraal scheelt het echt enorm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Niet alleen vanuit Amsterdam overigens, ook uit Gouda en Amersfoort is het verschil goed te merken. Al hadden er nog best nog wat handige verbindingen tussen corridors kunnen zijn zonder dat je er echt last van hebt met de snelheid van binnenrijden.
De oude situatie waarin je van 18 naar Amersfoort kon (ooit eens meegemaakt bij een storing) was wat overdreven, maar nu weet men storingen alsnog andere corridors te laten beïnvloeden bij gebrek aan alternatieven.
Hopelijk gaan ze trouwens na de middentunnel verder met aanpakken van de perrons. Vooral onder de hal lijkt men na wat sloopwerk de rest vergeten te zijn.
De oude situatie waarin je van 18 naar Amersfoort kon (ooit eens meegemaakt bij een storing) was wat overdreven, maar nu weet men storingen alsnog andere corridors te laten beïnvloeden bij gebrek aan alternatieven.
Hopelijk gaan ze trouwens na de middentunnel verder met aanpakken van de perrons. Vooral onder de hal lijkt men na wat sloopwerk de rest vergeten te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
De middentunnel was gisteren afgesloten in ieder geval, dat zag ik op een bord staan.
🍉
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Die middentunnel is zeker al twee maanden afgesloten.
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Dan interpreteerde ik de opmerking van Daniël waarschijnlijk verkeerd.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht
Mja, ik bedoelde met "na de middentunnel" te zeggen "na afloop van de huidige werkzaamheden in de middentunnel".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 122 gasten