Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

24 mei 2016

Van donderdagavond 26 mei vanaf 20.00 uur tot en met zondagavond 29 mei vinden er ingrijpende werkzaamheden plaats rond Utrecht. Daardoor rijden op een aantal trajecten geen of minder treinen. NS zet bussen in.


Bij de meeste werkzaamheden worden forensen ontzien, maar deze keer is er ook hinder tijdens een gewone werkdag. Vooral tussen Geldermalsen en Utrecht, waar in de periode helemaal geen treinen rijden. Tussen Woerden - Utrecht vervallen alle Sprinters, maar ook op andere trajecten is er hinder. Zo vallen de intercity's Schiphol - Nijmegen uit en rijden er minder treinen tussen Utrecht Centraal - Amersfoort en tussen Utrecht Centraal - Overvecht. Zie hier een volledig overzicht van de beperkingen. Lees verder

Ik zag al een discussie in het topic over missers in de reisinformatie maar misschien is een centraal topic wel zo handig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

wouter15 schreef:en rijden er minder treinen tussen Utrecht Centraal - Amersfoort en tussen Utrecht Centraal - Overvecht.
Die zin is wel een beetje dubbelop, de helft van de treinen die minder rijden tussen Utrecht en Amersfoort zijn immers dezelfde als die niet rijden tussen Overvecht en Utrecht Centraal.
Overigens kom ik wat die Sprinters betreft zojuist nog een reisinfoblunder tegen... de tekst op ns.nl/treinverkeerutrecht suggereert dat er het hele weekend minder rijden tussen Utrecht Centraal en Overvecht, maar dat is volgens de reisplanner alleen tot 10 uur 's ochtends het geval.
Op dezelfde pagina staat overigens ook nergens dat je als IC reiziger tussen Utrecht en Gouda tot 10 uur 's ochtends met de bus naar Woerden moet :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door UtrechtOV »

Wordt lekker ook op busstation Jaarbeursplein vrijdag op deze manier.
Naast alle lijnbussen echt veel NS-bussen. Gelderlmalsen (snel en stop!), Woerden, Breukelen, Zeist. Lijkt me chaos worden daar
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door wouter15 »

Gingen de bussen die er normaal halteerde niet ergens anders heen? Ik kan me herinneren dat dat al eens eerder gebeurd is (maar kan me vergissen)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door nvdw »

Ja, de streekbussen stoppen allemaal op de parkeerstrook langs het NH-hotel, dus eigenlijk aan de andere zijde van de tramhalte.

Gaat prima - zolang de reizigers netjes met borden worden doorgestuurd, de parkeerstrook is afgezet en de handhaving erop toe ziet dat niemand er alsnog zijn auto neerplempt zodat de bus alsnog zijn passagiers midden op de weg moet inladen.

Maar dat gaat allemaal goedkomen, toch organisatie?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Hainje »

Mijn sarcasmemeter piekt enigszins. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Ja, de streekbussen stoppen allemaal op de parkeerstrook langs het NH-hotel, dus eigenlijk aan de andere zijde van de tramhalte.
Volgens de busstation-plattegrond staat het NS-vervoer anders alleen op perron G1 en zou de rest van dat busstation gewoon vrij blijven voor Arriva, maar dat lijkt inderdaad wel wat krap voor al die NS-bussen die daar langs moeten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Zonnig »

Ik zag ook dat reizigers met een OV-chipkaart (zonder abonnement) in de bus metene in - en e uitchecken. Dat lijkt mij niet juist. De bus van U-Ov is op dat moment treinvervangend vervoer. M.a.w. de NS / U-0Ov (=NS) wil hier een slaatje uit slaan om extra inkomsten te genereren.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Zonnig schreef:Ik zag ook dat reizigers met een OV-chipkaart (zonder abonnement) in de bus metene in - en e uitchecken. Dat lijkt mij niet juist. De bus van U-Ov is op dat moment treinvervangend vervoer. M.a.w. de NS / U-0Ov (=NS) wil hier een slaatje uit slaan om extra inkomsten te genereren.
Ik heb nog nooit ingecheckt in een bus die als vervangend materieel voor de trein, het werd mij ook nooit gevraagd bij instappen.
En 9/10 keer staan die dingen toch op rood al, of rijd er een touringcar zonder ov apparatuur.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door AppleMoose »

Zonnig schreef:Ik zag ook dat reizigers met een OV-chipkaart (zonder abonnement) in de bus metene in - en e uitchecken. Dat lijkt mij niet juist. De bus van U-Ov is op dat moment treinvervangend vervoer. M.a.w. de NS / U-0Ov (=NS) wil hier een slaatje uit slaan om extra inkomsten te genereren.
Nooit in je opgekomen dat dit ook gewoon een fout kan zijn, zoals vergeten de apparatuur uit te zetten?
Niet zo snel dit soort conclusies trekken alsjeblieft.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Zonnig »

Carlos0_0 schreef:
Zonnig schreef:Ik zag ook dat reizigers met een OV-chipkaart (zonder abonnement) in de bus metene in - en e uitchecken. Dat lijkt mij niet juist. De bus van U-Ov is op dat moment treinvervangend vervoer. M.a.w. de NS / U-0Ov (=NS) wil hier een slaatje uit slaan om extra inkomsten te genereren.
Ik heb nog nooit ingecheckt in een bus die als vervangend materieel voor de trein, het werd mij ook nooit gevraagd bij instappen.
En 9/10 keer staan die dingen toch op rood al, of rijd er een touringcar zonder ov apparatuur.
Er staat dat je de bussen van U-Ov moet nemen tussen Overvecht en CS, dus regulier OV en geen touringcar oid.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Z2N »

Maar alsnog, het is hier treinvervangend busvervoer, reizigers dienen dan ook bij NS ingecheckt te blijven als ze het als zodanig gebruiken. Andersom mag de buschauffeur je niet weigeren, maar de chauffeurs van U-OV hebben daarover wel instructie gehad. Dus geen enkele reden om je zorgen te maken, en sowieso is in complottheorieën denken niet goed voor je. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Zonnig »

Reizen met uw vervoerbewijs in de stadsbus van U-OV

Heeft u een NS-abonnement?
Uw NS-abonnement is geldig in de stadsbus van U-OV op het traject Utrecht Zuilen-Utrecht Centraal v.v. Dit betekent dat u kunt reizen op vertoon van uw OV-chipkaart en niet hoeft in en uit te checken. Inchecken doet u op station Utrecht Centraal bij NS.
Heeft u een e-ticket of eenmalige chipkaart uit de kaartautomaat?
Op vertoon van dit vervoerbewijs kunt u reizen in de stadsbus van U-OV op het traject Utrecht Zuilen-Utrecht Centraal v.v. U hoeft in de bus dus niet in en uit te checken.
Heeft u een OV-chipkaart zonder NS-abonnement?
U kunt in en uitchecken in de U-OV bus. Reist u vanaf station Utrecht Centraal verder met de trein, dan kunt u inchecken bij NS.
Laatst gewijzigd door Zonnig op wo 25 mei 2016, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Z2N »

Inchecken bij Utzl dus :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door nvdw »

Hainje schreef:Mijn sarcasmemeter piekt enigszins. :lol:
En terecht. ;)

Vorige keer was onze infrabeheerder doodleuk niet ingelicht. Dan komen wij als chauffeurs er wel uit maar de reizigers zoeken zich een ongeluk. Dat doen ze nu ook al, trouwens. Per dag stuur ik gemiddeld dertig mensen in Utrecht van Jaarbeursplein naar Jaarbeurszijde. Maar dat is weer een ander verhaal.

Maar onze inframan is nu WEL ingelicht en er is beloofd dat de toezichthouders de strook vrij zullen houden van auto's. We gaan het zien...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Gaat Arriva niet stiekem op busstation Jaarbeurszijde stoppen dit weekend? Er hangt op dat busstation bij perron C12 namelijk een bordje "tijdelijke halte" van Arriva aan een paal van de overkapping :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door nvdw »

Nee, met ingang van donderdag 2 juni. Dan moet namelijk het Jaarbeursplein op de schop en kunnen daar een week of vier geen bussen komen. Arriva krijgt voor die periode haltes op Jaarbeurszijde toegewezen. Maar tussendoor keren we ook nog wel een weekend of twee terug op Jaarbeursplein omdat er dan weer iets anders overhoop ligt - het moet ook niet te makkelijk worden natuurlijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Aking »

Op Facebook trof ik een foto van station utzl dat wordt dichtgetimmerd... Ze pakken het dus grondig aan in ieder geval :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat station is dan ook tot medio augustus buiten gebruik, wel handig om het dan dicht te timmeren om ongewenst bezoek te voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door wouter15 »

nvdw schreef:Nee, met ingang van donderdag 2 juni. Dan moet namelijk het Jaarbeursplein op de schop en kunnen daar een week of vier geen bussen komen. Arriva krijgt voor die periode haltes op Jaarbeurszijde toegewezen. Maar tussendoor keren we ook nog wel een weekend of twee terug op Jaarbeursplein omdat er dan weer iets anders overhoop ligt - het moet ook niet te makkelijk worden natuurlijk.
Blijven de andere buslijnen van U-OV en CXX dan wel op de huidige haltes halteren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Er zijn nu nog zat haltes vrij aan de Jaarbeurszijde, dat past makkelijk. Immers is het C-perron nu zo goed als klaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Suus »

Het schijnt dat de wachttijd voor de bussen richting Geldermalsen nu is opgelopen tot twee uur. Eerder vanmiddag waren er al klachten over drie kwartier wachttijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door JWM »

Het is ook nagenoeg onmogelijk die verbinding te verbussen. Druk traject en nauwelijks mogelijkheden voor aternatieve routes.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Het schijnt dat de wachttijd voor de bussen richting Geldermalsen nu is opgelopen tot twee uur. Eerder vanmiddag waren er al klachten over drie kwartier wachttijd.
Ik zag zojuist inderdaad een hele lange rij wachtenden op het Jaarbeursplein.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

RTV Utrecht had wat cijfertjes van een woordvoerder van NS:
- In een Sprinter gaan 500 - 600 reizigers
- In een bus gaan er maximaal 50
- Op het drukste moment van de dag rijden er 150 bussen

Doen we een simpel rekensommetje dan heb je dus in het slechtste geval 12 bussen nodig voor één Sprinter, er rijden er vier per uur dus dat zijn er al 48. De snelbus doet er 38 minuten over volgens NS, de stopbus logischerwijs langer. Voor die laatste zal de omlooptijd al wel richting het uur gaan.
Op die manier kom je al op 96 bussen uit om alleen de Sprinters tussen Utrecht en Geldermalsen te vervangen. En dan moet je ook nog de IC-reizigers ergens kwijt en zijn er ook nog stopbussen nodig tussen Utrecht en Woerden. Dan komt een inzet van 150 bussen toch wat krapjes over zeker als reizigers gewoon in de normale aantallen blijven reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten