Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door microshit »

Meltrain schreef:Via de door Wubbo geplaatste link:
Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.
Jawel: De meest logische route voor Amersfoort - Den Haag/Rotterdam is via Utrecht. Het algehele advies is om waar mogelijk Utrecht te mijden.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door ICE105 »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:Ik trof in elk geval zo'n zwart gat nabij Amersfoort aan.
op zich is dat nog wel logisch: Utrecht OZ is in deze bouwstap buiten dienst, en het alternatief daarvoor is in Amersfoort gevonden.
En dit weekend kan je ook niet op Utrecht Cartesiusweg komen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Meltrain »

microshit schreef:
Meltrain schreef:Via de door Wubbo geplaatste link:
Tussen Utrecht C. en Driebergen-Zeist/Schiphol Airport rijden geen treinen door uitloop van werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Schiphol Airport en Arnhem/Nijmegen reizen via 's-Hertogenbosch.
Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag C./Rotterdam C. reizen via Schiphol Airport.
Die laatste zin heeft helemaal niks met de rest van het bericht te maken.
Jawel: De meest logische route voor Amersfoort - Den Haag/Rotterdam is via Utrecht. Het algehele advies is om waar mogelijk Utrecht te mijden.
Maar dat bleek dus niet uit de rest van die tekst. ;)
Vandaar dus mijn opmerking dat de laatste zin niks met de rest van het bericht te maken heeft.
Sterker nog: reizigers tussen Amersfoort en Rotterdam / Den Haag die het bericht toevallig zien, haken na de eerste zin al af omdat het ogenschijnlijk voor hen niet van toepassing is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Etienne »

Dit nieuwsbericht past ook wel in dit topic:

Deel werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigt uit te lopen

De werkzaamheden rond Utrecht Centraal dreigen deels uit te lopen. Spoorbeheerder ProRail gaat ervan uit er maandagochtend tussen Utrecht en Houten nog geen sprinters rijden. Mogelijk rijden er ook geen intercity's tussen Utrecht en Den Bosch.

De problemen komen doordat er meer tijd nodig is om nieuwe seinen en wissels aan te sluiten. Volgens ProRail zet de NS maandagochtend bussen in op de trajecten waar nog geen treinen rijden. Reizigers krijgen het advies om kort voor vertrek op de website of app van de NS te controleren of hun trein rijdt.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Ojee...
Uitloop werkzaamheden Utrecht Centraal
De megaklus rondom Utrecht dit weekeinde nadert de laatste fase. Zoals het er nu naar uitziet worden de meeste werkzaamheden vandaag afgerond. Waar langer doorgewerkt moet worden, is de zuidzijde van Utrecht.

Deze situatie betekent dat er morgenvroeg tot nader bericht geen treinverkeer mogelijk is tussen Utrecht en Geldermalsen.
* Tussen Den Bosch en Utrecht rijden geen Intercity's
* Tussen Utrecht en Amsterdam rijden minder Intercity's
* Tussen Utrecht en Schiphol rijden minder Intercity's.

Het is nog niet te zeggen tot hoe lang dit precies gaat duren. We houden u op de hoogte zodra er meer bekend wordt.

Reist u maandagochtend 30 mei naar of via Utrecht? Houd dan rekening met drukte, omreizen en een langere reisduur.
Check morgenochtend kort voor vertrek de reisplanner met het laatste reisadvies.

* Reizigers Den Bosch – Utrecht v.v. kunnen omreizen met de trein via Arnhem-Nijmegen.
* Reizigers Eindhoven – Amsterdam / Schiphol v.v. kunnen omreizen met de trein via Rotterdam Centraal.

De vervangende bussen kunnen in de ochtendspits niet de capaciteit bieden die we normaal met de trein kunnen bieden. Ook zal het wegverkeer in de ochtendspits zorgen voor extra vertraging. We raden u aan om, als dat mogelijk is, uw reis uit te stellen.
Dat zal nog een lekkere chaos gaan worden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Wubbo »

DSSU werkt direct. Keren in Utrecht met een IC uit Amsterdam kan niet meer (in de eindsituatie kan dat alleen op spoor 14, maar daar moeten ook nog sprinters overheen dan) dus rijdt de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] niet tussen Amsterdam en Den Bosch en de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet tussen Schiphol en Den Bosch. Terwijl er alleen aan de zuidzijde van Utrecht echt wat aan de hand is.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door microshit »

Dat is toch echt wel heel zorgwekkend, daar de verbindingen Utrecht - Schiphol en Utrecht - Amsterdam dus prima zouden kunnen rijden maar door onhandige beslissingen (eventueel aangevuld door regeltjes). Hier gaan ze nog een keer keihard tegenaan lopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

In de toekomst zouden die verbindingen nog kunnen rijden door naar de sprintersporen door te wisselen en dan op OZ te keren op de twee sporen die beveiligd gebied worden. Vanaf OZ kunnen ze dan weer direct naar spoor 7 om over de IC-sporen te vertrekken. Echter is OZ nu juist in deze bouwstap buiten dienst, dus nu kan dat nog niet.

'tis trouwens de komende weken ook niet te hopen dat er een trein op spoor 8, 9 of 11 stuk gaat want daarvandaan krijg je 'm op geen enkel opstelspoor meer in deze bouwstap. Dan mag je gaan slepen naar Amersfoort of Amsterdam. Van spoor 1 t/m 7 kan je tenminste nog de Landstraat op en van 18 t/m 21 naar de Cartesiusweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door dennistd »

Naar de Landstraat slepen is ook niet handig, want dan staat het slepende stel opgesloten. Wat ik trouwens niet snap ik waarom de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] niet gewoon tot Utrecht kunnen rijden en dan leeg door naar Driebergen-Zeist of Maarn om daar te keren. Of zit de storing toch niet echt alleen op het stuk naar Houten?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Tochjo »

Bussen richting Geldermalsen vertrekken niet vanaf het Jaarbeursplein, maar vanaf de doorgaande weg. Langs het Beatrixtheater lopen dus. Staat goed aangegeven. Er worden ook gratis drankjes en koeken uitgedeeld.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door VIRM »

Zag vanochtend voornamelijk VIRM8 en VIRM10 in de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] rijden. Zal vast lekker knus zijn geweest?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door reisthijs »

Gewoon de vaste samenstellingen dus. Van bijzondere drukte heb ik niks gemerkt, Ik had gisteren trein 3022 en die was niet drukker dan anders.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Durashift »

Ja, ik weet dat dit een flinke schop van het onderwerp is én dat de werkzaamheden al enige tijd zijn afgerond. Toch schrijf ik het hier omdat ik vind dat ik een positieve ervaring met DSSU heb gehad. :)

~~~~~~~~~

Afgelopen donderdag en vrijdag een rit met de s3000 gemaakt, een reis die ik al enige jaren niet gemaakt heb maar vroeger veelvuldig.
Beide ritten verliepen, reistijd technisch, volledig volgens plan.

Wat ik dus ervoer was een zéér soepele aankomst en vertrekt in Utrecht CS. Vanuit A'dam 'sjeesde' de trein zó Utrecht binnen. Niks geen 'gebonk' van wissels te merken.. of een bijna stilstand ervaring doordat er voor een sein gewacht moest worden, zoals het, naar mijn mening, vroeger 'standaard' was. Niks van dat alles, gewoon één keer een remming inzetten en tot stilstand komen langs het perron. Zeer comfortabel voor de reiziger, vind ik. :pos:

Kortom, DSSU zal misschien niet perfect zijn en belemmerend wezen voor enige flexibiliteit bij verstoring.. áls de treinenloop gewoon loopt volgens plan, is het., op z'n minst, een stuk comfort dat aan de reiziger wordt geboden, vind ik.

Iemand mee of oneens?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Hainje »

Zeker mee eens.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Suus »

Vanuit Amsterdam vlieg je letterlijk het station binnen, dat is echt veel beter dan vroeger. Als je dat vergelijkt met het gerammel rondom Amsterdam Centraal scheelt het echt enorm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Niet alleen vanuit Amsterdam overigens, ook uit Gouda en Amersfoort is het verschil goed te merken. Al hadden er nog best nog wat handige verbindingen tussen corridors kunnen zijn zonder dat je er echt last van hebt met de snelheid van binnenrijden.
De oude situatie waarin je van 18 naar Amersfoort kon (ooit eens meegemaakt bij een storing) was wat overdreven, maar nu weet men storingen alsnog andere corridors te laten beïnvloeden bij gebrek aan alternatieven.

Hopelijk gaan ze trouwens na de middentunnel verder met aanpakken van de perrons. Vooral onder de hal lijkt men na wat sloopwerk de rest vergeten te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Hainje »

De middentunnel was gisteren afgesloten in ieder geval, dat zag ik op een bord staan.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door ODRAIL »

Die middentunnel is zeker al twee maanden afgesloten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Hainje »

Dan interpreteerde ik de opmerking van Daniël waarschijnlijk verkeerd.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ingrijpende werkzaamheden rond Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, ik bedoelde met "na de middentunnel" te zeggen "na afloop van de huidige werkzaamheden in de middentunnel".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten