Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Vinny »

Is al verwerkt in de dienstregeling. Als Randstadspoor helemaal klaar is rijden de Intercitytreinen iets sneller en de sprinters langzamer t.o.v. begin deze eeuw, maar omdat de nieuwe stations ook inhouden dat de reiziger dichterbij zijn daadwerkelijke bestemming kan uitstappen zullen de meeste reizen korter duren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door waldo79 »

En ik kan 7 stops afhikken voordat ik in Utrecht ben :evil:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door sirvinniei »

Als je in Utrecht woont kan je inderdaad iets dichter voor de deur instappen, want daarbuiten plaatsen ze geen extra stations. Het lijkt wel of dit "metro achtige" systeem puur voor Utrecht stad is gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door waldo79 »

Ach Tiel Passewaaij en Houten Castellum zijn er ook gekomen dankzij Randstadspoor. En voor inwoners van beide stadswijken kan ik me de stop voorstellen, scheelt veel omreizen.

Mijn indruk is dat Vaartsche Rijn al goed gevonden wordt door reizigers.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door ODRAIL »

Bij Houten Castellum kan ik het me wel voorstellen. Maar Tiel ligt bij lange na niet in de Randstad :? .
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door sirvinniei »

De naam is idd niet zo gepast, noem het dan Utrechs spoor of Uspoor ofzo (als we toch al u ov hebben)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Hainje »

Kan natuurlijk best zijn dat ze dit principe in de komende decennia verder gaan uitrollen rondom de andere grote steden.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Z2N »

De naam Randstadspoor was de benaming voor álle spooruitbreiding in een grote straal rond Utrecht, inclusief nieuwe stations. Het is ooit als een gezamelijk project bedacht, de eerste grote stap was de verdubbeling Ut - Asb, en DSSU moet ook in het licht gezien worden van Randstadspoor, dat de metroficatie van de sprinters rond Utrecht als doel had. Met de opening van Vaartsche Rijn is het project bijna op zijn einde, het grootste nieuwe ding dat nog moet komen en dat in de oorspronkelijke plannen stond is de nieuwe brug bij Leidsche Rijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Bemined »

Hainje schreef:Kan natuurlijk best zijn dat ze dit principe in de komende decennia verder gaan uitrollen rondom de andere grote steden.
Ik heb het idee dat het vooral andersom is, de spoorverdubbelingen rondom Utrecht hebben lang op zich laten wachten, grote delen van de Randstad zijn al veel eerder viersporig gemaakt (Dordrecht - Rotterdam, Rijswijk - Den Haag - Leiden). Dit is misschien minder gepaard gegaan met nieuwe stations (alleen Den Haag Moerwijk is er nieuw bijgekomen volgens mij), maar dat komt mede doordat er al voldoende stations waren hier. Dat laatste zal ook een van de redenen geweest zijn deze trajecten eerder te verdubbelen, Rotterdam - Dordrecht kende destijds al net zo veel stations als Amsterdam Bijlmer - Utrecht na de verdubbeling en was dus een logische eerste stap voor volledige viersporigheid. Met als grootste verschil dat men toen nog perrons langs alle sporen aanlegde, zodat er bij werkzaamheden geen stations overgeslagen hoeven te worden doordat de IC sporen geen perron kennen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

SRe: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Vinny »

Dubbele perrons aanleggen kost veel meer geld, ook in onderhoud. Als die dingen alleen nuttig zijn bij werkzaamheden dan is dit gewoon tamelijk onverstandig. Bovendien moet je als je van vier naar twee sporen gaat toch snijden in de dienstregeling. De sprinters verbussen is een prima oplossing.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Suus »

Er wordt tussen Rotterdam en Dordrecht echt zeer zelden verbust. Er zijn nu twee weekenden geweest met ik neem aan werk in de Willemsspoortunnel, maar er bleven altijd sprinters rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Daniel »

Desondanks zie je op Dordrecht - Rotterdam ook al de beperkingen door gebrek aan wissels. Daar heeft men rond Utrecht dus nog niet echt van geleerd.
Was trouwens Utrecht - Blauwkapel niet één van de eerste viersporigheden? Toch iets rond Utrecht dan dus.

Een traject als Dordrecht - Rotterdam heeft trouwens na afronding viersporigheid nog een tijd op een kwartiersdienst met sprinters doordeweeks overdag moeten wachten. Daar waren ze rond Utrecht weer sneller mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Carlos0_0 »

Daniel schreef:Desondanks zie je op Dordrecht - Rotterdam ook al de beperkingen door gebrek aan wissels. Daar heeft men rond Utrecht dus nog niet echt van geleerd.
Een mooi voorbeeld met veel minder wissels vorige week maandag, ik ging met de intercity van Amsterfoort naar Utrecht centraal.
De trein komt voor Utrecht stil te staan en wachten en wachten, toen kwam er ineens omroep er blijkt een defecte trein op ons aankomende spoor te staan.
Echter kunnen we nergens anders heen dus de enigste optie is om terug te gaan, dus vervolgens gingen we achteruit weer terug na Amersfoort.
In Amersfoort bleken er dus nu helemaal geen intercity's meer te gaan, dus moest iedereen met de sprinter(16:19 ingechecked in amersfoort ik was om 18:24 uiteindelijk in Utrecht).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open

Bericht door Wubbo »

Dat heeft vooral te maken met de huidige bouwstap in Utrecht (en het buiten dienst zijn van spoor 9).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten