Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Even off topic: Maar wanneer gaat die NZ-lijn nou eindelijk open dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Dat wordt volgende maand bekend gemaakt door Metro en Tram. Het laatste vervoersplan van GVB gaat uit van oktober 2017.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Erg benieuwd of ze oktober 2017 gaan halen!
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Even een gedachtegangetje: als de metro blijft, waarom niet het Buikslotermeerplein (met aantakkende streekbussen) spiegelen aan de andere kant van de agglomeratie?
- Trekt de NZL door tot ergens voorbij Amstelveen Centrum.
- Bij het eindpunt maak je een super gebruiksvriendelijk streekbusstationnetje. Als je de trap op het aankomstperron afgaat zou je dan meteen op een lange overdekte bushalte moeten staan waar de 170/172/174 meteen aansluiting bieden.
- Binnen Amstelveen zou een deel van de 170-bundel vanaf deze halte doorrijden naar Amstelveen Busstation, Amstelveenseweg en ergens in de buurt een eindpunt hebben, zodat de westkant van Amstelveen goed wordt bediend.
Ander alternatief hiervoor is tram 16 rechtdoor laten gaan Amstelveen in, in plaats van linksaf naar het huidige eindpunt op De Boelelaan.
- Tram 5 een eindpunt geven op station Zuid, tussen de huidige metrosporen. Eindhalte is dan het gedeelde perron met de 50 (Isolatorweg) en 52 (Amstelveen Zuid) en het opstapperron het gedeelde perron met metro 50 (Gein) en 52 (Buikslotermeerplein/Noord).
Zo krijgt het drukste gedeelte in Amstelveen een metro en heb je eenvoudige overstappen op de streekbussen en lijn 5.
- Trekt de NZL door tot ergens voorbij Amstelveen Centrum.
- Bij het eindpunt maak je een super gebruiksvriendelijk streekbusstationnetje. Als je de trap op het aankomstperron afgaat zou je dan meteen op een lange overdekte bushalte moeten staan waar de 170/172/174 meteen aansluiting bieden.
- Binnen Amstelveen zou een deel van de 170-bundel vanaf deze halte doorrijden naar Amstelveen Busstation, Amstelveenseweg en ergens in de buurt een eindpunt hebben, zodat de westkant van Amstelveen goed wordt bediend.
Ander alternatief hiervoor is tram 16 rechtdoor laten gaan Amstelveen in, in plaats van linksaf naar het huidige eindpunt op De Boelelaan.
- Tram 5 een eindpunt geven op station Zuid, tussen de huidige metrosporen. Eindhalte is dan het gedeelde perron met de 50 (Isolatorweg) en 52 (Amstelveen Zuid) en het opstapperron het gedeelde perron met metro 50 (Gein) en 52 (Buikslotermeerplein/Noord).
Zo krijgt het drukste gedeelte in Amstelveen een metro en heb je eenvoudige overstappen op de streekbussen en lijn 5.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Dat is een heel goed idee, waar ieder weldenkend mens zich in zal kunnen vinden.VIRM schreef:Even een gedachtegangetje: als de metro blijft, waarom niet het Buikslotermeerplein (met aantakkende streekbussen) spiegelen aan de andere kant van de agglomeratie?
Dus wordt er nu een prutstrammetje aangelegd, en krijgen de passagiers van de 170-bundel er als het meezit een overstapje bij.
*O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Zijn jullie bekend met de uitdrukking mosterd na de maaltijd?
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Een railverbinding via de Amstelveenseweg (er op of er onder) naar Amstelveen was al geprojecteerd in het stadsspoorplan 1968. De enige mogelijkheid die er momenteel is, is grotendeels gebruik te maken van het trace van de Museumtramlijn langs het Amsterdamse bos richting Bovenkerk. Maar ik zie al de nodige bezwaren van de bewoners aan de westkant van de Amstelveensweg, die de tram dan in hun achtertuin hebben.VIRM schreef:Ander alternatief hiervoor is tram 16 rechtdoor laten gaan Amstelveen in, in plaats van linksaf naar het huidige eindpunt op De Boelelaan.
Er zijn plannen om de lijnen van de 170 bundel op te waarderen tot R-Netwaardige lijnen, maar daarvoor moet met name op de Amstelveenseweg de doorstroom van de bussen bevorderd worden. Er worden daadwerkelijk 2 mogelijkheden genoemd: ook hiervoor het trace van de Museumtramlijn gebruiken, maar ook daar zullen bezwaren tegen zijn van omwonenden of een andere mogelijkheid is, om op bepaalde gedeeltes van de Amstelveenseweg stadinwaarts, een busstrook aan te leggen. Hiervoor dienen alleen wat bomen te verdwijnen. Vooralsnog geef ik die mogelijkheid nog te meeste kans. We praten dan wel 2023-2025.
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Jawel, maar ik doe gewoon of m'n neus bloedt.JWM schreef:Zijn jullie bekend met de uitdrukking mosterd na de maaltijd?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Amstelveenlijn verlengd naar Uithoorn
Dat zet alleen geen zoden aan de dijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten