Vervoerplan U-OV 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

GRAAG UW MENING OVER MEER OPENBAAR VERVOER IN 2017

26 juli 2016
Reizigers in en rondom de stad Utrecht kunnen volgend jaar profiteren van meer openbaar vervoer. De provincie wil in 2017 nieuwe buslijnen en extra ritten inzetten om aan de vraag te voldoen. We horen graag uw mening over het nieuwe vervoerplan.

Het aanbod buslijnen en ritten zal in 2017 met circa 4 procent toenemen. Dat blijkt uit de uitgangspunten die de provincie Utrecht voor het vervoerplan 2017 (pdf, 1,4 MB) heeft opgesteld. Dit plan regelt de inzet van het openbaar vervoer in het gebied in en rondom de stad Utrecht, waar U-OV rijdt met bus en tram.

BELANGRIJKSTE VOORSTELLEN VOOR DE DIENSTREGELING PER 11 DECEMBER 2016:
LIJN 15
Lijn 15 naar Hoograven wordt per 11 december opgeheven, mits op tijd een geschikte overstaphalte gereed is bij de Goylaan/Hooft Graaflandstraat in Utrecht voor de lijnen 1 en 47.

LIJN 41
Lijn 41 tussen Utrecht en Wijk bij Duurstede: uitbreiding van de dienstregeling door op zaterdag en zondag overdag elk kwartier een bus te laten rijden.

LIJN 53
Lijn 53 tussen Utrecht en Zeist: verbetering van de dienstregeling door tot 23.00 uur elk kwartier een bus te laten rijden. Richting Utrecht geldt de kwartierdienst tot ongeveer 22.00 uur

LIJN 72
Lijn 72 gaat in de ochtendspits elk half uur rijden tussen De Uithof en Amersfoort en in de middagspits eveneens elk half uur in de tegenovergestelde richting. Ook stopt deze lijn voortaan bij halte RK Kerk in plaats van 't Zwaantje in Soesterberg, waardoor lijn 72 twee minuten sneller rijdt tussen Amersfoort en Zeist.

LIJN 44
Lijn 44: introductie nieuwe buslijn tussen Vianen-Houten-Odijk-Zeist. Deze verbinding gaat op werkdagen v an 6.30 tot 19.00 uur twee keer per uur rijden. Het gaat hier om een driejarige proef die wordt ingevoerd afhankelijk van de financieringsmogelijkheden.

LIJN 43
Lijn 43 tussen Odijk, Station Driebergen-Zeist en Zeist wordt verlengd naar Houten op werkdagen tussen 6.30 en 19.00 uur. De route van deze lijn door wijk Kerkebosch en Odijk wordt aangepast met als gevolg een kortere reistijd en verbeterde aansluiting op de treinen. De verlenging is onderdeel van een driejarige proef die wordt ingevoerd afhankelijk van de financieringsmogelijkheden.

LIJN 95
Lijn 95 tussen Utrecht CS en Papendorp gaat vanaf 11 december minder vaak rijden. De bussen op deze lijn rijden voortaan alleen in de ochtendspits tussen Utrecht CS en Papendorp en in de avondspits tussen Papendorp en Utrecht CS.

LIJN 75
Lijn 75 tussen station Driebergen-Zeist en de Wildbaan vervalt per 11 december. Vervoerder Syntus zal daarvoor in de plaats als passend alternatief lijn 575 verzorgen.

NIEUW VERVOERPLAN
U-OV heeft de voorstellen voor de eerste helft van 2017 uitgewerkt in een nieuw vervoerplan. Voordat het vervoerplan definitief wordt gemaakt kan iedereen reageren op de voorstellen. Daarvoor is er tussen 27 juli en 7 september een consultatieronde.

Bron en link vervoerplan: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... voer-2017/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door sirvinniei »

Mooi dat er eindelijk een lijn Houten-Zeist komt, dat was een radiale verbinding die nog ontbrak.
Alsnog hoop ik trouwens dat 575 niet volledig een buurtbuslijn wordt :5
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Durashift »

Ziet er niet onaardig uit.

De uitbreiding van lijn 41 afgelopen tijd is kennelijk een succes. Kwartierdienst klinkt mij als luxe voor Wijk.. Vermoedelijk zal het grootste reizigersdeel wel vanuit de stad Utrecht komen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

Die uitbreiding van lijn 41 is echt een uitbreiding voor Wijk bij Duurstede en de andere dorpjes aan de provinciale weg. Niet voor niks heeft men het over de bezetting bij Amelisweerd. Daarnaast rijdt lijn 41 binnen Utrecht al de hele dag om het kwartier in het weekend, dus daar heb je weinig uitbreiding :wink:

@sirvinnei: Voor Houten - Vianen geldt dat natuurlijk net zo sterk, die relatie kon alleen via Nieuwegein en als je dan de keuze hebt verlies je het sowieso van andere vervoermiddelen. Voor die nieuwe lijn 44 vindt ik het vooral een erg mooie aanpak dat met de lusvorm van de route in Houten en Vianen in beide richtingen van woon- naar werklocaties wordt gereden en dan in de middag weer precies andersom.
De route van die lijn 44 wordt ook wel zodanig dat er behoorlijk wat potentie in zit: hij biedt een hele directe route tussen plaatsen waar sowieso al een vervoersvraag tussen zal bestaan en daarnaast ontlast de lijn indirect ook nog Utrecht Centraal doordat reizigers snellere alternatieven krijgen.
Die verlengde route van lijn 43 is trouwens best wel fotogeniek zag ik ooit tijdens een omleiding op 41.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door waldo79 »

Als ik vanuit het centrum van Houten naar Zeist wil reizen dan neem ik liever de route via Utrecht Centraal. Veel comfortabeler dan dat gehobbel over eindeloos veel drempels.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door 010jongen »

waldo79 schreef:Als ik vanuit het centrum van Houten naar Zeist wil reizen dan neem ik liever de route via Utrecht Centraal. Veel comfortabeler dan dat gehobbel over eindeloos veel drempels.
Het is maar net wat je fijner en belangrijk vind.
Ik zou liever voor een rechtstreekse verbinding gaan :pos: Mits de reistijd acceptabel is.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door waldo79 »

Nu is voor mij de keuze gemakkelijk met Vrij Reizen voor de trein. Maar als de busroute dan ook nog eens rugklachten oplevert, dan is de keuze al snel gemaakt (A) (is meer een klacht naar de wegbeheerders)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door reisthijs »

Als de busroute een sneller is (zo te zien doen ze hun best om er een redelijk snelle verbinding van te maken) en je een overstap bespaart is de keus voor de bus snel gemaakt.

Ik ben ook benieuwd naar die eindeloze hoeveelheid drempels van jou, waar liggen die precies?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door matje82 »

Wat goed is dit! Ik heb dit jaar een opmerking gemaakt over lijn 53 tussen Utrecht en Zeist 's avonds die steeds zo vol zit, eigenlijk elke rit moeten er veel mensen staan, wat raar is omdat dit overdag veel minder voorkomt. Ik was de enige met deze opmerking en nu wordt het al als voorstel gedaan :)

Alleen zitten de bussen tussen 23.00 en 1.00 ook altijd bomvol, dus dat kan ik dan nog aanvullen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

Tja, er moet maar net iemand zijn die zoiets meldt he. Veel mensen nemen de moeite niet om hier een klacht/reactie over in te dienen, maar als iemand dat dan wel doet is U-OV ook wel een vervoerder die daar vervolgens ook echt wat aan doet als ze toch al met de vervoerplannen bezig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Meltrain »

[quote="Daniel in "Concessie DAV-gebied""]
Wat de abonnementen betreft zou men al aan het adviseren geweest zijn aan reizigers richting Papendorp om met een sterabonnement te reizen wegens de verschillende vervoerders. Maargoed, daar heb je met een bus uit DAV natuurlijk nog niks aan want die zijn alsnog alleen in de door Papendorp rijdende Connexxion-bussen bruikbaar. Ik snap de gedachte erachter ook wel, want U-OV rijdt nu speciaal een hele lijn om één halte ook zelf te bedienen.
Geldige U-OV sterabonnementen in bussen uit DAV zou echter ook wel op meer relaties praktisch kunnen zijn, naar Vianen is je ritprijs nu immers ook nog afhankelijk van welke lijn je neemt (ookal rijden bv. 63 en 81 bijna exact dezelfde route)[/quote]
De huidige sterabonnementen zijn (volgens Connexxion) niet geldig in lijn 195 / 295, dus eigenlijk hebben reizigers richting Papendorp nu ook al niks aan een sterabonnement als ze met een andere lijn dan 95 reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Aking »

Waarom gaat Syntus die 575 verzorgen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

@Meltrain: Dat is het geval bij RegioVrij Utrecht inderdaad. De voorwaarden van het U-OV Sterabonnement noemen deze lijnen echter nergens expliciet en vermelden alleen "U-OV Sterabonnementen zijn geldig in alle bussen van U-OV in de regio Utrecht en worden geaccepteerd in de bussen van Connexxion in de Provincie Utrecht."

@Aking: Omdat Driebergen eigenlijk niet bij de U-OV concessie hoort maar bij de provincie Utrecht-concessie. Dat lijn 75 daar rijdt is nog een restantje uit de tijd dat Rijsenburg door lijn 74 als uitloper vanuit de BRU-concessie bediend werd. (Wat weer stamt uit het pre-concessietijdperk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:@Meltrain: Dat is het geval bij RegioVrij Utrecht inderdaad. De voorwaarden van het U-OV Sterabonnement noemen deze lijnen echter nergens expliciet en vermelden alleen "U-OV Sterabonnementen zijn geldig in alle bussen van U-OV in de regio Utrecht en worden geaccepteerd in de bussen van Connexxion in de Provincie Utrecht."
Maar 195 en 295 worden ook deels door Arriva gereden. Is dat abonnement dan ook geldig in de door Arriva gereden ritten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk niet want Arriva accepteert nergens zone-gebaseerde abonnementen. Wat dat betreft is het wel een beetje vreemde passage in het vervoerplan. U-OV stelde namelijk dat ze veel klachten over de gemaksabonnementen kregen in de zomer omdat lijn 95 (en eerder 29) dan niet rijdt en dat ze daarom sterabonnementen zijn gaan adviseren, waarmee het aantal klachten afnam. Dan moeten die toch blijkbaar wel geaccepteerd worden in de 195/295 want lijn 207 (waar ze sowieso gelden) is immers alleen bruikbaar voor mensen die 's nachts werken op Papendorp :wink:
Nu gaat het, zoals ik in het DAV-topic ook al benoemde, om slechts één halte ook. Immers komen op P+R Papendorp en alle haltes ten noorden daarvan nog veel meer U-OV lijnen en daarnaast diverse connexxion-lijnen waar de sterabonnementen wel bruikbaar zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door waldo79 »

reisthijs schreef:...
Ik ben ook benieuwd naar die eindeloze hoeveelheid drempels van jou, waar liggen die precies?
In mijn beleving lag de N410 genoeglijk vol met drempels... (A)

Eerlijk gezegd, als ik toevallig op straat loop en er komt een bus aan, dan pak ik de bus. Ben ik al op het station, dan kijk ik in 9292 wat het meest praktisch is.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door reisthijs »

De N410 ligt vol met wegversmallingen (7 om precies te zijn), dat is natuurlijk ook niet ideaal met een bus maar het zijn geen drempels.

Maar ik begrijp dat het jou uiteindelijk toch ook niets uitmaakt? Je gaat toch met de bus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door waldo79 »

Het ligt toch aan je begin- of eindpunt welk vervoermiddel het meest praktische is :)

Maar laten we met deze discussie stoppen (A)
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Pim-AllianceB95 »

O ja, overdag in het weekend en in de vakantie tweemaal 53 per uur, in de avond vier keer. Bied dan ook gewoon 's avonds twee keer per uur 52 aan tot het Handelscentrum of Huis ter Heide...
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door matje82 »

Pim-AllianceB95 schreef:O ja, overdag in het weekend en in de vakantie tweemaal 53 per uur, in de avond vier keer. Bied dan ook gewoon 's avonds twee keer per uur 52 aan tot het Handelscentrum of Huis ter Heide...
dat was ook mijn reactie op het plan. Mensen tot Vollenhove maakt het niet of lijn 53 meer rijdt of lijn 52 extra gaat rijden 's avonds en voor de mensen uit de Verzetswijk is het fijn als ze 's avonds een directe verbinding met Utrecht hebben.
De vraag is dan inderdaad of de 52 dan tot Handelscentrum moet of nog iets verder.
Ik had ook voorgesteld om tussen 23.00 en 1.00 ook ook uit te breiden tussen Utrecht en Zeist, zeker op donderdag, vrijdag en zaterdag zit de 53 dan vaak bomvol.
Arthur2503
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 19:07

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Arthur2503 »

Waarom gaan alle bussen naar de streekdiensten terwijl in de meeste gevallen(behalve lijn 41) het nu al vrij rustig is. Denk maar aan lijn 5 waar sowieso in de spits 6x per uur een bus moet gaan rijden. Want in Maarssen Dorp is het al propvol. Dat lijn 95 alleen in de spits gaat rijden is helemaal goed. Wat mij wel een goed idee lijkt is om lijn 43 door te trekken naar Houten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

@PimAllianceB95/matje82: Handelscentrum zou wel het handigst zijn qua keermogelijkheid (kan dan mooi op de stalling). Immers gaan de bussen zo te lezen ook weer terug naar Utrecht, ze lopen alleen tussen 22.00 en 23.00 uur in Zeist uit.
Voor die ene halte extra in Huis ter Heide moet je een behoorlijk rondje rijden om te keren en doorrijden naar Soesterberg kost hoogstwaarschijnlijk meer materieel dan 4x/uur lijn 53 rijden. Tot het Handelscentrum is dan wel het mooiste inpasbaar want dat is vanaf de laatste gemeenschappelijke halte met 53 zo'n 5 minuten rijden terwijl 53 er 7 minuten over doet vanaf die halte naar het Busstation.

Qua diensten zie ik zogauw ook geen groot probleem: stel dat lijn 53 op Zeist Busstation op 74 zou gaan keren dan kan dat alsnog maar 2x/uur en zou je de ritten die anders op zichzelf zouden keren naar het Handelscentrum kunnen sturen als 52.

@Arthur2503: Omdat de streekdiensten ook gewoon druk zijn. Ik hoor niet alleen reizigers, maar ook hobbyisten die zich meer met de stadsdienst bezig houden, zo af en toe wel hard roepen dat dit en dat niet kan want het is zo druk terwijl ik er zelf wel een ander beeld van krijg als ik die lijnen zo zie. Maar als lijn 5 in Maarssen al zo vol is had dat al moeten blijken bij het huidige vervoerplan want die lijn is vanuit Maarssen op zich niet gewijzigd. Ik lees echter in dat plan nergens iets over overvol gemelde bussen in Maarssen, maar slechts dat er onvoldoende plek is in die lijn om de reizigers vanuit Zuilen Noord op te vangen (daarom is lijn 4 daar ook heen gaan rijden). Onvoldoende plek suggereert qua woordkeuze ook dat de bus nog niet helemaal vol zit, maar dat simpelweg niet alle reizigers uit Zuilen Noord erin zouden passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door matje82 »

Het is vaak eigen perceptie. Zo sta ik regelmatig 's avonds op de Neude of Janskerkhof te wachten en dan komt er al een redelijk volle lijn 53 aan en stappen er vervolgens nog 20 tot 30 mensen in en dan zie ik (gelede) stadsbussen allemaal halfleeg rondrijden. Zeker 's avonds lijken de streekbussen veel voller dan de stadbussen.

De uitbreiding op lijn 41 en 53 is echt wel nodig en is ook onderbouwd met reizigersaantallen.

Ik ben het overigens met Arthur eens dat Papendorp een behoorlijke overcapaciteit heeft, maar dat is al jaren zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door Daniel »

matje82 schreef:Het is vaak eigen perceptie. Zo sta ik regelmatig 's avonds op de Neude of Janskerkhof te wachten en dan komt er al een redelijk volle lijn 53 aan en stappen er vervolgens nog 20 tot 30 mensen in en dan zie ik (gelede) stadsbussen allemaal halfleeg rondrijden. Zeker 's avonds lijken de streekbussen veel voller dan de stadbussen.
Haha, je herkent in ieder geval precies hetzelfde als ik. Sowieso heb ik ook het idee dat op dat soort momenten, maar bv. ook in de weekenden, weleens het idee van is het nou echt nodig dat hier een gelede bus rijdt.
De uitbreiding op lijn 41 en 53 is echt wel nodig en is ook onderbouwd met reizigersaantallen.
Die op 72 ook trouwens, die vormt immers het alternatief voor de ritten van lijn 52 die vanaf de aankomende winterdienst met twee bussen gaan rijden om iedereen mee te kunnen nemen. (Daarnaast zullen er toch bussen voor de ritten van 72 de andere kant op naar Amersfoort toe moeten, dus heel veel materieel hoeft dat op zo'n sneldienst niet te kosten)
Ik ben het overigens met Arthur eens dat Papendorp een behoorlijke overcapaciteit heeft, maar dat is al jaren zo.
Dat gaat vooral om de daluren dan neem ik aan? Nou moet ik zeggen dat ik liefst één keer een bus naar Papendorp heb moeten nemen, maar die spitsrit van lijn 29 was nog best goed gevuld. 't zijn daar natuurlijk ook wel wat onhandige doublures doordat in de Connexxion-bussen niet alle U-OV abonnementen gelden. Lijn 9 biedt nu dan bv. wel weer een vrij logische relatie, maar heeft tegelijk ook weer een zeer grote parallelliteit met lijnen 102 en 103 (heel het stuk tot in De Meern, dus eigenlijk alleen in Vleuterweide niet) wat tegelijk weer lastig te voorkomen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Vervoerplan U-OV 2017

Bericht door matje82 »

Daniel schreef:
matje82 schreef:Het is vaak eigen perceptie. Zo sta ik regelmatig 's avonds op de Neude of Janskerkhof te wachten en dan komt er al een redelijk volle lijn 53 aan en stappen er vervolgens nog 20 tot 30 mensen in en dan zie ik (gelede) stadsbussen allemaal halfleeg rondrijden. Zeker 's avonds lijken de streekbussen veel voller dan de stadbussen.
Haha, je herkent in ieder geval precies hetzelfde als ik. Sowieso heb ik ook het idee dat op dat soort momenten, maar bv. ook in de weekenden, weleens het idee van is het nou echt nodig dat hier een gelede bus rijdt.
Nu hebben de vervoerders afgelopen jaren natuurlijk al goed gekeken naar de stadslijnen toen er bezuinigd moest worden. Oude lijn 4 door Lombok vervallen, lijn 1 en 6 samengevoegd en lijn 3 en 4 samengevoegd. Natuurlijk waren hierover klachten, maar ik heb niet het idee dat het er echt in de soep loopt.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 02 aug 2016, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten