Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Daniel » Za 24 Sep 2016, 10:00

Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht
ProRail neemt extra veiligheidsmaatregelen na de storing in de spoortunnel in Barendrecht. De oorzaak van de storing is nog niet bekend. Er is nu in de spoortunnel in Barendrecht 24 uur per dag toezicht om direct te kunnen ingrijpen mocht het weer misgaan.

Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor VIRM » Za 24 Sep 2016, 12:13

Wordt dit het broertje van de Schipholtunnel? Of had ProRail een schuimfeest voor het personeel georganiseerd? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Daniel » Za 24 Sep 2016, 15:12

ProRail had geleerd van de problemen door opwaaiend stof in de Schipholtunnel. Daarom wordt de Barendrechtse tunnel regelmatig grondig gesopt met lekker veel schuim.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3304
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Aking » Za 24 Sep 2016, 16:55

De controlekamer aldaar stond inderdaad al jaren leeg, maar was (vroegah) best prima uitgerust...

Daar kunnen ze dus best permanent een mannetje neerzetten :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Bemined » Za 24 Sep 2016, 17:08

Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud, maar hoewel er natuurlijk wel eens een als alarm geweest zal zijn, kan ik me niet herinneren dat men al deze jaren zo vaak schuimparty's heeft gehouden hier als dit jaar.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor OmniLezer » Za 24 Sep 2016, 19:46

Als dat me een ritje met 3/4 bussen bespaart, vind ik dat okee. Het grappige is dat het altijd/vaak op een vrijdag is dat er iets gebeurt. Als nog moet dit zorgen dat een reis van 1:30 uur geen 3:00 uur duurt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 950
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor OmniLezer » Za 24 Sep 2016, 19:59

Ik denk dat Arriva meer moet inspelen samen met de RET bij dit soort dingen. Lijn 92 gaat via station Zwijndrecht en Lombardijen. Lijn 143 kan ook als alternatief zorgen. Er moet alleen iets worden bedacht voor Barendrecht. Een snellere lijn 717 als streekbus kan, maar dan sneller en zonder tussenstops. Voor de IC doe je gewoon lijn 88 of de oude 188 naar Kralingse Zoom en metro naar Blaak. Dan is de rest een heel end of gelijk naar R'dam CS.

Dat kan werken. Aangezien de NS het niet kan, moet je helpen en je loopt geen geld mis als bedrijf (ARRIVA/RET)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Daniel » Za 24 Sep 2016, 23:20

Bemined schreef:Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud

Al sinds het begin heeft deze tunnel zo z'n problemen. Rond 2008 zijn er bv. vaak storingen geweest waarbij maar één buis in gebruik was voor reizigers i.v.m. naar beneden vallende plafondplaten in het station. Dat zorgde door ongelukkig liggende wissels toen voor uitdunningen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Geert » Zo 25 Sep 2016, 12:59

Er was toch ook een periode dat jongeren uit de buurt de tunnel in gingen en zo een alarm veroorzaakten toch? Of is dat inmiddels voorbij?

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor KM46 » Zo 25 Sep 2016, 13:19

Daniel schreef:
Bemined schreef:Sinds wanneer spelen deze problemen eigenlijk? De tunnel is al meer dan 10 jaar oud

Al sinds het begin heeft deze tunnel zo z'n problemen. Rond 2008 zijn er bv. vaak storingen geweest waarbij maar één buis in gebruik was voor reizigers i.v.m. naar beneden vallende plafondplaten in het station. Dat zorgde door ongelukkig liggende wissels toen voor uitdunningen.

Dus ... meer wissels zouden hier geen overbodige luxe kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25112
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Extra toezicht na storing in spoortunnel Barendrecht

Berichtdoor Daniel » Zo 25 Sep 2016, 16:52

Geert schreef:Er was toch ook een periode dat jongeren uit de buurt de tunnel in gingen en zo een alarm veroorzaakten toch? Of is dat inmiddels voorbij?

Was dat niet in de Willemsspoortunnel?

@KM46: Niet persé. Het beperkende destijds was dat er een inhaling op Lombardijen in de dienstregeling zat maar je pas na Lombardijen wissels had.
Hadden die wissels voor Lombardijen gelegen dan had het mogelijk net wel gepast.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], MSNbot Media en 2 gasten