Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
AMSTERDAM De aansluiting van treinstation Bijlmer ArenA op het nachtnet is een stap dichterbij gekomen. Dat meldt De
Telegraaf.
Als de Bijlmer inderdaad nachtaansluiting krijgt, zou dat goed nieuws zijn voor bezoekers van de Ziggo Dome, Heineken Music Hall
en Amsterdam ArenA. Een groot deel van die groep komt niet uit Amsterdam. Als zij voortaan gebruik kunnen maken van
een nachttrein vanaf Bijlmer ArenA hoeven ze niet meer op tijd weg om vanaf Amsterdam Centraal de trein te halen.
Feestgangers kunnen het dan later maken. Ze zouden zijn verlost van het probleem dat de feesten nog in volle gang zijn als de
laatste trein tussen middernacht en 01.00 uur 's nachts vertrekt.
Stadsdeel Zuidoost wil de bedrijven in de buurt proberen zover te krijgen om samen het benodigde geld op te hoesten. Volgens
de NS kost de aansluiting op het nachtnet per jaar 200.000 euro.
De gemeente Amsterdam en het vervoerbedrijf GVB voeren ondertussen ook nog gesprekken om de metro's 's nachts langer te
laten rijden.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/193180/'Nach ... r%20ArenA'
Telegraaf.
Als de Bijlmer inderdaad nachtaansluiting krijgt, zou dat goed nieuws zijn voor bezoekers van de Ziggo Dome, Heineken Music Hall
en Amsterdam ArenA. Een groot deel van die groep komt niet uit Amsterdam. Als zij voortaan gebruik kunnen maken van
een nachttrein vanaf Bijlmer ArenA hoeven ze niet meer op tijd weg om vanaf Amsterdam Centraal de trein te halen.
Feestgangers kunnen het dan later maken. Ze zouden zijn verlost van het probleem dat de feesten nog in volle gang zijn als de
laatste trein tussen middernacht en 01.00 uur 's nachts vertrekt.
Stadsdeel Zuidoost wil de bedrijven in de buurt proberen zover te krijgen om samen het benodigde geld op te hoesten. Volgens
de NS kost de aansluiting op het nachtnet per jaar 200.000 euro.
De gemeente Amsterdam en het vervoerbedrijf GVB voeren ondertussen ook nog gesprekken om de metro's 's nachts langer te
laten rijden.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/193180/'Nach ... r%20ArenA'
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
En wat gebeurt er precies voor die 200.000, enkel het laten stoppen en weer optrekken van een trein kan dat volgens mij niet zijn... :')
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Elk nachtnetstation is toch bemenst? Dat zullen de kosten dan wel voornamelijk zijn. En wellicht extra kosten voor alternatief vervoer als er wordt omgereden via Hilversum?
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Waarom stoppen ze tijdens die omleiding eigenlijk niet in Haarlem? Lijkt me dat daar wel vraag naar is.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Is dat wel een probleem? Gewoon een taxi nemen naar CS.. daar kan je dan toch ook instappen.VIRM schreef: (..) Een groot deel van die groep komt niet uit Amsterdam. Als zij voortaan gebruik kunnen maken van
een nachttrein vanaf Bijlmer ArenA hoeven ze niet meer op tijd weg om vanaf Amsterdam Centraal de trein te halen.
Feestgangers kunnen het dan later maken. Ze zouden zijn verlost van het probleem dat de feesten nog in volle gang zijn als de
laatste trein tussen middernacht en 01.00 uur 's nachts vertrekt.
(..)
Mensen uit Groningen of Enschede hebben toch niks aan het nachtnet. die moeten toch al in de trein zitten bij de 1e pauze.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Zeg, dit behoeft toch eigenlijk geen verdere uitleg? Met een taxi naar CS is duurder en duurt langer. Kortom, niet aantrekkelijk voor de nachteconomie in het ArenA-gebied en niet aantrekkelijk om mensen in het OV te krijgen.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Concerten in de Ziggo Dome of de HMH trekken mensen uit het hele land. Er zijn wel een paar vroege nachttreinen die ook op Bijlmer-A stoppen maar daarmee dek je alleen de Randstad. Bij concerten wordt ook altijd gezegd 'Let op de tijd, artiesten kunnen te laat zijn dus als je tot het eind blijft kan je laatste trein al weg zijn'. Het is heel goed dat nu in het weekend al extra late IC's naar de uithoeken van het land gaan maar die gaan vanaf CS.. goede ontwikkeling dus als je ook vanaf Bijlmer kan gaan.
Ik doe ook maar wat
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Ik blijf het apart vinden dat die late treinen niet extra stoppen op grotere sprinterstations, zoals Zwijndrecht, dan zou je nog wel wat reizigers kunnen trekken lijkt me.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Dat is toch niet hetzelfde?Ardan schreef: (..) Het is heel goed dat nu in het weekend al extra late IC's naar de uithoeken van het land gaan maar die gaan vanaf CS.. goede ontwikkeling dus als je ook vanaf Bijlmer kan gaan.
Het nachtnet is toch de trein die ieder uur een rondje Utrecht - A'dam -Schiphol - Den Haag- R'dam -Utrecht maakt?
Vandaar ook mijn opmerking, wat verschilt het dan met CS.. de trein gaat er niet verder het land door in rijden, naar mijn idee.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Is er dan al sprake van een nachteconomie in dat gebied?JWM schreef:Zeg, dit behoeft toch eigenlijk geen verdere uitleg? Met een taxi naar CS is duurder en duurt langer. Kortom, niet aantrekkelijk voor de nachteconomie in het ArenA-gebied en niet aantrekkelijk om mensen in het OV te krijgen.
Zo ja, dan lijkt het mij economischer dat de provincialen daar dan blijven tot de volgende ochtend.. als de eerste reguliere trein weer vertrekt. Dát levert de plaatselijke economie vast meer knaken op.
Anders heb je straks weer boze taxichauffeurs.. die de HMH ingang blokkeren ofzo.. want die gaan dan inkomsten mis lopen.. -o-
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Toen het nachtnet werd ingevoerd stopte de treinen ook op dit soort stations, maar de kosten voor de beveiliging van de stations wogen niet op tegen de baten. Toezicht is 's nachts wel nodig, want dan kan er behoorlijk wat "vreemd" volk met de trein reizen.Chrysa schreef:Ik blijf het apart vinden dat die late treinen niet extra stoppen op grotere sprinterstations, zoals Zwijndrecht, dan zou je nog wel wat reizigers kunnen trekken lijkt me.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Je kan nu ook al vanaf Bijlmer gaan, daar vertrekken treinen die aansluiting geven op die extra late IC's. In het weekend is een best groot deel van NL rond middernacht nog bereikbaar vanaf Bijlmer. Voor de meeste concerten is dat laat genoeg.Ardan schreef:Concerten in de Ziggo Dome of de HMH trekken mensen uit het hele land. Er zijn wel een paar vroege nachttreinen die ook op Bijlmer-A stoppen maar daarmee dek je alleen de Randstad. Bij concerten wordt ook altijd gezegd 'Let op de tijd, artiesten kunnen te laat zijn dus als je tot het eind blijft kan je laatste trein al weg zijn'. Het is heel goed dat nu in het weekend al extra late IC's naar de uithoeken van het land gaan maar die gaan vanaf CS.. goede ontwikkeling dus als je ook vanaf Bijlmer kan gaan.
Meer nachttreinen in Bijlmer, later dan de huidige die er tussen 1:00 en 2:00 stoppen, heeft toch alleen zin voor de feesten die tot in de kleine uurtjes doorgaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Beveiliging is niet per se nodig. Station Leiden heeft maar een deel van het jaar bemensing 's nachts. Delft heeft het nooit. Alleen Rotterdam, Den Haag HS, Schiphol, Amsterdam CS en Utrecht CS zijn 24/7 voorzien van personeel. Dus gewoon opengooien dat Bijlmer ArenA. Meestal sta je er met de 1400 toch al stil om op de tegentrein te wachten omdat je vaak enkelspoor rijdt tussen Bijlmer en CS vanwege werkzaamheden aan het andere spoor.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Station Delft ligt tegenwoordig onder de grond, dus daar zou personeel aanwezig moeten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Dan ben je op Bijlmer toch echt al te laat om nog door te kunnen wisselensneltram schreef:Meestal sta je er met de 1400 toch al stil om op de tegentrein te wachten omdat je vaak enkelspoor rijdt tussen Bijlmer en CS vanwege werkzaamheden aan het andere spoor.
Ik doe ook maar wat
Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Nee hoor. De trein uit Utrecht kan na doorwisselen bij Abcoude van buiten naar binnen en het kruis bij Holendrecht op spoor 6 aankomen en daar wachten op de trein naar Utrecht die dan over spoor 8 rijdt.
Ook wel eens met een ICE gedaan toen het spoor op het Amstelstation in een weekend werd vernieuwd. Alleen de ICE en goederentreinen bleven toen rijden.
Ook wel eens met een ICE gedaan toen het spoor op het Amstelstation in een weekend werd vernieuwd. Alleen de ICE en goederentreinen bleven toen rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Ik zou daar niet de nachtelijke IC's voor gebruiken maar sprinters. Elk half uur een nachtelijke sprinter Den Haag - Dordrecht kan best in een behoefte voorzien.Chrysa schreef:Ik blijf het apart vinden dat die late treinen niet extra stoppen op grotere sprinterstations, zoals Zwijndrecht, dan zou je nog wel wat reizigers kunnen trekken lijkt me.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Ach, natuurlijk. Ik zat eraan te denken dat je nog aan de andere kant van de metrosporen zat.Suus schreef:Nee hoor. De trein uit Utrecht kan na doorwisselen bij Abcoude van buiten naar binnen en het kruis bij Holendrecht op spoor 6 aankomen en daar wachten op de trein naar Utrecht die dan over spoor 8 rijdt.
Ook wel eens met een ICE gedaan toen het spoor op het Amstelstation in een weekend werd vernieuwd. Alleen de ICE en goederentreinen bleven toen rijden.
Ik doe ook maar wat
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Want op ondergrondse stations moet personeel aanwezig zijn of?Suus schreef:Station Delft ligt tegenwoordig onder de grond, dus daar zou personeel aanwezig moeten zijn.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Weet je hoeveel gevaarlijker het ineens ondergronds is? Brrrr.
Ik doe ook maar wat
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
T loket op blaak staat anders al vele jaren leeg geloof ik...
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Ik ben vaak genoeg op onchristelijke tijden op station Delft geweest om te bevestigen dat er 's nachts geen personeel is. Soms wel eens een enkele beveiliger die een rondje loopt. Wel is het zo dat er tegenwoordig 24/7 iemand in de fietsenstalling is, maar of je dat mee mag tellen als stationsbemensing.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Zelfs als ik op middernacht op Schiphol nog in een trein stap staat er niemand.
Misschien is omdat mensen die een trein naar Roosendaal pakken allemaal heel braaf zijn.
Misschien is omdat mensen die een trein naar Roosendaal pakken allemaal heel braaf zijn.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Ik ben heel benieuwd hoe dit praktisch uitgevoerd gaat worden. 3 nachten per week rijdt het nachtnet via Hilversum, dan kom je niet op de Bijlmer.
Re: Nachtnet in zicht voor Bijlmer ArenA
Volgens mij zegt de tunnelwetgeving slechts dat een tunnel bewaakt moet zijn niet bemensd. Maar ik laat me op dat punt graag corrigeren ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten