Concept-vervoerplan GVB 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Het is zelfs verboden in het Pakket van Eisen. Lijnen mogen halverwege beginnen maar niet eindigen.
Dit vind ik dus een regel die gewoon uit het Pakket van Eisen geschrapt kan worden, maar zolang die er keihard instaat. Noem een versterkingslijn dan idd x+10. Dat kan ik nog wel logisch vinden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

Nee, 300+x.

Gewoon om n-evo te zieken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Is het vanwege de ijzersterke systematiek van het systeem niet slimmer om een ingekorte lijn te nummeren met een tiendelige breuk? Lijn 1 tot aan het Surinameplein wordt dan lijn 0,5 of 0,6, en lijn 26 vanaf CS tot het Muziekgebouw aan het IJ lijn 25,1. De reiziger weet direct waar ie aan toe is :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Ardan »

9 tot Watergraafsmeer wordt dus 9 3/4? *O*
(wordt dat driehoekje nog wel eens gebruikt eigenlijks?)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door JWM »

Weer een discussie over nummering :N
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Sorry. Klopt het dat Tassenmuseum Hendrikje met de invoering van het nieuwe vervoerplan een stuk slechter bereikbaar wordt per tram?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Ardan »

Ja want de 9 vervalt daar :cry:
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Chrysa »

:evil: :evil:
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

trolly schreef:Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Zie, daar ga je dus al de mist in. Daarom stel ik als nummering voor 'lijn 9 paragraaf 9.2 sub B'. Lekker duidelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Suus »

Ardan schreef:(wordt dat driehoekje nog wel eens gebruikt eigenlijks?)
Meestal tijdens het vuurwerk van het Diemerfestijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Hageneis »

trolly schreef:Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Zie ik daar toch weer een lijnnummer 8 voor Amsterdam? Foei! :mrgreen:
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

Gewoon uit extra haat lijn 88 van maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Suus »

De Partij voor de Ouderen in Diemen heeft bezwaar gemaakt tegen het nieuwe vervoersplan. De reistijd voor ouderen uit Diemen die naar het centrum van Amsterdam willen zou extreem toenemen omdat overstappen voor ouderen zeer tijdrovend zou zijn, vooral bij het Weteringcircuit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door IC140 »

Dan zou de reistijd van ouderen die nu naar het Leidseplein reizen dus ook extreem afnemen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Zie, daar ga je dus al de mist in. Daarom stel ik als nummering voor 'lijn 9 paragraaf 9.2 sub B'. Lekker duidelijk.
Alargule schreef:Gewoon uit extra haat lijn 88 van maken.
Ja. En wat mot je nou?!?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

Rustig, rustig. Ik ging maar mee in de grappenmakerij over de nummering.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Yep. En ik ben zwaar in m'n kuif gepikt *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

Nergens voor nodig.

Overigens had ik van jou wel wat meer gevoel voor ironie verwacht.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Natorious »

pedaalemmerzak schreef:Zijn ter trouwens ook plannen voor het verlengen van tram 9? Die eindigt nu een beetje midden in een woonwijk in Diemen Sniep. Waarom niet dat ding laten doorrijden tot b.v. metro Ganzenhoef? Of laten aftakken naar Diemen-Zuid.
Gaat voorlopig nog niet gebeuren, de tramlus wordt ingebouwd door nieuwbouw. (Sniep, het nieuwe Geuzenveld :') )
Je kan veel beter die R-NET bussen naar het Gooi, Almere, etc, door Diemen laten rijden en een overstap bieden op Vinkenbrug. (ermagerhd verkeerd topic) Kost dat heel veel meer tijd trouwens? Vroeger deden de 152 en 157 dat toch standaard?

Is er überhaupt vraag naar een tram tussen Diemen en Ganzenhoef? Mensen voor Bijlmer Arena/Centrum/belangrijke bestemmingen zijn toch altijd sneller met de huidige opties? (Ps een tram naar Diemen-Zuid komt nie, want er moet dan een brug over, die is te zwak en tjaa dat kost natuurlijk nog meer geld en mensen die wonuh in Diemen-Zuid gaan weer klaguh dat er dan een tram door de tuin raast en vrezen voor een aanslag elke 5 minuten dat er zo'n ding langs rijdt.)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Overigens had ik van jou wel wat meer gevoel voor ironie verwacht.
Oh jee, ik wist niet dat je niet wist dat ik misschien soms wel een héél enkel keertje iets schrijf wat ik niet zo serieus bedoel :@
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Chrysa »

Autisten nemen alles letterlijk. :Y
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Wievank »

Natorious schreef:Je kan veel beter die R-NET bussen naar het Gooi, Almere, etc, door Diemen laten rijden en een overstap bieden op Vinkenbrug. (ermagerhd verkeerd topic) Kost dat heel veel meer tijd trouwens? Vroeger deden de 152 en 157 dat toch standaard?
De huidige route kost zo'n 5 minuten tussen de haltes Diemerknoop en Brinkstraat, binnendoor via de Vinkenbrug (met alle tussenliggende de haltes) kost zo'n 9 minuten en is voor een groot deel congestie gevoeliger.
Alargule

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Alargule »

Chrysa schreef:Autisten nemen alles letterlijk. :Y
Tja, jij kunt het weten.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door JWM »

Alargule schreef:Mwah, ik vind het wel vermakelijk. En hij stipt een paar goede punten aan. Dat dat hele Vervoerplan bijvoorbeeld is opgezet als een trechter richting de Noord/Zuidlijn, bijvoorbeeld.
Mwah, er zijn eigenlijk maar twee reizigersgroepen die echt de Noord/Zuidlijn in worden gejaagd met dit vervoerplan en die zijn te vinden aan de beide uiteinden. Aan de noordkant rijden er straks door de IJtunnel alleen nog een paar streekbusjes. Aangezien Noord vrij uitgestrekt is en de metro met twee stationnetjes lang niet alles afdekt levert dit voor veel reizigers een extra overstap op. Aan de zuidkant worden ook bussen ingekort tot station Zuid.en het drama van de Amstelveenlijn waar ik maar niet te veel woorden aan ga vuil maken. Maargoed, daar heeft de beste man het niet over, hij focust zich op het tramnet. Wat zijn daar de belangrijkste veranderingen:

Lijn 1 naar Muiderpoort: In ruil voor het vervallen van de verbinding naar CS ontstaat er een verbinding met Oost. Tussen Osdorp en Surinameplein is er een flinke overlap met tram 17 die straks vaker gaat én naar CS blijft rijden en op de Overtoom zorgt die versterkingslijn een groot deel van de dag ook voor de rechtstreekse verbinding met CS. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.

Lijn 9 naar binnenring: Met de keuze om lijn 14 naar CS te rijden (kom ik zo op) zou een tweede tramlijn door de Plantage wat veel van het goede zijn of de frequenties gaan fors omlaag naar Diemen omdat nu vooral het stuk CS-Artis maatgevend is. In plaats van Dam / CS krijgen reizigers weer andere directe reismogelijkheden. Er rijden ook treinen naar CS en de stations Diemen en Diemen Zuid dekken een groot deel al af. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.

Lijn 5 naar Westerpark: Met het inkorten van de Amstelveenlijn tot station Zuid is een rechtstreekse tram via Leidseplein naar CS sowieso al een surrogate verbinding. Desondanks negeert GVB hier de sterke wens voor rechtstreekse verbindingen met Dam / CS ook al zijn die langzamer dan met overstap op de metro. Een directe verbinding met Westerpark weegt hier niet tegenop. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Ja.

Lijn 7 niet meer door de Witte de Withstraat: Dit is echt lood om oud ijzer. Wat mij betreft een op zichzelf staand verhaal. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.

Lijn 14 niet meer door West: Ik heb sterk de indruk dat men vooral af wil van de route om het paleis: Moet vaak omgeleid worden, gevaarlijk situaties tijdens kermis of goedkope kerstmarken en een capaciteitsvreter bij de kruisingen achter het paleis. Met dat als uitgangspunt had lijn 14 vanuit West alleen nog naar CS gekund. De overlap met lijn 13 is dan behoorlijk en die gaan er in frequentie nu juist fors op vooruit. Dat het oostelijk deel wel behouden blijft is misschien nog wel opmerkelijker. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.

Lijn 16 opheffen: Vind ik lastig om iets over te zeggen zonder wat meer gedetailleerde cijfers van de reizigersstromen. Lijn 24 blijft bestaan, die haltes op de de Lairessestraat lijken mij niet echt reizigerstrekkers en bovendien is tram 2 nabij. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Mwah.
Laatst gewijzigd door JWM op di 06 dec 2016, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten