Dit vind ik dus een regel die gewoon uit het Pakket van Eisen geschrapt kan worden, maar zolang die er keihard instaat. Noem een versterkingslijn dan idd x+10. Dat kan ik nog wel logisch vinden.Suus schreef:Het is zelfs verboden in het Pakket van Eisen. Lijnen mogen halverwege beginnen maar niet eindigen.
Concept-vervoerplan GVB 2018
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Is het vanwege de ijzersterke systematiek van het systeem niet slimmer om een ingekorte lijn te nummeren met een tiendelige breuk? Lijn 1 tot aan het Surinameplein wordt dan lijn 0,5 of 0,6, en lijn 26 vanaf CS tot het Muziekgebouw aan het IJ lijn 25,1. De reiziger weet direct waar ie aan toe is :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
9 tot Watergraafsmeer wordt dus 9 3/4? *O*
(wordt dat driehoekje nog wel eens gebruikt eigenlijks?)
(wordt dat driehoekje nog wel eens gebruikt eigenlijks?)
Ik doe ook maar wat
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Weer een discussie over nummering :N
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Sorry. Klopt het dat Tassenmuseum Hendrikje met de invoering van het nieuwe vervoerplan een stuk slechter bereikbaar wordt per tram?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Zie, daar ga je dus al de mist in. Daarom stel ik als nummering voor 'lijn 9 paragraaf 9.2 sub B'. Lekker duidelijk.trolly schreef:Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Meestal tijdens het vuurwerk van het Diemerfestijn.Ardan schreef:(wordt dat driehoekje nog wel eens gebruikt eigenlijks?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Zie ik daar toch weer een lijnnummer 8 voor Amsterdam? Foei!trolly schreef:Nee, je snapt er niks van. Dat wordt dan 8,7, want lijn 9 wordt íngekort. Als de verlenging naar Ganzenhoef rond is mag ie 9,2 gaan heten. Tenzij lijn 10 wordt ingekort, uiteraard.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
De Partij voor de Ouderen in Diemen heeft bezwaar gemaakt tegen het nieuwe vervoersplan. De reistijd voor ouderen uit Diemen die naar het centrum van Amsterdam willen zou extreem toenemen omdat overstappen voor ouderen zeer tijdrovend zou zijn, vooral bij het Weteringcircuit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Dan zou de reistijd van ouderen die nu naar het Leidseplein reizen dus ook extreem afnemen.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Alargule schreef:Zie, daar ga je dus al de mist in. Daarom stel ik als nummering voor 'lijn 9 paragraaf 9.2 sub B'. Lekker duidelijk.
Ja. En wat mot je nou?!?Alargule schreef:Gewoon uit extra haat lijn 88 van maken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Rustig, rustig. Ik ging maar mee in de grappenmakerij over de nummering.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Yep. En ik ben zwaar in m'n kuif gepikt *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Nergens voor nodig.
Overigens had ik van jou wel wat meer gevoel voor ironie verwacht.
Overigens had ik van jou wel wat meer gevoel voor ironie verwacht.
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Gaat voorlopig nog niet gebeuren, de tramlus wordt ingebouwd door nieuwbouw. (Sniep, het nieuwe Geuzenveld :') )pedaalemmerzak schreef:Zijn ter trouwens ook plannen voor het verlengen van tram 9? Die eindigt nu een beetje midden in een woonwijk in Diemen Sniep. Waarom niet dat ding laten doorrijden tot b.v. metro Ganzenhoef? Of laten aftakken naar Diemen-Zuid.
Je kan veel beter die R-NET bussen naar het Gooi, Almere, etc, door Diemen laten rijden en een overstap bieden op Vinkenbrug. (ermagerhd verkeerd topic) Kost dat heel veel meer tijd trouwens? Vroeger deden de 152 en 157 dat toch standaard?
Is er überhaupt vraag naar een tram tussen Diemen en Ganzenhoef? Mensen voor Bijlmer Arena/Centrum/belangrijke bestemmingen zijn toch altijd sneller met de huidige opties? (Ps een tram naar Diemen-Zuid komt nie, want er moet dan een brug over, die is te zwak en tjaa dat kost natuurlijk nog meer geld en mensen die wonuh in Diemen-Zuid gaan weer klaguh dat er dan een tram door de tuin raast en vrezen voor een aanslag elke 5 minuten dat er zo'n ding langs rijdt.)
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Oh jee, ik wist niet dat je niet wist dat ik misschien soms wel een héél enkel keertje iets schrijf wat ik niet zo serieus bedoel :@Alargule schreef:Overigens had ik van jou wel wat meer gevoel voor ironie verwacht.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Autisten nemen alles letterlijk. :Y
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
De huidige route kost zo'n 5 minuten tussen de haltes Diemerknoop en Brinkstraat, binnendoor via de Vinkenbrug (met alle tussenliggende de haltes) kost zo'n 9 minuten en is voor een groot deel congestie gevoeliger.Natorious schreef:Je kan veel beter die R-NET bussen naar het Gooi, Almere, etc, door Diemen laten rijden en een overstap bieden op Vinkenbrug. (ermagerhd verkeerd topic) Kost dat heel veel meer tijd trouwens? Vroeger deden de 152 en 157 dat toch standaard?
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Tja, jij kunt het weten.Chrysa schreef:Autisten nemen alles letterlijk. :Y
Re: Concept-vervoerplan GVB 2018
Mwah, er zijn eigenlijk maar twee reizigersgroepen die echt de Noord/Zuidlijn in worden gejaagd met dit vervoerplan en die zijn te vinden aan de beide uiteinden. Aan de noordkant rijden er straks door de IJtunnel alleen nog een paar streekbusjes. Aangezien Noord vrij uitgestrekt is en de metro met twee stationnetjes lang niet alles afdekt levert dit voor veel reizigers een extra overstap op. Aan de zuidkant worden ook bussen ingekort tot station Zuid.en het drama van de Amstelveenlijn waar ik maar niet te veel woorden aan ga vuil maken. Maargoed, daar heeft de beste man het niet over, hij focust zich op het tramnet. Wat zijn daar de belangrijkste veranderingen:Alargule schreef:Mwah, ik vind het wel vermakelijk. En hij stipt een paar goede punten aan. Dat dat hele Vervoerplan bijvoorbeeld is opgezet als een trechter richting de Noord/Zuidlijn, bijvoorbeeld.
Lijn 1 naar Muiderpoort: In ruil voor het vervallen van de verbinding naar CS ontstaat er een verbinding met Oost. Tussen Osdorp en Surinameplein is er een flinke overlap met tram 17 die straks vaker gaat én naar CS blijft rijden en op de Overtoom zorgt die versterkingslijn een groot deel van de dag ook voor de rechtstreekse verbinding met CS. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.
Lijn 9 naar binnenring: Met de keuze om lijn 14 naar CS te rijden (kom ik zo op) zou een tweede tramlijn door de Plantage wat veel van het goede zijn of de frequenties gaan fors omlaag naar Diemen omdat nu vooral het stuk CS-Artis maatgevend is. In plaats van Dam / CS krijgen reizigers weer andere directe reismogelijkheden. Er rijden ook treinen naar CS en de stations Diemen en Diemen Zuid dekken een groot deel al af. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.
Lijn 5 naar Westerpark: Met het inkorten van de Amstelveenlijn tot station Zuid is een rechtstreekse tram via Leidseplein naar CS sowieso al een surrogate verbinding. Desondanks negeert GVB hier de sterke wens voor rechtstreekse verbindingen met Dam / CS ook al zijn die langzamer dan met overstap op de metro. Een directe verbinding met Westerpark weegt hier niet tegenop. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Ja.
Lijn 7 niet meer door de Witte de Withstraat: Dit is echt lood om oud ijzer. Wat mij betreft een op zichzelf staand verhaal. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.
Lijn 14 niet meer door West: Ik heb sterk de indruk dat men vooral af wil van de route om het paleis: Moet vaak omgeleid worden, gevaarlijk situaties tijdens kermis of goedkope kerstmarken en een capaciteitsvreter bij de kruisingen achter het paleis. Met dat als uitgangspunt had lijn 14 vanuit West alleen nog naar CS gekund. De overlap met lijn 13 is dan behoorlijk en die gaan er in frequentie nu juist fors op vooruit. Dat het oostelijk deel wel behouden blijft is misschien nog wel opmerkelijker. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Nee.
Lijn 16 opheffen: Vind ik lastig om iets over te zeggen zonder wat meer gedetailleerde cijfers van de reizigersstromen. Lijn 24 blijft bestaan, die haltes op de de Lairessestraat lijken mij niet echt reizigerstrekkers en bovendien is tram 2 nabij. Reizigers de Noord/Zuidlijn ingejaagd? Mwah.
Laatst gewijzigd door JWM op di 06 dec 2016, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten