Concept-vervoerplan GVB 2018

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

Zeker, absoluut, helemaal gelijk, zonder meer. Maar Rijkswaterstaat gaat over het IJ, en stelt dus eisen aan de bevaarbaarheid. Als, en met nadruk àls, het die heren en dames behaagt Amsterdam zo'n brug te laten bouwen, dan reken ik er op dat dat een hoge gaat moeten worden. En ik begrijp dat dat geen fijn nieuws is voor de tram, de fietsers en de omwonenden. Het is ook de reden waarom ik niet erg enthousiast raak over de brugplannen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door pedaalemmerzak »

Een lage brug gaat niet. Schepen moeten namelijk ook wachten tot de brug open gaat hè. En dat wil Rijkswaterstaat niet. Anders zouden er over al onze kanalen en rivieren wel veel meer lagere, beweegbare bruggen liggen dan momenteel het geval is.

En verder vind ik de meerwaarde van een beweegbare brug t.o.v. een pont volkomen nihil. Of je nu moet wachten tot de pont komt of totdat de brug dichtgaat, wachten moet je toch. En dan heb ik persoonlijk nog liever een pont want dan hoef je tenminste even niet te fietsen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door reisthijs »

Voor fietsers is er bij een hoge brug misschien nog wat op te bedenken met een slingerparcours om het hoogteverschil te overbruggen.
Ter vergelijking, deze oplossing hebben ze in Utrecht bedacht:
http://www.youtube.com/watch?time_conti ... opNAntohHQ
Daar zie ik een tram niet zo snel doorheen rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door Pooh »

trolly schreef:Zeker, absoluut, helemaal gelijk, zonder meer. Maar Rijkswaterstaat gaat over het IJ, en stelt dus eisen aan de bevaarbaarheid. Als, en met nadruk àls, het die heren en dames behaagt Amsterdam zo'n brug te laten bouwen, dan reken ik er op dat dat een hoge gaat moeten worden. En ik begrijp dat dat geen fijn nieuws is voor de tram, de fietsers en de omwonenden. Het is ook de reden waarom ik niet erg enthousiast raak over de brugplannen.
De Nesciobrug is ook op Rijnvaarthoogte, en die is best bruikbaar toch? Al weet ik niet of zo'n lus in te passen valt daar.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door trolly »

:Y Dat was precies wat ik vijf uur geleden schreef:
trolly schreef:Erg benieuwd hoe die tram dan die brug over gaat. Als het aan het rijk ligt (en die gaan daarover) zal dat toch wel rijnvaarthoogte moeten worden. Nou kan je voor fietsers nog wel een paar fraaie krullen bedenken om op hoogte te komen, maar of ze dat nou met die tram gaan doen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concept-vervoerplan GVB 2018

Bericht door n-evo »

Pooh schreef:Ja, dus? Tram gaat nu naar Azartplein, Oostveer vertrekt van daar. Dus als je een brug aanlegt in het verlengde van de Jan Schaefferbrug, zou het logisch zijn om de tram over de Sumatrakade door te trekken tot aan de brug? Of beter nog, gewoon de brug over met de tram *O*
Laten we realistisch wezen: gezien hoe ontiegelijk moeilijk er nu al wordt gedaan over "tram 15", tram naar de Houthavens, Science Park, etc. zal een tram over het IJ naar Noord al helemaal te ambitieus en een brug te ver zijn (pun intended). :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten