Zullen we de politieke discussie niet in dit topic voeren? Bij voorbaat dank.fred1954 schreef:Laten we het maar weer hebben over het OV en ver blijven van discutabele politieke standpunten.
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Volgens mij schreef ik dat ook? :D
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ja klopt, ik vond je bericht wel passend om nog even te citeren :pos:
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik heb even wat zitten rekenen, maar binnen deze concessie kun je heel wat optimaliseren. Dus die 49 bussen kunnen wellicht wel voldoende zijn.Meltrain schreef:In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?
Een voorbeeld: lijn 105-115. Nu heeft CNX daarvoor nog nodig:
- overdag 8 bussen
- spits 12 bussen
- avond 4 bussen
Stel dat je lijn 105-115 het volgende wijzigt:
- in Rozenburg vervalt de haltes Eikenlaan en Gerbrandyweg
- de lus door Spijkenisse Noord vervalt (daarvoor gaat een apart lijntje 85 rijden)
- de 4 min. stilstand op Metro Centrum verdwijnt
- omdat de metro om de 10 minuten rijdt, rijdt lijn 105 voortaan overdag 3x/uur (en in de spits rijdt lijn 115 ook 3x/uur)
Dan neemt de omlooptijd Akkers - Rozenburg - Akkers af van bijna 2 uur naar ca. 1.35 uur. Dan kun je lijn 105-115 rijden met:
- overdag 5 bussen
- spits 8 bussen
- avond 3 bussen
Waarbij dat lijntje 85 (al dan niet gekoppeld aan een andere stadslijn) met één bus gereden kan worden. Per saldo kom je dan uit op:
- overdag 6 bussen
- spits 9 bussen
- avond 4 bussen
Hierbij moet ik wel zeggen, dat zo'n efficiencyslag niet op alle lijnen kan. Voor bijv. lijn 103 kun je weinig anders doen dan ongeveer dezelfde drg rijden, maar dan met roodgeverfde R-net-bussen.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De optie in het rood is geen optie. je bedient dan het halve dorp niet meer. en scheept veel reiziger op met 5 tot 10 minuten extra lopen naar de halte zo jaag je ze alleen maar de bus uit. Ook zit in de omgeving van de halte eikenlaan een verzorgingstehuis en een 55+ flat.Roeland schreef:Ik heb even wat zitten rekenen, maar binnen deze concessie kun je heel wat optimaliseren. Dus die 49 bussen kunnen wellicht wel voldoende zijn.Meltrain schreef:In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?
Een voorbeeld: lijn 105-115. Nu heeft CNX daarvoor nog nodig:
- overdag 8 bussen
- spits 12 bussen
- avond 4 bussen
Stel dat je lijn 105-115 het volgende wijzigt:
- in Rozenburg vervalt de haltes Eikenlaan en Gerbrandyweg
- de lus door Spijkenisse Noord vervalt (daarvoor gaat een apart lijntje 85 rijden)
- de 4 min. stilstand op Metro Centrum verdwijnt
- omdat de metro om de 10 minuten rijdt, rijdt lijn 105 voortaan overdag 3x/uur (en in de spits rijdt lijn 115 ook 3x/uur)
Dan neemt de omlooptijd Akkers - Rozenburg - Akkers af van bijna 2 uur naar ca. 1.35 uur. Dan kun je lijn 105-115 rijden met:
- overdag 5 bussen
- spits 8 bussen
- avond 3 bussen
Waarbij dat lijntje 85 (al dan niet gekoppeld aan een andere stadslijn) met één bus gereden kan worden. Per saldo kom je dan uit op:
- overdag 6 bussen
- spits 9 bussen
- avond 4 bussen
Hierbij moet ik wel zeggen, dat zo'n efficiencyslag niet op alle lijnen kan. Voor bijv. lijn 103 kun je weinig anders doen dan ongeveer dezelfde drg rijden, maar dan met roodgeverfde R-net-bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Als het bedienen van de 2 genoemde haltes geen eis is en je spaart er een bus mee uit... succes met lopen.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Waarom ga je mensen hun verbinding wegnemen om een busje te besparen? Een vervoerder wordt toch betaald om mensen te vervoeren en niet om busjes te rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Je stelt de vraag alsof het een academische kwestie is, maar de harde werkelijkheid is dat alleen de concessievoorwaarden daar uitsluitsel over geven. En als het genuanceerd ligt moet er een afweging gemaakt worden tussen meerkosten en meeropbrengsten.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Het halve dorp? Volgens mij is de loopafstand van de Eikenlaan naar de halte Nieuw Blankenburg niet langer dan die van de Rietgorslaan naar de Meeuwensingel.dylanwild94 schreef: De optie in het rood is geen optie. je bedient dan het halve dorp niet meer. en scheept veel reiziger op met 5 tot 10 minuten extra lopen naar de halte zo jaag je ze alleen maar de bus uit. Ook zit in de omgeving van de halte eikenlaan een verzorgingstehuis en een 55+ flat.
Overigens zou je bij die snellere route door Rozenburg juist een extra halte kunnen aanleggen op de Tienmorgenseweg ter hoogte van de IJsselstraat. Misschien wonen er in de flats rond de Tienmorgenseweg ook wel veel 55+ers?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dan zie ik eigenlijk meer in de volgende route: bestaande route tot en met Laan van Nieuw Blankenburg, linksaf Tienmorgenseweg (met ergens in deze straat een halte), rechtsaf Droespolderweg, linksaf Volgerweg (waar weer bij de bestaande halte Volgerweg gestopt gaat worden), rechtdoor Meeuwensingel, bestaande route naar Spijkenisse.
Hiermee blijven alle huidige haltes bediend*, maar de meeste voortaan nog maar in één richting, waardoor de totale rijtijd toch afneemt.
*Behalve de halte Noordererf, maar daarvoor is Volgerweg een goed alternatief.
Enigszins gerelateerde vraag: hoe keert lijn 106 momenteel eigenlijk bij de halte Eikenlaan?
Hiermee blijven alle huidige haltes bediend*, maar de meeste voortaan nog maar in één richting, waardoor de totale rijtijd toch afneemt.
*Behalve de halte Noordererf, maar daarvoor is Volgerweg een goed alternatief.
Enigszins gerelateerde vraag: hoe keert lijn 106 momenteel eigenlijk bij de halte Eikenlaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dan kan je beter na de halte botlekstraat op de botlekweg linksaf de droespolderweg op gaan en dan rechtsaf de volgersweg en dan zo de huidige route naar Spijkenisse aanhouden. Echter wordt de reistijd naar de halte Eikenlaan vanaf Spijkenisse langer daardoor.
In de huidige situatie gaat lijn 106 na de halte laan van nieuw blankenburg linksaf de blankenburg op dan rechtsaf naar de esdoornlaan en rechtsaf de Eikenlaan op.
In de huidige situatie gaat lijn 106 na de halte laan van nieuw blankenburg linksaf de blankenburg op dan rechtsaf naar de esdoornlaan en rechtsaf de Eikenlaan op.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 23 jan 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Inmiddels is het exact 7 weken geleden dat bekend werd gemaakt dat EBS heeft gewonnen, waarmee volgens mij de bezwaarperiode inmiddels verstreken is.
Ik kan echter nergens vinden of de gunning nu al definitief is, of dat er bezwaar is aangetekend.
Ik kan echter nergens vinden of de gunning nu al definitief is, of dat er bezwaar is aangetekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Inmiddels zijn we ruim twee weken verder, weet iemand of er al iets definitief is geworden? Ik begin wel benieuwd te woorden welk materieel we mogen gaan verwachten. Daarnaast vooral benieuwd naar de huisstijl, er staat mij iets bij dat er een uniforme huisstijl zou komen voor alle MRDH concessies, wat een eenduidigere uitstraling zou moeten geven naar de reizigers.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Informatie bijeenkomsten voor personeel op 13 en 14 maart a.s.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Leuk voor het personeel. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Hopelijk komt de powerpoint van de presentatie met o.a. de bussen online. En een vervoerplan zou ook wel tof zijn. *bus*
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 13 mar 2018, 15:07
- Locatie: Spijkenisse
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Heb vernomen dat men gaat rijden met 50 CNG Iveco's
Edit: Crossway om precies te zijn.
Edit: Crossway om precies te zijn.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik heb nog niet eens vernomen dat de gunning definitief is, dus ik ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
50 CNG IVECO Crossway 12-meter bussen, waarvan de helft voor R-Net lijnen 404 en 403 (Huidige 111 en 103)
Info komt van de kennismaking bijeenkomst.
Info komt van de kennismaking bijeenkomst.
Laatst gewijzigd door Baldie op di 13 mar 2018, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat doet Iveco netjes dan :pos:
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: di 13 mar 2018, 15:07
- Locatie: Spijkenisse
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
En nog drie VDL 8 persoonsbusjes
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Is er al wat meer bekend over deze concessie?
Is de gunning aan EBS definitief? Persbericht van de provincie? Al iets van een vervoerplan online of mogelijke uitwerkingen van
lijnenopzet etc.?
Het is ijzig stil, Connexxion toch in beroep gegaan tegen de gunning aan EBS?
Is de gunning aan EBS definitief? Persbericht van de provincie? Al iets van een vervoerplan online of mogelijke uitwerkingen van
lijnenopzet etc.?
Het is ijzig stil, Connexxion toch in beroep gegaan tegen de gunning aan EBS?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Persbericht van de provincie ga je niet zien. dat kan ik je met zekerheid vertellen want daar valt deze concessie niet onder.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Is door MRDH uitgevoerd inderdaad, MRDH werkt voor de provincie.... ook op de site van MRDH is het stil.dylanwild94 schreef:Persbericht van de provincie ga je niet zien. dat kan ik je met zekerheid vertellen want daar valt deze concessie niet onder.
https://mrdh.nl/nieuws/mrdh-gunt-busver ... enburg-ebs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten