Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11603
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Wubbo » Ma 08 Jan 2018, 19:23

fred1954 schreef:Laten we het maar weer hebben over het OV en ver blijven van discutabele politieke standpunten.
Zullen we de politieke discussie niet in dit topic voeren? Bij voorbaat dank.

fred1954
Berichten: 2424
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor fred1954 » Ma 08 Jan 2018, 19:28

Volgens mij schreef ik dat ook? :D

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11603
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Wubbo » Ma 08 Jan 2018, 19:29

Ja klopt, ik vond je bericht wel passend om nog even te citeren :pos:

fred1954
Berichten: 2424
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor fred1954 » Ma 08 Jan 2018, 20:01

:pos: :pos:

Roeland
Berichten: 759
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Roeland » Ma 22 Jan 2018, 13:40

Meltrain schreef:In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?


Ik heb even wat zitten rekenen, maar binnen deze concessie kun je heel wat optimaliseren. Dus die 49 bussen kunnen wellicht wel voldoende zijn.
Een voorbeeld: lijn 105-115. Nu heeft CNX daarvoor nog nodig:
- overdag 8 bussen
- spits 12 bussen
- avond 4 bussen
Stel dat je lijn 105-115 het volgende wijzigt:
- in Rozenburg vervalt de haltes Eikenlaan en Gerbrandyweg
- de lus door Spijkenisse Noord vervalt (daarvoor gaat een apart lijntje 85 rijden)
- de 4 min. stilstand op Metro Centrum verdwijnt
- omdat de metro om de 10 minuten rijdt, rijdt lijn 105 voortaan overdag 3x/uur (en in de spits rijdt lijn 115 ook 3x/uur)
Dan neemt de omlooptijd Akkers - Rozenburg - Akkers af van bijna 2 uur naar ca. 1.35 uur. Dan kun je lijn 105-115 rijden met:
- overdag 5 bussen
- spits 8 bussen
- avond 3 bussen
Waarbij dat lijntje 85 (al dan niet gekoppeld aan een andere stadslijn) met één bus gereden kan worden. Per saldo kom je dan uit op:
- overdag 6 bussen
- spits 9 bussen
- avond 4 bussen

Hierbij moet ik wel zeggen, dat zo'n efficiencyslag niet op alle lijnen kan. Voor bijv. lijn 103 kun je weinig anders doen dan ongeveer dezelfde drg rijden, maar dan met roodgeverfde R-net-bussen.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5747
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 22 Jan 2018, 15:42

Roeland schreef:
Meltrain schreef:In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?


Ik heb even wat zitten rekenen, maar binnen deze concessie kun je heel wat optimaliseren. Dus die 49 bussen kunnen wellicht wel voldoende zijn.
Een voorbeeld: lijn 105-115. Nu heeft CNX daarvoor nog nodig:
- overdag 8 bussen
- spits 12 bussen
- avond 4 bussen
Stel dat je lijn 105-115 het volgende wijzigt:
- in Rozenburg vervalt de haltes Eikenlaan en Gerbrandyweg
- de lus door Spijkenisse Noord vervalt (daarvoor gaat een apart lijntje 85 rijden)
- de 4 min. stilstand op Metro Centrum verdwijnt
- omdat de metro om de 10 minuten rijdt, rijdt lijn 105 voortaan overdag 3x/uur (en in de spits rijdt lijn 115 ook 3x/uur)
Dan neemt de omlooptijd Akkers - Rozenburg - Akkers af van bijna 2 uur naar ca. 1.35 uur. Dan kun je lijn 105-115 rijden met:
- overdag 5 bussen
- spits 8 bussen
- avond 3 bussen
Waarbij dat lijntje 85 (al dan niet gekoppeld aan een andere stadslijn) met één bus gereden kan worden. Per saldo kom je dan uit op:
- overdag 6 bussen
- spits 9 bussen
- avond 4 bussen

Hierbij moet ik wel zeggen, dat zo'n efficiencyslag niet op alle lijnen kan. Voor bijv. lijn 103 kun je weinig anders doen dan ongeveer dezelfde drg rijden, maar dan met roodgeverfde R-net-bussen.
De optie in het rood is geen optie. je bedient dan het halve dorp niet meer. en scheept veel reiziger op met 5 tot 10 minuten extra lopen naar de halte zo jaag je ze alleen maar de bus uit. Ook zit in de omgeving van de halte eikenlaan een verzorgingstehuis en een 55+ flat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

ICE105
Berichten: 269
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor ICE105 » Ma 22 Jan 2018, 16:54

Als het bedienen van de 2 genoemde haltes geen eis is en je spaart er een bus mee uit... succes met lopen.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5747
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 22 Jan 2018, 17:02

Waarom ga je mensen hun verbinding wegnemen om een busje te besparen? Een vervoerder wordt toch betaald om mensen te vervoeren en niet om busjes te rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

diederickx
Berichten: 560
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor diederickx » Ma 22 Jan 2018, 20:44

Je stelt de vraag alsof het een academische kwestie is, maar de harde werkelijkheid is dat alleen de concessievoorwaarden daar uitsluitsel over geven. En als het genuanceerd ligt moet er een afweging gemaakt worden tussen meerkosten en meeropbrengsten.

Roeland
Berichten: 759
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Roeland » Di 23 Jan 2018, 08:25

dylanwild94 schreef: De optie in het rood is geen optie. je bedient dan het halve dorp niet meer. en scheept veel reiziger op met 5 tot 10 minuten extra lopen naar de halte zo jaag je ze alleen maar de bus uit. Ook zit in de omgeving van de halte eikenlaan een verzorgingstehuis en een 55+ flat.

Het halve dorp? Volgens mij is de loopafstand van de Eikenlaan naar de halte Nieuw Blankenburg niet langer dan die van de Rietgorslaan naar de Meeuwensingel.
Overigens zou je bij die snellere route door Rozenburg juist een extra halte kunnen aanleggen op de Tienmorgenseweg ter hoogte van de IJsselstraat. Misschien wonen er in de flats rond de Tienmorgenseweg ook wel veel 55+ers?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13459
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Meltrain » Di 23 Jan 2018, 10:28

Dan zie ik eigenlijk meer in de volgende route: bestaande route tot en met Laan van Nieuw Blankenburg, linksaf Tienmorgenseweg (met ergens in deze straat een halte), rechtsaf Droespolderweg, linksaf Volgerweg (waar weer bij de bestaande halte Volgerweg gestopt gaat worden), rechtdoor Meeuwensingel, bestaande route naar Spijkenisse.
Hiermee blijven alle huidige haltes bediend*, maar de meeste voortaan nog maar in één richting, waardoor de totale rijtijd toch afneemt.
*Behalve de halte Noordererf, maar daarvoor is Volgerweg een goed alternatief.

Enigszins gerelateerde vraag: hoe keert lijn 106 momenteel eigenlijk bij de halte Eikenlaan?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5747
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor dylanwild94 » Di 23 Jan 2018, 10:49

Dan kan je beter na de halte botlekstraat op de botlekweg linksaf de droespolderweg op gaan en dan rechtsaf de volgersweg en dan zo de huidige route naar Spijkenisse aanhouden. Echter wordt de reistijd naar de halte Eikenlaan vanaf Spijkenisse langer daardoor.

In de huidige situatie gaat lijn 106 na de halte laan van nieuw blankenburg linksaf de blankenburg op dan rechtsaf naar de esdoornlaan en rechtsaf de Eikenlaan op.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Di 23 Jan 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13459
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Meltrain » Wo 07 Feb 2018, 18:57

Inmiddels is het exact 7 weken geleden dat bekend werd gemaakt dat EBS heeft gewonnen, waarmee volgens mij de bezwaarperiode inmiddels verstreken is.
Ik kan echter nergens vinden of de gunning nu al definitief is, of dat er bezwaar is aangetekend.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Lange_Dre
Berichten: 248
Lid geworden op: Zo 28 Feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Lange_Dre » Vr 23 Feb 2018, 15:03

Inmiddels zijn we ruim twee weken verder, weet iemand of er al iets definitief is geworden? Ik begin wel benieuwd te woorden welk materieel we mogen gaan verwachten. Daarnaast vooral benieuwd naar de huisstijl, er staat mij iets bij dat er een uniforme huisstijl zou komen voor alle MRDH concessies, wat een eenduidigere uitstraling zou moeten geven naar de reizigers.

Baldie
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2015, 14:03

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Baldie » Wo 07 Mar 2018, 16:02

Informatie bijeenkomsten voor personeel op 13 en 14 maart a.s.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5747
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 07 Mar 2018, 18:04

Leuk voor het personeel. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

busfanNL
Berichten: 1725
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor busfanNL » Wo 07 Mar 2018, 19:12

Hopelijk komt de powerpoint van de presentatie met o.a. de bussen online. En een vervoerplan zou ook wel tof zijn. *bus*

basslineov
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 13 Mar 2018, 15:07
Locatie: Spijkenisse

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor basslineov » Di 13 Mar 2018, 15:09

Heb vernomen dat men gaat rijden met 50 CNG Iveco's

Edit: Crossway om precies te zijn.

BrengMe
Berichten: 1854
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor BrengMe » Di 13 Mar 2018, 15:36

Ik heb nog niet eens vernomen dat de gunning definitief is, dus ik ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt.
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

Baldie
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 03 Aug 2015, 14:03

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Baldie » Di 13 Mar 2018, 15:45

50 CNG IVECO Crossway 12-meter bussen, waarvan de helft voor R-Net lijnen 404 en 403 (Huidige 111 en 103)
Info komt van de kennismaking bijeenkomst.
Laatst gewijzigd door Baldie op Di 13 Mar 2018, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 630
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor Stadsbus » Di 13 Mar 2018, 15:50

Dat doet Iveco netjes dan :pos:

basslineov
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 13 Mar 2018, 15:07
Locatie: Spijkenisse

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor basslineov » Di 13 Mar 2018, 15:52

En nog drie VDL 8 persoonsbusjes

BusFreakRotterdam
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 17 Mei 2014, 20:23

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor BusFreakRotterdam » Di 17 Apr 2018, 22:25

Is er al wat meer bekend over deze concessie?

Is de gunning aan EBS definitief? Persbericht van de provincie? Al iets van een vervoerplan online of mogelijke uitwerkingen van
lijnenopzet etc.?

Het is ijzig stil, Connexxion toch in beroep gegaan tegen de gunning aan EBS?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5747
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor dylanwild94 » Di 17 Apr 2018, 22:32

Persbericht van de provincie ga je niet zien. dat kan ik je met zekerheid vertellen want daar valt deze concessie niet onder.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

BusFreakRotterdam
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 17 Mei 2014, 20:23

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Berichtdoor BusFreakRotterdam » Di 17 Apr 2018, 23:21

dylanwild94 schreef:Persbericht van de provincie ga je niet zien. dat kan ik je met zekerheid vertellen want daar valt deze concessie niet onder.


Is door MRDH uitgevoerd inderdaad, MRDH werkt voor de provincie.... ook op de site van MRDH is het stil.

https://mrdh.nl/nieuws/mrdh-gunt-busver ... enburg-ebs


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten