Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
We weten niet eens hoe de streeklijnen exact gaan rijden. Misschien gaan enkele van deze lijnen de stadsdienst overnemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Wel pieeepppp. Jemig zeg weer afbraak aan de R-NET formule kunnen we die taxibus lijnen net zo goed ver R-NET'ten. Waarom ALLES in R-NET kleur??Robin2239 schreef:Vervoersplan is rond maar zal pas halverwege juli bekend gemaakt worden.
Er komen 53 grote bussen > 43 Iveco crossway Biogas 12m en 10 Scania 14,5mtr op gas.
De voertuigen komen allemaal in RNet kleuren (Grijs met Rood dus) Alleen de bestickering is anders. Voor de stadsdienst Spijkenisse komen Taxibussen.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Eenheid in huisstijl?
Wat dat betreft vind ik dat Qbuzz in DAV toch wat beters heeft bedacht. Als ik naar die impressies kijk hebben ze daar volgens mij de R-NET huisstijl als basis genomen en per lijnsoort het rood vervangen door een andere kleur (Snelbuzz is blauw, stads- en streekbuzz is groen, etc.) Dat zorgt voor eenheid, maar geeft iedere lijnsoort toch zijn eigen identiteit.
Wat dat betreft vind ik dat Qbuzz in DAV toch wat beters heeft bedacht. Als ik naar die impressies kijk hebben ze daar volgens mij de R-NET huisstijl als basis genomen en per lijnsoort het rood vervangen door een andere kleur (Snelbuzz is blauw, stads- en streekbuzz is groen, etc.) Dat zorgt voor eenheid, maar geeft iedere lijnsoort toch zijn eigen identiteit.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Als je lijn 84 kent in de spits (die niet voor niets in de piek van de ochtendspits een vijfminutendienst rijdt), ga je jezelf daar niet tussen mengen op het moment dat de capaciteit drastisch wordt teruggeschroefd door de inzet van taxibusjes.Meltrain schreef:Hoewel ik het alleen maar toejuich aangezien fietsen gezond is, is het me niet duidelijk waarom de inzet van taxibussen voor jou een reden is om op de fiets naar het metrostation te gaan.
Verder zou ik nog even afwachten met het trekken van conclusies totdat we alles weten.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Wie zegt dat ze lijn 84 met taxibussen zouden rijden? Misschien (ik verzin maar wat) rijdt R-net 403 (Rockanje - Spijkenisse) na Metro wel door naar Maaswijk? Spijkenisse zou niet de eerste stad zijn waar een stadslijn als R-net wordt uitgevoerd, zie bijv. lijn 341 in Hoofddorp of lijn 410 in Leiderdorp.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Correctie op mijn vorige post; Lijn 84 blijft inderdaad een grote bus. Ook Waterland en Noord krijgen een grote bus. De rest zal door een (lijn)taxi bediend gaan worden.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat is dus hetzelfde als nu, want je benoemd hiermee gelijk 84 & 105. Verder heeft 81 al langere tijd de genoemde taxibusjes.
En verder is er niks meer aan stadsdienst.
En verder is er niks meer aan stadsdienst.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Waarschijnlijk komt de 84 niet meer door De Hoek.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Gedeeltelijk hetzelfde, gedeeltelijk taxibus.MetroRET schreef:Dat is dus hetzelfde als nu, want je benoemd hiermee gelijk 84 & 105. Verder heeft 81 al langere tijd de genoemde taxibusjes.
En verder is er niks meer aan stadsdienst.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Wat wel bekend is geworden is dat PitPoint het groengas gaat leveren aan EBS doormiddel van twee tankstations die gebouwd gaan worden in Spijkenisse en Hellevoetsluis.
https://www.ovpro.nl/bus/2018/06/27/pit ... ne-putten/
https://www.ovpro.nl/bus/2018/06/27/pit ... ne-putten/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
dylanwild94 een pagina terug schreef:Vandaag heb ik alleen dit bericht voorbij zien komen over de leverancier van het aardgas voor de bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Oh was nog aan het terugkijken maar blijkbaar overheen gekeken
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De MRDH heeft voor zover ik kan vinden nog geen vervoersplan voor VPR online staan, maar vandaag is wel een lijst gepubliceerd met aanvullend OV wat EBS gaat rijden - aanvullend ten opzichte van de oorspronkelijke bieding. Voor wat ik nu kan lezen is de opdracht om het OV te integreren met het gemeentelijk doelgroepenvervoer en de geboden voorzieningen op hetzelfde niveau te houden goedkoper uitgevallen dan gedacht en wordt daarom extra OV ingekocht.
En een brief aan de gemeentes met een beetje achtergrondinfo (o.a. dat de belbussen gratis zijn vanwege het ontbreken van OV-chiplezers :Y): https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... nten_0.pdf
- Lijn 81 (elk kwartier De Elementen - De Akkers) - gaat weer de oude route rijden tussen De Elementen en Metro Akkers, maar rijdt dan door via de route van nu lijn 105 tot aan halte De Gaard, om vervolgens via de Hekelingseweg weer terug te rijden naar Metro Akkers.
- Lijn 106 (elk half uur Spijkenisse - Hellevoetsluis - Rozenburg) - gaat in Hellevoetsluis tussen de haltes Ebstroom en Sportlaan rijden via de route van nu lijn 101 (via de Vesting)
- Lijn 107 (belbus Geervliet - Oudenhoord) - blijft de huidige, zelfde opzet
- Lijn 205 (elke 45 minuten Spijkenisse - Botlek) - rijdt in de spitsen tussen Spijkenisse Metro Centrum en de Oliphantweg, lijkt niet meer te rijden naar Huntsman
- Lijn 404 (R-net Spijkenisse - Hellevoetsluis) - rijdt in de spits tot 12×/uur, rijdt via de route van nu lijn 111 (niet via de Vesting)
- Haventransferium (elk half uur Brielle - Transferium Maasvlakte) - rijdt in de spitsen en tussen 22:30 - 23:30 365 dagen per jaar tussen Brielle en het Transferium, als een verlenging van ritten op de R-netlijn tussen Spijkenisse en Brielle
- Pendel/belbus Rockanje strand - In de zomer rijdt een pendeldienst elk kwartier een lus tussen Rockanje Dorpsplein en het strand (Tweede Slag), via de Dirk van Voornelaan en de Zeeweg (niet meer via de Alardusdreef). Buiten het strandseizoen wordt deze lus elk halfuur gereden als belbus.
En een brief aan de gemeentes met een beetje achtergrondinfo (o.a. dat de belbussen gratis zijn vanwege het ontbreken van OV-chiplezers :Y): https://mrdh.nl/system/files/vergaderst ... nten_0.pdf
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik vind het er nog niet zo heel verkeerd klinken vooral de 81 is wel fijn dat die lijn behouden blijft. *bus*
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Als ik zo de 81-route zie, lijkt die het zuidelijke routedeel van lijn 105 over te nemen?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Het deel Metro Akkers - Vriesland - De Akkers wel ja inderdaad. Het stuk Metro Centrum - Groenewoud - Waterland waar de 105 nu ook rijdt, komt de 81 van EBS niet.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Maar wordt de route van lijn 105 dan gewijzigd of wordt het deel in Vriesland dan dubbel bediend door de 81 en 105 ?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat is helaas niet uit de documenten te halen die ik linkte. Misschien dat Robin aan kan vullen, anders moeten we nog even wachten op het vervoersplan :)
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik vermoed dat ze die wijk niet dubbel gaan bedienen, dus dat de 81 de 105 vervangt.MetroRET schreef:Maar wordt de route van lijn 105 dan gewijzigd of wordt het deel in Vriesland dan dubbel bediend door de 81 en 105 ?
Wat ze in de andere 105-wijken gaan doen? Geen idee, misschien wel die tuktuk's waarover eerder bericht werd?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Lijn 105 zal gaan rijden vanaf Spijkenisse metro naar Rozenburg via de route van lijn 115.
Vanaf Hekelingen (halte dorp aan de hekelingseweg), via waterland, eikenlaan,metro centrum, centrum, Noord en dan eindigen op de halfweg wordt de nieuwe lijn 87 met een grote bus.
Vanaf Hekelingen (halte dorp aan de hekelingseweg), via waterland, eikenlaan,metro centrum, centrum, Noord en dan eindigen op de halfweg wordt de nieuwe lijn 87 met een grote bus.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Goed nieuws dat er ook weer een buslijn komt naar de Maasvlakte met als eindpunt het RET ponton zodat je weer over kan naar HvH, Westland en Den Haag. Hiermee wordt de oude lijn 113 wordt weer in ere hersteld, 365 dagen per jaar, dat is een hele vooruitgang!
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dus de oude lijn 85.Robin2239 schreef: Vanaf Hekelingen (halte dorp aan de hekelingseweg), via waterland, eikenlaan,metro centrum, centrum, Noord en dan eindigen op de halfweg wordt de nieuwe lijn 87 met een grote bus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dylan of iemand anders uit vpr, was de route van de 85 eigenlijk een beetje druk dan vanaf Hekelingen naar halfweg (dat is toch een industie terrein?) . Lijkt me geen hele drukke lijn namelijk want de 105 is binnen Spijkenisse ook niet reuze druk.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
De route is niet helemaal identiek aan de oude lijn 85 want die begon op metro de akkers. Ipv Hekelingen. Over de drukte kan ik niets zeggen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Oh oké maar het enige verschil is de haltes tussen de akkers en de schouw die door de 87 niet bediend worden. Voor de rest toch wel hetzelfde als de 85 of niet?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten