Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

OV Hoekschewaard schreef:Niet schrikken maar EBS heeft de concessie gewonnen. Bron: intranet transdev
Ach nee he -o- Aan de ene kant leuk wat afwisseling maar kom op. Het was een ontstaansgebied van Connexxion. En met 104 was het ook wel gemakkelijk. Maar aan de andere kant. Laten we EBS gewoon een kans gunnen. Misschien doen ze het hartstikke goed. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Meltrain »

Sinds 1904 verzorgde de RTM tramdiensten van, naar en op Voorne-Putten, dus betekent dit dat na 115 jaar een einde komt aan de RTM en haar opvolgers. Dat is overigens geen record, want op Schouwen-Duiveland is de RTM al vanaf 1900 onafgebroken actief. :wink:

Maar Connexxion toonde de laatste jaren wel weinig creativiteit in deze concessie. Zo zijn er sinds december 2011 welgeteld twee routewijzigingen geweest: lijn 81 werd twee haltes ingekort en lijn 105 ging een (klein) rondje in Rozenburg rijden.
Plannen voor lijnen richting de havens zijn om verschillende redenen helaas nooit uitgevoerd, dus wellicht dat de komst van een nieuwe vervoerder hier wat aan kan veranderen.
Ik wens EBS in elk geval veel succes toe en zie hun komt met vertrouwen tegemoet. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door MarkNL »

Het AD heeft er nu ook bericht over, klik. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht dat men van Connexxion zou afstappen hier, na al die jaren. Ik ben erg benieuwd.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
Bij twijfel altijd klagen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Meltrain schreef:Sinds 1904 verzorgde de RTM tramdiensten van, naar en op Voorne-Putten, dus betekent dit dat na 115 jaar een einde komt aan de RTM en haar opvolgers. Dat is overigens geen record, want op Schouwen-Duiveland is de RTM al vanaf 1900 onafgebroken actief. :wink:

Maar Connexxion toonde de laatste jaren wel weinig creativiteit in deze concessie. Zo zijn er sinds december 2011 welgeteld twee routewijzigingen geweest: lijn 81 werd twee haltes ingekort en lijn 105 ging een (klein) rondje in Rozenburg rijden.
Plannen voor lijnen richting de havens zijn om verschillende redenen helaas nooit uitgevoerd, dus wellicht dat de komst van een nieuwe vervoerder hier wat aan kan veranderen.
Ik wens EBS in elk geval veel succes toe en zie hun komt met vertrouwen tegemoet. :)
Kijk dat bovenste is dus het enige waarom ik het jammer vind. RTM en rechtsopvolgers (dus ook CXX) horen gewoon in deze regio vind ik. Maar inderdaad, weinig creativiteit. Ik hoop Dat EBS meer creativiteit heeft en betere lijnen maakt die dan nog gunstiger zijn voor de reiziger. *O* Maar we wachten het af. Ik heb er eigenlijk best zin in. Eindelijk eens wat afwisseling in het ov landschap.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door regenmaker »

Mdk schreef:49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
MAN Lion's City CNG is wel de meest bekende denk ik. Maar ook Mercedes of Irisbus zoals in Leeuwarden kan gasbussen leveren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

Het toont in iedergeval aan dat de metropoolregio niets geeft om sentimentaliteit, maar wel om de kwaliteit van het aanbod van de vervoerder. als EBS het consequent beter kan doen dan connexxion, dan verdienen ze het om hier te rijden, en is dat voor de reizigers beter.
Of het goed gaat lopen zullen we zien.
Bij twijfel altijd klagen
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

regenmaker schreef:
Mdk schreef:49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
MAN Lion's City CNG is wel de meest bekende denk ik.
Rijden er ook niet een aantal mb's met een gastank in Apeldoorn? Of heb ik dat fout? Voor de rest idd veel lion's city, maar zijn er ook nog andere bedrijven die het doen, maar die we in NL weinig zien, een Scania of Volvo bijvoorbeeld? VDL heeft Volgensmij niets dat op gas rijdt.
Verder misschien nog iets van de fransen of misschien zelfs de britten?
Laatst gewijzigd door Mdk op wo 20 dec 2017, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Tuurlijk. Ik geloof nooit dat EBS nog zo'n grote misser maakt als in Waterland. Ik weet bijna zeker dat ze het hier goed gaan doen. Het klinkt allemaal goed en veel belovend. En nu komt voor mij de belangrijkste vraag: komen er onderaannemers?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door regenmaker »

Mdk schreef: rijden er ook niet een aantal mb's met een gastank in Apeldoorn? of heb ik dat fout? voor de rest idd veel lion's city, maar zijn er ook nog andere bedrijven die het doen, maar die we in nl weinig zien, een scania of volvo bijvoorbeeld? VDL heeft Volgensmij niets dat op gas rijdt.
Verder misschien nog iets van de fransen of misschien zelfs de britten?
Ja de geledes in Apeldoorn en Ede zijn grotendeels gasbussen van Mercedes. Nijmegen (Breng) heeft ook Mercedes-Benz 12m gasbussen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Mdk schreef:
regenmaker schreef:
Mdk schreef:49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
MAN Lion's City CNG is wel de meest bekende denk ik.
rijden er ook niet een aantal mb's met een gastank in Apeldoorn? of heb ik dat fout? voor de rest idd veel lion's city, maar zijn er ook nog andere bedrijven die het doen, maar die we in nl weinig zien, een scania of volvo bijvoorbeeld? VDL heeft Volgensmij niets dat op gas rijdt.
Verder misschien nog iets van de fransen of misschien zelfs de britten?
Misschien de Citaro NGT van Mercedes-Benz. https://www.mercedes-benz.nl/content/ne ... o_ngt.html
Dat is toch een gasbus of niet?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door webguy »

Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

sorry, ze willen ov gaan rijden met tuktuks? _O-
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door regenmaker »

Zo wordt het vervoersgebied van Connexxion wel steeds kleiner. Utrecht verloren, Almere verloren, Voorne-Putten verloren. What's next Haaglanden, Zaanstreek of Gooi- en Vechtstreek?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door ODRAIL »

Connexxion is toch niet heilig voor bepaalde gebieden?
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

Opzich past het wel binnen die nieuwe strategie van cxx, ik vermoed dat ze zich vooral gaan inzetten op stedelijke (of iig hele drukke) concessies, waar een mogelijkheid is het vervoer te vergroenen. Denk AML, Almere had hier ook mooi bij gepast. Rustigere concessies zal ook wel op geboden worden, indien de organisatie er tijd en geld voor heeft. Maar de tijd waarin cxx overal in Nederland wilde rijden is wel voorbij.
edit: Overigens kan dit voor de netto-winst van het bedrijf wel eens heel goed uit gaan pakken, minder overhead omdat je kleine concessies afstoot, maar wel de inkomsten van de grote, drukke en innovatieve concessies.
Bij twijfel altijd klagen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Mdk schreef:sorry, ze willen ov gaan rijden met tuktuks? _O-
Ja inderdaad. :X Neem dan gewoon een breng flex systeem. Maar niet een tuktuk. :roll:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Weet iemand wat ze bedoelen met luxe taxibussen? Want taxibussen zijn toch best standaard??????
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

misschien een beetje rosero stijl? ik heb er zelf nooit ingezeten, maar heb wel gehoord dat die bussen in amersforot best comfortabel zijn. Ook maakt VDL de MidEuro, een luxe minicoach, bedoeld voor vipvervoer e.d. Misschien dat ze daar mee gaan rijden :lol:
Bij twijfel altijd klagen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Het zijn dan wel geen taxibussen maar zoiets zou wel leuk zijn. *bus*
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Mdk »

tsja, anders kom je toch snel uit op een vdl midcity, tribus civitas e.d. en om die nou luxe te noemen vind ik ook weer zo wat.
Bij twijfel altijd klagen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Ja inderdaad. In Waterland rijden wel kutsenits en een sprinter met 3 in/uit check apparaten, vaste boordcomputer, reisinformatie scherm en wifi erin. Misschien komt dat ook in deze busjes. Als er dan ook nog usb poorten bij zouden zitten en het zou een vdl midcity zijn voor 8 personen dan is het helemaal :pos: vind ik. Ik gok dat die dingen voor de 81 zijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door Milco »

Wie zegt dat lijn 81 blijft bestaan? We kennen de gedetailleerde plannen van EBS nog niet. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door busfanNL »

Nee inderdaad. Daar had ik niet vanuit gegaan inderdaad. :wink: In iedergeval een zo'n busje voor de buurtbus 192 van Tinte naar Brielle en Vierpolders. Die blijft sowieso bestaan denk ik.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Bericht door dnmw2705 »

regenmaker schreef:Zo wordt het vervoersgebied van Connexxion wel steeds kleiner. Utrecht verloren, Almere verloren, Voorne-Putten verloren. What's next Haaglanden, Zaanstreek of Gooi- en Vechtstreek?
Ik gok dat het inderdaad op vergroenen van grote concessies gaat. Zou durf ik ook wel te gokken dat Connexxion de stappen van Qbuzz en Syntus in Utrecht op de voet volgt aangezien Connexxion daar maar al te graag terug wilt komen! Dit is alleen iets voor over 5 jaar ongeveer!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten