Pagina 5 van 29

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 18:21
door regenmaker
Dat laatste klopt denk ik wel. Voor beide concessies in Utrecht heeft Connexxion na verlies rechtszaken aangespand.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 18:30
door Daniel
Regio Utrecht heeft Connexxion de nieuwe concessie zelfs 3 jaar weten te vertragen, maar uiteindelijk heeft daar toch kwaliteit gezegevierd. En dat is meestal niet waar Connexxion nou z'n concessies mee wint.

Maar ben benieuwd wat EBS gaat opleveren voor Voorne Putten. Een nieuwe vervoerder in een gebied wat jaren bij dezelfde gezeten heeft wil nogal eens frisse ideeën opleveren die goed kunnen uitpakken.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 19:26
door ICE105
Milco schreef:Netjes! En dat het in Waterland een puinhoop was betekent niet dat dat hier ook geldt... In Waterland hebben ze het inmiddels keurig opgelost en scoren ze jaarlijks erg hoog in de peilingen :)
Het biedingsteam van EBS bestaat voor een groot deel uit ex-Qbuzz medewerkers die na het Limburg drama daar transfervrij mochten vertrekken, ik heb er wel vertrouwen in.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: wo 20 dec 2017, 22:07
door Meltrain
Als datzelfde team ook de inschrijving in DAV heeft gedaan, zijn die medewerkers dus tegen hun oude werkgever aan het bieden. :P

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 09:08
door flipje
EBS was nou niet bepaald succesvol met hun bieding in: AML, Haarlem-IJmond, Noord-Holland Noord, Provincie Utrecht en Almere..
Maar ik ben benieuwd wat EBS voor Voorne-Putten in petto heeft. Ik vraag me wel af of ze het gaan redden met 12 meter bussen (Connexxion zet nu +/- 12 gelede bussen in).
Tuktuks worden gegarandeerd een flop! In de Kop van Overijssel hebben verschillende ondernemers ism gemeenten en provincie ook pilots gehad met tuktuks. Die dingen stonden meer stil dan dat ze gereden hebben. Ik zou het geld investeren in een fatsoenlijk taxibusje.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 11:21
door DrechtBlub
TukTuk's hebben ook op een bepaalde manier wel weer charme en past qua culturele diversiteit die je in Rotterdam en omliggend stadsgebied past wat dat betreft toch ook prima in het straatbeeld. Ik ben heel er benieuwd,- en ik hoop dat het niet zoals Breng Flex of Bravo Flex veel reizigers in de kou gaat zetten die niet meer met de bus treinoverstappen kunnen maken, niet naar school kunnen of helemaal niet kunnen omdat in de spits er geen busjses meer beschikbaar zijn omdat je simpelweg niet tegelijk met één busje naar 2 wijken kan rijden. :') - Dat het TukTuk's zijn, vooral geschikt voor korte afstanden, duid in ieder geval aan dat je waarschijnlijk niet de hele regio of een grotere wijk aan OV gaat ontbreken zoals in Helmond.
busfanNL schreef:
Mdk schreef:
regenmaker schreef:
Mdk schreef:49 nieuwe 12-meter gasbussen dus, welke kunnen dat worden?
MAN Lion's City CNG is wel de meest bekende denk ik.
rijden er ook niet een aantal mb's met een gastank in Apeldoorn? of heb ik dat fout? voor de rest idd veel lion's city, maar zijn er ook nog andere bedrijven die het doen, maar die we in nl weinig zien, een scania of volvo bijvoorbeeld? VDL heeft Volgensmij niets dat op gas rijdt.
Verder misschien nog iets van de fransen of misschien zelfs de britten?
Misschien de Citaro NGT van Mercedes-Benz. https://www.mercedes-benz.nl/content/ne ... o_ngt.html
Dat is toch een gasbus of niet?
Kijkend naar het feit dat ze al veel met scania rijden zou je ook wel eens Scania CNG kunnen gaan zien. Ik zie trouwens nergens wat staan dat het alleen 12m bussen worden (Of ben ik kippig?) - Scania maar ook bijvoorbeeld Van Hool en mercedes leveren ook gelede CNG bussen aan. (Van Hool zelfs dubbel geleed)

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 11:59
door Meltrain
In het artikel van de MRDH staat dat er 49 bussen van 12 meter komen.
Echter, als dit overzicht nog steeds actueel is, zijn er nu 60 bussen in deze concessie, waarvan 12 geleed. Ik vraag me dus af hoe EBS het denkt te redden met 49 bussen. :?

Die tuktuks dienen alleen maar als deur-halte-verplaatsing. Wel komen er nu enkele "luxe taxibussen".

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:03
door dylanwild94
Er rijden momenteel maar 10 gelede bussen in voorne-putten. Ik zal nu gelijk de wiki even actualiseren. :wink:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:12
door Meltrain
:pos:

Nu ik er even over nadenk, lijkt de concessie VPR best wel op Waterland.
Ga maar na:
  • Beide concessies kennen relatief korte streeklijnen die vooral op één grote stad zijn gericht
  • Beide concessies hebben een belangrijke busbaan
  • Beide concessies kennen één plaats (Purmerend resp. Hellevoetsluis) waarvandaan er vanuit meerdere wijken rechtstreekse bussen naar (een metrostation vlak bij) de grote stad gaan.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:16
door dylanwild94
En beide concessies hebben een dorp dat geen r-net waardige verbinding nodig heeft maar waar je wel het beste een R-net lijn heen kan sturen omdat dat omlooptechnisch wel het handigst is. (De Rijp en Rockanje.)

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:17
door Andrei
En beide concessies hebben als doelstad een plaats met “-terdam”!

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:18
door dylanwild94
Bestaat Spijkenisseterdam dan. :')

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:19
door Andrei
Sssht!

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:19
door Suus
Lijn 104 gaat volledig naar Connexxion, dat scheelt mogelijk wat bussen.

Ook blijft het aantal DRU’s ongeveer gelijk maar wordt ook tot later doorgereden. En het feit dat er iets met TukTuk’s wordt gedaan geeft een hint dat het net in Spijkenisse mogelijk dunner wordt en het nog meer streekdienst wordt.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:21
door dylanwild94
Ik vermoed dat lijn 81 eruit gaat en vervangen wordt door de TukTuks.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:22
door Andrei
Suus schreef:Lijn 104 gaat volledig naar Connexxion, dat scheelt mogelijk wat bussen.
Scheelt ook kosten voor de gemeentes op VPR!

Benieuwd wanneer de plannen van EBS online staan, iemand een idee?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 12:24
door dylanwild94
Ik denk in de loop van volgend jaar.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 19:03
door arjano1978
De gedeelte Ouddorp en Hellevoetsluis wordt door de provincie Zuid Holland betaald. Gelezen op de AD vanmiddag!! Dus dat scheelt ook al?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 21 dec 2017, 19:23
door Durashift
Dat de MRDH tuk-tuk's serieus neemt... :roll:
Op een dag als vandaag.. in zo'n ding van huis naar halte rijden.. :?:


Hopelijk zit daar wel de verplichting aan vast dat het de elektrisch aangedreven versie wordt.. want met zo'n niet zo schone, lawaaiige, bromfietsmotor wordt de lokale luchtkwaliteit niet beter.. en dat in een tijd dat OV vervoer toch vooral zero-0 emissie moet worden.
Spoiler: show
Afbeelding
https://www.mangomobility.nl/1861/E-tuktuk.html

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 09:15
door Roeland
Milco schreef:Wie zegt dat lijn 81 blijft bestaan? We kennen de gedetailleerde plannen van EBS nog niet. ;)
Hoe worden de stadslijnen in Spijkenisse trouwens gebruikt? De 84 naar Maaswijk zal wel goed lopen, gelet op de hoge frequentie.
Maar lijn 81 is wel een heel korte stadslijn, ik vraag me af hoeveel mensen daar nou echt gebruik van maken.
En worden lijn 84 en 105 tussen Centrum en De Akkers veel gebruikt?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 09:46
door Daelea
Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 09:53
door Andrei
Thom69 schreef:Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')
Pagina niet gevonden!

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 09:58
door Suus
Lijn 105 zou in 2017 of 2018 wel eens de miljoen reizigers kunnen halen :o

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 10:05
door Roeland
Thom69 schreef:Staat allemaal netjes vermeld in het vervoerplan 2018 :)
https://mrdh.nl/system/files/presentati ... enburg.pdf

Dat is overigens ook eigenlijk het enige wat er in het vervoerplan stond :')
Dankjewel, maar deze cijfers geven helaas niet zoveel info over de deeltrajecten van lijn 84 en 105. Zijn die 980.000 105-reizigers voornamelijk Rozenburgers, of betreft een fors deel daarvan de stadsroute in Spijkenisse?
Idem op lijn 84: reizen die 675.000 mensen bijna alleen maar tussen Maaswijk en Centrum, of ook tussen Centrum en De Akkers?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 22 dec 2017, 12:03
door MarkNL
Wat je vaak wel ziet is dat (met name) bus 84 en 105 tussen De Akkers en het centrum erg rustig zijn. De 84 doet tussen het centrum en De Akkers niet echt hele drukke wijken aan. De 105 legt een wat langere afstand af door de wijken Vriesland, Akkers, Waterland en Groenewoud en trekt zodoende iets meer verkeer, met name uit Waterland. De 84 is tussen Maaswijk en Spijkenisse Centrum (metrostation) dan weer stuk drukker. Vrij logisch, want de Maaswijk ligt een stuk verder van de metrostations af. Hoe het in Noord is en richting Rozenburg weet ik niet zo goed, dat zijn plekken waar ik niet zo vaak kom.

Maar je merkt aan alles dat de bus in Spijkenisse zelf veel concurrentie heeft van de metro en de fiets. Dat is een open deur, maar wel belangrijk om te onthouden. Mensen zijn toch wel bereid een wat langere afstand te lopen of te fietsen naar een metrostation (er zijn bewaakte cq. afgesloten stallingen). In de haltes die grofweg binnen 1-1,5 km van een metrostation liggen trekken weinig reizigers, met als uitzondering de haltes in het stadscentrum. Nu woon ik vrij dicht bij het metrostation De Akkers en zie ik ook vrij regelmatig de bussen voorbij komen. In de spits is er nog wel enige aanvoer van reizigers uit de 84 en 105 (in de ochtend, avondspits omgekeerd), maar dat droogt flink op in de daluren.