Pagina 6 van 29

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:05
door dylanwild94
Dit kan je van ver aan zien komen natuurlijk. Er gaat een bezwaar komen. :Y

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:08
door MetroRET
Natuurlijk. :roll:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:32
door fred1954
Overigens, raar dat men CNG bussen wil inzetten en geen ZE bussen.
Edit: kan me niet voorstellen, dat CXX niet ingeschreven heeft met elektrisch materieel......als ze in AML 100 elektische bussen kunnen exploiteren, dan zouden ze dat op VP ook kunnen met 49, lijkt me.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 18:34
door Jef400
Ook weer AD-waardig redactiewerk.
Deze in Nederland kleine vervoerder, onderdeel van de Israëlische busmaatschappij Egged, verzorgt nu nog alleen het vervoer in de Noord-Hollandse gemeente Waterland.
Het is de regio Waterland.
Daarnaast is dit http://www.eggedeurope.com/The-Netherlands.htm hoe egged en EBS opgebouwd zijn.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 19:02
door Suus
fred1954 schreef:Overigens, raar dat men CNG bussen wil inzetten en geen ZE bussen.
De Metropoolregio vond elektrisch nog niet opportuun in een concessie waar de nadruk ligt op streekvervoer en had daarom Euro VI als minimum-eis. CNG is volgens de Metropoolregio al beter dan diesel dus je scoort toch milieupunten. Daarnaast is met CNG een goedkopere exploitatie dan met elektrisch mogelijk waardoor je meer DRU kan bieden. Dat maakt dat je een concessie wint.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 19:11
door fred1954
Dank Suus, dacht dat ZE op dit moment “hot” was, bij de concessieverleners/provincies/stadsregio’s, blijkbaar niet dus. Inderdaad is CNG dan een redelijk schoon alternatief en is er minder materieel nodig dan bij ZE.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 19:12
door dylanwild94
Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 19:20
door Karl
Dat komt dan goed uit, want EEV zit tussen Euro V en Euro VI in.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 30 dec 2017, 19:29
door Suus
dylanwild94 schreef:Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.
Nee, Euro VI, net iets hoger dan EEV. Bussen met Euro VI zijn ook alweer zo'n vier jaar op de markt, dus is ook helemaal geen exorbitante eis van de metropoolregio.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 00:22
door Meltrain
fred1954 schreef: Edit: kan me niet voorstellen, dat CXX niet ingeschreven heeft met elektrisch materieel......als ze in AML 100 elektische bussen kunnen exploiteren, dan zouden ze dat op VP ook kunnen met 49, lijkt me.
Connexxion is wat ZE materieel zeer veranderlijk de laatste tijd: in ZO-Brabant en AML heeft Connexxion wel ingeschreven met een redelijk grote vloot elektrische bussen, maar in Haarlem-IJmond is het aandeel elektrische bussen al weer een stuk kleiner en in Noord-Holland-Noord komen alleen elektrische midibussen.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 09:02
door fred1954
Daarentegen worden over 3 jaar rond de 60 overgebleven CNG bussen vervangen door elektrisch, dus HIJ is dan ook grotendeels ZE, maar goed dat is off-topic hier.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 31 dec 2017, 13:33
door Robin2239
Suus schreef:
dylanwild94 schreef:Euro VI? Volgens mij was de minimale eis voor deze concessie EEV.
Nee, Euro VI, net iets hoger dan EEV. Bussen met Euro VI zijn ook alweer zo'n vier jaar op de markt, dus is ook helemaal geen exorbitante eis van de metropoolregio.
Als ik het goed begrepen heb is de minimale eis is indd euro VI, tenzij de vervoerder voor een overgang naar zero emissie kiest. Dan mag er in het begin nog tijdelijk met bestaande voertuigen met de EEV emissienorm doorgereden worden.

Ben overigens benieuwd hoe de nieuwe vervoer invulling gaat geven aan het netwerk. Met 49 (12mtr) bussen t.o.v. de 58 nu, waar ook 10 gelede bussen tussen zitten die je hier op het eiland zeker nodig hebt. Hopelijk komt er geen taxiboer zoals TCR werk overnemen.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 06 jan 2018, 14:10
door fred1954
dylanwild94 schreef:Dit kan je van ver aan zien komen natuurlijk. Er gaat een bezwaar komen. :Y
Gezien de tijd waarin we leven, kon DIT ook niet uitblijven, triest is dit toch weer:
https://www.ad.nl/rotterdam/nida-tegen- ... ~a4cd388a/

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 00:26
door Michael 1988
Heeft die mam soms de afgelopen maanden onder een rots geslapen of zo? Het was al maanden bekend dat EBS zich had ingeschreven en nu ze winnen moet er (een week na bekendmaking ook nog eens) groots gejankt worden dat ze vanwege het beleid in Israël uitgesloten moeten worden. Discrimineren past hier erg goed tussen merk ik wel.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 00:50
door Durashift
^^ Voor ingewijden en direct betrokkenen misschien, voor het grote publiek niet, denk ik.
Daarnaast, politiek / bestuurlijk kan men vaak pas iets als er een besluit / bekendmaking is. Voor die tijd publiekelijk je erover uiten kan voorbarig zijn. Er zal wel de stille hoop geweest zijn dat EBS het niet zou worden. Beetje Trumperiaans..eigenlijk. :wink:

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 02:46
door Michael 1988
Was al sinds 26 oktober bekend, ook voor het grote publiek ;)

http://www.ovmagazine.nl/2017/10/twee-p ... -ebs-1505/

In het verleden hebben daarnaast ook al verschillende organisaties en individuen geprobeerd om Veolia en Connexxion/Hermes om een soortgelijke reden uit te sluiten van inschrijving voor een aanbesteding, ruim voordat de winnaar bekend gemaakt werd. Welke concessies dit waren weet ik overigens niet meer (krijg ze ook niet terug gevonden).

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 09:09
door fred1954
Kan me niet herinneren dat men ooit andere vervoerbedrijven zoals CXX om buitenlandse politieke redenen heeft proberen te weren. Ik heb moeite met dit soort onzin, maar als bepaalde mensen niet met EBS willen reizen, gaan ze toch lekker lopen?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 11:48
door Suus
fred1954 schreef:Kan me niet herinneren dat men ooit andere vervoerbedrijven zoals CXX om buitenlandse politieke redenen heeft proberen te weren.
Dries van Agt heeft geprobeerd VeoliaTransdev te verbannen wegens activiteiten in Israel, te beginnen met Hermes in Arnhem-Nijmegen: viewtopic.php?f=35&t=6402

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 11:57
door fred1954
Nooit geweten Suus, dank voor de info. Heb het snel opgezocht. Standpunt van dit fossiel t.a.v. de Israelisch/Palestijnse problematiek in het algemeen kende ik wel. Ik ga gauw maar weer naar de hedendaagse ov discussies..... :D

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 12:13
door dylanwild94

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 12:42
door fred1954
Wist niet van deze discussie af, met verbazing de berichten gelezen op dat draadje. Laten we het maar weer hebben over het OV en ver blijven van discutabele politieke standpunten.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 10:10
door Roeland
Ik vraag me wel af, wat dit soort lieden bedoelen met "de" bezette gebieden.
Het door Turkije bezette Noord-Cyprus? Of de door Marokko bezette Westelijke Sahara?

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 10:12
door dylanwild94
De bezette gebieden van Palestina.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 10:20
door Suus
Daarmee worden de Israëlische nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever bedoeld, meestal zijn deze van zogenoemde kolonisten. Deze nederzettingen zijn door de VN in 1979 illegaal verklaard, Israël heeft ze in de Gazastrook opgeruimd.

Nieuwer en eigenlijk probleem twee is de Israëlische Westoeverbarrière (een enorme muur), die tegen terrorisme zou moeten beschermen maar niet de afgesproken grens (groene lijn) volgt maar diep in dat gebied is opgetrokken, waardoor eenzijdig stukken grond aan Israël zijn toebedeeld.

Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 10:26
door dnmw2705
Roeland schreef:Ik vraag me wel af, wat dit soort lieden bedoelen met "de" bezette gebieden.
Het door Turkije bezette Noord-Cyprus? Of de door Marokko bezette Westelijke Sahara?
Ik gok dat die een cynische opmerking was? :p