Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Nog steeds weinig informatie, ik ga er gewoon vanuit dat EBS de concessie vanaf december gaat uitvoeren...
Iets anders wat ik me afvraag is wat er met lijn 104 gaat gebeuren, gezien diverse ritten nu door Voorne-Putten worden uitgevoerd.
Iets anders wat ik me afvraag is wat er met lijn 104 gaat gebeuren, gezien diverse ritten nu door Voorne-Putten worden uitgevoerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Volgens de pve gaat die lijn volledig naar hwgo.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dus meer werk voor TCR.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat denk ik wel ja. EBS mag niet buiten de concessiegrens exploiteren en moet de lijnen 630,604, 104 en alle lijnen uit de andere mrdh concessies gedogen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik weet niet of het een chauffeursroddel is maar hier komt het: Vandaag even met een chauffeur van concessie VPR staan praten en we kwamen op het onderwerp 9 december nieuwe concessie van EBS. Ik vroeg me af hoe ze het met 49 bussen gingen redden en de beste man vertelde mij tot mijn verbazing dat ze nog 15 bussen van 15 meter van Scania gingen bestellen bovenop de Iveco gasbussen. Iemand die kan vertellen of het wel of niet waar is??
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik heb even nagerekend, volgens mij kun je VPR met 49 bussen rijden, wanneer je een iets meer gestroomlijnd lijnennetwerk rijdt.
In de spits kom ik uit op ongeveer de volgende materieelbehoefte:
* lijn 103 (R-net) evenals nu 4 resp. 8x/uur: 9 bussen nodig
* lijn 111 (R-net) bij 12x/uur 12 bussen nodig
* lijn 115 (als basislijn voor Spijkenisse - Rozenburg, spits 6x/uur) 6 bussen nodig
* lijn 101-102 (aanvullende stadslijn voor Hellevoetsluis) 4 bussen nodig
* lijn 106 (ongewijzigd, 2x/uur) 6 bussen nodig
* lijn 105 (alleen het deel Akkers - Spijkenisse Anjerplein, 3x/uur; voor Rozenburg wordt lijn 115 de basislijn) 3 bussen nodig
* lijn 84 (van/naar Maaswijk 8-12x/uur, waarbij niet alle spitsritten de lus over de Toussaintlaan maken) 6 bussen nodig
* lijn 81 (lagere frequentie) 1 à 2 bussen nodig
Lijn 87 en 205 worden gereden met mat-ritten van lijn 103 en 115, dus die kosten geen extra materieel.
Als ik dit bij elkaar optel, dan kom ik ongeveer op 47 bussen uit, dus met 49 bussen zou je VPR kunnen rijden.
Natuurlijk weet ik niet of EBS ongeveer hetzelfde netwerk als bovenstaand wil gaan doen. Ik wil alleen maar aangeven dat er met 49 bussen een fatsoenlijke drg op VPR mogelijk is.
In de spits kom ik uit op ongeveer de volgende materieelbehoefte:
* lijn 103 (R-net) evenals nu 4 resp. 8x/uur: 9 bussen nodig
* lijn 111 (R-net) bij 12x/uur 12 bussen nodig
* lijn 115 (als basislijn voor Spijkenisse - Rozenburg, spits 6x/uur) 6 bussen nodig
* lijn 101-102 (aanvullende stadslijn voor Hellevoetsluis) 4 bussen nodig
* lijn 106 (ongewijzigd, 2x/uur) 6 bussen nodig
* lijn 105 (alleen het deel Akkers - Spijkenisse Anjerplein, 3x/uur; voor Rozenburg wordt lijn 115 de basislijn) 3 bussen nodig
* lijn 84 (van/naar Maaswijk 8-12x/uur, waarbij niet alle spitsritten de lus over de Toussaintlaan maken) 6 bussen nodig
* lijn 81 (lagere frequentie) 1 à 2 bussen nodig
Lijn 87 en 205 worden gereden met mat-ritten van lijn 103 en 115, dus die kosten geen extra materieel.
Als ik dit bij elkaar optel, dan kom ik ongeveer op 47 bussen uit, dus met 49 bussen zou je VPR kunnen rijden.
Natuurlijk weet ik niet of EBS ongeveer hetzelfde netwerk als bovenstaand wil gaan doen. Ik wil alleen maar aangeven dat er met 49 bussen een fatsoenlijke drg op VPR mogelijk is.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ik denk dat er flink gesneden gaat worden in lijn 106 en de dorpen hekelingen, simonshaven, zuidland en oudenhoorn het mogen doen met een flex lijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Gezien de komst van Tuk-Tuk's zal een deel van de stadsdienst Spijkenisse ook wel in de gevarenzone zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Logisch gevolg is dan dat lijn 81 eruit gaat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Er komen 50 aardgas Iveco bussen en er zijn inderdaad 10 Scania 14,5mtr bussen bijbesteld.
Lijn 81 vervalt niet, hiervoor zijn wederom 8 persoons busjes besteld.
In de huidige opzet zijn er 53 bussen nodig. (Ja, er zijn 58 bussen aanwezig...iets met Technische reserve;))
Lijn 81 vervalt niet, hiervoor zijn wederom 8 persoons busjes besteld.
In de huidige opzet zijn er 53 bussen nodig. (Ja, er zijn 58 bussen aanwezig...iets met Technische reserve;))
Laatst gewijzigd door Robin2239 op vr 25 mei 2018, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
EBS...MetroRET schreef:Bron ?
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
En nu iets uitgebreider.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Haha laten we het erop houden dat ik dichtbij het spreekwoordelijke vuur zit;)MetroRET schreef:En nu iets uitgebreider.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Duidelijk. :pos:
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 20:15
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Heel vreemd dat hier verder nog niks over naar buiten is gekomen
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Op de site van EBS is zelfs niks meer te vinden over het winnen van deze concessie. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Waren ze bij Waterland ook zo terughoudend in het verstrekken van informatie?
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Inmiddels is het al bijna juli, is er nu al wat meer bekend over het type bussen waar EBS mee gaat rijden? En welk kleuren de bussen gaan krijgen aangezien de MRDH een ontwerp heeft laten maken, zodat alle bussen die in de MRDH de zelfde kleuren zouden krijgen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Vandaag heb ik alleen dit bericht voorbij zien komen over de leverancier van het aardgas voor de bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Vervoersplan is rond maar zal pas halverwege juli bekend gemaakt worden.
Er komen 53 grote bussen > 43 Iveco crossway Biogas 12m en 10 Scania 14,5mtr op gas.
De voertuigen komen allemaal in RNet kleuren (Grijs met Rood dus) Alleen de bestickering is anders. Voor de stadsdienst Spijkenisse komen Taxibussen.
Er komen 53 grote bussen > 43 Iveco crossway Biogas 12m en 10 Scania 14,5mtr op gas.
De voertuigen komen allemaal in RNet kleuren (Grijs met Rood dus) Alleen de bestickering is anders. Voor de stadsdienst Spijkenisse komen Taxibussen.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Ben benieuwd hoe men bijvoorbeeld het drukke deel van lijn 84 kan gaan bedienen met taxibussen !?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dat zijn dus de 7 bussen die bespaard worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Dan maar op de fiets naar het metrostation.
Lang leve concessies..... -o-
Lang leve concessies..... -o-
Re: Aanbesteding Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)
Hoewel ik het alleen maar toejuich aangezien fietsen gezond is, is het me niet duidelijk waarom de inzet van taxibussen voor jou een reden is om op de fiets naar het metrostation te gaan.
Verder zou ik nog even afwachten met het trekken van conclusies totdat we alles weten.
Verder zou ik nog even afwachten met het trekken van conclusies totdat we alles weten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten