Vervoerplan RET 2018
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Vervoerplan RET 2018
De dienstregeling 2017 is net gestart, maar de MRDH heeft de vervoerplannen 2018 al online staan.
Vervoerplan RET
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Vervoerplan RET
http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Hmm, weinig (positieve) wijzigingsvoorstellen bij de RET. -o-
De algemene opvatting is: "het gaat prima zoals het nu gaat, waarom wijzigen?" Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar het zorgt er ook voor dat er geen uitbreidingen mogelijk zijn. Als er een reizigersgroei is bij (met name) de tram, dan zou een frequentieverhoging op sommige tijdstippen niet verkeerd zijn.
Vooral de 20-minutenfrequentie 's avonds op de lijnen 2, 4, 7 en 8 mag echt wel eens verhoogd worden naar een kwartierdienst.
De algemene opvatting is: "het gaat prima zoals het nu gaat, waarom wijzigen?" Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar het zorgt er ook voor dat er geen uitbreidingen mogelijk zijn. Als er een reizigersgroei is bij (met name) de tram, dan zou een frequentieverhoging op sommige tijdstippen niet verkeerd zijn.
Vooral de 20-minutenfrequentie 's avonds op de lijnen 2, 4, 7 en 8 mag echt wel eens verhoogd worden naar een kwartierdienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En het is ook jammer dat de metro in de vakanties een kwartierdienst rijd ivp een 10 minuten dienst. Op sommige plaatsen waar maar 1 metrolijn komt is ook in vakanties een 10 minuten dienst meer dan wenselijk.Meltrain schreef:Hmm, weinig (positieve) wijzigingsvoorstellen bij de RET. -o-
De algemene opvatting is: "het gaat prima zoals het nu gaat, waarom wijzigen?" Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar het zorgt er ook voor dat er geen uitbreidingen mogelijk zijn. Als er een reizigersgroei is bij (met name) de tram, dan zou een frequentieverhoging op sommige tijdstippen niet verkeerd zijn.
Vooral de 20-minutenfrequentie 's avonds op de lijnen 2, 4, 7 en 8 mag echt wel eens verhoogd worden naar een kwartierdienst.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zitten de metro's in de vakantie stampvol dan? Anders zie ik eigenlijk niet zo goed waarom die 10 min frequentie gehandhaafd moet worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Stel je voor dat sommige mensen in Nesselande vijf minuten langer moeten wachten.....
🍉
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat kan natuurlijk echt niet. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat je dat voorstel zou doen in landelijk gebied kan ik me voorstellen, twee uur wachten op de volgende bus is echt geen pretje. Maar een kwartier...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Een kwartierdienst is opzich niet erg maar een aantal aansluitingen in die vakantiedienstregeling is een drama.dylanwild94 schreef:Zitten de metro's in de vakantie stampvol dan? Anders zie ik eigenlijk niet zo goed waarom die 10 min frequentie gehandhaafd moet worden.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat is een puntje dat je niet oplost door een 10 min dienst te houden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nee ... dat weet ik.
Tot een aantal jaar geleden kon het gewoon wel een 10 minutendienst in de vakantie. En ... de NS heeft een aantal jaar geleden de vakantiedienst afgeschaft.
Tot een aantal jaar geleden kon het gewoon wel een 10 minutendienst in de vakantie. En ... de NS heeft een aantal jaar geleden de vakantiedienst afgeschaft.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De vakantiedienstregeling van de RET bij de metro is in de spitsuren zeker terecht, het verschil tussen als scholieren en studenten wel of niet reizen is echt gigantisch, dan is 18x/uur een metro op de ABC-lijn met flinke voertuigen gewoon onzin. Men moet wel goed rekening houden met veel meer dagjesmensen, maar dat probleem speelt veel meer op de DE-lijn.
Of je moet de A-lijn op de een of andere manieren zien te lozen, die hangt er altijd maar een beetje bij.
Of je moet de A-lijn op de een of andere manieren zien te lozen, die hangt er altijd maar een beetje bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De vijf stations op de B lijn (vanaf Graskruid naar Nesselande) hebben in de vakantie een kwartierdienst en zit op sommige tijden redelijk vol. Ook sluit de B lijn met de vakantiedienstregeling niet goed aan op de bussen die in Nesselande vertrekken.
En bij uitval van een metro moet er soms een half uur gewacht worden (de RET beschikt helaas niet over een geld terug bij vertraging regeling).
En bij uitval van een metro moet er soms een half uur gewacht worden (de RET beschikt helaas niet over een geld terug bij vertraging regeling).
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lijn A volcontinu in als Ommoordpendel laten rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lijn B in twee delen knippen als er doorgereden naar Hoek van Holland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat valt vies tegen, de eerste weken van de vakantiedienst zit het altijd goed vol in de spits. Alleen de middelste weken van de vakantiedienstregeling zijn relatief rustig (en dan met name de ochtendspits). In het verleden reed men in de zomer om de 10 minuten en werden er in de rustigste periode kortere metro's ingezet, nu kiest men voor de normale lengte maar dan minder frequent. In totaal evenveel capaciteit, maar voor de reiziger was optie 1 toch fijner. Kostte alleen wel meer personeel, wat de voornaamste reden zal zijn (plus dat je met de nieuwe voertuigen minder mogelijke treinsamenstellingen hebt, maar de kwartierdienst in de vakantie was al voor die tijd ingevoerd).Suus schreef:het verschil tussen als scholieren en studenten wel of niet reizen is echt gigantisch
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Waar wil je knippen dan? Beurs? :')KM46 schreef:Lijn B in twee delen knippen als er doorgereden naar Hoek van Holland.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Frequenties worden niet vastgesteld om reservecapaciteit in de calculeren voor een uitvallende metro.KM46 schreef:En bij uitval van een metro moet er soms een half uur gewacht worden (de RET beschikt helaas niet over een geld terug bij vertraging regeling).
Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De vervoerplannen voor 2018 zijn definitief en de Nota van Reactie is nu ook te vinden via https://mrdh.nl/project/openbaar-vervoer
In het RET-gebied zijn er slechts beperkte aanpassingen: de pendelbus Vlaardingen Oost - Vijfsluizen gaat (buiten de vakantieperiodes) ook in de daluren rijden en een deel van de ritten van lijn 56 gaat in Holy-Noord de westkant van de wijk bedienen om het vervallen van lijn 57 op dat deel enigszins te compenseren.
Voor de maatwerkoplossingen in Vlaardingen, Maassluis en Capelle Rivium moet nog overleg plaatsvinden.
In het RET-gebied zijn er slechts beperkte aanpassingen: de pendelbus Vlaardingen Oost - Vijfsluizen gaat (buiten de vakantieperiodes) ook in de daluren rijden en een deel van de ritten van lijn 56 gaat in Holy-Noord de westkant van de wijk bedienen om het vervallen van lijn 57 op dat deel enigszins te compenseren.
Voor de maatwerkoplossingen in Vlaardingen, Maassluis en Capelle Rivium moet nog overleg plaatsvinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
"Station Meijersplein / Airport"
Vind deze passage uit het document over de reacties ook wel apart:
Vind deze passage uit het document over de reacties ook wel apart:
Klinkt natuurlijk leuk, maar ik zie het echt niet gebeuren dat wanneer de metro's onverhoopt vol zitten men opeens met langere metro's of hogere frequentie aan komt zetten.Reactie: Adviseert om na ingebruikname Hoekse Lijn als metro het aantal vervoerde reizigers continue te monitoren en bij capaciteitstekort snel extra materieel en personeel in te zetten.
Beantwoording: Het vervoer op de Hoekse Lijn zal (uiteraard) zorgvuldig worden gemonitord.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
"Vraagt mede in het licht van het bovenstaande om onderzoek naar haalbaarheid busverbinding vanaf Alexander of Kralingse Zoom via Kralingse Bos, Nieuw Kralingen, Nieuw Crooswijk naar Begraafplaats Crooswijk (en eventueel verder)."
Grappig om te lezen dat de gemeente ook hetzelfde denkt als ik.
Pleit al langer voor deze missende schakel tussen Crooswijk en Alexander. Jammer dat men denkt dat 'het gebied ertussen' te weinig reizigers zal trekken terwijl het niet per se daarvoor bestemd moet zijn. Zie het aantal reizigers die vanuit het Oude Noorden/Crooswijk dagelijks een omweg moeten maken met tramlijn 7 en de metro...
Grappig om te lezen dat de gemeente ook hetzelfde denkt als ik.
Pleit al langer voor deze missende schakel tussen Crooswijk en Alexander. Jammer dat men denkt dat 'het gebied ertussen' te weinig reizigers zal trekken terwijl het niet per se daarvoor bestemd moet zijn. Zie het aantal reizigers die vanuit het Oude Noorden/Crooswijk dagelijks een omweg moeten maken met tramlijn 7 en de metro...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Natuurlijk wel, er staat toch niet op welke termijn dat gaat gebeuren (A)Bemined schreef:Klinkt natuurlijk leuk, maar ik zie het echt niet gebeuren dat wanneer de metro's onverhoopt vol zitten men opeens met langere metro's of hogere frequentie aan komt zetten.
Die pendelbus Vijfsluizen - Vlaardingen Oost is natuurlijk weer zo'n kansloos ding waarvan je weet dat het over een jaar of 2 toch niet meer rijdt.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ligt eraan of er veel reizigers naar het zuiden reizen via Vijfsluizen en andersom. Snap wel dat je als reiziger niet zit te wachten op een omweg via Schiedam Centrum of Beurs om bijvoorbeeld naar Spijkenisse Centrum te gaan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 11 mei 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat is nogal een open deur. Maar een extra overstap en een veel lagere frequentie dan nu het geval is op een afstandje wat ook makkelijk valt te lopen zorgt er ongetwijfeld voor dat die pendelbussen er over een jaar of 2 niet meer zijn.
Dienstregeling RET 2018
Op 21 augustus gaat bij de RET de nieuwe dienstregeling in. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen is hier te vinden.
De wijzigingen die verband houden met de ingebruikname van de Hoekse Lijn als metrolijn zijn uitgesteld totdat de ombouw van de Hoekse Lijn gereed is.
De wijzigingen die verband houden met de ingebruikname van de Hoekse Lijn als metrolijn zijn uitgesteld totdat de ombouw van de Hoekse Lijn gereed is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gaat bus 38 's avonds ook vaker rijden tussen Rotterdam centraal en Crooswijk of alleen tussen Rotterdam centraal en Schiedam centrum?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 177 gasten