Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Bericht door VIRM »

VELSEN Er komt mogelijk weer een snelle verbinding over het water tussen
Amsterdam en Velsen. Dat heeft OV-IJmond-voorzitter Ton van der Scheer
gezegd tijdens het Nieuwjaarsgala van de organisatie gisteravond.

http://nhnieuws.nl/nieuws/198329/snelle ... lijk-terug

Weet iemand hier meer over? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Bericht door Durashift »

Och, het moet een elektrisch aangedreven boot worden én voor toeristen...

Tja, kansloos voor de korte termijn, denk ik... Immers, bij wie waren de draagvleugelboten nou echt een succes? De forens.. en dat is kennelijk niet langer de doelgroep..

Tja, nieuwjaarstoespraken van bestuurders.. zij moeten toch iets 'roepen' om de tijd achter het katheder te vullen?
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Bericht door YSH »

Is wel vaker een ondernemer geweest die dacht het weer terug te kunnen brengen, wordt nooit wat. Een snelle boot is ook niet goedkoop lijkt me en bij dure kaartjes nemen mensen wel de bus of trein; Connexxion had iets van een ton per jaar subsidie nodig. Maar het klinkt leuk en je krijgt er een stukje voor in de krant.

Ook nu, zelfs los van het geld, een onhaalbaar plan: binnen een half uur IJmuiden-Asd, en ook nog met 7 haltes onderweg (bij zulke touristische trekpleisters als de haven van Beverwijk en het Hembrugterrein). Dat half uur haalde de boot eerst wel, maar na een aantal ongelukken mochten ze niet meer op topsnelheid en werd dat eerder 40minuten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Bericht door Vinny »

Paniekvoetbal van de autoriteiten, er is maar één ongeluk geweest dat werd veroorzaakt door onoplettendheid van de kapitein...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: Snelle bootverbinding Velsen - Amsterdam keert mogelijk terug

Bericht door Pooh »

Vinny schreef:Paniekvoetbal van de autoriteiten, er is maar één ongeluk geweest dat werd veroorzaakt door onoplettendheid van de kapitein...
Ik kan me minstens 3 ongevallen herinneren: 2003 (die was ernstig), 2007 (botsing met politievaartuig, die was knullig) en 2009 (weinig schade). Zowel 2003 als 2009 werden door de onderzoeksraad voor veiligheid onderzocht.

Deze uitspraken werkten ook niet mee: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... hten.dhtml

Volgens wikipedia ging het in 2002 ook al een keer fout.

Kortom: 4 ongelukken, elke keer met lichtgewonden, in 10 jaar tijd. Als een gewone busdienst dat haalt op zo'n stukje denk ik dat er ook maatregelen volgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten