Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
6 februari 2017
UTRECHT - Schermen op Utrecht Centraal die vertrektijden van bussen aangeven zorgen voor veel verwarring. Ze geven niet dezelfde informatie.
VVD-raadslid André van Schie windt zich erover op. Hij stelt op Twitter voor om de borden weg te halen en te vervangen door ouderwetse boekjes. Op foto's laat hij zien dat het ene scherm veel meer én andere informatie heeft dan het andere scherm.
"Ik vind het onbegrijpelijk dat je in 2017 nog informatieschermen kunt hebben die niet kloppen", zegt Van Schie tegen RTV Utrecht. "Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze zo ontzettend klein zijn en je ze zo moeilijk kunt vinden." Lees verder
6 februari 2017
UTRECHT - Schermen op Utrecht Centraal die vertrektijden van bussen aangeven zorgen voor veel verwarring. Ze geven niet dezelfde informatie.
VVD-raadslid André van Schie windt zich erover op. Hij stelt op Twitter voor om de borden weg te halen en te vervangen door ouderwetse boekjes. Op foto's laat hij zien dat het ene scherm veel meer én andere informatie heeft dan het andere scherm.
"Ik vind het onbegrijpelijk dat je in 2017 nog informatieschermen kunt hebben die niet kloppen", zegt Van Schie tegen RTV Utrecht. "Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze zo ontzettend klein zijn en je ze zo moeilijk kunt vinden." Lees verder
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Victory Boogie Woogie.
Piet Mondriaan.
Piet Mondriaan.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Hoe moeilijk kan het zijn, als er een paar meter verder borden staan die wel de juiste informatie weergeven? :?REACTIE NS
Volgens een woordvoerder van de NS heeft Van Schie een terecht punt. Het bedrijf laat weten dat ze het probleem zo snel mogelijk willen oplossen. Hoe snel dat zal zijn is niet aan te geven omdat het een complex technisch probleem is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
De makkelijkste optie is inderdaad om dat bord in de OV-servicewinkel gewoon uit te zetten
Edit: even gegoogled op de maker van die foto's bij het artikel. Dit zijn ze dus, maar waar zijn de verschillen nu. Ik zie zogauw dat er op het bord in de servicewinkel een "1 Hoograven" staat die niet op het andere bord staat (en sowieso de verkeerde kleur heeft). Bij de rest van de bussen zit het verschil echter in de minuut verschil tussen het maken van de twee foto's zoals te zien aan de tijd op het scherm. Hoewel, bij nader inzien missen er ook wat ritten.
Edit: even gegoogled op de maker van die foto's bij het artikel. Dit zijn ze dus, maar waar zijn de verschillen nu. Ik zie zogauw dat er op het bord in de servicewinkel een "1 Hoograven" staat die niet op het andere bord staat (en sowieso de verkeerde kleur heeft). Bij de rest van de bussen zit het verschil echter in de minuut verschil tussen het maken van de twee foto's zoals te zien aan de tijd op het scherm. Hoewel, bij nader inzien missen er ook wat ritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Ik vind dat allesbehalve verwonderlijk als je ziet welke datastromen en -leveranciers er achter zitten..wouter15 schreef:"Ik vind het onbegrijpelijk dat je in 2017 nog informatieschermen kunt hebben die niet kloppen", zegt Van Schie tegen RTV Utrecht.
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Dat 1ste bord op die foto vind ik erg onduidelijk altijd al geweest, ik kijk niet eens meer loop maar gewoon na de bus toe.
Er staat te veel info op, te veel kleuren, te kleine letters, of te wel veel te veel allemaal.
Je zoekt gewoon na een speld in een hooiberg.
Die 2de foto is duidelijker en veel meer rustgevend, grote duidelijke vlakken.
Dan heb je maar 2 pagina's het oogt veel fijner om na te kijken.
Er staat te veel info op, te veel kleuren, te kleine letters, of te wel veel te veel allemaal.
Je zoekt gewoon na een speld in een hooiberg.
Die 2de foto is duidelijker en veel meer rustgevend, grote duidelijke vlakken.
Dan heb je maar 2 pagina's het oogt veel fijner om na te kijken.
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Het Amerongse Bos? Of ligt er een bos naast het station dat ik al die jaren even gemist heb?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Terwijl op het tweede bord juist meer info staat (namelijk busstation Jaarbeurszijde/tramstation Jaarbeursplein).Carlos0_0 schreef:Dat 1ste bord op die foto vind ik erg onduidelijk altijd al geweest, ik kijk niet eens meer loop maar gewoon na de bus toe.
Er staat te veel info op, te veel kleuren, te kleine letters, of te wel veel te veel allemaal.
Ben het wel met je eens dat het eerste te druk is. Iets grotere letters en niet de viabestemming op de vreemde plek achter de vertrektijd zou al een hoop schelen.
Op het gewraakte servicewinkelbord lijken alle bussen die van het tijdelijke busstation Jaarbeursplein (G perrons) vertrekken te missen.
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Sowieso snap ik niet zo goed waarom je dit op volgorde van vertrek zou doen, in plaats van sorteren op lijnnummer? Vrijwel iedereen weet zijn lijnnummer, en eindbestemmingen zijn vaak weinig zeggend. Bovendien, als je lijnnummer op een vaste plek staat, is het voor reguliere reizigers veel sneller om 'hun lijn' in 1 oogopslag te vinden.
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Voor reizigers als ondergetekende is deze volgorde juist fijn: ik moet naar Zeist, Jordanlaan, en nu kan ik snel kijken welke van 50, 51, 52, 53, 74 of 251 bovenaan staat ;-)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
In het specifieke geval van Utrecht Centraal zou sorteren op bestemmingsgebied (en dan tijd) nog wel eens handig kunnen zijn, daarmee vang je het probleem dat lint41 beschrijft op.
Al zal er dan ook weer een groep zijn die dat niet begrijpt, ben ik bang ;)
Al zal er dan ook weer een groep zijn die dat niet begrijpt, ben ik bang ;)
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Ik geloof dat men dat op Amstelveen Busstation heeft geprobeerd, maar het is op een later moment weer verdwenen. Blijkbaar werkt dat toch niet helemaal zoals gedacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Het werkt denk ik vooral als je duidelijk clusters kan identificeren, ik vraag me af of dat gaat lukken in Utrecht.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Zoiets?
- Spoiler: show
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Complex omdat NS, 9292 als preferred supplier heeft, jaarlijks miljoenen afdraagt aan die toko en 9292 nog steeds goed realtime kan doen itt CROW-NDOV (aka provincie Utrecht) die het andere bord aanstuurt. Dus NS Stations kan niets anders dan 9292 gebruiken omdat het moet van afdeling inkoop.Wubbo schreef:Hoe moeilijk kan het zijn, als er een paar meter verder borden staan die wel de juiste informatie weergeven? :?REACTIE NS
Volgens een woordvoerder van de NS heeft Van Schie een terecht punt. Het bedrijf laat weten dat ze het probleem zo snel mogelijk willen oplossen. Hoe snel dat zal zijn is niet aan te geven omdat het een complex technisch probleem is.
Re: wInfoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Busbord Utrecht: Het is een onnodige kleurenkermis. Ik zou ook een onderscheid tussen stads- en streekvervoer willen zien. En bord 1 is persoonlijk duidelijker voor mij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infoborden sturen busreiziger Utrecht Centraal het bos in
Laat het Utrechtse lijnennet nu amper nog een onderscheid tussen stad- en streek hebben. Dat valt dus slecht te scheiden.
Bord 1 wat je duidelijker vindt hangt ook op de meeste plaatsen gelukkig.
Bord 1 wat je duidelijker vindt hangt ook op de meeste plaatsen gelukkig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten