Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Bemined »

Als je echt een goede verbinding Alexander - Delft wilt zul je een tunnel tussen Rotterdam Noord Goederen en Rotterdam Centraal moeten boren, zodat je de lus om Blijdorp eruit haalt en andersom in Rotterdam Centraal uitkomt. Maar de kosten daarvoor zijn niet te overzien lijkt mij :P
JWM schreef:Dit is wel heel erg luchtfietsen. Een boog bij Geldermalsen vanaf de Betuweroute richting Utrecht eventueel in combinatie met volledige viersporigheid Geldermalsen - Utrecht lijkt mij een veel realistischer plan om goederen bij Alexander weg te krijgen.
Dan moet je dwars door Utrecht Centraal heen, ook niet echt een stationnetje wat gebouwd is op veel goederentreinen, zeker niet omdat je dan dwars door een andere corridor moet. En aangezien Utrecht - Amersfoort dan waarschijnlijk ook overbelast is (want stel dat je Rotterdam-Utrecht naar 6x per uur brengt, dan zal Utrecht-Amersfoort ook zeker naar 6x per uur gaan) dus je moet alsnog omrijden via Diemen. En het idee achter een route tussen Ridderkerk en Krimpen is dat men sowieso een extra oeververbinding wil hebben daar omdat Krimpen nu geïsoleerd ligt achter een veel te smalle brug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Geert »

hidihi schreef:Mocht je die extra sporen ooit willen aanleggen dan hoef je zo'n station niet nog een open te breken en als die extra sporen er toch niet komen is dat ook niet erg.
Behalve dat er voorlopig geen plan is om die sporen te gebruiken en het handenvol met geld kost. Maar verder inderdaad weinig bezwaren hoor :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Wubbo »

Die goederenverbinding via Diemen Zuid is ook niet de meest handige, met de gelijkvloerse aansluiting bij Venserpolder. Lekker oversteken tussen de (nu) 10 treinen per uur die daar uit Duivendrecht komen zetten, en waar de frequentie ook nog van omhoog moet. Ik denk niet dat je eraan ontkomt om te gaan investeren voor je goederentreinen uit de regio Rotterdam naar Bad Bentheim, maar de goedkoopste oplossing daarvoor is denk ik nog via de bogen bij Elst en een aan te leggen boog bij Deventer.
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Klaasje »

Of de Twentekanaallijn verdubbelen en Elektrificeren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Aking »

Dat is de VSM-lijn? Of wa?
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door dennistd »

Nee, Zutphen-Goor-Hengelo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Wubbo »

Klaasje schreef:Of de Twentekanaallijn verdubbelen en Elektrificeren.
Ook prima. En ik denk dat er ook iets rond emplacement Hengelo met gebeuren, in welk scenario dan ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Of de Twentekanaallijn verdubbelen en Elektrificeren.
Was dat niet die lijn waar ze bij elke passerende goederentrein een klacht naar ProRail stuurden? Herinner me een hoog NIMBY-gehalte daar uit het verleden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Klaasje »

Waar heb je die niet. Maar wat we wel weten is dat er langs de Twentekanaallijn veel minder mensen vlak bij het spoor wonen dan op de route via Deventer en Almelo.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door groningen »

Vanuit de link van OV Magazine:
“Er staan veel kantoren leeg en de winkels lopen slecht.”
Alsof de NS daarvoor verantwoordelijk is. Te veel gebouwd misschien. Probleem van Alexander is dat er maar 1 echte uitgang is. Wetende hoe het daar zit zou ik richting Centraal helemaal voorin zitten en vanaf Centraal helemaal achter in zitten.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Rotterdam Alexander wordt opgeknapt

Bericht door Bemined »

groningen schreef:1 echte uitgang is
Precies, de achteruitgang :D Zitplaatskans 100% en overstaptijd van 60 seconden op de bus gegarandeerd, vrijwel altijd een snellere reis dan volgend de reisplanner :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten