Utrecht: Petitie voor komst perrontrappen Moreelsebrug

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Utrecht: Petitie voor komst perrontrappen Moreelsebrug

Bericht door Daniel »

Petitie voor komst perrontrappen Moreelsebrug
UTRECHT - De Moreelsebrug in Utrecht moet perrontrappen krijgen. Zo kunnen mensen vanaf Utrecht Centraal makkelijker het Utrechtse centrum bereiken en omgekeerd. Dat wil Utrecht Fossielvrij en daarom is de beweging een petitie gestart.
Het lijkt een lastige kwestie te worden omdat over de brug veel gesteggeld is. De brug is deels betaald door de Rabobank, onder meer om medewerkers snel van en naar het station te krijgen. Maar de trappen naar het perron konden vanwege juridische redenen niet worden aangelegd.
Utrecht Fossielvrij kan zich daar niet bij neerleggen en zij zijn niet de enige. Op dit moment zijn er al meer dan duizend handtekeningen binnen. De petitie staat sinds dinsdagavond online.

Lees verder

Teken hier de petitie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Utrecht: Petitie voor komst perrontrappen Moreelsebrug

Bericht door AlbertPool »

Ik heb het ook getekend. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, al zal er waarschijnlijk wel een aantal jaar overheen gaan voordat er iets gebeurt ivm de huidige contracten met Klepierre tot 2023. Als het niet doorgaat heeft het in ieder geval niet aan mij gelegen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Utrecht: Petitie voor komst perrontrappen Moreelsebrug

Bericht door SLToilet »

Dan ga ik ook maar eens tekenen: niet alleen vanwege het verre omlopen maar ook omdat, als je als ondernemer afhankelijk bent van gefaald RO-beleid je toch wel echt een heel slecht verdienmodel hebt en natuurlijk omdat op de lange termijn de veiligheid in het geding kan komen als dadelijk meer dan 100M reizigers per jaar gebruikmaken van Utrecht Centraal en er doet zich een calamiteit voor!

Als commercie al belangrijker is dan veiligheid en de omgeving dan kun je beter naar Amerika verhuizen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten