Vervoersplan 2018 U-OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen jouw voorstel en dat van U-OV in het vervoerplan? De doorgetrokken lijn 6 zou immers al bij het Diakonessenhuis gaan eindigen en dan hoef je dus ook niet meer over te steken zoals nu vanaf lijn 8. Vanaf CS lijkt de bereikbaarheid met die nieuwe lijn 6 me trouwens ook een stuk sneller dan met lijn 8 die relatief gezien omrijdt.
Dat je met beide lijnen niet meer hoeft over te steken. Bezoekers/patiënten komen uiteraard niet alleen vanaf het centraal station.
En alle andere voordelen die ik noemde.
Je laatste zin zou daarbij nog een voordeel voor de bewoners ten oosten van het Wilhelminapark betekenen. :lol:
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Die drie jarige pilot van vianen houten gaat dat met een 12 meter ambassadior rijden of met een 15/8 persoonsbus omdat het een proef is
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

Lees eerst even het vervoerplan echt... Daar staat het notabene in ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door dnmw2705 »

Haha. Ja het lezen. Je kan zoeken op met ctrl + F.. Heb ik ook geprobeerd met het vinden van de nieuwe lijn nummers in 2016-II, alleen ook niet gevonden.. Weet nu nog steeds niet hoe de 77 en 52 aan elkaar gekoppeld worden en hoe de andere nummers worden *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door BrengMe »

Dat was een ideetje voor de lijnnummering wat ze dus duidelijk niet verder gaan uitrollen... Anders had het wel in het vervoerplan gestaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

Die pilot Houten - Vianen - Odijk staat gewoon in de inhoudsopgave voorin, is heel eenvoudig te vinden. Wat dat lijnnummeridee met andere doorkoppeling: dat zit ergens achterin het vervoerplan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Blijven alle uithofverbindingen verder wle rijden als de uithoflijn gaat rijden of misschien met kleiner materiaal
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

Nee, lijn 12 houdt op met rijden en ook 31 wordt opgeheven tussen Lunetten en De Uithof omdat de overstappers op Lunetten voortaan vanaf Vaartsche Rijn de tram kunnen nemen.
Materieel blijft gelijk of wordt juist groter (op 28 gaan dubbelgeledes rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door dnmw2705 »

Denk dat stoppen met lijn 12 rond uit dom is. Maar ja, wie ben ik he :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Zugführer »

Waarom zou je nog een buslijn laten rijden als er een tramlijn rijdt op precies dezelfde uren voor veruit de meest gevraagde verbinding?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door dnmw2705 »

het is toch steeds in het nieuws dat de tram al voordat ie gereed is al achterhaalt is in capaciteit?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door sealynx »

In de (verre) toekomst, bij de start is er nog ruim voldoende capaciteit over voor groei.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 08 jun 2017, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door wouter15 »

De wijzigingen m.b.t. de Uithoflijn zullen worden uitgesteld omdat de lijn vanaf juli 2018 niet (volledig) bereden kan worden (zie http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1657809 ... ng-op.html). Lijn 12 zal dus nog wel een tijdje blijven rijden.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Durashift »

^^ misschien minder frequent, als het lukt de tram vanaf Vaartsche Rijn te laten rijden en aankomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

Eerder de opheffing van lijn 31 in Lunetten per de geplande datum, die overstap zou immers naar Vaartsche Rijn gaan. Lijn 12 heeft daar relatief weinig mee te maken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door ovforens »

Durashift schreef:^^ misschien minder frequent, als het lukt de tram vanaf Vaartsche Rijn te laten rijden en aankomen.
Ik zie geen voordeel in een tram die rijdt maar voor 90% niet voldoet omdat die het belangrijkste punt niet bedient. Zonde van de exploitatiesubsidie en tevens het vermoeden dat er onvoldoende personeel is om zowel tram 22 als bus 12 te rijden.

Ik ben benieuwd of het wel gelukt was om op tijd te rijden indien de Rabobrug direct voorzien was van trappartijen bij de bus- en treinperrons. Met dank aan Kleppiere wordt die brug nu ook maar half benut. Met een tijdelijk fietsverbod kan je makkelijk de reizigers van tram 22 tijdelijk allemaal via die brug laten lopen.

Noodperron, kort keren en een oplegwissel en karren maar
https://www.heringinternational.com/nl/ ... e-perrons/
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 04 sep 2017, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door wouter15 »

Op http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/151 is het advies van het ROCOV Utrecht te vinden over het vervoersplan 2018 van U-OV.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door ovforens »

De Bosboomstraat werd eerst zonder bezwaar door 12 lijnen bediend, waarvan de helft met 18-meter bussen. Nu komt Qbuzz met een idee van slechts 4 bussen per uur om het Diak beter te ontsluiten, moet er opeens met minibusjes gereden worden.

4 jaar geleden was het echter erg dat de bus daar verdween dus spreekt het ROCOV zich nu deels tegen
https://www.google.nl/search?q=rocov+an ... e&ie=UTF-8


Ik zou als belangenbehartiger van reizigers toch iets meer aandacht besteden aan de Uithoflijn. Nu worden slechts 4 woorden besteed aan het opheffen van de drukste buslijn van Nederland. Wat gebeurt er in de eerste maanden van tram 22, als er eens een aanrijding plaatsvindt of een kinderziekte in een stukje software? Is er een calamiteitenplan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

ovforens schreef:De Bosboomstraat werd eerst zonder bezwaar door 12 lijnen bediend
Twaalf? :wink:

Ik vindt het zelf ook wel een merkwaardig advies op diverse punten. Zo wil men meer lijnen aan de centrumzijde, maar wat daar nu precies het voordeel aan is? Het verlengt alleen overstaptijden en voor de bediening van het centrum spreekt de oplossing van U-OV, het doorkoppelen van zoveel mogelijk lijnen naar het centrum, me een stuk meer. Kom je nog dichter bij het centrum als vanaf busstation Centrumzijde waarvandaan je verplicht door de OV-terminal en Hoog Catharijne heen moet.

Ook is er eerder op basis van reizigersvraag speciaal een pendelbus (22) opgezet om de haltes aan de Catharijnesingel weer te bedienen tot lijn 2 er terug kon komen, adviseren ze om lijn 2 juist naar Vaartsche Rijn te sturen waardoor hij helemaal niet meer op de Catharijnesingel komt. Sowieso vraag ik me af hoe ze lijn 2 in minstens een kwartiersdienst in twee richtingen (want dat is dan nodig) willen laten rijden terwijl er nu al uitval door materieelgebrek is. En kan je überhaupt van het Domplein richting de busbaan bij het Janskerkhof? Het is daar toch eenrichtingsverkeer?

En last but not least weer dat eeuwige punt om 74/77 terug via de Vondellaan te brengen en liefst nog naar de centrumzijde van CS ook las ik elders, dat zou dus een route via de Catharijnesingel opleveren.
Vraag me af of er niet een betere oplossing te bedenken is voor die groep studenten die richting Vondellaan moet zonder de ook talrijke forensen (of studenten naar andere plaatsen) op te zadelen met een aanzienlijke extra reistijd en omweg (=duurder!)
Bijvoorbeeld zou het meer reistijdneutraal zijn om 74 vanaf de Blauwe brug via de Laagravenseweg > Waterlinieweg > Hoograven te sturen. Dat laat ook omzeilen van het maximumaantal bussen op de Dichtersbaan toe, want dan kan 47 weer Laagraven gaan bedienen en via de Europalaan naar CS. Lijnen 247 en 66 worden daarmee overbodig, dat levert weer waardevolle DRU's voor gebruik elders op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door AlbertPool »

Daniel schreef:En kan je überhaupt van het Domplein richting de busbaan bij het Janskerkhof? Het is daar toch eenrichtingsverkeer?
De Korte Jansstraat / Domstraat is geen eenrichtingsverkeer, maar linksaf om het beeld van Willibrord heen rijden kan ik U-OV niet aanraden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Daniel »

Precies dat stukje bij de aansluiting op de busbaan bedoelde ik ook, niet de straten ernaartoe. Van de Lange Nieuwstraat de Agnietenstraat op is ook geen prettig bochtje om bussen twee kanten op te hebben, maar daar staan al verkeerslichten uit een ver verleden om dat te reguleren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door dnmw2705 »

74/77 weer over Vondellaan zou ideaal zijn. Studenten uit Zeist, De Bilt of Bilthoven zouden dus niet hoeven overstappen. Je moet nu van C naar D, wat paar minuten kost, niet dat dat erg is, maar voor mn gevoel spreid je de reizigers niet, maar prop je ze samen naar een paar specifieke lijnen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door ovforens »

Daniel schreef:
ovforens schreef:De Bosboomstraat werd eerst zonder bezwaar door 12 lijnen bediend
Twaalf? :wink:

Ik vindt het zelf ook wel een merkwaardig advies op diverse punten..
Twaalf ritten per uur. Mijn fout. Ofschoon de omgeving de afgelopen jaren door zelfs door 13 lijnen is bediend, alleen niet allemaal gelijktijdig (en offtopic).
3, 4, 8, 10, 12, 13, 18, 20, 40, 41, 43, 13, 213

In hoeverre zijn de zaken uit de ROCOV-reactie breed gedragen wensen vanuit de reizigers en in hoeverre spelen er andere belangen?


Waarom moeten alle tramritten op lijn 22 met 70 meter tram gereden worden? Is daar behoefte aan op de stille uren? Is dat nuttige inzet? Ik kan mij voorstellen dat de trams ook sneller onderhoud nodig hebben bij te veel kms en dat de kans op vandalisme in te stille trams groter is.

Door lijn 18 te verleggen ontstaat er juist een extra verbinding. De wijk Langerak krijgt in de spits een verbinding met de Binnenstad oostelijker dan de Jacobsstraat. Hetzelfde geldt voor 24 Oktoberplein. Wat is daar tegen?

Is 8x dubbelgeleed niet genoeg voor de as CS-Vleutenseweg-De Meern Oost?
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Chrysa »

ovforens schreef:Is daar behoefte aan op de stille uren?
Kent die lijn stille uren dan? (A)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Vervoersplan 2018 U-OV

Bericht door Gekko123 »

Zeker in de tegenspitsrichting kun je in de huidige lijn 12 al een kanon afschieten. In de spitsrichting daarentegen staat het echt hutje mutje vol, in de GVU-tijd stond men soms zelfs tegen de voorruit gedrukt. Mijn ervaring (voor wat ik heb gezien) heeft U-OV het wat dat betreft wel wat beter voor elkaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten