Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

Licht uit is inderdaad prettig om naar buiten te kijken, maar voor de sociale veiligheid is het wat minder helaas.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

Zelfs in die 15xx Setra's gaan we het bekende en beruchte fenomeen krijgen; Chipkaartlezers bij de rolstoel/kinderwagenruimte. ik zie bij die Houdstang als wat groene draden uitpuilen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Die kans zat erin. Zonde.. Is op zo'n kansloze plek. Hoe heb je dat gezien overigens?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:Die kans zat erin. Zonde.. Is op zo'n kansloze plek. Hoe heb je dat gezien overigens?
Als je goed kijkt bij de houdstang van de rolstoelruimte, grijze stang bij de laatste zitrij rechts voor de achterdeur, zie je wat groene zooi uitpuilen.
Ik kan er geen rood cirkeltje omheen zetten. Anders had ik het gedaan.

Afbeelding
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Heeft iemand eigenlijk een idee hoe de ritten van lijn 50 tussen Leersum/Veenendaal en vice versa bezet zijn in de avond uren?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Verschilt per avond, maar zeker beter dan ik verwachtte. Er zitten altijd wel 2 of 3 mensen in, maar meestal wel een stuk of 8. Richting Leersum>Veenendaal zit een verdwaalde enkeling in.

Ik heb trouwens zelfs het gevoel dat nu niet alleen Renswoude-Scherpenzeel-Woudenberg een goede busverbinding heeft, maar nu ook Veenendaal-Utrechtse Heuvelrug, er nu meer mensen met de bus gaan.
Ik heb geen onderschrift
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Lijn 76 naar Bunschoten-Spakenburg van 00.30 werd op Amersfoort CS gevorderd door de politie voor het vervoer van 7 arrestanten naar het politiebureau iets verderop. Was een vechtpartij nabij het station waarbij veel hulpdiensten aanwezig waren.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik had afgelopen weken het idee dat de vertragingen steeds minder werden. Vooral doordeweeks 'zijn ze acceptabel'. Nu zie ik alweer 2 weekenden achterelkaar waar ik gewoon minimaal 6+ moet wachten. Nu is hier Al gezegd dat Syntus per knooppunt rekent. Allemaal leuk, maar als vaste busgebruiker weet ik ook dat als ik +6 op de bushalte aankom, dan is mijn bus wss al aan de horizon verdwenen.

Nu vraag ik mij af: waar hechten jullie de waarde aan!?

- reële rijtijden, per halte gemeten waardoor punctualiteit hoog is. (met inloop voor stations/ eindbestemming natuurlijk)
- knooppunten plannen
- als de bus maar komt
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Acceptabel vind ik dat het normaal is dat je maximaal -1 te vroeg tot +3 minuten als bus te laat bij een halte kan komen (bij normale verkeerssituaties en op tijd vertrekken van begin-/knooppunt)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Vooral doordeweeks 'zijn ze acceptabel'. Nu zie ik alweer 2 weekenden achterelkaar waar ik gewoon minimaal 6+ moet wachten.
Met de aanpassingen per 5 maart zijn dan ook alleen de tijden doordeweeks verruimd, in het weekend zijn ze hetzelfde gebleven :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Het is gewoon triest dat ik gister in lijn 6 stapte die met +16 reed, en vandaag in lijn 5 met +22. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik onderweg 2x lijn 17 achter elkaar zie voorbij rijden, 2x lijn 6 achter elkaar enzovoort. Daarnaast zag ik vanmiddag tot tweemaal toe lijn 6 als een gek voorbijscheuren om de rijtijden te halen. De (weekend)dienstregeling deugt echt van geen kant, want dit is praktisch elk weekend zo.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef:Vooral doordeweeks 'zijn ze acceptabel'. Nu zie ik alweer 2 weekenden achterelkaar waar ik gewoon minimaal 6+ moet wachten.
Met de aanpassingen per 5 maart zijn dan ook alleen de tijden doordeweeks verruimd, in het weekend zijn ze hetzelfde gebleven :wink:
Niet helemaal waar. Aan het begin van de dienstregeling reed lijn 50 op Klp op zondag zonder keertijd direct terug naar Utrecht, wat nu een half uur keertijd is geworden.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Afbeelding

Sinds wanneer zit dat 'Welkom bij Syntus Utrecht' balkje eronder?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
noahlvb
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 05 mei 2017, 14:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door noahlvb »

In hoogland en rond hoogland zijn er een paar lijnen die strak achter elkaar rijden. Hoe laat ik dan aan de achterste chauffeur weten dat ik zijn bus moet hebben en niet de voorste?
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

De voorste bus een gebaar geven dat hij door mag rijden of even richting de bus erachter wijzen is het handigst. En als de voorste bus stopt (om iemand anders in te laten stappen of voor een uitstapper) loop dan even naar de achterkant van die bus toe.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

dnmw2705 schreef: Sinds wanneer zit dat 'Welkom bij Syntus Utrecht' balkje eronder?
Dat zie ik sinds een paar weken in sommige bussen staan. Hoofdzakelijk in Setra's.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door matti93 »

noahlvb schreef:In hoogland en rond hoogland zijn er een paar lijnen die strak achter elkaar rijden. Hoe laat ik dan aan de achterste chauffeur weten dat ik zijn bus moet hebben en niet de voorste?
Ik zou achteraan de halte gaan staan en zodra ik die bus zie mijn hand uitsteken en proberen oogcontact met de chauffeur te maken. Als de eerste bus uitstappers heeft stop die sowieso en mis je je bus dus al als je aan het begin van de halte staat...
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:(..) En als de voorste bus stopt (om iemand anders in te laten stappen of voor een uitstapper) loop dan even naar de achterkant van die bus toe.
Dan moet die achterste bus wél stoppen bij de halte.. als die er écht direct achter zit.. wordt het zicht op de halte, volgens mij, door de eerste bus ontnomen.

Is gewoon geen handige situatie, naar mijn idee.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Lijn 45 schreef:
dnmw2705 schreef: Sinds wanneer zit dat 'Welkom bij Syntus Utrecht' balkje eronder?
Dat zie ik sinds een paar weken in sommige bussen staan. Hoofdzakelijk in Setra's.
Ik lees vooral 'Velkom..." :D :neg:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Afbeelding

Momenteel zie ik dit alleen bij Arriva helaas. Dit is zo handig, scheelt op jaarbasis wss een marathon aan rennen voor de bus..(Die dan pas 2 minuten later vertrekt :p)
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op di 23 mei 2017, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

De RET heeft dit ook. Alleen gebruikt Arriva het wel vaker ja, zelfs als ze al weggereden zijn. :')
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 23 mei 2017, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten en al helemaal niet als er een foto in zit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Wat heeft dat met Utrecht te maken?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik was benieuwd of 'jullie' het ook wat voor in Utrecht, bij Syntus vinden ;)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het vervoersplan voor 2018 van Syntus??
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten