Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Volgens mij hebben ze gewoon wat extra kasten(lees apparatuur) gebruikt en schuiven ze die steeds door. 1 op 1 eruit halen is geen optie als je kijkt naar sommige staten van de bussen en de manier waarop Syntus haar bussen een nummer geeft (chasisnummer). Ze hebben dan nu besloten om alles naar 91xx te doen ipv 11xx en je zult zien dat er met de dag minder 91xx zullen rijden.
Op zich natuurlijk ook prima mogelijk, want er moest toch al meer apparatuur bij komen. In de serie tijdelijke bussen zat immers een gat en de aardgasbussen hebben een oude boordcomputer, dus de apparatuur voor die nummers was toch al "over".
Zodra je dan een voorraadje Citea's hebt opgebouwd kan je wel redelijk 1 op 1 over zetten want dan heb je er geen last meer van.

Vandaag zag ik trouwens een Citea op Utrecht Centraal met een U-OV Amba erachter en daarbij leek het erop alsof er meer aan die bussen is aangepast voor het tunneltje. Het was in elk geval duidelijk te zien dat die Citea lager was dan de Amba en dat het stuk van de airco-unit dat op het dak zit qua hoogte gelijk zat met het dak van die Amba.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Zag vanmiddag rond 13.45 een 15m Setra van het stationsplein in Amersfoort afrijden. Achter de voorruit droeg de bus het nummer 1500.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

1500 als laagste nummer had ik niet verwacht. Stond er iets op de matrix?

De 1163 is weer hersteld en rijdt nu op de 1.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door HJDrost »

15 mtr bus was op de buffer de uitbreek aan de achterkant aan het meten/testen aan de zijkant van het plein. Pionnen waren uitgezet. Zal er morgen even een fotootje van plaatsen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Net voor het eerst die Citea van dichtbij gezien (stonden er 3 tegelijkertijd op de buffer; lijn 6, 70 en 80). Erg mooie bus van buiten en van binnen. Mooie verhouding tussen zwart, wit en rood, in tegenstelling tot de Setra waarbij de kleuren totaal niet lekker uit de verf komen. Jammer dat niet het gehele wagenpark uit Citea's bestaat.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Als het goed is gaat er dit weekend een 12m Setra op reis: naar Parijs om precies te zijn, als begeleidingsbus voor het Syntus Roparun-team.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik zag vandaag (nu ja, gisteren eigenlijk gezien tijdstip van posten..) eind van de middag, op een nagenoeg lege stalling in Ede, wel een Citea staan.
Kon geen nummer zien (beetje ver weg). Beide deuren stonden open, dat zag ik wel.
Wellicht vanaf aanstaande ochtend in dienst?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Er zijn nu volgensmij 6 citea's in dienst. Gisteren zag ik de 1170 op lijn 6.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door koekje »

idd 6 stuks.
Afbeelding
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Afbeelding

Nog steeds 1500 genummerd. Er gaat dus een gat komen? Of is Syntus ons aan het trollen? Foto is van Patrick Zijl.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door koekje »

Ja er zitten inderdaad mensen op het hoofdkantoor die express bezig zijn met de nummertjes om jullie trollen. Krijgen ze een bonus voor. :roll: Heb toch geduld.... de bus krijg een nummertje wanneer de bus een nummertje krijgt.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ja goh hehe. Was ook sarcasme :p!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Dat weet je maar nooit hier...
🍉
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Nu de meeste van dit forum nu ook ervaring hebben/kennis hebben gemaakt met de Citea's: Welke bus heeft dan jullie voorkeur en waarom?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Beide Syntus, maakt me niet zo veel uit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Misschien gaat deze naar Besseling?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

In mijn ogen is de Citea het fijnste/mooiste.
Valt nu ook echt op hoe hinderlijk die bagagerekken in de Setra's zijn. Die mogen ze eraf halen wat mij betreft. Je hebt in Setra's nog meer ruimte tussen de stoelen dan bij de Citea's en die hebben geen rekken ;)
Uiterlijk Citea is mooier. Het zwarte bij die bus doet het hem. Setra komt daardoor minder goed uit de verf. Aanpassen zullen ze niet doen vrees ik :p.
Citea heeft ook de stoplamp, Setra's zullen zelfde manier wel krijgen denk ik.
Setra rijdt wel lichter voor het gevoel, maar het aanzicht is een stuk lomper door de hoogte van de bus. Beide bussen hebben een top airco, was afgelopen dagen heerlijk.

Setra's winnen wel bij op de ruimte en de stoelen. Die zitten toch niet ff iets beter dan in de Citea's. Alleen de stoelen van de Citea's zijn weer veel beter dan de stoelen van Amba's van U-OV en van vorige vervoerder (en ja, U-OV heeft de bussen van CXX overgenomen in 2013)

Ik had ook graag een vol wagenpark met deze Citea's gezien. Bedankt he, CXX :roll: (cynisch)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Flippylosaurus
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Flippylosaurus »

Bestuurders van Besseling dragen altijd een donkerblauw gestreept overhemd, dus het zou me niks verbazen dat deze naar Besseling gaat (voor de 272?)
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

15m bus voor de 272? :roll:
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Trouwens, nu we weer over die S418's beginnen... T is toch allang bekend dat er 26 naar Tourquase gaan en 2 naar POUW? (Ik weet dat er ook rondgaat dat er maar 26 komen ipv 28 maar op OVpro staat toch echt dat er 173 Setra's komen, dat zijn 145 S415 en 28 S418)

Ondertussen sta ik met de 1170 op Wageningen Busstation. Aantal geinteresseerde chauffeurs van de Veluwe en Breng om de bus heen. Vinden het ook een erg mooie bus. Chauffeur vind hem ook heerlijk rijden overigens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

yordietje schreef:Misschien gaat deze naar Besseling?
Nee Besseling krijgt alleen S415s voor de 272 en 356 zoals al eerder hier gemeld. Die laatste wel alleen in de schoolvakanties doordeweeks want in het weekend rijdt Syntus die lijn zelf al.
dnmw2705 schreef:Nog steeds 1500 genummerd. Er gaat dus een gat komen? Of is Syntus ons aan het trollen? Foto is van Patrick Zijl.
1500 is gewoon de lengte in centimeters joh :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

1460 cm om precies te zijn *bus* :mrgreen:
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Ikzelf vindt de Setra een erg fijne bus voor de 280. Is meestal ook de lijn die ik neem.
Heb nog niet de Citea getest. Had gehoopt dat die gisteren in Amersfoort was op de X80. Maar helaas niet op de tijd dat ik naar Veenendaal moest.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

BasFrancken schreef:Nu de meeste van dit forum nu ook ervaring hebben/kennis hebben gemaakt met de Citea's: Welke bus heeft dan jullie voorkeur en waarom?
Ik heb de Citea's alleen nog maar zien rijden.
Is er een logische verklaring voor het nummer 1500 van de S418 als deze niet naar Besseling gaat?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:In mijn ogen is de Citea het fijnste/mooiste.
Valt nu ook echt op hoe hinderlijk die bagagerekken in de Setra's zijn. Die mogen ze eraf halen wat mij betreft. Je hebt in Setra's nog meer ruimte tussen de stoelen dan bij de Citea's en die hebben geen rekken ;)
Uiterlijk Citea is mooier. Het zwarte bij die bus doet het hem. Setra komt daardoor minder goed uit de verf. Aanpassen zullen ze niet doen vrees ik :p.
Citea heeft ook de stoplamp, Setra's zullen zelfde manier wel krijgen denk ik.
Setra rijdt wel lichter voor het gevoel, maar het aanzicht is een stuk lomper door de hoogte van de bus. Beide bussen hebben een top airco, was afgelopen dagen heerlijk.

Setra's winnen wel bij op de ruimte en de stoelen. Die zitten toch niet ff iets beter dan in de Citea's. Alleen de stoelen van de Citea's zijn weer veel beter dan de stoelen van Amba's van U-OV en van vorige vervoerder (en ja, U-OV heeft de bussen van CXX overgenomen in 2013)

Ik had ook graag een vol wagenpark met deze Citea's gezien. Bedankt he, CXX :roll: (cynisch)
Bij die Setra is er letterlijk een zitrij weggehaald vanaf de achterdeur. Er zijn er 5 in plaats van 6(achterbanken meegeteld).
Vandaar die beenruimte.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten