Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Bezetting weet het niet. Ik weet wel dat alle nachtlijnen ongewijzigd zullen blijven in 2018.. Dus al met al zal die N81 toch wel lopen..
Ik denk overigens dat er veel meer uit die nachtlijnen te halen is als ze wat marketing toepassen. Zoals op tweede scherm informatie geven hoe nacht lijnen werken met kaartjes, OV chip en etc etc
Ik denk overigens dat er veel meer uit die nachtlijnen te halen is als ze wat marketing toepassen. Zoals op tweede scherm informatie geven hoe nacht lijnen werken met kaartjes, OV chip en etc etc
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het zou best kunnen dat om 3.00u de systemen gereset worden. Dat was nooit een probleem, omdat er dan toch niets meer reed voordat men Utrecht had. Wellicht zodat er niet ergens een bus aan blijft staan met een omloop erin waardoor de volgende morgen een bus niet op die omloop wil (als het omloopnummer al op een andere bus in gebruik is kun je hem er zelf niet in zetten).dnmw2705 schreef:Overigens kan ik nu misschien de conclusie trekken waarom er nachtbus stond en niet de lijn: die realtime informatie werkt niet vanaf 3:00 in de nacht. Die gaat via de EBS. Het kab dus gewoon zijn dat die EBS ermee stopt en dan ook niet de eindbestemming meer toont.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Dat is op zich logisch, pilots lopen meestal minimaal 2 jaar. Hoeft niet meteen iets over de bezetting te zeggen.dnmw2705 schreef:Bezetting weet het niet. Ik weet wel dat alle nachtlijnen ongewijzigd zullen blijven in 2018.. Dus al met al zal die N81 toch wel lopen..
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Ik kwam vanmiddag de 1616 tegen op lijn 380, omloopje van Syntus zelf? Lijkt in elk geval wel vrij consequent (vorige week was het ook zo) dat de laatste ritten op 380 met 12-meter rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
4 dagen later...dnmw2705 schreef:Ik denk overigens dat er veel meer uit die nachtlijnen te halen is als ze wat marketing toepassen. Zoals op tweede scherm informatie geven hoe nacht lijnen werken met kaartjes, OV chip en etc etc
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Hoorde een chauffeur zeggen dat een van zijn collega's vorige week met een Setra onder het tunneltje probeerde door te rijden. :X
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Vandaag een aardig staaltje vertraging-inlopen meegemaakt met de X80: met +18 uit Veenendaal vertrekken en met -1 in Amersfoort aankomen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Hoe krijgt ie dat voor elkaar dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Ik had de indruk dat er wel aan de snelheid werd gehouden, onderweg moest er ook nog een reut Vlaamse padvinders uitstappen wat even duurde, dus geen bijzondere rit verder. Ik denk dat de tijden gewoon een tikje aan de ruime kant zijn...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Syntus en ruime rijtijden in een zin heb ik nog nooit gehoord of gezien
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Laatste stukje in Amersfoort zit extra ruimte, zodat ie met kleine vertraging wel op tijd op het station komt. Verder is het vakantie, regende het niet, etc.Ronald schreef:Vandaag een aardig staaltje vertraging-inlopen meegemaakt met de X80: met +18 uit Veenendaal vertrekken en met -1 in Amersfoort aankomen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Zijn de schermen in de bussen ondertussen al voorzien van een update?
----
Antwoord is nee
----
Antwoord is nee
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op za 15 jul 2017, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Zo, namiddag/avondje touren met Syntus Utrecht zit erop! Ik zal jullie besparen waar ik allemaal geweest ben, want daar hebben jullie geen drol aan!
Het is mij vandaag echt opgevallen hoe slecht de KAR met de VRI (ik hoop dat ik de juiste termen gebruik) geoptimaliseerd zijn aan elkaar. Ik heb meerdere situaties gezien met zowel +6, -3, +1, +11 en 'op tijd' dat de meeste verkeerslichten 'gewoon' niet op groen gaan en er eerste nog zijstraten doorheen mogen. Voorbeeld was met +6 bij Traay in Driebergen. 50 rijdt wel bij Hoge Steeg, ik zie het ligt op groen staan, zo'n 40 meter voor dat de 50 de kruising op kan rijden, gaat het verkeerslicht op rood en mochten er eerste 4 auto's van rechts doorrijden, daarna die van links en toen mocht de bus verder. Ook heb ik het gezien met de 381 na halte Handelscentrum in Zeist. Hier hebben we ook even gestaan omdat al het andere verkeer er voor mocht. Geen 56 of 575 in de buurt.
Nu zie ik zelf als ik niet in de bus zit, ook vaak zat dat er geen voorrang geven wordt door de VRI aan de bussen van Syntus, maar wel aan die van U-OV.
De VRI en KAR optimaliseren aan elkaar zou dus nog wel een groot aantal vertragingen kunnen schelen. Ik heb geen idee of Syntus of de lokale overheid daarvoor verantwoordelijk is.
Verder is de omleiding van de 50, 56, 381 en N50 komend weekend behoorlijk ruk. Er moet via Arnhemsebovenweg en de Loolaan omgereden worden om op Driebergen Zeist te komen. Dat gaat dus een heerlijk vertragingsfestival worden. Overigens moet lijn 51 (U-OV) dat ook. Dus voor de spotters die de 51 een keer verder in Driebergen willen zien dan het station.. dit is de kans
Verder heb ik het idee dat je op lijn 50 en 56 veel vertragingen kwijt gaat raken als er geschoven wordt in de tijden. Want de knooppunten zijn erg ruim terwijl de tussenhaltes te krap zijn (al eerder vermeld) en zag ik de nachtbussen informatie op de schermen in de bus. Ik denk dat het wel wat reizigers gaat opleveren, al denk ik dat de informatie op de schermen nog wel wat meer 'uitleg' moet geven en niet: ga naar xxx.nl/reisplanner. Als ik Syntus was zou ik er een pagina achteraan doen met de nachtlijnen, waar ze rijden en hoe je de kaartjes moet kopen etc. Want dat moet je nu zelf nog op internet zoeken en dat lijkt mij weer een paar handelingen te veel die je niet nodig zou moeten hebben! Anyway, ze adverteren ermee!
Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! Nu rijdt er in de avond geen bus meer via Kerkenbosch naar Utrecht en moet je door een toch behoorlijk vervelend donker stuk om bij de haltes van de 50 te komen die ook niet bepaald lekker liggen in de avond. Nu heb ik geen idee wie er nog na 22.00u instappen op de haltes Nieuw Beerschoten, Heideweg en Molenweg, maar misschien is het ergens mogelijk om in de avond uren de route van de 51 te nemen, kan misschien nog meer reizigers de bus intrekken dan dat er nu komen op die haltes. (51 rijdt hele Arnhemsebovenweg af en gaat via Laan van Beek en Rooyen richting halte Het Rond)
Nu is het ook zo dat lijn 51 na 21:00 niet meer rijdt ri Utrecht omdat dan de aantallen te laag zijn voor twee bussen en de 50 heeft voorrang zoals Daniël mij uitlegde!
Het is mij vandaag echt opgevallen hoe slecht de KAR met de VRI (ik hoop dat ik de juiste termen gebruik) geoptimaliseerd zijn aan elkaar. Ik heb meerdere situaties gezien met zowel +6, -3, +1, +11 en 'op tijd' dat de meeste verkeerslichten 'gewoon' niet op groen gaan en er eerste nog zijstraten doorheen mogen. Voorbeeld was met +6 bij Traay in Driebergen. 50 rijdt wel bij Hoge Steeg, ik zie het ligt op groen staan, zo'n 40 meter voor dat de 50 de kruising op kan rijden, gaat het verkeerslicht op rood en mochten er eerste 4 auto's van rechts doorrijden, daarna die van links en toen mocht de bus verder. Ook heb ik het gezien met de 381 na halte Handelscentrum in Zeist. Hier hebben we ook even gestaan omdat al het andere verkeer er voor mocht. Geen 56 of 575 in de buurt.
Nu zie ik zelf als ik niet in de bus zit, ook vaak zat dat er geen voorrang geven wordt door de VRI aan de bussen van Syntus, maar wel aan die van U-OV.
De VRI en KAR optimaliseren aan elkaar zou dus nog wel een groot aantal vertragingen kunnen schelen. Ik heb geen idee of Syntus of de lokale overheid daarvoor verantwoordelijk is.
Verder is de omleiding van de 50, 56, 381 en N50 komend weekend behoorlijk ruk. Er moet via Arnhemsebovenweg en de Loolaan omgereden worden om op Driebergen Zeist te komen. Dat gaat dus een heerlijk vertragingsfestival worden. Overigens moet lijn 51 (U-OV) dat ook. Dus voor de spotters die de 51 een keer verder in Driebergen willen zien dan het station.. dit is de kans
Verder heb ik het idee dat je op lijn 50 en 56 veel vertragingen kwijt gaat raken als er geschoven wordt in de tijden. Want de knooppunten zijn erg ruim terwijl de tussenhaltes te krap zijn (al eerder vermeld) en zag ik de nachtbussen informatie op de schermen in de bus. Ik denk dat het wel wat reizigers gaat opleveren, al denk ik dat de informatie op de schermen nog wel wat meer 'uitleg' moet geven en niet: ga naar xxx.nl/reisplanner. Als ik Syntus was zou ik er een pagina achteraan doen met de nachtlijnen, waar ze rijden en hoe je de kaartjes moet kopen etc. Want dat moet je nu zelf nog op internet zoeken en dat lijkt mij weer een paar handelingen te veel die je niet nodig zou moeten hebben! Anyway, ze adverteren ermee!
Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! Nu rijdt er in de avond geen bus meer via Kerkenbosch naar Utrecht en moet je door een toch behoorlijk vervelend donker stuk om bij de haltes van de 50 te komen die ook niet bepaald lekker liggen in de avond. Nu heb ik geen idee wie er nog na 22.00u instappen op de haltes Nieuw Beerschoten, Heideweg en Molenweg, maar misschien is het ergens mogelijk om in de avond uren de route van de 51 te nemen, kan misschien nog meer reizigers de bus intrekken dan dat er nu komen op die haltes. (51 rijdt hele Arnhemsebovenweg af en gaat via Laan van Beek en Rooyen richting halte Het Rond)
Nu is het ook zo dat lijn 51 na 21:00 niet meer rijdt ri Utrecht omdat dan de aantallen te laag zijn voor twee bussen en de 50 heeft voorrang zoals Daniël mij uitlegde!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Syntus moet het juiste bericht naar de installatie sturen, de installatie zelf (die is van de wegbeheerder) werkt blijkbaar wel goed gezien U-OV er wel voorrang krijgt. Ik meen te herinneren dat het daarvoor wel kritisch is dat de GPS coördinaten exact kloppen, herinner me in situatie in een andere concessie (Dordrecht) waar door een probleempje daarmee de bussen juist het verkeerslicht op de rijbaan naast de busbaan op groen zettendnmw2705 schreef:De VRI en KAR optimaliseren aan elkaar zou dus nog wel een groot aantal vertragingen kunnen schelen. Ik heb geen idee of Syntus of de lokale overheid daarvoor verantwoordelijk is.
Kerkebosch heeft 's avonds nog wel een busverbinding met lijn 43 die dwars door de wijk rijdt, dat lijkt me zelfs nog prettiger dan naar de Arnhemsebovenweg lopen. En op Zeist Busstation kan je dan weer prima overstappen richting Utrecht, de 43 rijdt daar ook zeer rechtstreeks heen. En wil je de andere kant op dan kan je ook prima naar Driebergen-Zeist reizen.Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! Nu rijdt er in de avond geen bus meer via Kerkenbosch naar Utrecht en moet je door een toch behoorlijk vervelend donker stuk om bij de haltes van de 50 te komen die ook niet bepaald lekker liggen in de avond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
De reclameschermen voor de nachtlijnen zijn nu ook in het Engels. :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Vanmiddag heeft op lijn 382 de rit van 13:20 uur vanaf station Driebergen-Zeist nooit gereden. Dan maar een andere keer naar het Henschotermeer, want in een half uur wachten had ik geen trek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Ik had ook al een rit op de 380 gemist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Een klein overzicht van de nachtbussen vannacht.
Ik heb alleen de N50 niet kunnen traceren voor 3:00...
Ik heb alleen de N50 niet kunnen traceren voor 3:00...
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 16 jul 2017, 11:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Wat is daarmee? :o
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Dat is bewijs dat de nachtlijnen door onderaannemers worden gereden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
In het vervolg graag uitleg bij je afbeeldingen! Het topic is geen puzzelboekje!
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
De 9180 rijdt dus nog steeds :) :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Mwoh, de 1082 op N70 bewijst dat niet echtLijn 45 schreef:Dat is bewijs dat de nachtlijnen door onderaannemers worden gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
De 1082 rijdt ook op Henschotermeerlijnen..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
...waarop Syntus volgens eerdere berichten ook een omloop zelf rijdt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 104 gasten