Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Bezetting weet het niet. Ik weet wel dat alle nachtlijnen ongewijzigd zullen blijven in 2018.. Dus al met al zal die N81 toch wel lopen..

Ik denk overigens dat er veel meer uit die nachtlijnen te halen is als ze wat marketing toepassen. Zoals op tweede scherm informatie geven hoe nacht lijnen werken met kaartjes, OV chip en etc etc
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:Overigens kan ik nu misschien de conclusie trekken waarom er nachtbus stond en niet de lijn: die realtime informatie werkt niet vanaf 3:00 in de nacht. Die gaat via de EBS. Het kab dus gewoon zijn dat die EBS ermee stopt en dan ook niet de eindbestemming meer toont.
Het zou best kunnen dat om 3.00u de systemen gereset worden. Dat was nooit een probleem, omdat er dan toch niets meer reed voordat men Utrecht had. Wellicht zodat er niet ergens een bus aan blijft staan met een omloop erin waardoor de volgende morgen een bus niet op die omloop wil (als het omloopnummer al op een andere bus in gebruik is kun je hem er zelf niet in zetten).
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:Bezetting weet het niet. Ik weet wel dat alle nachtlijnen ongewijzigd zullen blijven in 2018.. Dus al met al zal die N81 toch wel lopen..
Dat is op zich logisch, pilots lopen meestal minimaal 2 jaar. Hoeft niet meteen iets over de bezetting te zeggen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanmiddag de 1616 tegen op lijn 380, omloopje van Syntus zelf? Lijkt in elk geval wel vrij consequent (vorige week was het ook zo) dat de laatste ritten op 380 met 12-meter rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

dnmw2705 schreef:Ik denk overigens dat er veel meer uit die nachtlijnen te halen is als ze wat marketing toepassen. Zoals op tweede scherm informatie geven hoe nacht lijnen werken met kaartjes, OV chip en etc etc
4 dagen later...
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Hoorde een chauffeur zeggen dat een van zijn collega's vorige week met een Setra onder het tunneltje probeerde door te rijden. :X
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

Vandaag een aardig staaltje vertraging-inlopen meegemaakt met de X80: met +18 uit Veenendaal vertrekken en met -1 in Amersfoort aankomen :shock:
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

Hoe krijgt ie dat voor elkaar dan? :shock:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

Ik had de indruk dat er wel aan de snelheid werd gehouden, onderweg moest er ook nog een reut Vlaamse padvinders uitstappen wat even duurde, dus geen bijzondere rit verder. Ik denk dat de tijden gewoon een tikje aan de ruime kant zijn...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Syntus en ruime rijtijden in een zin heb ik nog nooit gehoord of gezien :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Ronald schreef:Vandaag een aardig staaltje vertraging-inlopen meegemaakt met de X80: met +18 uit Veenendaal vertrekken en met -1 in Amersfoort aankomen :shock:
Laatste stukje in Amersfoort zit extra ruimte, zodat ie met kleine vertraging wel op tijd op het station komt. Verder is het vakantie, regende het niet, etc.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zijn de schermen in de bussen ondertussen al voorzien van een update?

----
Antwoord is nee :p
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op za 15 jul 2017, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zo, namiddag/avondje touren met Syntus Utrecht zit erop! Ik zal jullie besparen waar ik allemaal geweest ben, want daar hebben jullie geen drol aan!
Het is mij vandaag echt opgevallen hoe slecht de KAR met de VRI (ik hoop dat ik de juiste termen gebruik) geoptimaliseerd zijn aan elkaar. Ik heb meerdere situaties gezien met zowel +6, -3, +1, +11 en 'op tijd' dat de meeste verkeerslichten 'gewoon' niet op groen gaan en er eerste nog zijstraten doorheen mogen. Voorbeeld was met +6 bij Traay in Driebergen. 50 rijdt wel bij Hoge Steeg, ik zie het ligt op groen staan, zo'n 40 meter voor dat de 50 de kruising op kan rijden, gaat het verkeerslicht op rood en mochten er eerste 4 auto's van rechts doorrijden, daarna die van links en toen mocht de bus verder. Ook heb ik het gezien met de 381 na halte Handelscentrum in Zeist. Hier hebben we ook even gestaan omdat al het andere verkeer er voor mocht. Geen 56 of 575 in de buurt.
Nu zie ik zelf als ik niet in de bus zit, ook vaak zat dat er geen voorrang geven wordt door de VRI aan de bussen van Syntus, maar wel aan die van U-OV.
De VRI en KAR optimaliseren aan elkaar zou dus nog wel een groot aantal vertragingen kunnen schelen. Ik heb geen idee of Syntus of de lokale overheid daarvoor verantwoordelijk is.

Verder is de omleiding van de 50, 56, 381 en N50 komend weekend behoorlijk ruk. Er moet via Arnhemsebovenweg en de Loolaan omgereden worden om op Driebergen Zeist te komen. Dat gaat dus een heerlijk vertragingsfestival worden. Overigens moet lijn 51 (U-OV) dat ook. Dus voor de spotters die de 51 een keer verder in Driebergen willen zien dan het station.. dit is de kans :p

Verder heb ik het idee dat je op lijn 50 en 56 veel vertragingen kwijt gaat raken als er geschoven wordt in de tijden. Want de knooppunten zijn erg ruim terwijl de tussenhaltes te krap zijn (al eerder vermeld) en zag ik de nachtbussen informatie op de schermen in de bus. Ik denk dat het wel wat reizigers gaat opleveren, al denk ik dat de informatie op de schermen nog wel wat meer 'uitleg' moet geven en niet: ga naar xxx.nl/reisplanner. Als ik Syntus was zou ik er een pagina achteraan doen met de nachtlijnen, waar ze rijden en hoe je de kaartjes moet kopen etc. Want dat moet je nu zelf nog op internet zoeken en dat lijkt mij weer een paar handelingen te veel die je niet nodig zou moeten hebben! Anyway, ze adverteren ermee!

Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! Nu rijdt er in de avond geen bus meer via Kerkenbosch naar Utrecht en moet je door een toch behoorlijk vervelend donker stuk om bij de haltes van de 50 te komen die ook niet bepaald lekker liggen in de avond. Nu heb ik geen idee wie er nog na 22.00u instappen op de haltes Nieuw Beerschoten, Heideweg en Molenweg, maar misschien is het ergens mogelijk om in de avond uren de route van de 51 te nemen, kan misschien nog meer reizigers de bus intrekken dan dat er nu komen op die haltes. (51 rijdt hele Arnhemsebovenweg af en gaat via Laan van Beek en Rooyen richting halte Het Rond)
Nu is het ook zo dat lijn 51 na 21:00 niet meer rijdt ri Utrecht omdat dan de aantallen te laag zijn voor twee bussen en de 50 heeft voorrang zoals Daniël mij uitlegde!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:De VRI en KAR optimaliseren aan elkaar zou dus nog wel een groot aantal vertragingen kunnen schelen. Ik heb geen idee of Syntus of de lokale overheid daarvoor verantwoordelijk is.
Syntus moet het juiste bericht naar de installatie sturen, de installatie zelf (die is van de wegbeheerder) werkt blijkbaar wel goed gezien U-OV er wel voorrang krijgt. Ik meen te herinneren dat het daarvoor wel kritisch is dat de GPS coördinaten exact kloppen, herinner me in situatie in een andere concessie (Dordrecht) waar door een probleempje daarmee de bussen juist het verkeerslicht op de rijbaan naast de busbaan op groen zetten :mrgreen:
Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! Nu rijdt er in de avond geen bus meer via Kerkenbosch naar Utrecht en moet je door een toch behoorlijk vervelend donker stuk om bij de haltes van de 50 te komen die ook niet bepaald lekker liggen in de avond.
Kerkebosch heeft 's avonds nog wel een busverbinding met lijn 43 die dwars door de wijk rijdt, dat lijkt me zelfs nog prettiger dan naar de Arnhemsebovenweg lopen. En op Zeist Busstation kan je dan weer prima overstappen richting Utrecht, de 43 rijdt daar ook zeer rechtstreeks heen. En wil je de andere kant op dan kan je ook prima naar Driebergen-Zeist reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De reclameschermen voor de nachtlijnen zijn nu ook in het Engels. :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heeft op lijn 382 de rit van 13:20 uur vanaf station Driebergen-Zeist nooit gereden. Dan maar een andere keer naar het Henschotermeer, want in een half uur wachten had ik geen trek.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik had ook al een rit op de 380 gemist.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Een klein overzicht van de nachtbussen vannacht.
Ik heb alleen de N50 niet kunnen traceren voor 3:00...
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 16 jul 2017, 11:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

Wat is daarmee? :o
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat is bewijs dat de nachtlijnen door onderaannemers worden gereden. :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ardan »

In het vervolg graag uitleg bij je afbeeldingen! Het topic is geen puzzelboekje!
Ik doe ook maar wat
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

De 9180 rijdt dus nog steeds :) :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Dat is bewijs dat de nachtlijnen door onderaannemers worden gereden. :wink:
Mwoh, de 1082 op N70 bewijst dat niet echt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

De 1082 rijdt ook op Henschotermeerlijnen..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

...waarop Syntus volgens eerdere berichten ook een omloop zelf rijdt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 104 gasten