Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Och wat hoop ik erg dat dit het vanaf zondag verleden tijd gaat zijn.
Spoiler: show
Tussen Utrecht CS en Janskerkhof 5 minuten vertraging pakken en een chauffeur die racet om de tijd terug te pakken.
Stop knop kan nog wel ff wachten.
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door en-es »

Alle incheckpalen op station Zuilen vernield. Bizar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Eigenlijk verre van alledaags... zat vanavond een stukje in lijn 5 die een GPS-probleem in de boordcomputer had, wat ik opving al een paar dagen. Nou reed er toevallig ook iemand van de TD mee die na toestemming van de verkeersleiding even een luik open maakte voorin de bus om even de stekker eruit te trekken voor een harde reset, iets wat twee keer gebeurde.
Niet dat het veel hielp: toen ik uitstapte stond de linker kaartlezer bij de uitstapdeur op "Amersfoort Heideweg" terwijl de rechter op "Amersfoort Centraal Station" stond en de omroep "Amersfoort Rotonde IKEA" aankondigde :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Was het al bekend dat Syntus met treinen tussen Amersfoort en Leusden gaat rijden? Anders wordt deze actie wat lastig...
Syntus Utrecht schreef:Lekker shoppen tijdens de gezellige wintermaanden zonder gedoe rondom parkeren? Pak dan de trein! En het mooie is dat je nu samen met je shoppartner voor de prijs van 1 reist. Zo wordt een dagje winkelen lekker ontspannen en kun jij je focussen op het allerbelangrijkste: shoppen! Van 10 december 2017 t/m 10 januari 2018 kun je in de bussen van Syntus Utrecht gratis iemand meenemen met het meereisticket.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Nee, maar heeft vast iets te maken met een te krappe voorbereiding.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ ik denk dat Marvin heimwee had naar zijn voormalige werkomgeving.. (A)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Ja ec.... Neu, eigenlijk niet (A)
Die paar maandjes was leuk, maar mijn huidige takenpakket bevalt stukken beter :)
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:Ja ec.... Neu, eigenlijk niet (A)
Die paar maandjes was leuk, maar mijn huidige takenpakket bevalt stukken beter :)
Je wil toch best even met twee Lintjes naar Amersfoort rijden om op de Pon-lijn te gaan pendelen? (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Nieuwe dienstregeling gaf een goeie indruk vanmorgen: ondanks gladheid was de X80 stipt op tijd op m'n instaphalte én op De Klomp.
Tussen Renswoude en De Klomp zit duidelijk buffertijd want daar reden we er zo ineens +4 uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Mooie timing vanmiddag: precies toen ik op De Klomp gearriveerd was kwam een bus eerder dan ik normaal neem met +20 aangereden wat eenmaal in Amersfoort inmiddels +30 geworden was. Met rijden ging het, met enigszins aangepaste snelheid, nog best goed maar 't probleem zat 'm in het halteren. In Scherpenzeel werd een paar keer enkele meters voorbij de halte gehalteerd omdat daar de bus wel bleef staan, bij de halte zelf gleed 'ie zo opzij de berm in als de chauffeur niet weer even gas gaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Veel succes gewenst aan de chauffeur die de dienst op de 50 vanaf Veenendaal (de Klomp) mag opstarten. Hopelijk komt er nog een sneeuw(ijs)ruimer over de N416 richting Elst.. want een 3 kwartier geleden had ik daar, de heuvel opgaand, aardig wat ijsplakken op de weg. IK was verbaasd dat die weg nog niet zwart was. :roll:
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Ik moest wel weer lachen vanmorgen, op Amersfoort CS kwam er een 15 meter op rijden met op de lijnfilm lijn 501 buurtbus naar Ermelo :P
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat was een 656, met de 1728, heb hem ook gezien vanmorgen.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Tom523 »

yordietje schreef:Ik moest wel weer lachen vanmorgen, op Amersfoort CS kwam er een 15 meter op rijden met op de lijnfilm lijn 501 buurtbus naar Ermelo :P
Die chauffeur kwam vandaag aan mijn bureautje, was een probleem met zijn boordcomputer :P
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Waarom komt een chauffeur uit Amersfoort bij een 'Projectontwikkelaar en Verkeersleider bij Arriva Nederland' aan het bureau :?:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Tom523 is tegenwoordig Vervoersplanner bij Pouw. :wink:
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Tom523 »

Ja die handtekening wil niet echt meewerken bij mij. Maar ben inderdaad vervoersplanner bij Pouw tegenwoordig hahah!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Na bijna 'n weekje begint het toch langzaamaan wel op te vallen dat de X80 sowieso in Scherpenzeel al aardig volloopt en in Renswoude geregeld maar net iedereen mee krijgt in de richting De Klomp. En dan heb ik nu de bus die rond 7.40 uur op De Klomp is, die van een half uurtje later is nog wat populairder.
Lastig geval ook wel: de treinaansluiting is er maar twee keer per uur dus extra ritten hebben weinig zin en een grotere bus is tussen Amersfoort en Scherpenzeel weer nergens voor nodig. Gelukkig haalt 'ie met de nieuwe tijden wel beter de trein op De Klomp, al zit er nog wat kroms in want vanmorgen stond m'n bus in Woudenberg te wachten omdat 'ie te vroeg was waarna door het grote reizigersaanbod in Scherpenzeel weer vertraging ontstaat. Al is die er nu op het laatste stukje na Renswoude wel beter uit te rijden waardoor de treinoverstappers niet meer hoeven te rennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Spoiler: show
dienstregeling lijn x80 zou aangepast zijn zodat de retourrit in Rhenen op tijd kan vertrekken. Nou niet dus. Vertragingen in de middagspits zijn weer heel normaal. Rit die rond 17.00 uur in Rhenen aankomt heeft alweer +30. De door de klantenservice meerdere malen beloofde lange kering is ook niet doorgevoerd dus de terug ritten naar Amersfoort zijn ook weer ruim te laat.
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

Er worden zelfs ritten gewoon niet gereden.
En wat me ook opvalt is dat de spitsbussen X80 nog aangeven Renswoude de Dennen ipv Scherpenzeel de Voorposten.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 14 dec 2017, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik reis nu dagelijks met de X80 en herken die grote vertragingen totaal niet. Sterker nog, vorige week was m'n bus consequent vertraagd in de oude dienstregeling en sinds deze week is 'ie elke dag stipt op tijd (behalve maandag in de sneeuw dan, toen had ik 's middags wel een rit met +30). Ik zag vanmorgen alleen een korte rit die met +15 reed, maar dat zal vermoedelijk een andere reden gehad hebben dan spitsdrukte want de doorstroming op de wegen was niet echt anders dan anders.

Bij de bestemming van de korte ritten is men één variant vergeten te wijzigen: in Amersfoort rijden ze met "Scherpenzeel via Arnhemseweg" (maar dat deden ze vorige dienstregeling ook al) en vanaf Woudenberg verschijnt inderdaad weer "Renswoude De Dennen" op de bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

Wat een chaos weer op de Amersfoortse stadslijnen, regelmatig tussen +10 en +20 en uitgevallen ritten, ook in de daluren. Ik denk dat pauzetijden van twee tot vier minuten op het station tussen twee ritten ook niet bepaald een goed idee is, eenmaal +15 en de bus blijft daar de rest van de avond mee rijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een 280 die doodleuk een andere route van Amersfoort CS naar Woudenberg nam. Is althans nooit langs Zonnehof-West gekomen maar was wel met -10 in Woudenberg na op tijd vanaf Amersfoort CS vertrokken te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Gisteren had ik een chauffeur die met de 280 vergeten was langs de plesmanstraat etc te rijden.
Die reed dus gewoon de '' oude route ''
Wat ik ook wel grappig vindt is dat ik nu een Syntus Gelderland bus vaak door het Rembrandtpark zie rijden vanwege de nieuwe dienstregeling.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is met vertragingen altijd lastig. Je wilt natuurlijk niet te ruim plannen en te vroeg op de halte vertrekken of steeds moeten wachten.
Ondertussen weet ik dat Syntus per knooppunten plant omdat het natuurlijk lastig is om op het verkeer in te kunnen spelen. Rijtijden te krap, maar op tijd op eindbestemming is de manier van Syntus. Nu is het wel zo dat het dus zomaar kan zijn dat je voor een knooppunt al eruit moet.

Sinds vorig jaar is dit een normale dag op mijn vertrekhalte, de zesde halte na een knooppunt. Nog geen een keer kunnen zeggen dat de bus te laat op Utrecht Centraal aankwam, maar de momenten dat ik in De Bilt er al uit moest, baalde ik en mijn werkgever enorm.Dus dan maar een bus eerder nemen omdat de aankomsttijd niet haalbaar is.
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier speelt natuurlijk de situatie in Doorn en rond de A12 mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vertragingen, ontzettend bar, maar we moeten toch als reiziger gebruik maken van het OV.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 32 gasten