Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat bericht van de servicewinkel staat ook in OVinfo bij busstation Amersfoort. Niet de meest logische plek voor dat bericht. :?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Het bericht is eigenlijk ook alleen bedoeld voor de digitale boren op het busstation... Melding zou eigenlijk niet in de apps horen te komen maar ja Syntus en ICT :roll:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Sta ik bij Zonnehof-West op de X80 te wachten vanmorgen, zie ik 'm over de Stadsring langsrijden. Kort daarna kwam 'ie weer terug, chauffeuse kon er ook wel om lachen toen ik opmerkte dat ze nog precies op tijd gekeerd was. Die reageerde met "Ssst" :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Iemand een clue waarom de ene rit wel beide haltes 'skipt' en de andere rit alleen Geroplein?
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Klopt het dat men bij Syntus tegenwoordig met het boordapparaat een incheck kan annuleren? Had vandaag een dame die in de bus de verkeerde kant op stapte, en toen ze weer uit wilde stappen riep de chauffeur haar terug en was vervolgens 2 minuten met zijn apparaat aan het klooien.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Er is een beperking dat na een in- of uitcheck niet binnen twee minuten weer in- of uitgecheckt kan worden in dezelfde bus. Dat is gedaan om mensen die uitchecken, maar denken dat het mis ging en het nogmaals proberen, niet weer te laten inchecken daarmee. Op zich wel logisch, maar dat zorgt er ook voor dat iemand die incheckt en dan vraagt of dit de bus naar X is (doe dat andersom!) niet meteen kan uitchecken.

Nou is daar een kleine workaround voor: het is mogelijk om de apparatuur op uitcheck-only te zetten, bijvoorbeeld in geval van controle in de bus. Als je dat doet dan kan er wel direct weer uitgecheckt worden. Mogelijk dat de chauffeur dat probeerde te doen, maar dat dit niet helemaal goed ging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Ah oké, Mjah mevrouw zat al even in de bus, dus checkte waarschijnlijk wel uit tegen instaptarief. Ik had het idee dat ie dat probeerde te cancellen, maar vermoedelijk was dat dan middels de door jou beschreven truc :)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Nee, instaptarief ben je sowieso kwijt. Maar als je wel uitcheckt ben je alleen die €0,90 kwijt, die je weer minder hoeft te betalen bij de bus waarmee je eigenlijk wil reizen (indien binnen 35 minuten, dan is het gewoon een overstap namelijk). Check je niet uit bij de verkeerde bus, dan ben je zowel €4 kwijt voor de incheck als opnieuw het basistarief bij de andere bus.

De pauze-truc is vooral als er niet de tijd is om te wachten met uitchecken, bijvoorbeeld als de goede bus ook zo vertrekt of als de verkeerde bus ook weg moet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Zwaar ongeval met twee auto's op de kruising Leusderweg/Kersenbaan in Amersfoort vanmorgen. Politie was nog druk bezig met onderzoek dus het zal in de spits ook nog wel behoorlijke vertragingen opleveren.
De X80 waar ik nu in zit ging via Leusderweg en Everard Meysterweg, maar de route voor lijn 8 naar CS is compleet gestremd en kent ook maar weinig alternatieven anders dan via Vermeerstraat - Stadsring wat aardig om is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vanmorgen rond 8:45 een S418 op de Stationsstraat langsrijden die op de display '4 Garage' had staan. Rijdt er 's ochtends altijd een rit op de 4 met 15m of was dit een uitzondering?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Besseling is failliet.. Doorstart onder naam: Besseling Vervoert.

Zou dit eventueel gaan betekenen dat Pouw de ritten van Besseling gaat overnemen?
Amersfoorts vervoersbedrijf Besseling failliet

De Amersfoortse vervoerder Besseling is failliet. Na het omvallen van de taxipoot Bestax in oktober, viel vandaag het doek voor de touringcar- en koeriersdivisie en de onderhoudstak van het lang toonaangevende vervoersbedrijf in de regio.

https://www.ad.nl/amersfoort/amersfoort ... ~a516f26c7
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 05 feb 2018, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: nieuwsbericht ingekort ivm copyright
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Er zat vanmorgen wel een S415 zonder Pouw logo's op de versterkingsrit van 680, maargoed dat hoeft niet persé iets over degene die de rit rijdt te zeggen.
Was in ieder geval wel een wagen die afgelopen weekend NS vervoer gereden had (briefjes zaten nog achter de voorruit) dus allicht dat daaruit blijkt voor welk bedrijf hij reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Welk nummer had die Setra?
dnmw2705 schreef: Zou dit eventueel gaan betekenen dat Pouw de ritten van Besseling gaat overnemen?
Dat zie ik als de meest logische mogelijkheid, mits Besseling geen doorstart maakt. Naast Pouw zie ik TCR eventueel als kandidaat, zij boden immers ook mee toen Syntus onderaannemers zocht voor deze concessie. Ik ben vooral benieuwd wat er met de Veluwse tak van de OV-diensten gaat gebeuren als dit het einde van Besseling is. Gaat Syntus de omlopen van Besseling overnemen, of gaat een andere onderaannemer dat doen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Er zijn slechts twee omlopen op de Veluwe die door Besseling worden gereden en dat zijn met name de verdichtingsritten doordeweeks. Syntus heeft nog wel materieel over om die omlopen zelf uit te voeren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Welk nummer had die Setra?
Dat kon ik niet lezen. Kom die rit altijd tegen bij een parkeerhaven net buiten Renswoude, dus in het pikkedonker vanuit een kruisende bus. Dan zijn die nummertjes op de Setra's best klein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Je hebt tegenwoordig apps. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

...die op de scholierenlijnen nog vaak zat geen realtime geven :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Syntus/Keolis scholierenlijnen in de 6×× reeks hebben zover ik weet nooit realtime in alle concessies
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Snap niet echt waarom.. Het zijn toch gewoon OV bussen, dus je zou in alle gevallen in moeten kunnen stappen en dus gebruik van moeten kunnen maken.
cassie127 edited by dnmw2705 schreef:Syntus/Keolis scholieren nachtlijnen in de 6×× Nxx reeks hebben zover ik weet nooit realtime in alle concessies
Oud zeer :P
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

cassie127 schreef:Syntus/Keolis scholierenlijnen in de 6×× reeks hebben zover ik weet nooit realtime in alle concessies
De Citaro's en Setra's van Pouw hebben dit juist wél op de 6xx lijnen. Bij andere concessies komt het inderdaad niet voor, ook al hebben ze EBS.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De eigen Setra's hebben op de scholierenlijnen ook realtime.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag de 1649 op die versterkingsrit. "Gewoon" Pouw dus die 'm rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik fietste vanmiddag over de Panweg in Zeist en precies op dat moment halteerde bus 56 bij de Schaerweijdelaan om mensen eruit te laten dus Syntus stopt ook op de haltes die aan de omleiding liggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Hoe zit het eigenlijk met het doorgeven van vertraging uit voorgaande ritten bij Syntus, want ik zie dat lang niet altijd gebeuren in OVinfo. In sommige gevallen wat onhandig: zo heeft de X80 die ik 's ochtends doorgaans neem pas 3 minuten voor vertrek van mijn halte realtime info (want tja, ik stap bij de derde halte in).
Vanmorgen zorgde dat door een +5 dus voor een rit die er al niet meer bij stond in OVinfo terwijl 'ie nog gewoon kwam maar pas 2 minuten na vertrektijd van m'n halte op het beginpunt was. Hoewel het gezien het tijdstip ook nog wel een rit kan zijn die uit de garage komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

OV fan Utrecht schreef:Ik fietste vanmiddag over de Panweg in Zeist en precies op dat moment halteerde bus 56 bij de Schaerweijdelaan om mensen eruit te laten dus Syntus stopt ook op de haltes die aan de omleiding liggen.
Dat wordt niet in de omleiding aan de chauffeurs gemeld dus zal de chauffeur dit op verzoek van een reizigers gedaan hebben.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten