Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Lijn 45 schreef:Stond de laatste L er wel op? Want bij lijn 56 valt die weg als de bus dat toont.
Beetje laat, maar de L viel inderdaad eraf.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

De provincie Utrecht wordt groter! *O*

Bron:
https://www.ad.nl/utrecht/het-is-defini ... ~a490e61f/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Past denk ik meer in het regio-Utrecht topic, daar is Vianen immers onderdeel van. Al heeft het qua OV vooralsnog weinig impact aangezien in 2019 gewoon Qbuzz in de voormalige gemeentes Leerdam en Zederik komt te rijden. Wel als apart deel van de concessie wat in 2023 mee kan met de nieuwe concessie voor de hele provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Maar het gaat om de provincie Utrecht. Ik had er nog wel zo goed over nagedacht. Dat is nou echt heel jammer.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door NG²7²™ »

In alle gevallen geldt, bij twijfel beslist de chauffeurs. Ik stop met lijn 108 ook wel eens bij IJs van Co in Hoenderloo voor de deur voor een (gratis!) ijsje, die staat al klaar zodra ze gezien hebben dat de bus stopt :lol: Afbeelding

Durashift schreef:^^^Och.. dat jij, kennelijk, geen probleem met voordringen hebt.. én meteen maar met een aangeboren ontwikkelingsstoornis lezers hier aanspreekt.. laat ik graag bij jou. :roll: :(

Anyway, hét verhaal van Daniel is niet compleet.. aangezien mij niet duidelijk is in welke vorm het ijs gegoten is. Dit kan in een beker of in een hoorntje.. Bij dit laatste dient er dus rijdend ijs gegeten te worden.. dusss met één hand sturen.. afleiding (aandacht voor 2 dingen..). Er zijn chauffeurs daarvoor ontslagen (afleiding / telefoon etc..).

In geval van een beker ijs.. dán zou het ijs op een later moment (eindpunt / pauze moment) genuttigd kunnen worden..
Wordt het ijs niet tijdens de rit genuttigd.. dán kan men stellen dat er geen overtreding van de huisregels van Keolis plaatsvindt (die spreekt immers over nuttigen en niet expliciet ook over het in bezit hebben van..). Het schurkt er, wat mij betreft, wel tegenaan.. + het is geen goed voorbeeldgedrag, naar mijn mening.
Keolis huisregels https://www.keolis.nl/getmedia/db875625-ea2c-4c7e-90fd-85f7f358dd31/Keolis-Nederland-huisregels-versie-9-oktober-2017.pdf?_ga=2.254957320.1093241047.1523216797-1471449835.1512923752 schreef:(..)Het is niet toegestaan etenswaren te nuttigen die overlast veroorzaken omdat ze een geur verspreiden of vlekken of troep kunnen maken. U mag dus b.v. geen ijs, patat, vis of andere snacks nuttigen in de bus/trein.(..)
Groeten,
Nick
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

Gelukkig heeft syntus haar catch-all clausule die zegt dat de buschauffeur de beslissing mag nemen, dus hoeven we deze discussie niet nog een keer op te starten :wink: .

Wat ijs van co betreft, ok kan zo'n chauffeur geen ongelijk geven.
Voor degenen die er niet bekend zijn, ze maken maar 1 soort softijs. Niet vergelijkbaar met dat spul uit een automaat, en het is écht het lekkerste ijs op de veluwe. Ik zou zelf willen zeggen, het lekkerste softijs dat ik uberhaupt gehad heb.
Indien je een keer in de buurt bent zeker een bezoekje waard, het ritje er naartoe is ook erg leuk, twintig minuutjes rijden vanaf Apeldoorn, en volledig omringd door bossen.
Laatst gewijzigd door Mdk op wo 25 apr 2018, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ferdinand schreef:Maar het gaat om de provincie Utrecht. Ik had er nog wel zo goed over nagedacht. Dat is nou echt heel jammer.
Dit topic gaat over de concessie provincie Utrecht, dat gebied loopt nou eenmaal niet gelijk met de provincie zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Toch apart.. dat de chauffeur een soort 'almachtige' is en gewoon zuipend en vretend achter het stuur mag zitten terwijl de passagiers vooral braaf geheel onthoudend moeten zijn... :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Dat is niks nieuws in dit land toch? Kijk eens naar de politie bijvoorbeeld :')
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Daniel schreef:
Ferdinand schreef:Maar het gaat om de provincie Utrecht. Ik had er nog wel zo goed over nagedacht. Dat is nou echt heel jammer.
Dit topic gaat over de concessie provincie Utrecht, dat gebied loopt nou eenmaal niet gelijk met de provincie zelf.
Dit noemen we nou mierenneuken, dit hoort thuis in het daarvoor bestemde draadje. Dat hele bericht gaat niet over een concessie, maar is gewoon een leuk nieuwsfeitje wat leuk is om te melden. Als je nou echt consequent bent, ga je ook beginnen over de gast hierboven die iets zegt over een bus die buiten de concessie rijdt.

Ik heb mijn punt gemaakt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

:X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Toch apart.. dat de chauffeur een soort 'almachtige' is en gewoon zuipend en vretend achter het stuur mag zitten terwijl de passagiers vooral braaf geheel onthoudend moeten zijn... :X
Quod licet Iovi non licet bovi. Ofwel: wie stuurt mag meer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Ferdinand schreef:
Daniel schreef:
Ferdinand schreef:Maar het gaat om de provincie Utrecht. Ik had er nog wel zo goed over nagedacht. Dat is nou echt heel jammer.
Dit topic gaat over de concessie provincie Utrecht, dat gebied loopt nou eenmaal niet gelijk met de provincie zelf.
Dit noemen we nou mierenneuken, dit hoort thuis in het daarvoor bestemde draadje. Dat hele bericht gaat niet over een concessie, maar is gewoon een leuk nieuwsfeitje wat leuk is om te melden. Als je nou echt consequent bent, ga je ook beginnen over de gast hierboven die iets zegt over een bus die buiten de concessie rijdt.

Ik heb mijn punt gemaakt.
Dat je daarmee de plank compleet misslaat houden we maar even terzijde. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Ferdinand schreef: Dit noemen we nou mierenneuken, dit hoort thuis in het daarvoor bestemde draadje.
Net zoals jouw nieuwsfeitje over regio Utrecht gaat. Dat bericht over het ijsje was teminste geplaatst n.a.v. een alledaagse gebeurtenis bij Syntus Utrecht. :wink:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Hopen dat dit wel in het juiste draadje zit :wink: :

Vorige keer ging ik met bus 272 naar Bunschoten, er van uitgaande dat deze met verlengd materieel reed, maar dat was niet het geval. Nu wil ik zeker weten of bus 203 wel met verlengd materieel rijdt; weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De 203 rijdt met 15-meterwagens, de 272 met 12-meterwagens.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Dank, dat moest ik even weten.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Haha, ik ben de enige reiziger in die 15m-bus
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Deze lijnnetkaart zag ik hangen in Veenendaal, maar deze kaart is wel heel erg verouderd.
Tel het aantal lijnen dat niet meer bestaat zou ik zeggen; 252, 75, 81, 71 en ongetwijfeld meer.

De verbinding Zeist-Woudenberg is tegenwoordig helemaal verdwenen, toen had 81 nog die taak.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferdinand op vr 27 apr 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Je foto is hier niet zichtbaar :wink:

Vanmiddag trouwens in Amersfoort een chauffeur die wel erg snel besloten had niemand meer mee te nemen: de lijn 76 die "vo" zat aldus het bestemmingsdisplay :lol: had eigenlijk voornamelijk staanplaatsen direct achter de chauffeur maar zag er t.h.v. de rolstoelplaats nog behoorlijk leeg uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Nu wel?
Heeft iemand trouwens een idee waarom er nog zo'n oude kaart staat bij een best belangrijke halte?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Je noemt de halte niet dus of 'ie belangrijk is weet ik zo niet, maar die kaart is niet zomaar een oude kaart... is nog 'n stukje antiek van Stadsvervoer Nederland zo te zien dus ruim 10 jaar oud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Veenendaal centrum (station) bij dat mini-buffertje waar 280 en 85 vertrekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah de halte op het stationsplein dus. Hoewel ik nu even twijfel of het een SVN-kaart was, de lijnenloop was toen toch net wat anders en op hun kaart stonden geen lijnen uit omliggende gebieden. Zou ook nog een oude BBA-kaart kunnen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Etienne »

Ik heb ook een dergelijke kaart in bezit en in het busboekje Veluwe van 2007 zat ook zo'n type kaart, dus daar komt het mijn inziens meer vandaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten