Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Littlebusdriver schreef: Deze lijnen zijn leuk om een concessie te winnen maar ik denk dat dit het enige jaar is dat ze zo rijden. Net als op de Veluwe lijn 400, was ook heel wat in het begin.
Precies, dat denk ik nou ook. Verschil is dat de 400 gewoon met een Optare Solo gereden werd en er voor deze lijnen 15m bussen rijden.. toekomst moet het uitwijzen maar mij lijkt het behoorlijk overdreven.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Lijn 400 reed in het begin nog met gelede Citaro's toch?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Maar tourquase rijd deze lijnen toch? En hun hebben toch wat 15 meter bussen?
Ik had wel verwacht dat hun amba's op deze lijnen gingen rijden.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

BrengMe schreef:Lijn 400 reed in het begin nog met gelede Citaro's toch?
Gelede Citaro's? Enige gelede Citaro's die Syntus Gelderland heeft zijn de Veluwe-/Valleilijn bussen. Die hebben na mijn weten nooit op de 400 gereden. Maar dit topic is niet de beste plek om daar op door te gaan haha :wink:
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

yordietje schreef:Maar tourquase rijd deze lijnen toch? En hun hebben toch wat 15 meter bussen?
Ik had wel verwacht dat hun amba's op deze lijnen gingen rijden.

'Wat 15 meter bussen', Tourquase heeft 26 v/d 28 S418 bussen die er zijn. En de amba's voldoen niet aan een aantal eisen van de concessie, zoals Wi-Fi en een euro 6 motor, die amba's hebben een euro 5 motor.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Wageningen1998 schreef:
BrengMe schreef:Lijn 400 reed in het begin nog met gelede Citaro's toch?
Gelede Citaro's? Enige gelede Citaro's die Syntus Gelderland heeft zijn de Veluwe-/Valleilijn bussen. Die hebben na mijn weten nooit op de 400 gereden. Maar dit topic is niet de beste plek om daar op door te gaan haha :wink:
Die hebben weldegelijk op de 400 gereden, zij het maar voor korte tijd. Is ook op wikipedia onder het kopje Materieel te lezen.

Anyway, tijd om weer ontopic te gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Opvallend iets; de laatste 2 ritten van lijn X2 rijden naar Meander MC ipv Campagnergaarde. Maar dan alleen op zaterdag en dus ook alleen in de zomer. Echt geen idee waarom...
Zal wel zo in de omlopen uitkomen, volgens mij heeft lijn 3 ook wat van dergelijke ritten. Na het Meander MC kan je natuurlijk wel mooi linksaf richting Isselt om de stalling te bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Maar met de winterdienstregeling kan dat toch ook?!
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Zal wel aan het aantal DRU´s liggen ofzo. Ik dacht trouwens dat je het over ritten vanaf CS had, maar het zijn dus ritten vanaf Nieuwland. Lijn 3 heeft ook zo´n aparte rit (daar het hele jaar door), echter rijdt die tot Hoogland, Zevenhuizerstraat en gaat dus via de andere brug naar de stalling :P

Vanmorgen trouwens gezien dat de rit op lijn 8 met Rosero van Besseling ook in de zomervakantie rijdt, voor de liefhebbers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat laatste is logisch, want lijn 19 rijdt ook in de zomermaanden.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Hier de eerste promotie van de henschotermeerlijnen https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... chotermeer zag 'm ook voorbijkomen op facebook.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Dat laatste is logisch, want lijn 19 rijdt ook in de zomermaanden.
Nouja, het ligt er maar net aan of het in de omloop past natuurlijk. Dat busje had net zo goed op een heel andere lijn kunnen rijden 's zomers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Ben benieuwd hoe het vandaag en morgen zit met de Henschotermeerlijnen. Ik zelf ga morgen met de 383.
Alle scholen in Veenendaal hebben nu vakantie.
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door DingeZ »

slingermonyet schreef:
DingeZ schreef:De 380 lijkt inderdaad vooral tussen Vathorst en Amersfoort station gebruikt te worden. Zit nu in m’n eentje richting de Heygraeff in bus 1705. Bij Borneoplein dat de chauffeur even een rondje van de zaak om de rotonde, want de bocht naar rechts kon die niet maken met zo’n gevaarte.
Okeey in je eentje dan. En is het druk bij het Henszz?
Niet echt. Er zijn hier en daar wat groepjes, maar het zijn slechts enkele tientallen mensen totaal. Donderdag zou het wel eens drukker kunnen worden als het 27° wordt.
Ik denk dat het ook het probleem van de huidige lijnen is dat ze puur voor het Henschotermeer zijn. Doordat de bussen niet aan het begin van de ochtend, niet 's avonds en niet buiten de zomervakantie rijden zijn ze voor de normale reiziger vrij nutteloos. Ik denk dat een beter oplossing zou zijn om een doorgaande lijn te maken van de huidige 382 en 383, die normaal altijd oproepbaar is als Kolibrie (en eventueel in de spits vaste ritten). Misschien moet de route door Woudenberg dan nog even verlegd worden door langs De Poort te gaan, want voor Woudenberg is het wel een snelle verbinding naar een IC-station.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Je had lijn 81 voorheen die vanaf Woudenberg de Poort ri Driebergen Zeist ging. Alleen daar werd amper gebruik van gemaakt.

Toevallig reed ik net langs de begraafplaats in Zeist. Vanaf december gaan hier de bussen van lijn 381 weer langs. 381 gaat vanaf Driebergen Zeist door Austerlitz naar basisstation Zeist en maakt daar rondje richting NMM.
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Lijn 81 deed het in de zomer vroeger aardig goed, er zaten toch redelijk wat mensen in die naar het henschotermeer gingen (met zwemspullen en al). Logisch met 10 euro parkeerkosten.
ik weet alleen niet of dat een halfuursdienst rechtvaardigt.
DingeZ schreef: Ik denk dat het ook het probleem van de huidige lijnen is dat ze puur voor het Henschotermeer zijn. Doordat de bussen niet aan het begin van de ochtend, niet 's avonds en niet buiten de zomervakantie rijden zijn ze voor de normale reiziger vrij nutteloos. Ik denk dat een beter oplossing zou zijn om een doorgaande lijn te maken van de huidige 382 en 383, die normaal altijd oproepbaar is als Kolibrie (en eventueel in de spits vaste ritten). Misschien moet de route door Woudenberg dan nog even verlegd worden door langs De Poort te gaan, want voor Woudenberg is het wel een snelle verbinding naar een IC-station.
Er is niet echt een spits bij recreatielijnen. Sterker nog, de lijnen beginnen pas rond 10 uur te rijden.
Ik denk eigenlijk dat je beter de recreatielijnen kan vervangen door een lijn Woudenberg-Db. De combinatie 280+383 over de snelweg is overkill in de zomer en de huidige route 380 maakt een rare lus. Met deze variant heb je aan 2 omlopen voldoende terwijl je door de overstap in Woudenberg wel alle bestemmingen behoudt.
Ik heb geen onderschrift
DingeZ
Berichten: 457
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door DingeZ »

dnmw2705 schreef:Je had lijn 81 voorheen die vanaf Woudenberg de Poort ri Driebergen Zeist ging. Alleen daar werd amper gebruik van gemaakt.
Maar de 81 reed via Zeist en was daarmee veel te traag voor de verbinding Woudenberg - Driebergen.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Zo vind ik het ook raar dat de 280 in de zomervakantie rijd. Terwijl er op de vertrekstaten staat dat de 280 niet in de zomervakantie rijd.
Toevallig had ik hem vanmiddag, en er zaten ongeveer 10 mensen in tot Woudenberg. En daarna met 4 mensen naar Veenendaal.

Op de 380 zag ik toch echter best veel mensen zitten die richting Amersfoort Vathorst gingen.

Morgen dus naar het Henschotermeer. Jammer dat de eerste pas om 10.46 gaat vanaf de Dennenlaan. Want meestal is het dan al aardig druk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

yordietje schreef:Zo vind ik het ook raar dat de 280 in de zomervakantie rijd. Terwijl er op de vertrekstaten staat dat de 280 niet in de zomervakantie rijd.
Dan zijn de vertrekstaten fout, in de dienstregeling staat geen afwijkende zomerdienst voor 280.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Maar goed dat het geen oorlog is. Anders waren die vertrekstaten 'fout in de oorlog'. :N
🍉
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Zo kunnen we nog wel even verder gaan, want i.i.g. bij de zomerdienstregeling verschillen alle vertrekstaten van de lijnen bij Kamp/De Stier richting CS 1 minuut met de data op 9292. Daarnaast staan op de haltepaal van Zonnehof-West nog steeds lijnen 276 en 296 vermeld en geen 20x-lijnen, enz. enz.
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door WK1999 »

Wat doet de 9989 al 80 minuten op de Doelenbrug in Gouda. Dit is de 2e dag dat ik dat al zie.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Weten jullie hoeveel een kaartje kost naar het Hens? Gewoon 6,40. Vriendin van me heeft geen chipkaart :oops:
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ligt eraan vanaf waar je reist. Ik kan me ook voorstellen dat je als je een auto hebt deze gewoon dumpt in Maarsbergen en verder met de bus gaat om de 10 euro parkeerkosten te besparen.
Neemt niet weg dat als ze actiekaartjes uitbrengen en promoten in mijn optiek veel meer animo kunnen creëren.
Stel ze brengen een gezinskaart uit van 9 euro voor 2 kinderen en 2 volwassenen dan zullen veel mensen een sterke prikkel hebben om de auto te laten staan. Nu ben je met een gezin toch wel een flinke pond kwijt voor het henschotermeer.
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Jurre schreef:Zo kunnen we nog wel even verder gaan, want i.i.g. bij de zomerdienstregeling verschillen alle vertrekstaten van de lijnen bij Kamp/De Stier richting CS 1 minuut met de data op 9292. Daarnaast staan op de haltepaal van Zonnehof-West nog steeds lijnen 276 en 296 vermeld en geen 20x-lijnen, enz. enz.
Komt door afrondingen van de seconden (rijtijden op seconde nauwkeurig). Ik weet ook haltes waar op de vertrekstaat 13:07 staat en online 13:08. Als het 13:07:31 is rond 9292 hem af naar 13:08 Op de vertrekstaat staat dan 13:07
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 54 gasten