Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Alleen 382 en 383 gaan nog rijden dit jaar, de 380 niet meer. Maar waarom zou de bus niet meer aantrekkelijk zijn als het meer betaald wordt, biedt juist een mogelijkheid om bv. combitickets aan te bieden met een gunstiger prijs.
En verder lag de geringe belangstelling eerder aan een compleet gebrek aan marketing naar mijn idee.
En verder lag de geringe belangstelling eerder aan een compleet gebrek aan marketing naar mijn idee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het weer was die zomer ook niet geweldig toch?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Iets warmer dan gemiddeld; https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... -vrij-koel.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Zo'n gebied moet het vooral van de uitschieters naar 30+ hebben. Als het de hele zomer 25 graden is hebben ze niks aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Heb afgelopen zomer best veel buiten gewerkt. Had niets te klagen hoor.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
RTV Utrecht schreef:(..)
Dat er een toegangsprijs komt, is volgens beheerder Wolbertie Ruiter het gevolg van politieke keuzes. ''We willen de prijs echt zo laag mogelijk houden, maar het is noodzakelijk dat de bezoeker gaat meebetalen om het gebied ook in de toekomst toegankelijk te houden.''
Er is veel achterstallig onderhoud en bovendien wordt de natuur rond het Henschotermeer opgeknapt. ''Dan is het ook aantrekkelijk om hier te komen op dagen dat het geen 25 graden is, dan kun je genieten van de omgeving.'' Bang dat de entreeprijs bezoekers wegjaagt, is Ruiter niet. ''Er zal ongetwijfeld een groep afhaken maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen mee willen betalen.''
(..)
De beheerders hebben zich grondig voorbereid op de klus: ''We hebben ongeveer vijftig vergelijkbare terreinen bezocht en zijn vanuit die ervaring gaan werken.''
Wat niet gaat veranderen: honden zijn niet welkom rond het Henschotermeer. ''Dat heeft met hygiëne te maken. Alleen in het bosgebied aan de achterzijde tussen parkeerplaats 4 en de Amersfoortseweg mogen honden worden uitgelaten, maar dan wel aangelijnd.''
Op 31 maart is er een bijeenkomst voor belangstellenden.
Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1742279/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Zit nu in een Setra op de 280, op zich niet opvallend ware het niet dat het de omloop betreft die van de 80 af komt en normaal dan ook met een Citea rijdt.
Uit een gesprek van de chauffeur met een andere passagier voorin ving ik trouwens op dat er onlangs een Setra tot aan de achterdeur klem gezeten heeft in de tunnel bij De Klomp en dat dat verre van de enige schade met op (X)80 verdwaalde Setra's is.
Uit een gesprek van de chauffeur met een andere passagier voorin ving ik trouwens op dat er onlangs een Setra tot aan de achterdeur klem gezeten heeft in de tunnel bij De Klomp en dat dat verre van de enige schade met op (X)80 verdwaalde Setra's is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Hoeveel zijn de setra's eigenlijk hoger dan de tunnel? past t net niet of is t een gevalletje Osseveld dat het hele dak er af gerukt wordt?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Tunneltje is 350cm en Setra is 346 volgens mij, maar er zit een stootbalk aan het plafond van de tunnel, waardoor het niet kan.
En dan krijg je gevalletje Syntus 5007 te Apeldoorn
En dan krijg je gevalletje Syntus 5007 te Apeldoorn
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Er zit in alle Setra’s een sticker op het dashboard om chauffeurs steeds te herinneren aan de tunnel en nog gaat het mis. Zo moeilijk is het toch niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Tunnel bij De Klomp is max 3,00m (zonder de speling, dus minstens 3,10m) en een Setra is 3,47m.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het zou inmiddels al nummer 5 of 6 zijn die zich heeft vast gereden...
Vond het toen ik er nog reed sowieso opvallend hoeveel schades er wel niet aan met name de setra's zat. Volgens mij is dat helaas nog niet veel beter geworden. Dat de infrastructuur steeds krapper wordt gemaakt helpt dan ook niet mee...
Vond het toen ik er nog reed sowieso opvallend hoeveel schades er wel niet aan met name de setra's zat. Volgens mij is dat helaas nog niet veel beter geworden. Dat de infrastructuur steeds krapper wordt gemaakt helpt dan ook niet mee...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Sinds vandaag is het rooster in Amersfoort veranderd, dus dat kan het ook verklaren dat er dus iemand nog niet helemaal wakker was met het meegeven van de busDaniel schreef:Zit nu in een Setra op de 280, op zich niet opvallend ware het niet dat het de omloop betreft die van de 80 af komt en normaal dan ook met een Citea rijdt.
Uit een gesprek van de chauffeur met een andere passagier voorin ving ik trouwens op dat er onlangs een Setra tot aan de achterdeur klem gezeten heeft in de tunnel bij De Klomp en dat dat verre van de enige schade met op (X)80 verdwaalde Setra's is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Vraag is of dit wel een Amersfoortse omloop is: betrof de 280 van 7 uur vanaf de Zonnehof-West dus die is rond 6.10 in Veenendaal begonnen. Dan is de eerste X80 uit Amersfoort nog niet aangekomen. En MAT naar Veenendaal is ook wat duur lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Nee. Die hoogtebalk hangt vóór de inrit van de tunnel, aan het plafond hangt niets. De theorie is dat als je tegen die hoogtebalk tikt, je met minimale schade makkelijk achteruit kunt rijden.dnmw2705 schreef:Tunneltje is 350cm en Setra is 346 volgens mij, maar er zit een stootbalk aan het plafond van de tunnel, waardoor het niet kan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
In elk geval aan de busstationszijde van de tunnel (live spotje) hangt die balk net 2 meter voor de tunnel. Da's krap als je er vlot op af komt en dat moet wel als er zoals volgens zeggen een bus tot de achterdeur heeft vastgezeten.
Hoewel de rode verf aan de andere kant op het tunneldak zit zag ik vanmorgen.
Hoewel de rode verf aan de andere kant op het tunneldak zit zag ik vanmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Als ik dit allemaal lees vraag ik me alleen maar af waarom Syntus Utrecht heeft gekozen voor deze Setra's. Het enige voordeel van de hoogte is volgens mij dat je de bagage kwijt kan op de rekken (verbeter mij als ik het fout heb).
Syntus Utrecht had beter alleen maar Citea's van VDL kunnen halen. Daarmee steunen ze de Nederlandse economie ook nog eens mee .
Syntus Utrecht had beter alleen maar Citea's van VDL kunnen halen. Daarmee steunen ze de Nederlandse economie ook nog eens mee .
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Setera's hebben ook meer comfort in vergelijking met een citea. En het is misschien een truc om die tunnel verder te kunnen uitgraven. deed Connexxion misschien ook wel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Comfort van VDL is wel een mispuntje ja. In de Ambassadors ga ik altijd op die plek helemaal vooraan die bedoeld is voor bejaarden zitten omdat ik mijn benen niet kwijt kan bij de andere stoelen en ik krijg ook haast een hernia van die stoelen.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Vanaf het busstation slaat de bus altijd linksaf richting de tunnel he. Daar is het krap en dus gaat het niet hard. Vanaf de andere kant kan ik me veel beter voorstellen dat de bus verder de tunnel in rijdt, als het verhaal al waar is.Daniel schreef:In elk geval aan de busstationszijde van de tunnel (live spotje) hangt die balk net 2 meter voor de tunnel. Da's krap als je er vlot op af komt en dat moet wel als er zoals volgens zeggen een bus tot de achterdeur heeft vastgezeten.
Hoewel de rode verf aan de andere kant op het tunneldak zit zag ik vanmorgen.
Omdat Connexxion niet tegen haar verlies kan hadden ze een heel legertje advocaten ingehuurd om de boel te vertragen. Daarom was het tot vrij laat niet 100% duidelijk of Syntus hier inderdaad kon rijden. Het verhaal is dat Syntus/ Keolis bussen heeft aangeschaft in overleg met EvoBus. Mocht Syntus niet winnen dan kan je dit type bus beter kwijt binnen Keolis, in het buitenland, etc. Mocht Syntus wel winnen dan zijn er in elk geval nieuwe bussen. Daar is veel over geschreven op dit forum, lees anders even het een en ander terug.OV fan Utrecht schreef:Als ik dit allemaal lees vraag ik me alleen maar af waarom Syntus Utrecht heeft gekozen voor deze Setra's. Het enige voordeel van de hoogte is volgens mij dat je de bagage kwijt kan op de rekken (verbeter mij als ik het fout heb).
Syntus Utrecht had beter alleen maar Citea's van VDL kunnen halen. Daarmee steunen ze de Nederlandse economie ook nog eens mee .
VDL moet ook maar zo snel kunnen leveren he.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 19 mar 2018, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: twee posts samengevoegd
Reden: twee posts samengevoegd
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Nog verder uitgraven? Het is nu al een kuil, er staat zelfs een bordje voor dat je absoluut niet verder moet rijden als de tunnel onder water staat na een stortbui (want dan zit de motor van je auto ook onder water )dylanwild94 schreef:En het is misschien een truc om die tunnel verder te kunnen uitgraven. deed Connexxion misschien ook wel.
Maar ook aan de andere kant staat de hoogtebalk er vlak voor, immers ligt de kruising met de Rondweg De Klomp vlak na het tunneltje. Als je de hoogtebalk al ramt zit je dus al snel tegen het tunneldak aan. Maar als we het echt willen weten kan ik als ik vroeg op De Klomp ben na 't werk wel eens een kijkje nemen hoe ver die rode verfstrepen de tunnel in lopen, dat moet wel een aardige indicatie geven.Littlebusdriver schreef:Vanaf het busstation slaat de bus altijd linksaf richting de tunnel he. Daar is het krap en dus gaat het niet hard. Vanaf de andere kant kan ik me veel beter voorstellen dat de bus verder de tunnel in rijdt, als het verhaal al waar is.
Sowieso al bizar dat er nog chauffeurs de tunnel rammen terwijl zelfs de omleiding met een te hoge bus keurig uitgepijld staat.
Heb je zulke lange benen dan ja. Mijne zijn ook niet heel kort, maar hooguit bij de eerste stoel op de verhoging achterin links zit ik weleens met m'n knieën tegen de rugleuning van de stoel ervoor aan. En dat nog alleen als de persoon die daar zit veel achterover leunt.OV fan Utrecht schreef:Comfort van VDL is wel een mispuntje ja. In de Ambassadors ga ik altijd op die plek helemaal vooraan die bedoeld is voor bejaarden zitten omdat ik mijn benen niet kwijt kan bij de andere stoelen en ik krijg ook haast een hernia van die stoelen.
Verder prima beenruimte in die dingen hoor en ben na zo'n 140 ritjes met zo'n Syntus Utrecht Citea nog altijd niet opgenomen met een hernia, comfort is wat dat betreft niet slecht (al zit een Setra net wat beter ja).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Tuurlijk. Details blijf je altijd houden.Daniel schreef:Nog verder uitgraven? Het is nu al een kuil, er staat zelfs een bordje voor dat je absoluut niet verder moet rijden als de tunnel onder water staat na een stortbui (want dan zit de motor van je auto ook onder water )dylanwild94 schreef:En het is misschien een truc om die tunnel verder te kunnen uitgraven. deed Connexxion misschien ook wel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
De enige reden dat er in Utrecht met Setra's gereden wordt en in Almere met MAN's is dat Syntus offertes opgevraagd heeft bij meerdere busbouwers. En ja, dan neem je gewoon degene die het goedkoopst eruit komt en wel voldoet aan je eisen, dat is logisch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Her lijkt me heel sterk dat die setra's een lagere aanschafprijs hebben dan de citea's.
Overigens worden veel van de citea's in belgie gebouwd, iig de elektrische, alle aml citea's komen bij VDL Roesselare vandaan, dus of je er per se de nederlandse economie mee steunt...
Overigens worden veel van de citea's in belgie gebouwd, iig de elektrische, alle aml citea's komen bij VDL Roesselare vandaan, dus of je er per se de nederlandse economie mee steunt...
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het is een totaalpakket inclusief het onderhoud gedurende de concessie hè
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten