Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ik heb ook her idee dat er weinig overleg tussen de nieuwe uitbater en syntus is geweest.
In verhoging parkeertarieven en tariefintergratie bus/entree zit voor beide bedrijven veel voordeel. Voor Syntus omdat de bussen voller zitten en voor de uitbater omdat er een groter (autoloos) publiek wordt getrokken.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)De grootste concurrent is, zeker vanuit Driebergen en Zeist (maar ook vanuit het gebied waar de al opgeheven 380 reed), de fiets die je gratis kunt parkeren.
Optimist. :wink:

Met de fiets ben je op de terugweg altijd de 'sjaak' om die bult bij de Pyramide weer op te trappen.. ben je net moe en rozig van een dagje zand en water.. heb je dát ook nog..

Nee, dan is wat meer euro's én de auto pakken (voor wie dat kan) net zo makkelijk..zéker als je er al in zit om naar een opstaplocatie van de bus te gaan..

Ik begrijp wel wat Ferdinand zegt.. qua lus rijden in Zeist. Daar zit, volgens mij, wel potentieel die géén auto hebben én dat fietsen al helemaal niet zien zitten...

Daarnaast denk ik dat de hele soap met dat toegangssysteem ook wel mensen ervan weerhoudt om naar het Henschotermeer te gaan..
Ik bedoel... waarom zou ik voor een dagje zand en water unieke kenmerken van mijn gezicht aan die organisatie moeten afgeven??
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Provincie Utrecht wordt een stukje groter. Eerste kamer heeft ingestemd met de herindeling van enkele gemeenten (waaronder Vianen) tot de gemeente Vijfheerenlanden.

RTV Utrecht schreef:De Eerste Kamer heeft vanavond ingestemd met de fusie van de gemeentes Vianen, Zederik en Leerdam. Daarmee is de allerlaatste stap gezet in de eenwording van de gemeente Vijfheerenlanden.

De stemming in politiek Den Haag werd live gevolgd in de gemeenteraad van Vianen. Na de raadsvergadering bleven de raadsleden en de burgemeester en wethouders in het gemeentehuis om de Eerste Kamer te volgen.


In april stemde de Tweede Kamer al in met de komst van Vijfheerenlanden. De nieuwe gemeente gaat bij de provincie Utrecht horen. Aangezien Zederik en Leerdam nu nog bij Zuid-Holland horen, wordt de provincie Utrecht dus een stukje groter.

Bron:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1798591/
Duss.. op termijn zal dit ook wel voor de busconcessie gevolgen hebben.. zoals al eens geschreven op dit forum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

In 2023 vermoedelijk, immers gaat in 2019 het gebied rond Leerdam nog over naar de nieuwe DAV concessie. Echter wel als vrij makkelijk afsplitsbaar gebied met als eis vooral behoud voorzieningenniveau en minder hoge eisen aan materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Deze treurige ontwikkeling zorgt ervoor dat de provincie Utrecht vanaf 1 januari niet meer de kleinste provincie van Nederland is :'(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:In 2023 vermoedelijk, immers gaat in 2019 het gebied rond Leerdam nog over naar de nieuwe DAV concessie. Echter wel als vrij makkelijk afsplitsbaar gebied met als eis vooral behoud voorzieningenniveau en minder hoge eisen aan materieel.
Het zou mij niets verbazen als Qbuzz met U-OV skin in dat gebied gaat rijden, nu ze aansluiten op de beide concessies. (ja, ander topic, iknow)

Over de Henschotermeer discussie...
Rondje Zeist en dan erheen zou potentie hebben, maar groot deel van Zeist keert zich tegen de uitbater van het Henschotermeer, dus veel Zeisternaren zullen al 'uit principe' naar Maarsenveen of Loodrecht gaan.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

dnmw2705 schreef:
Rondje Zeist en dan erheen zou potentie hebben, maar groot deel van Zeist keert zich tegen de uitbater van het Henschotermeer, dus veel Zeisternaren zullen al 'uit principe' naar Maarsenveen of Loodrecht gaan.
Hoe kom je daarbij? Ik denk dat er mensen zullen zijn die uit principe niet meer gaan, maar het grootste deel zal gewoon blijven komen aangezien andere wateren zoals Loosdrecht en Maarsenveen erg ver zijn.

Hier mijn idee overigens:
viewtopic.php?f=57&t=14010&p=585178#p585178
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Stefan »

dnmw2705 schreef:Het zou mij niets verbazen als Qbuzz met U-OV skin in dat gebied gaat rijden, nu ze aansluiten op de beide concessies. (ja, ander topic, iknow)
Lijn 90 blijft een Qbuzz DAV lijn... 85 zal inderdaad kanariegeel worden. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

In 2019 al, of bedoel je zodra dat stuk van de concessie over gaat?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Stefan schreef:Lijn 90 blijft een Qbuzz DAV lijn...
Lijn 90, of het deel wat daar na december nog van overblijft? (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Overdag komt die 90 tenminste nog de provincie Utrecht uit (al is Nieuwpoort de enige kern van enig formaat waar hij in Zuid-Holland stopt).
De avondroute van Utrecht naar Ameide ligt dan volledig in de provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:In 2023 vermoedelijk, immers gaat in 2019 het gebied rond Leerdam nog over naar de nieuwe DAV concessie. Echter wel als vrij makkelijk afsplitsbaar gebied met als eis vooral behoud voorzieningenniveau en minder hoge eisen aan materieel.
Dan krijgen we een dun lijntje van Gorinchem (Zuid-Holland) ,via Lingewaal (Gelderland), naar Leerdam (Utrecht). Wie/wat regelt in dit geval hoe de kosten van zo’n lijntje verdeeld worden, en bij welke concessie zo’n lijntje hoort. In de huidige situatie begint en eindigd de lijn in DAV. Straks niet meer. Het grootste deel van de route loopt dan door Gelderland ( dan maar naar Rivierenland?), of zoals het nu lijkt naar Utrecht, terwijl de route door deze provincie het kortste is.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Stefan »

Lijn 73 gaat per december over naar Gelderland.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Dan zul hij waarschijnlijk wel een ander nummertje krijgen lijkt me. Anders krijg je in de concessie Achterhoek-Rivierenland 2 lijnen met nummer 73.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah, er zijn dus al zaken sneller geregeld dan men bij de start van de aanbesteding voorzien had blijkbaar. Hoewel het natuurlijk toch al wel meeviel omdat er überhaupt maar twee lijnen van de huidige DAV-concessie (op buurtbusjes na) in het toekomstige stuk provincie Utrecht rijden.
Edit: weliswaar 81/181 ook, maar daarop verschuift alleen de provinciegrens. En ik vergeet bijna de 72...

Maargoed… met de concessie Provincie Utrecht heeft dat allemaal vrij weinig te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door The Greyhound »

Stefan schreef:Lijn 73 gaat per december over naar Gelderland.
Dus dan kunnen we daar vanaf december waarschijnlijk Juijn verwachten. Was ooit lijn 49 bij de Zuidooster.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef: Maargoed… met de concessie Provincie Utrecht heeft dat allemaal vrij weinig te maken.
Mwa.. Ik vind dat Leerdam nou niet echt in het BRU gebeid ligt.. Dus zal in 2023 wel als Provincie Utrecht aanbesteed worden?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

In 2023 zouden sowieso de beide concessies in de provincie Utrecht worden samengevoegd. En Leerdam komt wel degelijk in het BRU-gebied terecht, het gaat immers (naast Zederik) samen met Vianen wat nu een BRU-gemeente is. Sowieso in elk geval een gemeente in de concessie Regio Utrecht, want lijnen van de provinciale concessie komen er überhaupt niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Het BRU als orgaan bestaat al even niet meer.

http://www.regioutrecht.nl/home
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Maar de kavel is sinds het opheffen van BRU niet gewijzigd, dus feitelijk gebruikt Daniel wel de juiste termen.
🍉
Cas
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Cas »

Nou zijn de voormalige gemeentes Breukelen en Loenen ook niet overgegaan naar de concessie Regio Utrecht na samenvoeging met Regio-gemeente Maarssen, dus een tweedeling binnen een gemeente is niet onbekend. (Overigens was het zeer onlogisch geweest als dit wel was gebeurd, dus dit is geen kritiek).

Echter zou het qua lijnvoering niet logisch zijn om Syntus in een compleet nieuw gebied te laten rijden, terwijl Qbuzz de aangrenzende concessie (DAV) verzorgt en een stalling heeft in Nieuwegein. Daarnaast is er bij de fusie tot Vijfheerenlanden erg de nadruk gelegd op aansluiting op de regio Utrecht in de beleidsdocumenten, dus zal de lokale politiek daar ook wel naar neigen.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer een uitwisseling van bussen tussen X80 en 50 op De Klomp. Ben wel benieuwd waar dat nu voor dient want het gebeurt nu opeens heel vaak sinds de zomerdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Alle doorgaande reizigers werden eruit geschopt?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Doorgaande reizigers konden direct overstappen op de als 50 aangekomen bus die als X80 verder naar Rhenen ging. Voor zover die er zijn dan want het trof vandaag één reiziger en eerder in afgelopen week nog 0.
De bus van X80 ging verder op 50, ook met dezelfde chauffeur er nog op (al zit voor de chauffeur standaard een overstap van X80 op 50 in de dienst rond 7.35 uur).

Betreft ook steeds een uitwisseling van Citea naar Citea.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Wat ik me kan voorstellen is dat het een uitwisseling tbv onderhoud of iets is. Die bus op de X80 begint en eindigt namelijk in Ede (omloop 212) terwijl de bus op lijn 50 (omloop 312) begint en eindigt in Bunnik. Door het wisselen krijg je dus de Bunnikse bus in Ede en de Edese bus in Bunnik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten