Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Vincent »

dennistd schreef:Wel opmerkelijk dat dit in samenwerking met Consolid gebeurt: tot nu toe deed Syntus alles met Randstad namelijk.
Syntus (Utrecht) doet al langere tijd zaken met Consolid. Al zeker sinds 2016, al was dat op kleinere schaal. Er rijden namelijk een aantal chauffeurs via Consolid op de buurtbussen (522 en 573 sowieso). Een aantal maanden geleden is rustig aan ook de werving voor chauffeurs voor de "grote" bus gestart, waar deze werving dus ook onderdeel van is.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door TimoD »

Ik kreeg bij mijn sollicitatie bij Consolid voor opleiding tot buschauffeur regio Utrecht ook het idee dat ze voor Syntus werven. De recruiter had het over de opdrachtgever 'Syntus of Qbuzz'. Nu was Syntus voor mij geen optie i.v.m. afstand tot Amersfoort, maar als ik had aangegeven daar te willen werken had dat ook gekund.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Vincent schreef:
dennistd schreef:Wel opmerkelijk dat dit in samenwerking met Consolid gebeurt: tot nu toe deed Syntus alles met Randstad namelijk.
Syntus (Utrecht) doet al langere tijd zaken met Consolid. Al zeker sinds 2016, al was dat op kleinere schaal. Er rijden namelijk een aantal chauffeurs via Consolid op de buurtbussen (522 en 573 sowieso). Een aantal maanden geleden is rustig aan ook de werving voor chauffeurs voor de "grote" bus gestart, waar deze werving dus ook onderdeel van is.
Zijn er nog steeds niet genoeg vrijwilligers voor de buurtbuslijnen?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Gaat bij een Citea nou de halterem eraf als je de motor start, of was m'n chauffeur vanmiddag gewoon niet handig bezig...
Bij aankomst van de X80 op De Klomp stond lijn 5 er nog, dus de X80 stopte daar achter en dus nog op de helling vanaf de Veenendaalseweg. Motor ging even uit tijdens een toiletbezoek door de chauffeur, maar toen hij weer terug was rolde de bus steeds een stukje achteruit naar beneden als hij wilde starten. Uiteindelijk lukte het wel door de bus te starten met de voordeur open, dan bleef hij blijkbaar wel op de rem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

sirvinniei schreef: Zijn er nog steeds niet genoeg vrijwilligers voor de buurtbuslijnen?
Van vrijwilligers heb je er nooit genoeg. In ieder geval kunnen ze wel een normale dienstregeling uitvoeren.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 30 jul 2018, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..) Uiteindelijk lukte het wel door de bus te starten met de voordeur open, dan bleef hij blijkbaar wel op de rem.
Wat was er mis om gewoon de voetrem te gebruiken? (A)
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Gaat bij een Citea nou de halterem eraf als je de motor start, of was m'n chauffeur vanmiddag gewoon niet handig bezig...
Bij aankomst van de X80 op De Klomp stond lijn 5 er nog, dus de X80 stopte daar achter en dus nog op de helling vanaf de Veenendaalseweg. Motor ging even uit tijdens een toiletbezoek door de chauffeur, maar toen hij weer terug was rolde de bus steeds een stukje achteruit naar beneden als hij wilde starten. Uiteindelijk lukte het wel door de bus te starten met de voordeur open, dan bleef hij blijkbaar wel op de rem.
Normaal start je hem, voet op de rem, in de versnelling (of eerst naar neutraal, omdat je ook kunt starten in D), dan pas de handrem los en vervolgens gaan met die banaan (eh, bus). Waarom zou je een bus starten die niet op de handrem staat? Zodra je de handrem namelijk los begint ie luid te piepen als de motor uit is, en de motor uitzetten zonder de handrem erop kan niet eens (dan blijft ie gewoon draaien).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Les nummer één die ik mijn nieuwe collega's leer, als hun rijinstructeur dat er althans niet in heeft geramd of als het na jaren slapend groot rijbewijs is weggezakt: de handrem moet er altijd als eerste OP en als laatste AF.

De veel lichtere halterem of filerem werkt op het boordcircuit, en die valt dus vrolijk weg als je het contact uit zet, deur open of niet. Genoeg chauffeurs die hun bus tijdens het koffiedrinken de helling af hebben zien zeilen.

Start je een Citea met de deuren gesloten en voldoende lucht op de deuren, dan gaat er dus geen halterem op. Verder kun je de automaat in D of R zetten wat je wilt, zolang je je poot daarbij niet op de voetrem houdt, schakelt hij niet in en dan rolt-ie dus vrolijk weg als je gas geeft (want de halterem, mits reeds ingeschakeld, vliegt er dan alsnog af).

Conclusie: NIET handig 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Vincent »

sirvinniei schreef:
Vincent schreef:
dennistd schreef:Wel opmerkelijk dat dit in samenwerking met Consolid gebeurt: tot nu toe deed Syntus alles met Randstad namelijk.
Syntus (Utrecht) doet al langere tijd zaken met Consolid. Al zeker sinds 2016, al was dat op kleinere schaal. Er rijden namelijk een aantal chauffeurs via Consolid op de buurtbussen (522 en 573 sowieso). Een aantal maanden geleden is rustig aan ook de werving voor chauffeurs voor de "grote" bus gestart, waar deze werving dus ook onderdeel van is.
Zijn er nog steeds niet genoeg vrijwilligers voor de buurtbuslijnen?
Nee. Zou bijna zeggen gelukkig maar, des te meer werk voor mij ;). Rij als enige de 522 en de 573.

Er rijden overigens ook nog steeds vaste krachten van Syntus op de 522 en 573. Zij zijn overgenomen van Connexxion met de overgang van de concessie.
Ferdinand schreef:
sirvinniei schreef: Zijn er nog steeds niet genoeg vrijwilligers voor de buurtbuslijnen?
Van vrijwilligers heb je er nooit genoeg. In ieder geval kunnen ze wel een normale dienstregeling uitvoeren.
Er zijn niet genoeg vrijwilligers om de diensten allemaal in te vullen op de 522 en 573. In totaal zijn er een stuk of 8 vrijwilligers voor beide lijnen, waarvan er slechts 1 op de 573 rijdt en de rest op de 522. De normale dienstregeling wordt momenteel zo goed als het gaat ingevuld door een mix van betaalde krachten en een beperkte hoeveelheid vrijwilligers. Betaalde krachten rijden momenteel 5-10 diensten per week, wat wel aangeeft hoe nijpend het tekort is. Zelfs vrijwilligers rijden tot 6 diensten per week momenteel.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Ik zag vanmiddag bij de Ginaf in Veenendaal een Rosero staan (Syntus Utrecht ,livrei). Geen nummertje kunnen zien, stond in de hoek tegen het pand aan.

Iets van ombouw nodig ofzo?

(zal wel ff duren.. want het leek wel of de zaak vakantiesluiting heeft.. opgeruimd terrein, hek dicht om half vijf.. :wink:)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Vergeten spoorviaduct gesloopt, A28 bij Zeist weekeinde dicht

De A28 gaat in het weekeinde van 10 augustus dicht. Dat is noodzakelijk omdat de oude spoorbrug ter hoogte van Zeist wordt gesloopt. 

Bron: Algemeen Dagblad, Utrecht
https://www.ad.nl/utrecht/vergeten-spoo ... haring_web

Een belangrijk overblijfsel van de spoorlijn De Bilt-Zeist verdwijnt dan toch eindelijk. Wel jammer dat er nu steeds minder overblijft van de lijn. Er zijn nu nog weinig herkenningspunten op het fietspad in Bosch en Duin na. En het stationnetje in Huis ter Heide natuurlijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Er staat in Bosch en Duin ergens toch nog een (geherverombouwd) rijtuig? Of is die ook al pleitos?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Die is al een tijdje weg helaas.

Een bordje met het verhaal van deze spoorlijn zou ook wel leuk zijn voor op het busstation van Zeist aangezien hij daar eindigde. Als ik terug ben ga ik daar eens een mailtje over sturen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Net even bij de open dag in Amersfoort gekeken. Het was, op zijn zachtst gezegd, heel rustig. Er was, buiten een vlag voor de personeelskeet, niets te zien wat aangaf dat er een open dag is.

E&R had wel twee Ambassadors (ex-Syntus 1185, exex-Veolia 5123 en ex-Veolia 5359) meegenomen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Niet heel erg geslaagd dus!?
Mocht je ook stukje rijden in zo'n bus?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Die open dag was ook helemaal niet voor het grote publiek bedoeld...

Vanmorgen rond 7.30 trouwens een Setra op de 50 bij De Klomp en nu net zie ik wederom een Setra als 50 aankomen. Dat wordt omrijden dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ah okee.. Zag op Facebook allemaal aangemaakte evenementen vanuit Syntus Utrecht, dus dacht dat het publiekelijk was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Als je het artikeltje op de site had gelezen wist je al dat dat niet het geval was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zover kijk ik ook weer niet hehe.

Zag wel vandaag dat ze onderin het scherm bij aankomsttijd eindbestemming ook eindelijk de eindbestemming hebben staan *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Die staat daar al zeker een maand, misschien wel twee maanden al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Reis niet zoveel met de bus meer, dus viel mij nu pas op en het was hier nog niet gemeld hehe
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Het viel mij al eerder op (al een tijdje dagelijks Syntus Utrecht reiziger), maar ik twijfelde toen of het nou nieuw was of altijd al zo was. Vandaar nog niet gemeld inderdaad :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het is mij niet eens opgevallen :@ :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Zit vaak in Citea's, dan valt een update wel op want daarna tonen de schermen eens wat anders dan zwart beeld :lol:
Hoewel, ze doen het al een tijdje best goed nu. Alleen wifi heb je nooit in een Citea, terwijl dat in de Setra's prima werkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Daniel schreef:Zit vaak in Citea's, dan valt een update wel op want daarna tonen de schermen eens wat anders dan zwart beeld :lol:
Hoewel, ze doen het al een tijdje best goed nu. Alleen wifi heb je nooit in een Citea, terwijl dat in de Setra's prima werkt.
Waarom hebben citéas geen Wi-Fi en setras wel? Wordt dat nog geingestaleerd?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten