Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

KM46 schreef:Heb je het ook gemeld bij Syntus?
Als je het tegen mij hebt: ja, ik heb melding gemaakt. Netjes aangegeven hoe en wat. Bij het kruispunt bij Doorn centrum stond het helemaal vast. Snap dat ze de 102 en 107 niet willen vertragen, maar om Driebergen en Doorn niet aan te doen met 50 vind ik behoorlijk apart.

Moest met 56, die aan de andere kant voor Driebergen rijdt, naar Station en daar de bus pakken. Kwam er ook nog achter dat de 56 zelfs 3 minuten minder de tijd heeft tussen Doorn Centrum en Station ten opzichte van de 50..

De communicatie van Syntus vind ik persoonlijk ver onder de maat. Klantenservice zal excuses maken en aangeven dat ze bezig zijn met de communicatie te verbeteren. Prima, ik heb ondanks het ongemak toch bij een leuk reisje gehad. Dat is de andere kant van medaille
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:Dat is ook lekker. Sta je Driebergen te wachten op de bus richting Leersum, rijden alle bussen over de snelweg. En ff communiceren in app of op DRIS.. Homaar...

Ik snap echt niet waarom het zo moeilijk is om even te communiceren.
Lijn 50 is dat toch? Daarvan kan ik op intranet ook geen omleiding vinden zo 123. Misschien een ongeval of zo?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef:Bij Syntus is het normaal dat werkzaamheden niet op de site worden gemeld op een enkele grote of lange na. Alle werkzaamheden staan in 9292 en niet op de Syntus website
Het screenshot hierboven vertoond voor de provincie Utrecht anders het tegengestelde, da's niet bepaald een grote/lange stremming.
dnmw2705 schreef:Daniel, lijn 50 komt daar niet. Alleen 56, 381 en 575.
Lijn 5 ook niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:
cassie127 schreef:Bij Syntus is het normaal dat werkzaamheden niet op de site worden gemeld op een enkele grote of lange na. Alle werkzaamheden staan in 9292 en niet op de Syntus website
Het screenshot hierboven vertoond voor de provincie Utrecht anders het tegengestelde, da's niet bepaald een grote/lange stremming.
Ik denk dat Cassie bedoelt dat Syntus alleen een nieuwsbericht aanmaakt bij een langdurige grote storingen (zoals deze). Voor overige omleidingen wordt doorgelinkt naar de site van 9292. Helaas ontbreken enkele omleidingen nog wel eens bij 9292, omleiding voor lijn 5 die nota bene een maand duurt in Apeldoorn staat er niet op.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:
dnmw2705 schreef:Dat is ook lekker. Sta je Driebergen te wachten op de bus richting Leersum, rijden alle bussen over de snelweg. En ff communiceren in app of op DRIS.. Homaar...

Ik snap echt niet waarom het zo moeilijk is om even te communiceren.
Lijn 50 is dat toch? Daarvan kan ik op intranet ook geen omleiding vinden zo 123. Misschien een ongeval of zo?
Nope:

De 61ste Ronde van Midden Nederland
UCI 2.2

Georganiseerd door de Stichting Wielerpromotie Midden nederland

———————————–
Editie 2017
Editie 2017
26 augustus Ploegentijdrit

Op zaterdag 26 augustus wordt de ploegentijdrit verreden op het prachtige en verraderlijke parcours tussen Doorn en Leersum. Door het glooiende karakter van de N225 ontploffen de benen sneller dan verwacht.

http://rvmn.nl/nl/


Was vorig jaar ook (voor 't eerst d8 ik). Koersdirecteur (en voormalig schaatser) Jochem Uytdehaage heb ik vorig jaar enthousiast horen vertellen over dit stuk parcours dat hij voor elkaar heeft weten te krijgen.

Tja, beetje bizar eigenlijk om nu juist dát stukje weg op een zaterdag af te sluiten.. Er is geen alternatief (ja, een boerenkronkelweg ten zuiden ervan.. :roll: ).
Waar vorige week tijdens het bloemencorso in Leersum nog een omleiding voor doorgaand verkeer te realiseren was.. is dat nu juist voor dit stuk weg moeizaam omdat er bij de Doorn aansluiting op de A12 geen oprit richting het oosten is en je er ook niet vanaf kan vanuit het oosten. Dit kan alleen via Maarn/Maarsbergen. Dat is best een omweg voor lijn 50 (rijdt dan eigenlijk de 82 route door Maarn) en zal niet heel goed doorstromen door het overige verkeer dat ook omrijd.

Morgen is start en finish op Papendorp.. Wie weet hebben ze nog wel een busbaan geconfisqueerd..

:? :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, morgen rijden lijnen 9 en 48 de hele dag een omleiding rond Papendorp waarbij aan het eind van de dag (bij de finish) de 9 alle haltes van Kanaleneiland tot De Meern overslaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Dan zullen de Syntus bussen richting (en van) Woerden ook wel omrijden (via de andere brug het kanaal over, denk ik, A2 over en dan linksaf en dan rechtsaf de busbaan richting Strijkviertel op.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Lol, nu herinner ik het mij weer ja, dat was vorig jaar ook zo inderdaad. Enige verschil was dat op de DRIS, in de OVinfo app en op de schermen in de bus stond vanaf vrijdagochtend.

Ik kan mij ook nog vaag herinneren dat CXX toen pendelbussen tussen Doorn en station ingezet hadden. En dit later ook nog eens gedaan hebben toen de N225 bij Elst open lag. Toen zelfs pendelbussen van CXX vanaf station Driebergen Zeist naar Amerongen. Anyway, ze zullen het nu weten voor volgend jaar. Nieuw in de regio, dus zulke fouten mogen dan wel gemaakt worden denk ik dan maar. Als ze er maar.van leren.

Offtopic, stukje door de bomentunnel (Doorn-Leersum) is wel een heerlijke fiets route
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Mag allemaal, want het blijft natuurlijk hobbyisme.
De klant vaart er wel bij.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef: (..). Anyway, ze zullen het nu weten voor volgend jaar. Nieuw in de regio, dus zulke fouten mogen dan wel gemaakt worden denk ik dan maar. Als ze er maar.van leren.
(..)
Valt te bezien, denk ik. Als de omleiding / afsluiting voor Syntus werkbaar is gebleken, kan het voor volgend jaar (indien van toepassing) ook ingezet worden. Naar mijn idee is de enige halte die goed bevolkt wordt en er dus 'last' van heeft door ontbreken van de bediening, die van het Diakonessenhuis.

Ik las vanmiddag nog even het aankondigingsbord in Doorn. De weg is slechts tussen 14 en 18 uur afgesloten geweest. 4 uurtjes op een diensttijd van, pak 'm beet, 17 uur. 1x per jaar.. het valt misschien toch wel mee, de overlast, denk ik.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het gaat mij meer om het communiceren. Als ik het in de app, DRIS of 9292 gezien had, had ik gewoon de auto gepakt. Nu stond ik voor Jan Lul te wachten. Ritje normaal 20 minuten duurde nu meer dan een uur.

DennisTD meldde hier ook al dat er niets op het INTRANET van Syntus stond, ze hebben het dus niet eens geweten en zeer waarschijnlijk hebben chauffeurs het dus zelf rond 14:00 moeten gaan aankaarten bij de SVL.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Dat was 's avonds, dan is een omleiding tot 18u er dus al weer af.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik mis iets volgens mij. De N126 door Zeist?
https://9292.nl/meldingen/verstoring/15574

En dan deze.
https://9292.nl/meldingen/verstoring/18693
Volgens 9292 verstoringen rijden de 56, 381 en 575 er wel langs deze haltes..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Zag het die ene Caetano (1158 was het geloof ik) door de straat rijden in Wageningen (Hatro tours rijdt altijd kriskras door Wageningen heen, waarom weet ik eigenlijk niet)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Op welke lijn reed die?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Hoorde vandaag geruchten van twee chauffeurs die zaten te mompelen dat ze nu de Syntus Utrecht chauffeurs ook naar de Veluwe willen laten rijden. En ze zaten te discusseren dat de X80 beter weer doorgetrokken kan worden naar Wageningen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ja, de 83 wordt gekoppeld aan 2 Gelderland lijnen. Sowieso de 5, de andere is voor mij een gok.. De 85?

Verdeling is 2/3 Gelderland en 1/3 Syntus Utrecht
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door MdJ »

In het mobiliteitsplan van Syntus Veluwe staat dat lijn 5-83--85 aan elkaar gekoppeld worden. 2/6 deel door Syntus Utrecht, 4/6 deel door Veluwe.

Althans: dat is het plan. Volgens mij nog akkoord ook.
Bij twijfel: gebruik beton.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Ja, maar ik heb het hier over de lijnen die naar Harderwijk etc gaan.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het enige dat ik daarover weet is dat de 103 wordt ingekort tot station Vathorst (zou ook Schothorst kunnen zijn).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door MdJ »

Schothorst, staat in het Veluwe-topic...
Bij twijfel: gebruik beton.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Vandaag zijn er ook een aantal ritten geschrapt omdat er niet voldoende bussen waren. Omdat er een paar gerepareerd worden.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Lijn 45 schreef:Op welke lijn reed die?

Geen idee, Hatro Tours rijdt kriskras door de woonkernen van Wageningen. Vraag me ook af wat voor vervoer dat is. Ze rijden ook vaak met een Wright Commandor
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

yordietje schreef:Ja, maar ik heb het hier over de lijnen die naar Harderwijk etc gaan.
Die van/naar Harderwijk wordt lastig, want die wordt per december ingekort tot de Paladijnenweg. Lijn 102 en 103 zijn nu vaak nog gekoppeld of in ieder geval wordt er vaak van bus gewisseld tussen de chauffeurs in Amersfoort. Dat is standaard op zondag. Op deze manier krijgt Syntus zijn optares vanuit Harderwijk naar Apeldoorn voor onderhoud. Dat kan dus waarschijnlijk niet meer per december.

Dat de chauffeurs van en naar Apeldoorn gaan rijden en dan misschien nog een rondje stadsdienst doen lijkt mij logischer. Dat gebeurt nu ook al vanuit de stallingen Ede en Zwolle, die hebben namelijk lijnen 2 en 5 in hun pakket zitten. Hetgeen irritant is want als iemand iets vraagt: ja ik ben hier niet bekend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Gevalletje Neuk de Mier waarschijnlijk...
Komt ie: busstation zit nu aan Zeist kan van het spoor. In de OV-Info app staat er ook dat ie in Zeist staan. Nu staat op bestemmingsfilm nog Utrecht via Zeist en op halte scherm: D'bergen, Stat. D'bergen-Zeist.
Spoiler: show
Afbeelding
Ook merkte ik dat OV-info app aangaf dat de bus nog niet op station was, maar tussen de haltes in. Eenmaal weggereden, toonde ie dat ie halterend was. Denk dat de systemen er nog moeite mee hebben.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten