Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door tsov »

En hoeveel mensen checken er niet direct uit bij de achterdeur nadat ze ingecheckt zijn :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

gelukkig kan dat niet, er moet minstens 1 minuut tussen zitten :Y
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

En tijdens zo'n controle rondje kunnen de chauffeurs de cico's zelfs op "alleen uitchecken" zetten om snel nog even inchecken te voorkomen. :)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Of ze reizen op de pas van een ander, of met eentje waarop staat dat ze 6 of 76 zijn :wink:

En feitelijk zijn het BOA's. Doen niet alleen controletaken maar ook lastig volk neerknuppelen etc
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door tsov »

marvinkok schreef:gelukkig kan dat niet, er moet minstens 1 minuut tussen zitten :Y
Kan iemand dan even aan het GVB uitleggen hoe je dat instelt, want zie het hier in de tram regelmatig gebeuren.

Alhoewel dat ook nadelen heeft, want ik ben hier in Amsterdam wel eens op het Centraal Station in de tram gestapt en binnen de minuut weer uitgestapt om toch een andere lijn te nemen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

In Amsterdam zit er toch een vaste controleur zo'n hokje die dat allemaal moet zien?
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 11 jan 2018, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door tsov »

In principe wel ja, maar als die een handvol toeristen kaartjes aan het verkopen is kan hij of zij natuurlijk onmogelijk tegelijkertijd alle deuren in de gaten houden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

‘Bijna-botsing’ tussen Syntusbussen
Reizigers van Syntusbus lijn 7 van Station Vathorst naar Zielhorst beleefden woensdagavond even na zessen een spannende rit. Volgens een vrouwelijke passagier die anoniem wil blijven, scheelde het niet veel of twee bussen waren frontaal op elkaar gebotst.
De buschauffeur voorzag volgens haar een passagier al rijdend van wisselgeld. „Tijdens de transactie reed hij twee keer op de busbaan voor tegemoetkomend verkeer. De tweede keer kwam er een bus op ons af – we maakten ons klaar voor de frontale klap. De chauffeur had het niet door. Na een harde gil schrok hij en remde hard. De bussen stonden recht tegenover elkaar. Er had geen vinger meer tussen gepast.”

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

:evil:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Misschien moeten er maar dashcams op elke bus geplaatst worden dan.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Misschien zou je eens beter moeten kijken want dat had je gezien dat die er al lang in zitten :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..). En die dingen zijn over natuurlijk nu er MidCity's bij Pouw rijden, (..).
Is dat niet ietwat raar? Die Rosero's zijn toch bewust besteld, een jaar geleden? Rijden nog niet eens een jaar rond.. en dan al 'reserve'?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

marvinkok schreef:gelukkig kan dat niet, er moet minstens 1 minuut tussen zitten :Y
1 minuut wachten is toch niks? :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Is dat niet ietwat raar? Die Rosero's zijn toch bewust besteld, een jaar geleden? Rijden nog niet eens een jaar rond.. en dan al 'reserve'?
Breedte van een voertuig en het effect daarvan in de praktijk onderschatten kan altijd gebeuren natuurlijk. Hoe breed een voertuig is merk je pas in de praktijk op de dienst immers.
Zelfs als ze vooraf met een demowagen even proefgereden hebt op een lijn als 106 merk je het effect niet persé als je er geen kruising met de tegemoetkomende rit in hebt zitten die in de reguliere dienst wel voorkomt bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door buswbd »

Maxim schreef:Dat is sinds afgelopen week. Als jullie nog belangrijke plekken weten die we over het hoofd hebben gezien, laat maar weten :)
Bij bushalte Voorwijk in Wijk bij Duurstede uitstappen voor winkelcentrum De Heul en bij Amstel Wijk bij Duurstede uitstappen voor winkelcentrum De Horden.
En bij Doorn Centrum Uitstappen voor Gemeentehuis.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Oh, (@Daniel) heb niet meegekregen dat die Rosero te breed bevonden is op de route.

Nu zou je dat, ook qua planning op de tegenrit, toch wel kunnen 'uitvogelen' achter een bureau, de planning, met google maps en de afmetingen van het voertuig. Toch? :wink:
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Post »

Dat zou kunnen, maar ik denk dat je dan het aantal mensen op kantoor moet verdrievoudigen. En dat betekent minder bussen laten rijden. Maar ik ben voor *bus*
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De 1088, die op lijn 8 reed, is in aanraking gekomen met een stoplicht op de Stationsstraat. Ik was net te snel voorbij om een foto te kunnen maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah, dat zal wel de vertragingen vanmiddag veroorzaakt hebben deels dan... de X80 die ik had reed in Veenendaal volgens OVinfo nog met net +5, maar rond De Klomp stond de boel compleet vast en dat liep 'ie ook niet meer in waardoor 'ie in Amersfoort met +15 reed.
Onderweg zag ik echter ook een X80 naar Scherpenzeel en eentje naar Rhenen letterlijk achter elkaar aan rijden, daar moet er dus ook eentje een kwartier vertraagd geweest zijn.

Vanmorgen trouwens voor het eerst een pinnende instapper gezien. Ging nog niet helemaal van een leien dakje want na de betaling ging een klepje van de boordcomputer open en trok de chauffeur daar een verfrommeld en half afgescheurd vervoerbewijs uit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

@Lijn45: Die foto's heeft RTV Utrecht voor je gemaakt...
Bus knalt op verkeerslicht bij station Amersfoort
AMERSFOORT - Een bus van streekvervoerder Syntus is vanmiddag vlakbij station Amersfoort op een paal van een verkeerslicht gebotst. Geen van de inzittenden is gewond geraakt.Het ongeluk gebeurde op de Stationsstraat. Oorzaak was een automobilist die probeerde te keren en op de busbaan belandde. De buschauffeur schrok daar zo van dat hij tegen de paal botste.

Lees verder + foto's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

De beschrijvingen van RTV Utrecht krijgen ook een steeds hoger jeuk-gehalte. Man man, ze schrijven zoals m'n neefje van 8 appt.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

PROVINCIE UTRECHT: hier ook veel vertragingen door omgevallen bomen etc. De Uithoflijnen rijden niet meer. We houden het weerbeeld goed in de gaten en starten de dienstregeling van de Uithoflijnen weer op zodra dat kan.

EDIT: de uithoflijnen rijden weer
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 18 jan 2018, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Post schreef:Dat zou kunnen, maar ik denk dat je dan het aantal mensen op kantoor moet verdrievoudigen. En dat betekent minder bussen laten rijden. Maar ik ben voor *bus*
Hoezo? Dat hoeft toch eenmalig, voor opstellen dienstregeling. Wellicht enkele keer herhalen als er tijdens de duur van de concessie wijzigingen gedaan moeten worden.. :?:
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

In de reisadviezen van 9292 wordt al een tijdje geen tariefinformatie van Syntus Utrecht meer gegeven. Sterker nog, alle ritten kosten E 0,00 volgens 9292.

In de reisadviezen van 9292 wordt bij alle reizen van, naar en via Amersfoort Centraal station een storingsmelding mee gegeven met de tekst ‘ let op ‘. Als je erop klikt krijg je een wijziging te zien (zoal bij wegwerkzaamheden) maar dan is op elke regel onbekend ingevuld en het bericht van de vervoerder erbij is “ Syntus Servicewinkel >>>>>>>>>>>>>>>>>> “.

Verwarrend en ietwat slordig allemaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ah doet 9292 het nu ook al niet meer bij Syntus Utrecht... eerder gaf het tariefadvies op hun website opeens de eigen sterabonnementen niet meer bij vrij willekeurige reizen binnen de provincie. Soms kwamen ze er wel uit, bij een andere reis weer niet ondanks dat ze goedkoper waren dan de wel geadviseerde producten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten