Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Dat is iets waarvan we uitgingen inderdaad. Kan het niet zo zijn dat die 1082 ook door Tourquase gebruikt wordt en nu in de zomervakantie wat meer omlopen rijdt? Vind dat meer voor de hand liggend dan dat Syntus zelf een paar ritten rijdt waarvan de rest allemaal bij Tourquase rijdt..

Misschien heeft Maxim het antwoord!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb recent een S418 bij de Syntus stalling zien staan. Misschien hebben ze de 1082 voor een S418 geruild?
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Dan is de simpele conclusie dat Syntus zelf ook een nachtomloop rijdt, toch? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Vind dat meer voor de hand liggend dan dat Syntus zelf een paar ritten rijdt waarvan de rest allemaal bij Tourquase rijdt..
Waarom zou dat niet voor de hand liggen, als je net een ritje over houdt wat niet meer in de dienst van Tourquase past en je hebt wel een dienst van een eigen chauffeur waarin nog een ritje erbij kan?
Het valt in elk geval op dat op 380 consequent alle ritten met 15-meter rijden, behalve de laatste twee ritten op zondag. Als die 12-meter bij Tourquase zou rijden had ik daar wat meer afwisseling in verwacht, vooral gezien die lijnen meer met 15-meter rijden omdat Tourquase nou eenmaal niks korters heeft en niet omdat ze zo gigadruk zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ook dat kan inderdaad. Ik heb tijd terug ook de 1082 op lijn 681 gezien. Dus nu met de nachtlijn erbij kreeg ik sterk het vermoeden dat die omloop van zomerlijn ook van Tourquase was dus..

Iets anders. De laatste twee 50 naar Driebergen Zeist Station tonen vanaf Utrecht CS tot halte Amersfoortseweg (De Bilt) de tekst: 'Driebergen via Zeist.'.
Bij Jordanlaan/Kroostweg veranderd het in 'Driebergen Zeist Station'

Nu is Driebergen Zeist Station inderdaad Driebergen, maar is het niet veel handiger om gewoon Driebergen Zeist station te filmen vanaf Utrecht CS?

De 56 voert ook vanaf Amersfoort CS 'Driebergen via Zeist' als de bus niet doorrijdt naar Doorn E.V.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ardan »

Zijn er ook dingen die volgens jou wél goed gaan?
Ik doe ook maar wat
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Oh die zijn er zeker! Ik ben zeer te spreken over de frequenties die er geboden worden. Zeker op zaterdag en zondag. Het gebruik van de twee schermen in de bussen is geniaal bedacht! Mooie, luxe bussen. Er zijn er zat! Ik ben alleen kritisch op details.
Al met al is het belangrijkste dat ze rijden en het liefst op tijd. Daarvoor zijn ze aangenomen. Dat weet ik zelf ook. Ik heb het alleen wat meer op detail dan anderen. En dat komt misschien ook wel omdat CXX heel erg op details was. Anyway, ze rijden!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Heb laatst de diensten bekeken,maar kon geen henschotermeerritten vinden bij Syntus zelf..
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Hoe bedoel je dat?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat alleen onderaannemers op de 380, 382 en 383 rijden.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Zo, namiddag/avondje touren met Syntus Utrecht zit erop! (..)
Doordat ik overigens die omleiding meemaakte, bedacht ik mij: Kerkenbosch is erg groeiende. Het grijze imago van achterstandsflats en 'tokkie' volk is veranderd in een levendige villawijk/twee onder een kap woningen en families! (..)
Nah, ik heb er 10 jaar geleden een paar jaar gewoond.. 'grijs' in de zin van demografische leeftijdsopbouw wil ik wel met je eens zijn.. maar kwalificatie als 'tokkie' toch echt niet. Ja, het was er in sommige flats multiculti.. maar waar is dat niet in sociale, hoogbouw, in stedelijke gebieden?

Prima tijd gehad daar. Toen kwamen de plannen voor wijkvernieuwing in opkomst.. ben nog naar een info avond geweest.
Ja, het is mooi wat men nu gerealiseerd heeft.. is wel een stuk bos voor weggekapt waar ik toen nog wel 's doorheen liep.. :(

En al die 'dure' huizen.. is eigenlijk ook maar een eenzijdige invulling, uiteindelijk. Vind ik.
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door buswbd »

Er staat op ovzoeker een bus op Lijn 56 in Wijk bij Duurstede met onbekend voertuig.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Komt regelmatig voor, is meestal gewoon een Setra
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat kan bijna niets anders dan een Setra zijn. :P
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Kwam net de 4144 tegen op Amersfoort CS. Was even vergeten dat hij inmiddels rijdt voor Syntus Gelderland :P Het rooie Syntuslogo is gebleven, maar 'Utrecht' is eraf gehaald.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vorige week nog de 3256, dacht eerst dat het de 3247 was. :P
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Misschien moet Syntus hun buschauffeurs beter informeren over omleidingen. Sinds afgelopen vrijdag is in Veenendaal de Prins Bernhardlaan weer volledig open (tijdens de bouwvak dan). Zaterdag al gebeld dat de oranje zakken (met als einddatum 21-06) nog om de halte Zwaai plein hingen, die zijn inmiddels weg. Kom echter tot asn vandaag (lijn 383) bussen tegen die de omleidingroute volgen ......
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Chauffeurs van Tourquase hebben het wss niet geweten. Zullen wel automatische piloot rijden. Via Twitter kan je het het snelste doorgeven, al heeft Syntus niet echt een webcare team voor media (ligt mooie kans), maar toch reageren de klantenservice medewerker daar het snelste.

Op Twitter hebben ze de pagina @SyntusUtrecht.. Daar is tot op heden ook.nog niets mee gedaan, behalve #SyntusNews.

Zag vandaag op de S418's dat ze een mega sticker met: >>>---- Zwenkt uit! ----<<<
Dat ken toch helemaal niet?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8686
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Milco »

Waarom niet? Ga maar eens naast de achterkant van zo'n bus staan en kijk wat er dan gebeurt. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het zijn toch vaste bussen? Bij een gelede of dubbel gelede snap ik het, maar in dit geval niet.. Ik ga het eens testen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Komt door die dubbele achteras. Die achterste twee wielen draaien mee in de bocht, wat voor een zwenkeffect zorgt. Merk je ook als je achterin de S418 zit.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Zelfs een 12m zwenkt uit. Niet dat het heel veel is, maar je moet niet strak naast een auto of paaltje staan en dan vol insturen...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ah oké! Ik ga het eens testen!

Ik reed vandaag langs Driebergen Zeist: 9 bus perrons? Lijn 43, 50, 51, 56, 71, 271, 371, 381 en 575 (+ N50, N81, 382 en 412). Luxe hoor, elke bus een eigen perron en plek voor het stallen van bussen die geen dienst hebben! Gaat voor de lijnen richtingen Utrecht en Zeist heel veel tijd schelen. Ik hoorde chauffeur zeggen dat de bedoeling is dat lijn 56 vanaf Princes Margrietlaan naar station rijdt en dan weer over de Breullaan en Arnhemsebovenweg richting Driebergen gaat ipv via Hooftstraat en loolaan. Lijn 381 zou wel gewoon via loolaan blijven rijden.
Vraag mij af waarom de keuze? Vertragingen voorkomen oid?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
AlbertPool
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 15:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door AlbertPool »

Je noemt wel een paar lijnen die in twee richtingen rijden, zoals de 50 en 56. Die gaan dat waarschijnlijk van twee verschillende perrons doen om de reiziger niet onnodig te verwarren, dus ieder lijn een eigen perron is dan niet helemaal waar.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

True hahaha! Berekeningsfout hehe.
71 ook doorgaand, maar ik gok dat 71 vanaf 2018 niet meer doorrijdt naar Doorn nu 50 een kwartier dienst heeft. Anyway, inderdaad wel beide kanten op!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten