Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Gevalletje update gemist? *bus*
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Kan je misschien uitleggen wat je bedoelt? Melden dat er een update is vergeten en daar een foto bij is niet echt een duidelijke uitleg van wat er aan de hand is (A)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zomer in je bol? Tussen 2 juli en 19 augustus rijden er bussen ~~~ kijk op SyntusUtrecht.nl/ZOMERLIJNEN voor meer informatie! Het is herfst. En geen andere bus in Utrecht toont 'deze diapresentatie' nog. Oftewel: update gemist?
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op ma 25 sep 2017, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Euh, je snapt dat dat niet echt leesbaar is? :X :')
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

dnmw2705 op 3 juli 2017 schreef:Bingo!
Spoiler: show
Afbeelding
Dit stond er! Aangezien het hier eerder gespot was, had ik de aanname gedaan dat iedereen die regelmatig in dit topic komt, dat ie wist waarover ik het had.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Als je iets opvallends hebt gezien, lijkt het mij sowieso handiger dat je er een duidelijke uitleg bij plaatst in plaats van enkel een foto met een cryptische omschrijving. Ik lees dit topic wel, maar ben niet een echte volger, dus ik onthoud dat soort dingen niet. En ik ben denk ik niet de enige.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

BrengMe schreef: (..) En ik ben denk ik niet de enige.
Nope. :wink:

Ik heb dan wel de vraag of zoiets met een update te maken heeft. Dergelijke info (ook de advertenties, neem ik aan) wordt toch centraal verzonden naar alle bussen tegelijk?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik weet niet hoe het bij Syntus gaat maar weet dat Arriva updates draadloos naar de bussen in de stalling stuurt. Zal bij Syntus vast ook zoiets gaan.

In Dordrecht ging dat bij Arriva vaak mis met de midibusjes omdat die in een hoek van de stalling met slechte ontvangst stonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Dat gaat tegenwoordig via mobiel dataverkeer in plaats van een WiFi-verbinding op de stalling, veel beter. Als een bus een paar keer geen verbinding kon maken ontstond er een enorme backlog van te downloaden updates en te uploaden gegevens (OV-chiptransacties etc), dat was niet handig ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

In Amersfoort hebben ze grootse plannen met het Stationsplein zo is hier te lezen. Lijkt ook wel een redelijke impact op het OV te hebben zonder de busbaan richting centrum, al gaat het autoverkeer in de plannen juist grotendeels via andere straten.
Aan de visualisaties te zien gaan de bussen wel deels spookrijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Op het busstation achter Amsterdam Centraal rijden bussen ook spook. En op Knooppunt Schiphol Busstation Noord rijden bussen ook spook. Heel normaal bij moderne busstations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de visualisaties rijden ze spook op de busbaan tussen station en Stadsring, da's wat minder gebruikelijk.
Hier is te zien wat ik bedoel. Wel grappig dat er opeens ook een O405 tussen zit terwijl in alle andere visualisaties Connexxion-Amba's te zien zijn (da's nog redelijk recent).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door diederickx »

diederickx schreef:Zowel afgelopen maandag als dinsdag mislukte mijn check-out in lijn 130 (Syntus) bij aankomst op busstation Uithoorn. Blijkbaar was de boordcomputer al met de volgende (terug)rit begonnen. Daardoor werd een check-in transactie gepleegd in plaats van check-out. Dat is dan wel een duur ritje (2x4=8 euro). Geen idee of dit door een funeste software update komt of door een bedieningsfout van de bestuurder. Het is me op deze lijn eerder nooit overkomen. Het kan trouwens zijn dat de betreffende rit (aankomst Uithoorn ca 1735) door Pouw gereden wordt, maar aan de bus was dat niet te zien.

Terugvragen van het teveel betaalde is weliswaar niet zo heel moeilijk meer tegenwoordig, maar lang niet iedereen zal het gemerkt hebben. Hopelijk leest er iemand van Syntus mee.
Ik heb antwoord van Syntus op mijn mailtje:
Syntus schreef:Beste heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor je bericht waarin je aangeeft dat Syntus een verkeerd bedrag heeft afgeschreven van je OV-chipkaart op 19-09-2017.

Met jouw toestemming hebben wij de reis- en transactiegegevens van je OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat de kaartlezer inderdaad de check-out als check-in heeft gezien. Onze welgemeende excuses daarvoor. Ik heb hier intern een melding van gemaakt.

Het verschil tussen de door jou betaalde ritprijs en de werkelijke ritprijs is €6,44. Dit bedrag zal door ons aanstaande maandag klaar worden gezet voor het door jou opgegeven chipkaartnummer. Je kan dit bedrag afhalen bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt. Welke dat is kun je eventueel checken op http://www.ov-chipkaart.nl/adresvinder. Hou er overigens rekening mee dat het bedrag maximaal dertig dagen beschikbaar blijft om op te halen. Zorg dus dat je tijdig even naar een oplaadpunt gaat.

Wij vertrouwen erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Indien je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of opmerkingen hebt dan kun je rechtstreeks reageren op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
S.
Ik ben tevreden, en hoop nu maar dat de oorzaak (wat die dan ook geweest mocht zijn) is of wordt opgelost.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

Of nu je dit weet, gewoon simpel: Check niet uit. Ben je nooit meer dan 4,- kwijt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Ja, maar als je dat te vaak doet (meer dan 10x ofzo) is je OV geblokkeerd bij Syntus
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Als chauffeur zijnde zie ik te vaak dat klanten bij het inchecken te makkelijk zijn en doorlopen na de piep, zelfs als dit een foute piep is. Ook komt het voor dat de validator gewoon net te traag is en er helemaal niet ingecheckt wordt. Niet iedere klant vindt het leuk als ik hem of haar terug roept om nogmaals in te checken maar ik doe dit wel uit klantvriendelijkheid om problemen zoals hierboven beschreven te voorkomen.

Qua apparatuur klopt het gewoon echt en is het in 99% van de gevallen een gebruikersfout (lees: klant checkt niet goed in/uit) De keren dat het te wijten is aan de apparatuur is echt heel klein. Afgelopen 10 maanden 1 x mee gemaakt dat ik de validators op "alleen uitchecken" heb moeten zetten omdat het GPS signaal niet klopte en kloppend te krijgen was met de positie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Als chauffeur of chauffeur zijnde, anders is het een contaminatie :X

Inhoudelijk: ik heb regelmatig mensen gezien die niet tegoed hadden en gewoon deden alsof ze niet door hadden dat ze niet ingecheckt waren. Gelukkig hadden de meeste buschauffeurs dit door.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie op OVinfo dat komende ritten als 'rijdt niet' zijn gemarkeerd, terwijl er wel bussen op die omlopen rijden. Wat is er aan de hand?
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

In midden Overijssel kom ik dat ook tegen maar dan op 9292
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Er is storing volgens Syntus.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Dramatische dienstuitvoering op lijn 50, X80, 280 en 505 vandaag. De prins Bernhardlaan in Veenendaal is al maanden in renovatie incl de nodige omleiding. Sinds gister is deze omleiding gewijzigd. De halte Zwaaiplein wordt weer bediend en de halte Korte Dreef niet. Echter blijken chauffeurs en Syntus slecht op de hoogte. De oranje zakken op de halte Zwaaiplein (met einddatum 24 sept !) zijn in de loop van de dag weggehaald maar vanmorgen hingen ze er nog. De app was wel aangepast. Chauffeurs reden echter deels de omleidingroute via de Kleine Beer die dus vervallen was. De volgende halte is nu buiten dienst (Korte Dreef). Echter diverse bussen zien keren hier omdat de weg verderop afgesloten was .....
Gevolg van dit alles dat veel bussen vertraging opliepen en reizigers geen bus zagen komen.....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Komende week zal er op maandag en dinsdag ook wel de nodige vertraging op de (X)80/280 zijn door werkzaamheden aan de N226.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Scheelt dat het volgende week herfstvakantie is :)
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Ik weet niet of het bij deze topic hoort maar wou het toch even melden. Bij busbaan kwekersweg hebben ze tijdje geleden 3 drempels (hoge zogenaamd) neergezet voor tegen gewone verkeer zoals personen auto's. Maar het val me vaak op dat de drempels niet veel helpen omdat ik vaak taxi,s en dan ook personen auto op de busbaan rijden om niet om te rijden. Wat heeft het dan nut van die drempels/bussluis?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Waarschijnlijk is een echte bussluis daar niet mogelijk omdat er ook taxi's en waarschijnlijk ook hulpdiensten van die busbaan gebruik maken. Dan zijn die 'bulten' of wat het ook zijn eerder een afschrikmiddel dan wat anders. Als ik nu op streetview kijk is er behalve de borden geen enkele belemmering om er met je auto overheen te klepperen.

Als je echt wilt voorkomen dat er ander verkeer overheen rijdt, dan moet je met zakpalen gaan werken (met kentekenregistratie of anders) of er een al dan niet automatische agent neerzetten. Pin me er niet op vast maar volgens mij kost het een automobilist tegenwoordig 140 euro 'tolgeld'.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten