Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door OmniLezer »

Suus schreef:Provincie Utrecht doet niet mee aan R-NET, ze vinden het teveel marketing voor te weinig resultaat.
Ben ik eigenlijk mee eens.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Syntus toont tegenwoordig ook overstap informatie bij kruispunthaltes. Nu was dit bij Jordanlaan/Kroostweg in Zeist. Top
Nu vraag ik mij af, zouden ze er verstandiger aan doen om de halte erbij te zetten voor deze vertrektijden? Het wordt pas getoond voor de halte, maar alsnog ziet dit er behoorlijk 'leeg' uit?
Afbeelding

Toevoeging:
Dit is van Oorsprongpark.
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik hoop dat het met de chauffeur, bestuurder van auto en inzittenden goed gaat.
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
https://youtu.be/n4-WjHCjDuo

Kon niet goed zien welke Citea het was en hoe het eventueel gebeurd kon zijn. Voor dat laatste is gelukkig de verkeersongevallen dienst.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door MdJ »

De 3249 (Ex Twente ambassador) rijdt ook nog rond, zojuist om 18:35 in Utrecht CS Jaarbeurszijde aangekomen als lijn 50.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

En is ook niet de enige: ik werd op het Julianaplein in Amersfoort ingehaald door een eveneens ex-Twentse Ambassador op lijn X80 rond 17.45 uur.

Vanmorgen reed er trouwens een korte touringcar van Besseling op lijn 8, betrof de rit waar normaal de 1800 op zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Gister toen ik in Elst lijn 50 pakte viel het me op dat de bus ‘Station De Klomp’ filmde en niet ‘Veenendaal’
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik vraag mij al enige tijd het volgende af. We weten dat Syntus de tijden bijzonder krap gepland heeft, was een probleem, nu wat minder, maar toch.

Ik zat gisteren in de 50 naar Veenendaal. Tussen Driebergen en Veenendaal zijn 'we' van +6 naar -1.26m gegaan. Nu zat de bus redelijke gevuld. In Doorn veel erin en eruit. In Leersum en Amerongen ook wel wat. Elst ging niemand erin en toen ik Veenendaal weer.

Nu heeft de chauffeur behoorlijk wat gas gegeven om weer op tijd te komen, dit gebeurd vaker lijkt mij.

Mijn vraag is: hoeveel meer brandstof kost het Syntus hierdoor!? Snel optrekken etc.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Chauffeurs klagen nog steeds over de slechte rijtijden, dus het probleem is nog zeker niet opgelost. De rijtijden van Syntus waren op de Heuvelrug te krap, de rijtijden van Connexxion waren te krap en het is nog steeds krap.

En die brandstof, dat wordt weer bespaard door de rit van lijn 120 naar Amsterdam die om 17:47 van Utrecht Centraal zou moeten vertrekken. Die rijdt meestal niet. (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Tuurlijk snap ik dat het niet opgelost is qua rijtijden, want die zijn nog niet aangepast. Ik bedoelde dat het wel vaker dicht gereden worden. Met Connexxion was het inderdaad ook al krap. Ik zit nu te wachten totdat de KV1 data wordt geüpdatet met nieuwe dienstregeling om te gaan kijken wat er nu aan rijtijden verandert.

En wat betreft het uitvallen van die rit, wel goed dat ze constant die rit laten vervallen :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Speedmaster »

dnmw2705 schreef:
Mijn vraag is: hoeveel meer brandstof kost het Syntus hierdoor!? Snel optrekken etc.
Op dit moment zo veel dat er een proef is gestart waarbij een aantal Setra''s zijn aangepast voor wat betreft kick-down en schakelmomenten van de automatische bak om te kijken of hier brandstof mee kan worden bespaart. Dit tot groot ongenoegen van diverse chauffeurs aangezien dit verkeersgevaarlijke situaties kan opleveren maar ook het niet kunnen halen van de huidige krappe rijtijden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Suus schreef: En die brandstof, dat wordt weer bespaard door de rit van lijn 120 naar Amsterdam die om 17:47 van Utrecht Centraal zou moeten vertrekken. Die rijdt meestal niet. (A)
Ook op lijn 2 in Amersfoort vervallen dagelijks wel 1 of meer ritten (gisteren zelfs 4!), daar wordt ook lekker mee bespaard. De ritten die wel rijden, rijden veelal in de plus. Tegenwoordig ga ik met de auto naar Baarn en dan met de trein ipv met de bus van Syntus, zo is men lekker bezig de mensen uit de bus te jagen. Meer mensen in de wijk gaan al niet meer met de bus. Zo jammer dat het na bijna een jaar nog steeds niet op orde is.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Men krijgt het toch alleen maar op orde door minder lijnkoppelingen toe te passen?

Het verkeer, zeker in spitstijden, zal er niet rustiger op worden. Dus uitval valt nog wel ff te verwachten.

Dat de ecomodus in de Setra wordt aangescherpt begrijp ik wel. Die kickdown functie was ook wel krachtig, soms niet prettig voor de reiziger, naar mijn mening. Daarbij, met zwaar het gas intrappen win je niet altijd rijtijd. Rijtijd win je, denk ik, vooral met zo vloeiend mogelijk rijden.. laten rollen die wielen. :)
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Stefan »

Maar bij het optrekken vanaf een halte op een provincialeweg, is het wel fijn dat je nog wat vermogen achter de hand hebt.. Dan is zuinig rijden leuk, maar het moet ook wel veilig blijven..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Eens. Maar ja, zoveel chauffeurs... zoveel gebruikers.. de 'veel' gebruikers zullen het voor de rest wel verpest hebben. ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Hebben ze eigenlijk wat aan de KAR gedaan in Amersfoort? Pak niet zo vaak de bus hier in de stad, maar vanmiddag 'n stukje met lijn 5 (weliswaar een rit die eigenlijk al voor aankomst van m'n trein vertrokken had moeten zijn, en deed nog wel rustig aan) en dat ging behoorlijk vlot. Alleen bij halte Centrum kreeg de rechtsafstrook net groen toen de bus optrok naar het stoplicht, maar verder bij alle haltes op de Stadsring moeten stoppen en desondanks overal direct groen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef:Chauffeurs klagen nog steeds over de slechte rijtijden, dus het probleem is nog zeker niet opgelost. De rijtijden van Syntus waren op de Heuvelrug te krap, de rijtijden van Connexxion waren te krap en het is nog steeds krap.
Het probleem is het tekort aan businfra rond Doorn. De rijtijden fluctueren hier zo sterk tussen spits en dal dat je hier lastig een betrouwbare dienstregeling kan rijden. Zeker gezien je zowel op Klp als Db moet aansluiten.
Wageningen1998 schreef:Gister toen ik in Elst lijn 50 pakte viel het me op dat de bus ‘Station De Klomp’ filmde en niet ‘Veenendaal’
Deed CXX ook met 81
Ik heb geen onderschrift
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

Wageningen1998 schreef:Gister toen ik in Elst lijn 50 pakte viel het me op dat de bus ‘Station De Klomp’ filmde en niet ‘Veenendaal’
We hebben wat aanpassingen doorgevoerd in de bestemmingen, o.a. na tips van forumgebruikers. Het was op lijn 50 met name gek dat er binnen Veenendaal nog steeds Veenendaal op bleef staan dus dat is aangepast. Maar bijvoorbeeld ook Soest Soestdijk Noord als bestemming, daar hebben we Soest vanaf gehaald. Zie je nog dingen waarvan je denkt "huh?", vooral posten! :Y
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Nahja, hooguit Utrecht via Doorn/Zeist (aangezien Doorn en Zeist gewoon op de meest logische route ligt). Maar goed, aan dat soort dingen stoor ik me totaal niet :lol:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:Zie je nog dingen waarvan je denkt "huh?", vooral posten! :Y
Niet echt huh, maar waarom geen Utrecht CS via Doorn/Zeist? Die 2 letters passen nog wel toch?

Ik heb sinds een paar weken heb ik of de 50 naar Rhenen of de laatste 50 naar Wageningen. En ohjee... Lijn 12 naar de Uithof is er niets bij qua drukte.

Gisteren ben ik op Neude instapt, gokkende dat ik het beste door kon lopen. Nu deed ik dat dus niet en I regret it now. Want op Janskerkhof werd het zo erg proppen dat zelfs mensen via de achterdeur erin gepropt werden. Hulde aan de chauffeur, want die bleef onwijs rustig en behendig rijden evenals dat hij het geduld had om iedereen in de bus te krijgen. No man left behind.
Nu gebeurt dit elke vrijdag en zaterdag met de laatste 2 bussen die verder gaan dan naar Doorn.

Zijn er onder jullie forum gebruikers die hetzelfde hebben met anderen lijnen? In vervoersplan stond dat de 76 vanuit Bunschoten ook áltijd helemaal vol zit
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

Maxim schreef:
Wageningen1998 schreef:Gister toen ik in Elst lijn 50 pakte viel het me op dat de bus ‘Station De Klomp’ filmde en niet ‘Veenendaal’
We hebben wat aanpassingen doorgevoerd in de bestemmingen, o.a. na tips van forumgebruikers. Het was op lijn 50 met name gek dat er binnen Veenendaal nog steeds Veenendaal op bleef staan dus dat is aangepast. Maar bijvoorbeeld ook Soest Soestdijk Noord als bestemming, daar hebben we Soest vanaf gehaald. Zie je nog dingen waarvan je denkt "huh?", vooral posten! :Y
Wat mij opvalt aan de rosero's is dat er aan de achterzijde naast het lijnnummer vaak 2 letters staan. Bijvoorbeeld (1De) lijn 1》De eemgaarde. Of lijn 19》Rusthof (19Ru).Ik zou die letters weglaten. Bestemming tonen lijkt mij niet handig. Elke keer 2 letters. Of men moet van puzzelen houden :)
Laatst gewijzigd door Richard38 op za 04 nov 2017, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Dat probleem verdwijnt toch sowieso vanaf december?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Richard38 schreef:Wat mij opvalt aan de rosero's is dat er aan de achterzijde naast het lijnnummer vaak 2 letters staan (1De) lijn 1》De eemgaarde. Ik zou die letters weglaten. Bestemming tonen lijkt mij niet handig. Elke keer 2 letters. Of men moet van puzzelen houden :)
Dat is iets softwarematigs geloof ik. Ik zie het hier in Brabant ook nog wel eens voorbij komen bij de bussen van Arriva. Vooral bij de Ambassadors is dit geloof ik het geval.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Dat probleem verdwijnt toch sowieso vanaf december?
Welk probleem? "1De" zullen de Rosero's niet gauw meer tonen nee, maar of "9De" nou een verbetering is? :mrgreen:

Als eigenaardigheidje nog: gistermorgen reed Besseling met een Setra op z'n Rosero-omloop op in elk geval lijn 8 en 7, dus waarschijnlijk later op de dag ook op lijn 19.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

's Ochtends zag ik een S 415 UL op de 8, 's middags reed de 1643 op de 19. De Rošero van Besseling heb ik al een paar weken niet zien rijden.
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

dat (met name) amba's de bestemming achterop nogsteeds filmen kom ik ook op zn tijd nog wel eens tegen. zo heb ik wel eens lijn 91 op zn achterscherm letter voor letter Arnhem CS via beekbergen zien filmen. ziet er inderdaad debiel uit.
Bij twijfel altijd klagen
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten