Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Departed proest, (A) :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Grappig om te zien was ook dat ik gisteren een chauffeur in de X80 had met Besseling uniform..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Bij Abcoude is vanmorgen de 1025 uit de bocht gevlogen door gladheid op de afrit van de A2 (het bestelbusje ernaast deed dit "zelfstandig", was dus geen aanrijding verder).

Link naar foto's
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Wat is het verschil tussen S en V?
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dylanwild94 »

Het einge wat ik kan bedenken is dat bij s de bus na Amerongen naar de stalling gaat. en bij v nog terug gaat.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Bushalteborden in Zeist-Noord zijn nog steeds niet aangepast aan de verlegde buurtbus 575. Bij halte Dijnselburg zie ik wel dat er een stickertje zit over een van de plekken waar een lijnnummer zou kunnen staan, misschien dat achter dat stickertje buurtbus 575 zit?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Die zitten op meerdere plekken in Zeist heb ik gezien. Ik heb het idee dat ze alleen een oude lijn afplakken oid. Op halte Nepvulaan zit
bijvoorbeeld wel de sticker van de 575 op het haltebord en ook de vertrekstaat hangt daar. Dus ze zijn wel in de buurt geweest. Ik heb vorig jaar half december een call gemaakt bij Syntus dat er op mijn halte geen vertrekstaat hing.. begin mei hing ie er pas, dus het kan wel even duren! Het vreemde was dat alle CXX vertrekstaten wel weggehaald waren, die van de N50 er hing, maar van de 50 dus niet.
Vorige week hadden ze ri. Wageningen ook de vertrekstaten vervangen. Toen alleen die van de N50 gedaan, sinds deze week hangt de nieuwe er ook.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Witte stickertjes worden alleen gebruikt om niet meer bij een halte stoppende lijnen weg te plakken. In dit geval de oude 452 die toen 'ie nog naar Amersfoort reed bij halte Dijnselburg stopte :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik kan me herinneren dat 252 hier ook vroeger reed, maar 452 weet ik niet. Het aantal bussen dat bij halte Dijnselburg stopt is trouwens wel erg gestegen de afgelopen jaren. 72 is veel vaker gaan rijden en 575 hebben we nu ook. Misschien dat ik in de toekomst zelfs op halte Dijnselburg ga instappen en niet bij De Dreef/Panweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

252 is vervangen door 72, 452 is via Huis ter Heide gaan rijden na zijn omlegging naar Soest. Zie de wiki voor details.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Paar haltes in schothorst moeten ook aangepast worden voor de nieuwe 101 de 103 staat er nog steeds op. Hoewel dat natuurlijk voor syntus Veluwe is. Waarom veranderen ze het niet allemaal voor 10 dec.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Beetje bij beetje komt de reisinfo op de korte ritten van X80 op orde. Zag ze allemaal met groot Scherpenzeel op de film rijden vanmiddag, maar op de DRIPs stond nog Renswoude De Dennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

slingermonyet schreef:Paar haltes in schothorst moeten ook aangepast worden voor de nieuwe 101 de 103 staat er nog steeds op. Hoewel dat natuurlijk voor syntus Veluwe is. Waarom veranderen ze het niet allemaal voor 10 dec.
Op verschillende plaatsen op de Veluwe hangt nog de oude dienstregeling. Chauffeurs zeiden tegen mij dat Keolis nog niet alle vertrekstaten binnen hadden gekregen. Soms wordt zelfs de verkeerde dienstregeling weergegeven. Zo geven de vertrekstaten van lijn 111 aan dat er niet zondag overdag wordt gereden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Apart defectje vanmorgen in de 1885: beeld op 't scherm met eerstvolgende haltes was zegmaar platgedrukt (stond over 2/3e van het scherm, op het onderste stuk stond de info nog 'n keer) en daarbij ook breder geworden waardoor de haltenamen al deels buiten beeld vielen.
De reclame/informatie op het rechter scherm zag je wel verspringen, maar stond voor tweederde rechts buiten het scherm :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

Resolutie van het scherm staat dan waarschijnlijk anders in de software dan de daadwerkelijke resolutie van het beeldscherm, dat, of er zit een flinke bug id software.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Is de wasstraat in stalling Amersfoort stuk soms? Ik had vanmiddag een Citea die zulke vieze ramen had dat ze nagenoeg ondoorzichtig geworden waren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Geen idee hoe de temperatuur is daar, maar buitenwasplaatsen gaan meestal in de vorstbeveiliging bij een graad of 3..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Tot en met dinsdag komt de temperatuur niet onder de 5 graden 's nachts, afgelopen nacht was het +7 zelfs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie rond Amersfoort ook wel schone bussen rijden. De wasinstallatie werkt dus wel, alleen wassen ze niet zo veel bussen per dag. Of de bussen vervuilen sneller dan de wasstraat kan schoonmaken. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Hoe herken je dat een vervoerder berichten recycled uit voorgaande jaren, nou zo...
Syntus Utrecht schreef:Een aantal Buurtbuslijnen van Syntus Utrecht rijden op kerstavond en op oudjaarsdag een aangepaste dienstregeling.
...immers valt zowel kerstavond als oudjaar op een zondag en dan rijden de buurtbussen überhaupt niet :P

In dezelfde categorie valt de mededeling in de bussen dat er op Kerstavond volgens de zondagsdienstregeling gereden wordt, gek he op zondag :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

Die zag ik hier in Brabant ook al staan ja. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ooit kwam hier de vraag langs hoe het zou gaan met de onderlinge acceptatie van abonnementen op lijnen 5/83/85.
Dat lijkt zelfs wat verder gaan dan gedacht: ik nam vandaag lijn 5 van De Klomp naar Ede Kievitsmeent en daarop leek afgaande op de cico geen saldo voor afgeschreven te worden. Opvallend gezien ik volgens de zonekaart net een stukje m'n reisgebied uit ging (tenzij het een zonegrenshalte is waar ik uitstapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Zijn er in Utrecht nog haltes als zonegrens dan? Ik dacht dat haltes tegenwoordig maar in één zone liggen, en de grens dus tussen twee haltes ligt. Of is dat alleen zo in Oost-NL?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Die zijn er zeker! Toevallig laatst met een medewerker van service en veiligheid een discussie over gehad. Een in Utrecht had een kaartje gekocht voor twee zones, 5000 (Utrecht) en 5010(De Bilt). Nu moest ie naar de eerste halte in Zeist, volgens de gegevens van S&V zijn dat 3 zones, maar de buschauffeur (die al sinds 2005 deze route reed) had hem dus een kaartje voor 2 zones laten kopen. Eenmaal aangekomen op Jordanlaan/Kroostweg stond daar inderdaad op het haltebord: 5010/5020. Nu is het dus zo dat deze halte ri. Zeist e.v. in Zeist ligt en de halte ri. Utrecht in (gemeente) De Bilt. En zo heb je ook Station Driebergen-Zeist, ligt in het midden van 3 grenzen, 5020, 5030 en 5039. Nu het station aan de Zeist kant ligt, zou je vanuit ri. Driebergen een extra zone moeten aftikken.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Zijn er in Utrecht nog haltes als zonegrens dan? Ik dacht dat haltes tegenwoordig maar in één zone liggen, en de grens dus tussen twee haltes ligt. Of is dat alleen zo in Oost-NL?
Er zijn sowieso nog haltes waar meerdere zones op het bord staan, maar er wijkt ergens iets af in de plek van zonegrenzen. Aan het haltenummer te zien (zie je in de link op de Syntus-site naar de haltevertrektijden) ligt halte Kievitsmeent in zone 4071 maar dat komt niet overeen met hoe de grens op openov.nl/zones loopt. In beide gevallen buiten het gebied van m'n Utrechtse sterabonnement echter. Morgen maar eens kijken wat er nu in de transactie staat. De cico gaf echter een 0 linksboven en geen ritprijs sowieso.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten