Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5280
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Aanwijzingen naar de voormalige route van de 56 naar Meander zijn nog steeds zichtbaar, zo is de sticker van de 56 op de haltepaal van het Eemplein (hoe heet zo'n sticker?) afgeplakt met duc-tape in plaats van dat die plakker is weggehaald. :roll:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 19 jun 2017, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ach, dat is nog beter dan het haltebord van halte Stadhuis. Daar staat de 56 slechts doorgestreept met stift en is daarmee nog best wel leesbaar.
Zelfde is trouwens het geval bij P+R Soesterberg waar de oude lijnnummers 276 en 296 doorgestreept zijn en de nieuwe 202, 203, 204, 206 er met stift bij geschreven staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Rij je -2, zo goed als bijna lege bus en de chauffeur laat 2 mensen gewoon staan op Stadsschouwburg. Handje uitgestoken maar rijdt gewoon door.

Stond hele rits aan bussen waar ze niet in wilden richting CS, maar alsnog onbegrijpelijk.
En nee, allebei niet op de telefoon zoals de chauffeur in het nieuwsbericht van RTV Utrecht zei..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Tom523 »

Maak dat ook wel eens mee op de halte Europaplein Noord richting CS. Meestal rij je in een treintje naar die halte en stopt de 1e bus om alle passagiers in te laden. De achterop komende bus vliegt er meestal langs. Nu lijkt me dit wel een risico, want niet alle bussen hebben CS als eindbestemming, neem bijv de 74 naar Zeist...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Dit vind ik wel top! 5 minuten voordat ie moet vertrekken staat ie al op de vertrekhalte!
Afbeelding

Ze zijn er dus wel actief mee bezig!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Laten we hopen dat dit voortaan standaard wordt en dat dit niet een individuele actie van de betreffende chauffeur betreft.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Precies, gister kwam de bus weer gewoon 22:30 aankakken terwijl we 22:28 vertrokken moesten zijn. Al weer 3,5 min te laat vertrokken dus
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Was eenmansactie.. Helaas.. Een 50 later kwam 2 minuten later dan zijn vertrektijd aankakken. Spijtig, was te mooi om waar te zijn. Overigens de Citea waar ik in zat... had een kapotte/niet werkende airco (%¡©¤$¥«°»®|¤)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Rijdt Tourquase eigenlijk meer dan Uithof- en scholierenlijnen met een S418? Vanmiddag zag ik er eentje als "206 Geen dienst" richting de buffer op Amersfoort CS rijden. Was zo rond 17.00 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

De airco in de citea's vind ik wel erg onder de maat. Heb nu in totaal in 5 citea's gezeten op warme dagen (27+ graden) en in al die citea's was het bloedheet. Aandachtspuntje lijkt me
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Toen straks de 1194 in Veenendaal aan de kant. Lekke band. Ik zat in de 280. Iedereen die naar Veenendaal moest kon dus in de 280 stappen. De rest moest wachten op vervangend materieel...
Speedmaster
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Ik begrijp dat je moppert over het op tijd aan de halte komen op Utrecht CS, echter dit lukt niet altijd aangezien de chauffeur vaak uit een andere bus komt en zeker in de spits te weinig tijd heeft om over te stappen. Het is gelukkig niet zo erg meer als voor 5 Maart maar nog steeds komt het voor dat je maar 2 of 3 minuten hebt om van bus te wisselen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Gekko123 schreef:Laten we hopen dat dit voortaan standaard wordt en dat dit niet een individuele actie van de betreffende chauffeur betreft.
Als het wordt opgenomen in de diensten samen met looptijd kantine-buffer zal het vast gebeuren..
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

BasFrancken schreef:De airco in de citea's vind ik wel erg onder de maat. Heb nu in totaal in 5 citea's gezeten op warme dagen (27+ graden) en in al die citea's was het bloedheet. Aandachtspuntje lijkt me
Je mag hopen dat het niet zolang gaat duren als in Twente waar de Citea's eerst ook nauwelijks iets koelden. Nu zijn ze daarentegen heerlijk koel, het is gewoon fijn om te moeten werken op zo'n dag :lol:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

marvinkok schreef:Als het wordt opgenomen in de diensten samen met looptijd kantine-buffer zal het vast gebeuren..
Zo te horen heeft Syntus dat nooit gedaan in andere concessies? Ik vind het persoonlijk toch bijzonder apart dat chauffeurs zou moeten racen om op de vertrekhalte te komen. Op Utrecht CS lijkt het soms wel een formule 1 circuit :p
dennistd schreef:Je mag hopen dat het niet zolang gaat duren als in Twente waar de Citea's eerst ook nauwelijks iets koelden. Nu zijn ze daarentegen heerlijk koel, het is gewoon fijn om te moeten werken op zo'n dag :lol:
Hoe lang heeft het geduurd voordat het gefixt was en gaf het toen wel echt koelte? Gisteren in een snikhete Citea gezeten die vanaf Utrecht vertrok. Toen ik in Zeist uitstapte was het een verademing om 'buiten' te zijn. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van een airco. Chauffeur zei dat de airco op zn max. stond.

Ik heb overigens veel Citaro's met schade gezien gisteren. Die dingen zijn bizar slecht onderhouden volgens mij.

Tourquase haar Amba's nog niet uit dienst gehaald. Reden er gisteren nog een aantal!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat die Tourquase-Amba´s betreft: zag er inderdaad nog opvallend veel rijden gisteren. Ook op de (X)80 trouwens, des te opvallender gezien de tunnelbussen er allemaal al zijn.

Wat betreft Utrecht CS: da´s natuurlijk ook net een andere situatie als elders in het land, vooral gezien de buffer er vrij ver van de haltes af ligt. Overigens niet uniek voor Syntus, ik heb zelf ook nog geregeld een U-OV bus die last-minute van de buffer af komt. Sterker nog: 20 minuten geleden nog :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Speedmaster
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Speedmaster »

Als chauffeur zijnde ben ik ook niet altijd blij met de aflossituatie, kom je bij aanvang dienst met een pod auto op tijd aan op de buffer, sta je te wachten tot je collega binnen komt. We weten van elkaar dat vertragingen voorkomen maar soms is het zo krap dat je bijna een pits-stopachtige wissel moet uitvoeren om niet te laat op je vertrekhalte te komen.

Bij de lijnen 102 & 107 is de frequentie in de spits dermate hoog dat het aantal reizigers soms meevalt, maar wanneer je lijn 195/295, 120 & 50 rijdt weet je dat het aanbod op de halte aanzienlijk kan zijn en dat je 2 a 3 minuten nodig hebt om iedereen in te laten stappen. Zelf probeer ik daar ook altijd rekening mee te houden, maar soms is dit helaas niet mogelijk.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Afbeelding

De eerste kapotte stoel van de Setra...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Goedkope bussen zijn het ook he :p :twisted:
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Hoeveel kost een Setra ongeveer?
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:
dennistd schreef:Je mag hopen dat het niet zolang gaat duren als in Twente waar de Citea's eerst ook nauwelijks iets koelden. Nu zijn ze daarentegen heerlijk koel, het is gewoon fijn om te moeten werken op zo'n dag :lol:
Hoe lang heeft het geduurd voordat het gefixt was en gaf het toen wel echt koelte? Gisteren in een snikhete Citea gezeten die vanaf Utrecht vertrok. Toen ik in Zeist uitstapte was het een verademing om 'buiten' te zijn. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van een airco. Chauffeur zei dat de airco op zn max. stond.
Het zeer slechte koelen was al sprake van in de zomer van 2013, toen de eerste paar Citea's bij Syntus reden op o.a. de toenmalige lijn 20. Uiteindelijk heeft het tot juni 2016 geduurd voordat er met VDL en Heavac (de airco-leverancier) een werkende oplossing voor de problemen bedacht en ook ingebouwd werd. Nu zijn ze heerlijk koel, zowel bij de chauffeur als bij de passagiers. Helemaal achterin is het nog wel iets warmer, maar dat kan ook niet anders met de motor eronder (en het is daar nog altijd koeler dan buiten).
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

yordietje schreef:Hoeveel kost een Setra ongeveer?

Geen idee, maar Setra is het duurdere broertje van Mercedes-Benz. Zal dus best wat kosten
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Je zou haast dan denken dat ze er wel overna denken als ze een nieuwe bus bestellen, dat ze dit probleem meteen verleden tijd maken. Zonde, gemiste kans voor nu in de hitte. (De AMba's van U-OV hebben overigens helemaal last van airco problemen, heb er in een paar gezeten afgelopen dagen, veel deden het er niet :p)

De airco van de Setra's zijn wel top, die zitten lekker op standje ijstijd :p!
dnmw2705 schreef:Rij je -2, zo goed als bijna lege bus en de chauffeur laat 2 mensen gewoon staan op Stadsschouwburg. Handje uitgestoken maar rijdt gewoon door.
Hier op terug komend. Vanmiddag een chauffeur van de 381 gezien die heel langzaam langs een halte reed waar iemand op de telefoon zat. Bus bijna voorbij halte als de meneer opspringt. Bus stop, passagier erin en rijdt door. Ik vond het wel zo netjes om dit ook te benoemen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Nou, ik zat vanmiddag in de 1118. Daar leek het ook wel een sauna.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5280
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De nieuwere Amba's zijn ook koel. Zo was de 3249 goed geventileerd.
Het is wel jammer dat de 1122 als een van de eerste bussen het veld moest ruimen. Zo'n AirCo zou ik iedere dag wel in mijjn bus willen. :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 214 gasten