Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
T was compleet kut idd, die ene keer dat ik besluit met de auto naar school te gaan heb ik al 30 minuten gedaan over het stukje HU - oprit A28 Richting A1.
Met de trein had de hele reis letterlijk 1/3 van de tijd gekost :')
Met de trein had de hele reis letterlijk 1/3 van de tijd gekost :')
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gaat om lijn 381 ipv 59
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het was goed filerijden inderdaad. Toen ik om 16:15 het kantoor uitstapte stond er een file vanaf het Centrum tot de overweg bij het Dierenpark en daarin stonden meerdere bussen van lijn 52, 56 en 70 vast.Daniel schreef:Uiteindelijk wel, maar normaal is de bus iets sneller (en het scheelt me, schrik niet, € 235 per maand)
Wel een nieuw record: m'n bus heeft een uur i.p.v. 5 minuten gedaan over Leusden, Schutterhoeflaan - Amersfoort, Zonnehof-Oost. Waarschijnlijk was lopen sneller geweest.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Sinds Syntus valt lijn 2erg vaak uit. De bus komt dan op het station aan als bijvoorbeeld lijn 82. Is 10min te laat en moet na een rondje lijn 2 verder als 76 naar Spakenburg. Op dat soort momenten valt lijn 2uit. Op de route van lijn 2 stond deze dag niets vast, toch vervielen er ritten. Dat bedoel ik met die diensten. Lijn 2is onbetrouwbaar geworden dat is jammer want het kan zoveel beter.Daniel schreef:Mwoh, zo te zien staat gewoon heel Amersfoort vast. Daar helpen simpele diensten niet tegen. Sowieso keren omlopen van X80 meerendeels op X80 en incidenteel ook 280, het gaat dan meer om de chauffeur maar zolang er een bus is is die nog uitwisselbaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Jij zou liever hebben dat de chauffeur de hele dag met dezelfde bus op dezelfde lijn zou rijden?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Een overlooptijd van 2 minuten na een lange rit is vragen om problemen. Maar zo win je dus wel de aanbestedingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Maar was dat heel anders geweest als een andere vervoerder had gewonnen? Betwijfel het.
Overigens zijn de rijtijden sinds de huidige dienstregeling best prima haalbaar, maar tegen gisteren is niks opgewassen want 82 moest bv. fors omrijden wegens een viaduct met instortingsgevaar in het toch al drukkere verkeer. En de Stadsring stond ook vast samen met heel Amersfoort-Zuid dus alleen koppelingen binnen de stadsdienst had eenzelfde resultaat gehad.
Overigens zijn de rijtijden sinds de huidige dienstregeling best prima haalbaar, maar tegen gisteren is niks opgewassen want 82 moest bv. fors omrijden wegens een viaduct met instortingsgevaar in het toch al drukkere verkeer. En de Stadsring stond ook vast samen met heel Amersfoort-Zuid dus alleen koppelingen binnen de stadsdienst had eenzelfde resultaat gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Wat kan er volgends jou beter. Chauffeur kunnen er weinig aan doen dat ze te laat komen door o.a files, ongeluk. ieder chauffeur heeft ze eigen planning. Er is ook de 202 die je kan gebruiken. Maar dan vanaf centrum/stadhuisLittlebusdriver schreef:Sinds Syntus valt lijn 2erg vaak uit. De bus komt dan op het station aan als bijvoorbeeld lijn 82. Is 10min te laat en moet na een rondje lijn 2 verder als 76 naar Spakenburg. Op dat soort momenten valt lijn 2uit. Op de route van lijn 2 stond deze dag niets vast, toch vervielen er ritten. Dat bedoel ik met die diensten. Lijn 2is onbetrouwbaar geworden dat is jammer want het kan zoveel beter.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 14 mar 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Reden: quote gerepareerd
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Quotes gebruiken is toch wel erg handig op een forum.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Wat ik al schreef; een langere overlooptijd. Lijn 202 gaat niet naar het station.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Weer eens een andere reden voor vertraging op de X80: ruim +15 doordat er een gereformeerde file stond bij de kruising bij Achterberg. Allemaal grote auto's met mensen in het zwart gekleed en grote hoeden op erin, en aangezien er maar een paar auto's per groenfase langs het verkeerslicht kunnen ...
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Super onveilig lijkt mij wel een beetje overdreven. Die bus reed vast geen 80 in die bocht en als zo'n bus achteruit rijdt dan mag ik hopen dat je snapt dat je er niet achter moet gaan staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zijn genoeg automobilisten die het alsnog proberen hoor. Vandaag ook weer gezien in Scherpenzeel waar automobilisten kost dat het kost op de rijbaan de bus moesten kruisen i.p.v. wegens de krapte aan de kant te gaan op een leeg parkeervak. En binnen de bebouwde kom van Woudenberg zat er bijna eentje in de zijkant van de bus (die nu eenmaal voorrang heeft bij vertrek van een halte).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Off topic. Maar, een bus heeft geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als het overige verkeer een bus voor moet laten gaan heeft 'ie toch gewoon voorrang?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Ik weet niet wanneer jij je theorie hebt gehaald, maar binnen de bebouwde kom moet je een bus gewoon voorrang geven als hij z'n knipperlicht aanzet om de halte te verlaten.Littlebusdriver schreef:Off topic. Maar, een bus heeft geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte
Ben de bron ff kwijt, maar t was van snelslagen.nl had geen zin om door wetboeken heen te graven.Als een bus een bushalte wil verlaten binnen de bebouwde kom, dan moet je hem voorrang verlenen. De bus zal dit aangeven door zijn richtingaanwijzer aan te zetten, in dit geval moet je hem direct voor laten gaan. Buiten de bebouwde kom hoeft dat niet. Deze voorrangspositie geldt voor alle bussen, dus zowel lijnbussen als touringcars
Bij twijfel altijd klagen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Ik moest hem ook even twee keer lezen. Met dat stukje cursief wat ik er nu heb in geplakt is het wel duidelijkerLittlebusdriver schreef:Off topic. Maar, een bus heeft buiten de bebouwde kom geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Wat is dat nou weer voor rare regel? Dus een bus die van rechts invoegt moet ik voor laten gaan, maar op verkeer dat van rechts komt bij bijvoorbeeld een snelwegoprit heb ik wel weer voorrang... Lekker consequent weer allemaal.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Tsja, ik verzin het ook niet, het staat zo in de wet. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2 ... oofdstukII Daar staat in artikel 56 lid 1;
Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.
Terwijl in artikel 15 lid 1 staat;
Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.
Het verschil zit in de begrippen voorrang verlenen (kruispunt) en voor laten gaan (bushalte). Dát bedoelde ik in de eerste reactie omdat Daniël de begrippen verkeerd gebruikte
Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.
Terwijl in artikel 15 lid 1 staat;
Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.
Het verschil zit in de begrippen voorrang verlenen (kruispunt) en voor laten gaan (bushalte). Dát bedoelde ik in de eerste reactie omdat Daniël de begrippen verkeerd gebruikte
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Het verschil zit 'm ook nog in het type weggebruiker. Weggebruikers worden onderverdeeld in voetganger én bestuurders.
Een voetganger heeft geen voorrang op een VOP (zebrapad). Nee, die laat je voor gaan op dat moment.
Het begrip 'voorrang' komt dus voor tussen bestuurders op (gelijkwaardige) kruisingen en dan alleen nog voor verkeer dat van rechts komt.
Immers, bij afslaan op een gelijkwaardige kruising dient de afslaande bestuurder tegemoetkomend verkeer dat rechtdoor (op dezelfde weg) gaat voor te laten gaan.
:)
Een voetganger heeft geen voorrang op een VOP (zebrapad). Nee, die laat je voor gaan op dat moment.
Het begrip 'voorrang' komt dus voor tussen bestuurders op (gelijkwaardige) kruisingen en dan alleen nog voor verkeer dat van rechts komt.
Immers, bij afslaan op een gelijkwaardige kruising dient de afslaande bestuurder tegemoetkomend verkeer dat rechtdoor (op dezelfde weg) gaat voor te laten gaan.
:)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Volgens mij moet dit 383 zijn
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Of de lijnnummers gaan komende zomer wijzigen... Tot op heden zaten overal de oude stickers nog op de borden namelijk (in Leusden-Zuid staat de 380 er nog op).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Zag in Elst richting Utrecht ook stickers met N50 waar overheen nog gele sticker geplakt was.
Ik gok dat het inderdaad 383 moet zijn aangezien 2xx lijnen in de regelmaat toch spitslijnen zijn.
Ik zie net in de kv1 data dat ze, de zomerlijnen, ook maar vanaf 8 juli tot 5 augustus zou rijden
Ik gok dat het inderdaad 383 moet zijn aangezien 2xx lijnen in de regelmaat toch spitslijnen zijn.
Ik zie net in de kv1 data dat ze, de zomerlijnen, ook maar vanaf 8 juli tot 5 augustus zou rijden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Stickers over stickers kan best een gerecycled bordje zijn, bij Zonnehof-Oost in Amersfoort schijnt er ook nog een sticker van lijn 17 door de lijnen heen die wel op die halte stoppen.
En die periode voor de Henschotermeerlijnen is weer gewoon de normale zomerdienst net als afgelopen jaar.
Dit is ook een mooie trouwens, screenshot is van vandaag...
En die periode voor de Henschotermeerlijnen is weer gewoon de normale zomerdienst net als afgelopen jaar.
Dit is ook een mooie trouwens, screenshot is van vandaag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht
Gaan ze deze zomer weer naar het Henschotermeer rijden dan? Ik had het idee dat ze nauwelijks gebruikt werden vorig jaar. Ik had laatst ook nog eens gelezen dat straks iedereen €3,50 moet betalen om te zwemmen dus het is niet echt aantrekkelijk meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten