Littlebusdriver schreef:Het beste is die kort parkeervakken naast het busstation te verwijderen en daar een extra bushalte te maken. Je kunt dan met K+R (Kiss and ride) borden verwijzen naar de grote parkeerplaats. Maak je daar de eerste vakken parkeerschijfzone voor 30 min. Bussluisje vooraan en dan heb je ook geen auto’s meer bij de bushalte die mensen afzetten.
Ik zie nog even niet helemaal voor me waar je dat bussluisje dan wilt plaatsen. Als je een bushalte maakt op de plek van de kort parkeerplekken dan ligt de rijbaan richting het grote parkeerterrein daar immers direct naast. Is de bocht vanaf daar trouwens ook wel te maken met een bus?
Overigens is met drie haltes het capaciteitsprobleem nog niet echt opgelost want je hebt nog steeds de bufferplaatsen nodig voor de 50 en dan ook voor de aflosauto's (die nu nog op de kort-parkeerplekken staan). Immers staan 5, X80 en 83 er tegelijk te halteren. Waarbij de 83 in de spits eigenlijk ook altijd even naar de bufferhalte moet na aankomst als 5, omdat de scholierenlijnen er dan nog tussendoor moeten.
sirvinniei schreef:Sorry, ik wou er buiten de spits bij typen maar was dit vergeten. Bij Connexxion reden lijn 83 en 81 alleen in de spits 2x per uur en natuurlijk lijn 5 is erbij gekomen.
Lijn 5 is er niet bij gekomen, dat is de directe vervanger van lijn 84 die al 2x/uur reed. Maar zelfs in de daluren kom ik niet op een verdubbeling, laten we eens even gaan tellen...
Huidig:
- 2x/uur lijn 5
- 2x/uur lijn 50
- 4x/uur lijn (X)80
- 2x/uur lijn 83
= 10 bussen per uur
Voorheen:
- 2x/uur lijn 5 (tot eind 2013 lijn 84)
- 4x/uur lijn 80
- 1x/uur lijn 81
- 2x/uur lijn 83 (immers uurdienst naar zowel Veenendaal als Amersfoort)
= 9 bussen per uur