Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Of wellicht handiger bij defecten? Zodat als de ene defect is, je aan de andere nog kunt zien wat je moet doen?
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Ik krijg t idee dat er inmiddels minder gestaakt wordt. Vanmiddag om 17.00 uur reed lijn 280 door Veenendaal en vanavond rijden er ook ritten op lijn 80.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmorgen rond 6.50 uur kwam een van de BYD's vanaf de Stadsring via de Utrechtseweg de Snouckaertlaan op draaien, die zal wel een verkeerde afslag genomen hebben ergens. Kon niet zien welke lijn het was.
Op De Klomp stond omstreeks 18.15 uur een Citea met het acculuik open en een bestelbusje van Syntus ervoor op de bufferhalte. Kennelijk deed 'ie het even later weer want kort voor vertrektijd ging hij wel gewoon richting vertrekhalte van lijn 50.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

BYD's rijden 's ochtends vooral op de (2)17.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Wat is er met het richtinggevoel van de Amersfoortse chauffeurs aan de hand... Eerder vanmiddag zag ik een lijn 3 naar Vathorst van de Kersenbaan de Leusderweg op draaien richting Stadsring :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Lijn 3??? Dat is een hele rare plek voor lijn 3.

Overigens: door de werkzaamheden in het Leusderkwartier rijdt lijn 8 nu maandenlang een aangepaste route. Haltes Zonnehof-West, Zonnehof-Oost, Van Stolbergpark, Daltonstraat en Everard Meysterweg vervallen daarbij en halte De Kei wordt extra bediend. Nu is het vanaf halte De Ganskuijl eenvoudig om via de Hendrik van Viandenstraat naar halte De Kei te rijden ri CS. Maar hoe rijdt hij juist in andere richting dan? Of worden haltes De Ganskuijl en Heiligenbergerweg maar in één richting bediend?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Richting CS gaat het vanaf de rotonde bij de ganskuil via de veemeerstraat naar de stadsring, waarbij de rotonde eerst helemaal rond genomen wordt ivm de krappe bocht.
Richting schuilenburg wordt eerst als lijn 17 gereden en dan bij de verkeerslichten RECHTSAF richting de roronde ganskuil, daar draaien en weer route vervolgen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door SuperGhost »

Dan zijn de routes duidelijk, maar:
- waarom (ri. CS) nemen de bussen dan niet dat kleine parallelweggetje naast de rotonde om de bocht af te snijden?
- waarom (ri. Schuilenburg) dan niet gewoon via de Utrechtseweg-Kersenbaan-Bischopsweg-Vermeerstraat rijden? Dan had Zonnehof-West nog wel gewoon bediend kunnen worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Waarom helemaal via de Bisschopsweg-Vermeerstraat. Als je gewoon rechtdoor de Arnhemseweg uit rijdt kom je op dezelfde plek uit.
Dat parallelweggetje naast de rotonde van Gasthuislaan naar Vermeerstraat is niet bepaald voor een bus gemaakt qua breedte en bochten trouwens.

Halte Zonnehof bedienen heeft trouwens voor de stadsdienst minder meerwaarde omdat de haltes aan de Stadsring er zo dicht bij liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

Daniel schreef:Waarom helemaal via de Bisschopsweg-Vermeerstraat. Als je gewoon rechtdoor de Arnhemseweg uit rijdt kom je op dezelfde plek uit.
Dat parallelweggetje naast de rotonde van Gasthuislaan naar Vermeerstraat is niet bepaald voor een bus gemaakt qua breedte en bochten trouwens.

Halte Zonnehof bedienen heeft trouwens voor de stadsdienst minder meerwaarde omdat de haltes aan de Stadsring er zo dicht bij liggen.
Mwa. De bisschopsweg is nu ook niet bepaald een fijne straat om met de bus doorheen te rijden....de route die die nu rijdt is gewoonweg de beste!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

De lege henschotermeerlijnen rijden vanaf vandaag weer.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

En er rijden weer 15-meterwagens op :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

En in Veenendaal rijden ze het laatste stukje van de route niet tot halverwege de zomerperiode omdat de omleiding bij station Centrum te krap is voor een 15-meter bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Richard38 schreef:Mwa. De bisschopsweg is nu ook niet bepaald een fijne straat om met de bus doorheen te rijden....de route die die nu rijdt is gewoonweg de beste!
Meer de comfortabelste, want het is wel een eind om doordat De Ganskuijl ook nog bediend wordt. Daarom gaf ik ook aan dat via Kersenbaan en Arnhemseweg rijden nog het meest logische zou zijn qua route naar Schuilenburg (terug kan je immers via de Vermeerstraat, da's minder om).
Overigens reed Connexxion bij een eerdere omleiding rond de Everard Meysterweg ook zo om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Wie gaat er nu nog naar het Henschotermeer met die belachelijke prijzen? Het zal wel een verplichting zijn van de provincie dat ze daar gaan rijden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

2.95 is duur tegenwoordig? Een beetje zwembad kost meer hoor. :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door trolly »

Wikipedia schreef:Jaarlijks komen er zo'n 600.000 bezoekers.
(A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik weet zeker dat die 600.000 een stuk minder gaat worden als ze entreegeld gaan vragen.


€2,95 p.p. voor een plasje water + torenhoge parkeerkosten vind ik duur. Normaal gesproken hoef je helemaal niks te betalen voor natuurwater.
Een normale familie betaalt dit: 4×€2,95 + €10 aan parkeerkosten = €21,80.
Als wij naar de Loosdrechtse Plassen gaan betalen wij niks (ook geen parkeerkosten) en er is wel een mooi strookje met zwemwater. Als je dan de hoge parkeerkosten probeert te vermijden door op de fiets te gaan betaal je ook €1 per fiets. Echt een schande dat het commercieel is geworden! Iedereen zal proberen om niet de entree te hoeven betalen door gaten in het hek te maken etc. Handhaven van dit kost meer dan het oplevert!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Post »

Ja schandalig dat mensen geld willen verdienen, het zou verboden moeten worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Mensen zouden überhaupt verboden moeten worden :Y
Ferdinand schreef:Ik weet zeker dat die 600.000 een stuk minder gaat worden als ze entreegeld gaan vragen.


€2,95 p.p. voor een plasje water + torenhoge parkeerkosten vind ik duur. Normaal gesproken hoef je helemaal niks te betalen voor natuurwater.
Een normale familie betaalt dit: 4×€2,95 + €10 aan parkeerkosten = €21,80.
Als wij naar de Loosdrechtse Plassen gaan betalen wij niks (ook geen parkeerkosten) en er is wel een mooi strookje met zwemwater. Als je dan de hoge parkeerkosten probeert te vermijden door op de fiets te gaan betaal je ook €1 per fiets. Echt een schande dat het commercieel is geworden! Iedereen zal proberen om niet de entree te hoeven betalen door gaten in het hek te maken etc. Handhaven van dit kost meer dan het oplevert!
Voor die parkeerkosten heb ik wel een oplossing voor je: de fietd :Y en ik heb geruchten gehoord dat er zelfs bussen schijnen te rijden :shock:

En als je naar Loosdrecht gaat betaal je helemaal niks? Ook geen benzine begrijp ik? :')

Oh en extragratistip: naast de halte L-flat zit iets van een vijver, kun je ook in zwemmen en kost je heulemaal niks *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Mensen zouden überhaupt verboden moeten worden :Y
Inderdaad, is ook gelijk een groot deel van het klimaatprobleem opgelost. Alleen de plastic soep in de oceanen is dan wel nog een dingetje.
Aking schreef:Oh en extragratistip: naast de halte L-flat zit iets van een vijver, kun je ook in zwemmen en kost je heulemaal niks *O*
Met gratis blauwalg waarschijnlijk! *O* *O*
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Aking schreef:Mensen zouden überhaupt verboden moeten worden :Y
Inderdaad, is ook gelijk een groot deel van het klimaatprobleem opgelost. Alleen de plastic soep in de oceanen is dan wel nog een dingetje.
Als er geen plastic meer bijkomt lost ook dat zich ooit wel weer eens op, er zijn nu geloof ik al bacteriën die heul goed gaan op plastic *O*
Aking schreef:Oh en extragratistip: naast de halte L-flat zit iets van een vijver, kun je ook in zwemmen en kost je heulemaal niks *O*
Met gratis blauwalg waarschijnlijk! *O* *O*
Ga je nou echt over alles lopen te janken? -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Hainje »

Het probleem is alleen dat die bacteriën niet in de oceanen leven en ze daar loslaten lijkt mij ook niet zo'n goed idee. Dan help je het hele ecosysteem alsnog naar de Palestijnen.

En ja, ik blijf natuurlijk wel een Nederlander hé! *O*
🍉
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Zag vandaag dat de nieuwe halte De Brand in Amersfoort nu ook klaar is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Die van is al een maand in gebruik als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 80 gasten