Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Afbeelding

Deze?
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Die Setra is geen eigendom van Syntus maar van NOOT, en rijdt in de ochtend een omloop van lijn 107 Ede-Putten. Is hij naar Utrecht gekomen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Hij zou ook van Pauw kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 29 apr 2017, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door MdJ »

Hoezo van Pauw?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die hebben ook blauw met witte Setra's.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

En Pouw ook?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Milco »

Mensen... Pouw Vervoer heeft geen Setra-bussen in bezit. De bus op de foto van enkele posts hierboven is van Noot; zij voeren op diverse buslijnen ritten uit in opdracht van Syntus Gelderland.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Pouw heeft 2 Setra S418 van syntus utrecht, althans die krijgen ze :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Amba 1173 heeft het hele weekend niet gereden. Zou de Citea volgende week ingezet worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Komt wel vaker voor dat een bus het hele weekend niet rijdt en er was hier al gepost dat we de eerste Citea pas half mei konden verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Als iemand een Citea of S418 heeft gespot, komt dat vanzelf wel ter sprake. Tegenwoordig is echt 1 op de 5 berichten nog relevant in dit topic -o-.

Afijn, mijn weekend met Syntus Utrecht was weer ronduit dramatisch. Zaterdag in 4 bussen gezeten, in slechts 1 kon het scherm informatie tonen. Onderweg ook nog meerdere Setra's gezien die geen lijnnummer op het display hadden. Daarnaast vertrok een lijn 56 zaterdagochtend vanaf platform A i.p.v. B waardoor een stuk of 10 mensen hun bus misten. Verder reden in de middag op lijn 5 en 6 veel bussen achter elkaar aan, omdat de ene bijvoorbeeld +20 had. En vandaag zat ik ook weer te wachten op lijn 6 maar reed deze met +10, 'gelukkig' kwam lijn 5 van een kwartier eerder nog aanzetten maar deze zat dus ook dik in de vertraging. Krijg soms het idee dat er enkel op dinsdagmiddag iemand op kantoor komt om wat aanpassingen te doen, en verder niks.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Jurre schreef:....... Tegenwoordig is echt 1 op de 5 berichten nog relevant in dit topic.........
En niet alleen in dit topic, maar ben het helemaal met je eens (alhoewel ik zelf ook wel eens medeplichtig bent, maar dat komt dan eigenlijk puur uit ergernis).
En ik ben het ook met mezelf eens dat Syntus het schoolvoorbeeld is, hoe hobbyisme het OV in Nederland ten gronde richt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

@Jurre: Lijkt ook wel alsof het heel erg afhankelijk van het moment is: ik maakte zelf op vrijdagmiddag een paar ritjes en daarvan reed het meeste wel redelijk op tijd, maar je ziet wel steeds de vertragingen oplopen op de Stadsring en alle lijnen die een lusroute op het eind hebben zijn dan erg gevoelig voor uit de hand lopende vertraging omdat je geen eindpunt met buffertijd hebt.

Dat die vertragingen op de Stadsring oplopen is ook niet gek als je lijnen hebt die in 1 minuut van het station naar De Kei moeten rijden, dat is wel een heel aparte manier van het begin van de rit krap plannen. Levert ook gedoe op doordat de DRIPs daar niet goed mee om lijken te kunnen gaan: lijn 5 ri. Vathorst heeft toch wel een minuut of vijf op de DRIP gestaan met de vermelding dat 'ie over 0 minuten moest komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

isadora schreef: En ik ben het ook met mezelf eens dat Syntus het schoolvoorbeeld is, hoe hobbyisme het OV in Nederland ten gronde richt.
Leg uit :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Zoekt, leest en geniet.
Rechstbovenin zit de zoekfunctie. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:(...) maar je ziet wel steeds de vertragingen oplopen op de Stadsring en alle lijnen die een lusroute op het eind hebben zijn dan erg gevoelig voor uit de hand lopende vertraging omdat je geen eindpunt met buffertijd hebt.
Ja klopt, want lijn 6 keerde vandaag op het station volgens mij continu op zichzelf, en daarbij zit echt vrijwel 0 keertijd.
Daniel schreef:Dat die vertragingen op de Stadsring oplopen is ook niet gek als je lijnen hebt die in 1 minuut van het station naar De Kei moeten rijden, dat is wel een heel aparte manier van het begin van de rit krap plannen.
Ja bizar, 'mijn' lijn 5 zou na vertrek van het station al na 3 minuten bij mijn halte Kamp/De Stier moeten zijn... een lachertje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

De Syntus amba's rijden nu op de stadsdienst van Apeldoorn. Zit in de 4144 in Syntus Utrecht huisstijl en met Syntus Overijssel interieur.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Reclame op scherm 2 :p
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 01 mei 2017, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: embedden gefixt :)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Begrijp nu een stuk meer het nut van een tweede scherm: in tegenstelling tot andere vervoerders kan je tenminste de route blijven volgen terwijl er advertenties en mededelingen worden weergegeven.
Ik heb geen onderschrift
Stefan Works
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Stefan Works »

yordietje schreef:Afbeelding

Deze?
Die bus bedoelde ik inderdaad! Maar als ik het goed begrijp rijdt die bij Syntus Gelderland dus was het waarschijnlijk lijn 103 bij de Kwekersweg?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:De Syntus amba's rijden nu op de stadsdienst van Apeldoorn. Zit in de 4144 in Syntus Utrecht huisstijl en met Syntus Overijssel interieur.
Er stonden er gisteren minstens drie bij de werkplaats in Apeldoorn, waarvan twee met Cubaanse streep.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Niet helemaal alledaags, maar wellicht probeerde een chauffeur de krappe rijtijden in het weekend te halen...
Syntusbus vliegt uit de bocht
AMERSFOORT - In Amersfoort is een Syntusbus uit de bocht gevlogen. Het ging zondagavond mis op de kruising Laan naar Emiclaer met Het Masker.
De schade is enorm. Zo heeft de bus een lantaarnpaal en een verkeerslicht omver gereden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het aantal ongelukken met Syntus begint nu wel extreem te worden. Misschien komt er ook wel wat meer in het nieuws, maar het is wel echt bizar veel. Of ze er wel wat aan kunnen doen of niet. En misschien ja, die krappe tijden...
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Krappe rijtijden mogen geen excuus zijn om een bus in de prak te rijden vind ik
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Nee, mag ook niet zo zijn. Alleen chauffeurs zijn ook maar mensen. En wij weten niet wat voor eventuele druk Syntus op hen legt.
Paar weken terug zei hier iemand dat er een chauffeur door familie uit de bus was gehaald omdat ie onder de druk bezweek.
Ik heb geen idee, ik weet niet wat er speelde. Misschien moest ie uitwijken voor een beest op de weg, misschien een inschattingsfoutje of rijtijden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten